Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

jeg bestillte et DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH i går. så da lurte jeg på om jeg må flashe biosen føre kortet godtar min phenom 9950?

 

og hva er beste måten for å flashe biosen på de nye dfi korta? eneste som funka på asus kortet jeg har nå var å bruke en minnepinne, som funka bra og var enkelt.

Den biosen som var på min skulle holde til en Phenom 65nm, men jeg flashet den med en gang til nyere bios fordi det er så lett for meg, og jeg skulle gå over til Phenom 2. Bruker egentlig floopy, og av og til Winflash 1.92. Jeg flashet min fxb med winflash, så leste senere at jeg ikke skal gjøre det i Vista. Men det gikk helt greit, og jeg flashet det med Winflash en gang til uten problemmer. Vet ikke hvorfor det ikke skal gjøres.

 

Brukte ikke minnepine før, bare floopy.

jeg har problemer med å laste ned rett bios til dfi kortet mitt. kan du hjelpe?

 

doh jeg glemte at det ikke var UT serien, men DK jeg har nå. skal se om jeg ikke får det til nå :p

 

edit: da var bios flashet. like skummelt denne gangen også.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke mye hjemme denne uka her, men er ferdig med å installere Vista 32bit, og så fort jeg installerte SP1 fikk jeg opp 3GB ram som det skal være, og ikke 2,5 som det var før :) Nå snakker jeg om mitt UT X58 prosjekt.

 

Bruker bare stock kjøler fordi jeg har ikke funnet noe løsning for brakett for socket LGA 1366 eller hva det nå heter. Men kjører minne på 1700MHz og 8-8-8-24, ser stabilt ut. Mye raskere resultater enn jeg noen gang hadde med DDR2 systemmer.

 

Ser foresten også på det å flashe til nyere bios. Brukte du foresten floopy Spirre?

Lenke til kommentar

Ok, regner med at Winflash var lett å bruke, fordi her gikk det superlett alle ganger jeg brukte det, selv i Vista.

 

Tester nå maks overklokk på CPU/minne/hovedkort med nåværende kjøling, og det går foreløpig stabilt med de hastigheter dere ser i ss under (primer blend). SPi 1M går på omtrent 14 sekunder. Vil ikke øke vcore så mye mer på grunn av temperaturer under load, og HT er av fordi jeg ikke har bruk for det og det gir høyere temperaturer på cpu.

post-58106-1236770914_thumb.jpg

 

og bilde av utseende inne i kabinettet (Dominator air flow er så vidt stor nokk, er fra DDR2 era :) )

post-58106-1236770974_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
og bilde av utseende inne i kabinettet (Dominator air flow er så vidt stor nokk, er fra DDR2 era :) )

Dominator på SB og stock CPU kjøler...det var en ny vri. Du er neppe allergisk for lyd. 920 greier forøvrig fint 80 grader så du har en del å gå på der.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
og bilde av utseende inne i kabinettet (Dominator air flow er så vidt stor nokk, er fra DDR2 era :) )

Dominator på SB og stock CPU kjøler...det var en ny vri. Du er neppe allergisk for lyd. 920 greier forøvrig fint 80 grader så du har en del å gå på der.

Haha, jeg ventet på noen sånne kommentarer :!:

 

Jeg justerte ned hastighet på alle vifter slik at det bråker minimalt med mindre jeg kjører prime. Bråker ganske lite på denne måten. Og temperaturene ved prime kommer opp mot 74 grader. så jeg har litt å gå på ja.

 

Edit:

Primer blend nå, lavere multi og høyere bus speed, og det blir ikke mye mer spenning før jeg får vannkjøling på plass igjen.

post-58106-1236869960_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

det finnes ikke hovedkort som støtter både sli og crossfire enda. sli er nvidia og crossfire er ati.

 

men dfi korta skal være bra de. grunnen til at jeg bytta til dfi er todelt. jeg liker ikke asus, og jeg har veldig god erfaring med dfi fra før. plus at jeg digger designen på dfi korta.

Lenke til kommentar

AMD hovedkort har det ikke nei, og jeg ser det ikke for meg at de skal ha det. Jeg mener de vil jo helst ha bare støtte for crossfire og selge flere av sine skjermkort :)

 

For de som lurer på hvordan DFI sin UT "top of the line" utgave av hovedkort for AM3 og DDR3 ser ut, her er et bilde av den. Det er ikke sikkert at de vil produsere dem, det er en diskusjon rundt dette på XSforum.

post-58106-1237735990_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har kjøpt meg et dfi lanparty jr p45(mini gamer FTW :p) og jeg tenkte siden denne tråden er for intereserte av dfi kort at kanskje noen er interesert i et DFI Lanparty Dark X48 T2RS , ganske lite brukt, kommer i standard eske med alt av kabler og med driver cd.

jeg vil bare si at jeg er veldig fornøyd med dfi kortet mitt så langt (jr kortet) hatt det i en måned sånn ca og synes det er helt topp :D

for alle dere som leser denne tråden og vurderer dfi kort sier jeg bare: KJØP DET, det er verdt det ;) de er drit tøffe, kjempe bra og lette og klokke med.

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg et dfi lanparty jr p45(mini gamer FTW :p) og jeg tenkte siden denne tråden er for intereserte av dfi kort at kanskje noen er interesert i et DFI Lanparty Dark X48 T2RS , ganske lite brukt, kommer i standard eske med alt av kabler og med driver cd.

jeg vil bare si at jeg er veldig fornøyd med dfi kortet mitt så langt (jr kortet) hatt det i en måned sånn ca og synes det er helt topp :D

for alle dere som leser denne tråden og vurderer dfi kort sier jeg bare: KJØP DET, det er verdt det ;) de er drit tøffe, kjempe bra og lette og klokke med.

Har du noen kule resultater med din nye JR P45 og eventuelt DK X48?

Lenke til kommentar

jeg har egentlig ikke gjort så mye, klokka det på tredje boot, til 3.2 ghz (q9550 cpu) men utenom det har jeg ikke gjort noe. tenker jeg gjør mer når jeg får meg ny gpu (selger 2 4870 kort også btw) men veldig stabilt, enkelt og tøft kort ;) (jr det er snakk om her :p)

Lenke til kommentar
jeg har egentlig ikke gjort så mye, klokka det på tredje boot, til 3.2 ghz (q9550 cpu) men utenom det har jeg ikke gjort noe. tenker jeg gjør mer når jeg får meg ny gpu (selger 2 4870 kort også btw) men veldig stabilt, enkelt og tøft kort ;) (jr det er snakk om her :p)

 

Jeg og Giallorossi (spesielt han) lurer på hvordan JR klokker quad core. Vi sitter begge med disse hovedkortene, og han vurderer å sette en quad i den tror jeg. Jeg kom veldig høyt på fsb med min E8600, hele veien til fsb640, mens hvordan de klokker quad er ukjent for oss. Kanskje du kan fortelle oss snart? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...