Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

Jeg har en JR P45, men eneste jeg testet (lenger oppe i denne tråden) den med var med E8600 og dårlig luftkjøling, min QX9650 er nå solgt, så jeg har ingen quad å teste den med.

Hvis du vil, kan jeg teste den under vannkjøling, men bare med E8600. Skal egentlig gjøre det etterhvert uansett, men nå er det fxb og Phenom som holder vannkjølinga selskap.

Det hadde vært konge (!), hadde egentlig ikke forventa meg at noen hadde dette HK'et på forumet, men godt at jeg tok feil :D

 

Men jeg vet egentlig at JR P45 klokker bra på Dual-Core, det jeg har blitt litt skeptisk til angående dette kortet er stabilitets-problemene (?), vet ikke helt om jeg kan kalle det det, men i en test jeg så, så klaget dem rimelig greit på dette. Har også hørt at det skal være komplisert å oppdatere Bios (Ikke det at jeg skjønner dette heller). Regner med du ikke har hatt noen slike problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en JR P45, men eneste jeg testet (lenger oppe i denne tråden) den med var med E8600 og dårlig luftkjøling, min QX9650 er nå solgt, så jeg har ingen quad å teste den med.

Hvis du vil, kan jeg teste den under vannkjøling, men bare med E8600. Skal egentlig gjøre det etterhvert uansett, men nå er det fxb og Phenom som holder vannkjølinga selskap.

Det hadde vært konge (!), hadde egentlig ikke forventa meg at noen hadde dette HK'et på forumet, men godt at jeg tok feil :D

 

Men jeg vet egentlig at JR P45 klokker bra på Dual-Core, det jeg har blitt litt skeptisk til angående dette kortet er stabilitets-problemene (?), vet ikke helt om jeg kan kalle det det, men i en test jeg så, så klaget dem rimelig greit på dette. Har også hørt at det skal være komplisert å oppdatere Bios (Ikke det at jeg skjønner dette heller). Regner med du ikke har hatt noen slike problemer?

Min JR P45 kom med seneste bios, så jeg trengte ikke å oppdtaere bios. Har flashet bios på DFI 790FXBen fra windows uten problemmer, UT P45 uten problemmer, og DK kunne ikke flashes fra windows, men var ingen problemmer å flashe fra floopy.

 

Stabilitet, har ikke lagt merke til stabilitetsproblemmer når cpuen var klokket til 4GHz med dårlig kjøling. Men må også si at jeg ikke hadde den oppe i mer enn par timer omgangen.

Historien kan endre seg fort med en quad core.

 

Min JR venter på å bli en del av en multimedia pc i stue. Trenger bare tid, kunnskap og finansiering. Skal kanskje starte en tråd for å få hjelp til en bra oppsett.

Lenke til kommentar

Jau blei jo forelsket når eg såg kortet og lagt bestiling på det :=)

 

Blir spennande å sjå OC resultate på Intel Core 2 Quad Q9450 om kortet liker quad setup :=)

 

Men blir no vertfall bedre en kortet fra Gigabyte EP35-DS4 som

 

stopper kjapt på 3.6 Ghz og umulig å stabilisere :=)

Lenke til kommentar

For min del, så har jeg overlevd luftkjølings alderen på Zalman produkter. Ikke de beste, men pene var de. Nå er det vann, og bare vann for meg. Men interessant likevel da. Lanparty luftkjøler, designet med garanti for å passe i din Lanparty hovedkort :) Har den en ytelse den kan skryte av, så er det et bra alternativ for mange :)

Lenke til kommentar

Sitter med et gammelt DFI 590SLI-M2R/G og en FX62. Er så mye god omtale på AMD om dagen, så jeg like godt fyrer opp igjen litt eldre hw.

 

Men da jeg skal innstallere xp32, stopper inntallasjonen på "kontrollerer maskinvare", helt til å begynne med. Har prøvd med crucial Ballistix pc 8500 2x1gb brikker og noen gamle Geil pc 5300 value saker på 2x512 gb.

 

Har prøvd med en 200gb ide disk, og en 320 sata disk. Har også prøvd med en ny sata dvd brenner, og en gammel ide cd brenner.

 

Prøvde også vista 64 bit, men da fant ikke pcen noe medie å innstallere på, hverken på ide eller sata disken. De blir da gjenkjent i bios. Der prøvde jeg i tilegg 2x2 gb corsair dominator pc 8500 brikker.

 

Men så! Brukte ide disken og geil pc5300 minnet, og la inn vista 32 bit så det sang. Hmm merkelig.Jeg vet at sata disken er i orden. Også dvd/cd med os.

 

Lenge siden jeg brukte dette kortet og fxen. Må være noe jeg har glemt.

 

Vet dette blir ot i denne tråden, men det gjelder da DFI :p Har du noen råd prostoman?

Lenke til kommentar

Jeg har flashet min med floopy like før sommeren tror jeg, diamond image flash ja. Hvordan prosessen var nøyaktig husker jeg ikke, men var omtrent samme som med mine nye hovedkort.

Har du prøvd å flashe med Winflash?

 

Foresten, flere klager på at dfi sine sider er ikke oppe, mens jeg kommer inn, bare at det gåååååår sååå treiiigt.

 

Edit: Nå er den nede for meg også.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...