Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mhm.

Men de filsystemene du nevner vil vel ikke funke videre bra på windowsplattform?

Med andre ord, så er det et stykke å gå enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var første SSD bestilt. Det ble x25-m 80 GB fra multicom.

Gleder meg til overgangen fra hdd til ssd, men ser jo at ram ssd o.l vil føre til at siklinga etter ny maskinvare aldri stopper :)

Er det noen som kan beregne eventuell bootid med en slik ram ssd oppsett? Se bort fra bios, regner med den biten vil gå over i historien om ikke lenge.

Ser også at nyeste gddr5 ram på 7000 mhz klarer oppmot 500 GB\s. Hadde vært noen om det kunne blitt utnyttet på en fornuftig måte som bootmedium....

Skrevet

WinFS skulle vært lansert sammen med "Longhorn", men det skjedde jo ikke.

Jeg husker ikke hva som skulle være så revolusjonerende med det men det ble nå ikke sluppet.

Har ikke hørt mye om det siden i 2007/2008.

Skrevet (endret)
WinFS skulle vært lansert sammen med "Longhorn", men det skjedde jo ikke.

Jeg husker ikke hva som skulle være så revolusjonerende med det men det ble nå ikke sluppet.

Har ikke hørt mye om det siden i 2007/2008.

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Winfs" target="_blank" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Winfs</a>

Jeg har for meg mye av teknologien fra winfs er i bruk pr. i dag i vista og win7.

Endret av Skagen
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Skrevet
WinFS var aldri noe nytt filsystem. Ekstratjenester oppå NTFS.

Det er i høyeste grad et filsystem, forskjellen er bare at det er et filsystem i filsystemet.

I 2004 kalte de det for sitt nye revolusjonære filsystem ;-)

Link til Microsoft

Skrevet

Har smuglest tråden en stund nå. OCZ Vertex 64 GB er bestilt og venter spenning på å få den inn i den nye riggen *Glede seg*

Kom nettopp over noe over på XS, OCZ Summit Series

Orginal kilde

Noen som har hørt om denne serien før? Ved første øyekast syntes jeg den lignet veldig på Vertex, ut i fra det jeg fikk med meg av specs

Skrevet (endret)

Utrolig mye som skjer hos OCZ.

Litt rart er det at de ikke lar noen komme ut med previews på Vertex mens Summit som ligger lengre ut i løypa (mars) kommer det previews på allerede nå.

Endret av Anvil
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Skrevet

Nå har OCZ veldig mange modeller på minne, ser ikke bort ifra at det blir det samme med ssd. Bra det, billig! :)

Skrevet

Fant noe mere info om Summit.

Apex: latest Jmicron controller (603B)

Vertex: new Indilinx controller (boasting speeds up to 250MB/s and 240MB/s write)

Summit: new Samsung controler w/cache

Fant det i denne tråden.

Ser ut til å vere en spennende tid forran oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...