Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører du disken i oppsettet som står på profilen din?

 

Noen brikkesett er gir dårligere ytelse med SSD enn andre.

 

ICH10 på X58 hovedkort er best i klassen.

Amd hovedkortene med SB750/700/600 yter noe dårligere.

Nvidias AMD brikkesett har jeg ingen erfaringer med.

 

AMD har også kommet med et nytt brikke sett (SB850) men denne har jeg ikke sett tester på her inne ennå med SSD.

Lenke til kommentar

nei det er gammel profil, her er min nye pc som jeg nettopp har kjøpt

ny pc

 

finnes det noe i SIW hvor man kan finne ut hvordan kontroller man kan kjøre på ?

 

Kjører du disken i oppsettet som står på profilen din?

 

Noen brikkesett er gir dårligere ytelse med SSD enn andre.

 

ICH10 på X58 hovedkort er best i klassen.

Amd hovedkortene med SB750/700/600 yter noe dårligere.

Nvidias AMD brikkesett har jeg ingen erfaringer med.

 

AMD har også kommet med et nytt brikke sett (SB850) men denne har jeg ikke sett tester på her inne ennå med SSD.

Lenke til kommentar

jepp kjørte intel toolbox før jeg testet dem i crystalmark, har brukt opp ca 15gb av os disken, kjører windows 7 ultimate, brukerprofilene og programdata mappa har jeg flyttet til en standard hdd, blant annet ved hjelp av mklink kommandoen. En annen ting er at pcmark vantage ikke virker på 80 GB intel ssd disken, den bare slutter å virke etter siste test både i 64 bit og 32 bit versjonen, har ikke prøvd om den virker på 160 gb disken ennå da

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

Toshiba vurderer å bygge en hybrid disk - SSHD

 

Fra The Register

 

Toshiba is considering building a hybrid solid state hard drive containing flash memory and a spinning disk.

 

Tech-On reports that the company announced its NAND flash strategies in Japan on May 11. Toshiba said: "The hybrid of HDD and SSD enables to save energy. It enables to save energy by about 80 per cent compared with a storage device consisting of only HDDs."

 

We could view this as a 2-tiered device with fast access flash fronting a slower speed but much higher capacity hard drive. Accesses to the flash would not require a head movement and that would save energy - but not, one would have thought, 80 per cent. That suggests the hard drive would be spun down or rotating slowly for a lot of time.

Lenke til kommentar

Noe som kan hjelpe meg? Jeg har fått en Lenovo T410s i hus med en SSD disk med det småsexy navnet: intel ssdsa1mh080g1le. Etter hva jeg har klart å finne ut er det ikke mulig å kjøre TRIM på denne disken, så den ryker nok ut om en stund. Men frem til da har jeg lyst til å prøve meg på noen alternative løsninger. Er det noen av dere som har noen gode alternativer. Jeg fant denne oppskriften: http://www.ocztechno...ead.php?t=64753

Noen som har prøvd den?

 

Beste hilsen

A

Lenke til kommentar

Hmmm. Kan det ganske enkelt være en X25-M 80 GB 1.gen?

 

Jeg bruker selv en slik. (Det er det jeg har av ssd.)

 

Og jeg plages ikke av mangelen på TRIM. Kanskje PCen hadde vært raskere med, men den er absolutt rask uten også.

 

Jeg har brukt den i snart et år, mesteparten av tiden så dualbooter jeg W7 og Ubuntu. (Nå har jeg 65 GB til W7 inkl personlige filer. Resten går til Ubuntu 10.04 hvor jeg linker til musikk og dokumenter på W7 -partisjonen. (Dvs. bruker kun plass for programmer).)

 

EDIT:

For masselagring bruker jeg en 1 TB Samsung HDD via eSATA, da jeg sitter på en laptop (Clevo M860).

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det er en X18-M gen 1. Har brukt den ca en måned og er for så vidt enig i at det går kjapt, men ikke så kjapt som da den var ny. Så det hadde vært moro om det var mulig å finne en måte å vedlikeholde disken så den yter så bra som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...