Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

@johome

 

Endelig en test hvor de prøvde 6Gb/s portene på SNB, det så ikke så værst ut og da snakker vi om tidlige bios versjoner.

 

@saftis

OK

Det finnes utilities som du kan kjøre for å sjekke latency (sjekker om maskinen kan håndtere real-time audio/video), søk etter dcp latency og kjør den.

 

Det er oftest en eller annen driver som er synderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyere ytelse ved lav QD er absolutt tingen.

 

Det er vanskelig å si hva/hvordan de har testet og med hvilke drivere så dette må man nok prøve selv :)

Jeg venter bare på å kunne bestille MB og en eller annen 2X00K. (ikke lenge til de burde listes på nettbutikkene)

 

Toshiba SSDen bruker en Toshiba* kontroller, umulig å si om det er raid eller ikke.

Det har vært skrevet en del om Toshiba og SF-2000 men det virker for tidlig til å kunne være SF kontrolleren.

 

*Det står Toshiba kontroller i pressemeldinge®.

Lenke til kommentar

Da har de allerede klart å mette SATA III :)

 

 

______

 

 

 

Flere nyheter.

 

Corsair kommer også med en godsak - P3.

 

  • 480/320 MB/s for 256 GB
  • 410/210 MB/s for 128 GB
  • 365/110 MB/s for 64 GB

Marvell kontroller (samme som Crucial bruker ? )

 

18145_p3_256_ssd_angle.jpg

 

 

Link

Tigjengelig i slutten av Januar.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0?

 

Over tid vil den nok være raskere totalt sett og den holder hastigheten godt.

En single SSD hvor TRIM fungerer holder seg bedre og det blir mindre vedlikehold.

 

Vertex krever som kjent mye idle tid for å holde seg raske, forskjellen vil ikke være stor, avhengig av hvordan du bruker dem er det ikke sikkert du vil merke noen forskjell i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0?

 

Over tid vil den nok være raskere totalt sett og den holder hastigheten godt.

En single SSD hvor TRIM fungerer holder seg bedre og det blir mindre vedlikehold.

 

Vertex krever som kjent mye idle tid for å holde seg raske, forskjellen vil ikke være stor, avhengig av hvordan du bruker dem er det ikke sikkert du vil merke noen forskjell i det hele tatt.

Takk for hjelpen.

Forsøkte å formatere begge Vertex diskene i dag, begge diskene klarte det ikke og maskinen begynte å hakke. Skal sies at Vertexene har lugget i en skuff i 9 måneder.

Vurderer heller å gå for en 64 GB C300 nå. Er bare 1000 kr. Men uansett tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...