Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mao. som jeg mistenkte, ikke kjøp :)

 

Merkelig at så store kjeder som Elkjøp + Ledfal og alle inkluderte ikke kan ha litt mer engasjerte produktansvarlige som kan velge bedre produkter å pushe på sine tildels uvitende kunder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De har ett problem da, SSD er et særdeles ugenget produkt å gjøre dette med. Terskelen for å kjøpe SSD (både pris og kunnskapsmessig) gjør at det ikke er noe man går og kjøper spontant på elkjøp uten å vite hva det er først, og vet man hva det er kjøper man det ikke. For å få solgt disse må de nokk ned i rundt 1000-1200kr for 128GB, for den prisen KAN de brukes til lagring med høyere random read krav enn harddisker tilfredsstiller. Det mest aktuelle er å bruke en eldre RAID kontroller man har liggende som har write-cache og lage et array av slike for f.eks. spill og diverse lagring. Noen god løsning er det uansett ikke.

Lenke til kommentar

Det går ihvertfall igjen hver gang det lander en reklameavis i fra Elkjøp, Lefdal, Expert, Euronics osv i postkassa mi. Er ikke uten grunn at mine kjøp primært kommer i fra nettbutikker.

 

Men nå: On topic

 

Det var en skikkelig dårlig SSD så en X25-M i et USB 3.0 kabinett ville nok gjort jobben til ca samme prisen.

Lenke til kommentar

Inntrykket mittt er at de pusher overprisete, utdaterte produkter på folk som ikke vet hva de skal se etter.... Egentlig litt trist...

 

Det er jo nettopp her de store kjedene tjener penger. De kjøper i gamle produkter/modeller av alt fra TV til HIFI og vaskemaskiner. Så selges disse produktene relativt dyrt! ut til forbruker. Og ja prisen isolert sett kan virke billig men vi glemmer jo alltid at det er forrige modell eller B-vare så i forhold til det er prisene faktisk høye og der er mye av grunnen til at de tjener så gode penger. Selv skyr jeg disse kjedene som pesten og går så langt det er mulig andre steder.

Lenke til kommentar

Hvor handler du da hvitevarer?

 

Sålangt-det-er-mulig skrev jeg vel :-)

Og mange av hvitevarene kommer ikke fra kjeder. Har kjølehjørne som er bygd på plassen samme for avtrekksvifte. komfyr,mikro du ikke finner på kjedene. Bastuovn modell gammel kjøpt brukt og en brukt fryseromkompressorting som skal bli til fryserom når kjelleren er klar. Da ryker fryseskapet i garasjen. Men jo har jo vaskemaskin fra kjede.

 

For meg er det like mye det at jeg ikke fordrar konseptet med alle sleipe triksene til bransjen til at jeg er så lei av å møte kunnskapsløse selgere. Om en selger ikke gidder å lære seg produktporteføljen da kan jeg heller bruke pengene andre plasser.

 

Skulle jeg bygd nytt hadde det blitt industri-look over hele fjøla med dertil utstyr. Så forresten en som hadde fått tak i en industrivaskemaskin. Det var saker det. Der kunne hele familens vask gjøres unna i en vending. Liketil gulvtepper. Er rett og slett mye "dårlig-kvalitet" som er forbruker varer. Industriproduktene lages for tøff bruk og skal vare lenge. Finner en slikt brukt eller fra konkursbo er kan det være hyggelig kjøp.

Lenke til kommentar

Hvor handler du da hvitevarer?

 

Sålangt-det-er-mulig skrev jeg vel :-)

Og mange av hvitevarene kommer ikke fra kjeder. Har kjølehjørne som er bygd på plassen samme for avtrekksvifte. komfyr,mikro du ikke finner på kjedene. Bastuovn modell gammel kjøpt brukt og en brukt fryseromkompressorting som skal bli til fryserom når kjelleren er klar. Da ryker fryseskapet i garasjen. Men jo har jo vaskemaskin fra kjede.

 

For meg er det like mye det at jeg ikke fordrar konseptet med alle sleipe triksene til bransjen til at jeg er så lei av å møte kunnskapsløse selgere. Om en selger ikke gidder å lære seg produktporteføljen da kan jeg heller bruke pengene andre plasser.

 

Skulle jeg bygd nytt hadde det blitt industri-look over hele fjøla med dertil utstyr. Så forresten en som hadde fått tak i en industrivaskemaskin. Det var saker det. Der kunne hele familens vask gjøres unna i en vending. Liketil gulvtepper. Er rett og slett mye "dårlig-kvalitet" som er forbruker varer. Industriproduktene lages for tøff bruk og skal vare lenge. Finner en slikt brukt eller fra konkursbo er kan det være hyggelig kjøp.

 

 

WORD!

Denna brukeren har skjønt det!!!

Lenke til kommentar

Skjønt at utstyr regnet for bedrifter laget med industristandard er mer robust og har større kapasitet? ja :) hehe.

 

Forøvrig har du ikke skjønt quoting.

 

Mrs.Robinson:

Det var fordi jeg var genuint interessert i tips om hvor du handlet slikt. Selv er det vel kun hvitevarer jeg fortsatt går i butikken for å kjøpe av elektroniske dupeditter (med noen få unntakt).

 

Faktisk har jeg handlet litt kjøkken og vask på smartclub noen ganger som ofte har produkter man ikke finner hos el-kjedene.

 

Men Back to topic

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er unødvendig, rotete og plasskrevende å quote posten før deg. Alle skjønner at du snakker til den før. Dessuten kan du droppe quoter i quoter. Dersom du svarer på noe som har blitt litt glemt, kan du quoute for å endre emnet tilbake igjen.

 

Evt kan du bruke @.......:

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg har en INTEL 80GB X25M, og nå vurderer jeg nyinnkjøp. Er det noen hovedkort-kontrollere som er å anbefale, eller noen jeg bør styre unna?

 

Er vel litt forskjell på hvilke kontrollere som brukes osv?

 

Har sett på ASUS P6X58D Premium da dette også har USB 3, men vurderer også et ASUS Rampage II GENE for evt. å kjøpe USB 3-kontroller senere.

 

Noen andre kort som jeg heller bør velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...