Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har bestilt DFI LanParty DK X58-T3eH6, men venter enn så lenge på en D0 eksemplar av Ci7-920.

 

Noen som har RAM anbefalinger til dette HK'et ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Giallorossi, takk for bildene. Skal legge ut link til bildene dine i første post.

Jeg vet du driver og klokker MHz ut av din JR hovedkort, kan du legge ut noen spennende screenshots? Selv med den ultra billige cpuen :)

 

Her er Cinebench resultater med Phenom 2 vs Core i7 (HT aktivert), begge på 3,8GHz

 

Phenom2

post-58106-1235248415_thumb.jpg

Kanskje litt høyere NB kunne hjelpe litt

 

Core i7

post-58106-1235248444_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Tehe, Ikke diss CPU'n min.

 

 

Den kosta hele to godteriposer :p

 

 

Skal legge ut noen bilder etterhvert, men sliter fortsatt med DFI kortet mitt. Det er rett og slett rein Bingo om Pc'n starter uansett overklokk. Dog, tar jeg det hele med knusende Ro (Noe jeg ikke gjorde i starten), mye pga at jeg veit kortet starter, dog kan det ta litt tid.

Lenke til kommentar

Giallorossi, du må bare flashe til nyere bios, det vil fikse en del ting.

 

Her er mine resultater med JR P45-T2RS etter en behagelig kveld med overklokking i går. Målet var å gå for max FSB og raske SuperPi tider.

 

E8600

DFI Lanparty JR P45-T2RS med nyeste beta bios og vifte på NB

OCZ Flex 9200 2x1GB

Vista 32bit (uten SP1)

Vannkjøling og alt ved rom temp.

 

Det tok meg omtrent 10 min å komme opp til fsb615, veldig lett.

Høyeste FSB validering ble på 7x640, langt over mine forventninger http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=513299

 

Høyeste FSB i Spi 1M ble 625

post-58106-1235307135_thumb.jpg

 

Høyeste stabil FSB i Spi 32M ble 610

post-58106-1235307143_thumb.jpg

 

Raskeste Spi 1M ble 9,5sekunder med 8x610

post-58106-1235307152_thumb.jpg

 

Og her er monsteret, liten med rask!

post-58106-1235307174_thumb.jpg

 

Min maks FSB på DK P45 var bare på 605, og på denne JR P45 gikk det lett til 615. Men jeg har ikke gitt opp på den DK P45 ennå.

 

Når det kommer opp til FSB650, kjører minne på 1300MHz, ingen minnebrikker som jeg har klarer så høye frekvenser, så minne holder meg tilbake :(

Lenke til kommentar
Haddde enda Crucial ikke vært så idioter å kutta ut å selge disse eminente (og billige) BallistiX brikkene sine (Med D9GMH-Chipper), så hadde du trolig klart det.

 

Må nok (Dessverre :p) Flashe Biosen min ja, skal en tur innom ei Datasjappe for å kjøpe en Floppy-stasjon enten i morgen eller dagen derpå.

Du klarer sikker å finne en som er gratis :) I det minste disketter gir de fleste bort.

Lenke til kommentar
Da har jeg gått til innkjøp av et DFI LP UT T3eH8. :)

Så bra, da kan vi dele innstillinger og triks med hverandre :)

 

Jeg har ikke så mye tid i det siste, men bygger min UT X58 inn i min Tt Kandalf og skal ha den som hoved pc. Det vil si jeg skal snart begynne med å finne den beste 24/7 innstillingen. Gleder meg.

 

Eneste jeg ikke vet er om jeg skal kjøre med Vista som jeg har lisensen til, eller beta Windows 7.

Lenke til kommentar

Ser i signaturen at du har 6GB corsair, samme som jeg hadde lyst på men måtte kutte ut på grunn av prisen. Og fin skjermkort der, lurer på hva du kommer til å få i 3dmark06/vantage.

 

Hvilke operativsystem har du? Vista 64?

 

Jeg gikk for Vista 32bit, men begynner å lure på om jeg burde gå for 64bit istedenfor, fordi Windows ser bare 2,5GB.

Lenke til kommentar

Operativsystemet er Windows Vista x64. :)

 

Vista x32 tar seg vel av opp til 3,2-3.3 gb med RAM tror jeg, i alle fall gjorde 32-bits XP det. :)

 

Jeg har ikke fått alt enda, men hovedkortet ankom tidligere denne uken. Venter fremdeles på resten av komponentene. Det er en dum DVD-brenner som holder på hele forsendelsen. :(

 

Lurer litt på hva jeg kommer opp i selv. Skal teste litt forskjellig, både når det gjelder Crysis og Vantage. Gleder meg utrolig til jeg får delene. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

jeg bestillte et DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH i går. så da lurte jeg på om jeg må flashe biosen føre kortet godtar min phenom 9950?

 

og hva er beste måten for å flashe biosen på de nye dfi korta? eneste som funka på asus kortet jeg har nå var å bruke en minnepinne, som funka bra og var enkelt.

Lenke til kommentar
jeg bestillte et DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH i går. så da lurte jeg på om jeg må flashe biosen føre kortet godtar min phenom 9950?

 

og hva er beste måten for å flashe biosen på de nye dfi korta? eneste som funka på asus kortet jeg har nå var å bruke en minnepinne, som funka bra og var enkelt.

Den biosen som var på min skulle holde til en Phenom 65nm, men jeg flashet den med en gang til nyere bios fordi det er så lett for meg, og jeg skulle gå over til Phenom 2. Bruker egentlig floopy, og av og til Winflash 1.92. Jeg flashet min fxb med winflash, så leste senere at jeg ikke skal gjøre det i Vista. Men det gikk helt greit, og jeg flashet det med Winflash en gang til uten problemmer. Vet ikke hvorfor det ikke skal gjøres.

 

Brukte ikke minnepine før, bare floopy.

Lenke til kommentar

vel jeg gidder ikke å flashe akkurat nå, holder på å installerer ting og tang etter formateringa.

 

får se om jeg gjør det i morra og så tester ut overklokkinga igjen. dog så forventer jeg ikke mye fra 9950'n min, da den ikke klarte 2900mhz engang uten å bli alt for varm pga behov for høy volt. merkelig egentlig da den kjører 2800 på stock spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...