Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok lite 3,5" SSD i forbrukermarkedet. Det er en størrelse forbeholdt andre segmenter med andre priser.

OCZ har en del 3,5" og hos Netshop ligger de ganske likt i pris som 2,5" ;)

 

Det er ingen forskjell i ytelse mellom 1,8", 2,5" og 3,5" så lenge det er den samme SSDen (kontroller og produsent). Det som kan gi forskjellig ytelse er kontrolleren i maskinen de kobles til.

Takker :)

Lenke til kommentar

Tja, med et søk på prisguidenså kommer det opp 3 produsenter og totalt 6 modeller så utvalget her er ihvertfall magert.

 

Når det gjelder de modellene som vises til på Netshop så er det disker som er helt nye og blir levert nå i disse dager. Disse er Vertex 2 med større kasse for lettere å kunne settes i pcer. Gjør tross alt ting lettere å montere. En bra utvikling egentlig med mindre kabinetter kommer med dedikerte 2,5" spor. 2,5" tar tross alt mindre plass

 

OCZ Vertex 2 3,5" 90

OCZ Vertex 2 3,5" 120

OCZ Vertex 2 3,5" 180

OCZ Vertex 2 3,5" 240

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Jeg presterte å være litt uforsiktig når jeg skulle legge inn windows på nytt i går. Tok en runde med HDDErase på C300'en, og det endte opp med en disk som nektet å vise Smart-info, samt at windows ikke ville installeres på den.

 

Løsningen ble å degradere firmware til versjon 0002 for så å legge inn 0006 på nytt. Det ble en frustrerende prosess som innebærte en disk som ble rapportert som 0,0kb, ikke dukket opp i BIOS osv. Fikk til slutt oppgradert den igjen med å hotswappe den inn etter at firmware-updateren hadde lastet ferdig. Nå virker den som aldri før, men var seriøst redd jeg hadde bricket den en stund. 

 

Er det egentlig nødvendig å bruke HDDErase på nyere SSD'er som har Trim og GC?

 

Tok også og modifiserte INF-filene til nyeste RST-driveren slik at jeg kunne installere den på ICH9 som ellers ikke er støttet. Virker helt fint, og var veldig enkelt   :)

post-170171-0-10764700-1292242196_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...