Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

Vod kaNockers: hva kjøler du med? fin 24/7 setting. og meget bra OC resultater. har aldri sett superPI ned mot 9 sec på mini ITX :fun:

 

 

Giallorossi: ser ut som at jeg også må ta en runde med litt lakk, har stående. er rett og slett stygg den Kommune grå fargen.

 

 

Klarer du ikke og boote med ny cpu? så du må sende inn for og få flashet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Giallorossi: ser ut som at jeg også må ta en runde med litt lakk, har stående. er rett og slett stygg den Kommune grå fargen.

 

Klarer du ikke og boote med ny cpu? så du må sende inn for og få flashet?

Vet ikke helt om jeg skal anbefale det, jeg hadde ihvertfall ikke giddi å stresset med å lakkere på nytt igjen. Med mindre duhar pulverlakkering med utstyr så blir resultatet bare godt, holdbarheten er heller dårlig. Uansett så er det viktig å prime en gang eller to før du lakkerer - At det blir penere er det ingen tvil om, men jeg tørr ikke ta bilde om en måned eller to - Da ser det helt annerledes ut :)

 

Maskinen booter lett opp, men ifølge Clunk.org, så må jeg flashe HK'et, sender det ikke inn, men bort til trådstarter som har en i5 Cpu. Flashe med en ustøtta Cpu er ikke akkurat anbefalt.

Lenke til kommentar
Vod kaNockers: hva kjøler du med? fin 24/7 setting. og meget bra OC resultater. har aldri sett superPI ned mot 9 sec på mini ITX :fun:

Jeg brukte Noctua NH-U12P (se bilde under)

post-58106-1264615039.jpg

 

Men utifra bildet ser du at den er forstor for 24/7, skal prøve å finne noe med lav profil.

 

Klarer du ikke og boote med ny cpu? så du må sende inn for og få flashet?

Ja, han sendte den til meg så jeg kan flashe den for han med min i7 860en :)

Lenke til kommentar

Blir nok neppe noen bilder med det første, da oppsettet mitt i skrivende stund sitter realativt løst, praktisk talt.

Den eldste versjonen av VelocialRaptor'en er lengre enn standard 3.5", den har en regelrett diger kjøleribbe på seg (...Som har sin bakdel). Uansett så hadde det vært uaktuelt å kjøre den i det HD-opphenget Silverstone har i sitt Sugo-kabinett, knitringen er rett og slett uutholdelig. Må nok sverge til min gode gamle Scythe drevramme, den får skikk på en støyende Velocial-harddisk, eneste som er problemet er at med den montert så er den ikke mindre enn; 5.25", og med et allerede overfylt kabinett kan det bli en prøvelse.

Blir nok å sette den på tvers av kabinettet (Ser ut som det passer akkurat), og feste den i taket og på sidene. Spørsmålet da er bare om taket/sidene klarer å holde det enså tunge dråget.

 

Når det er sagt så synes jeg også at strømforsyningen er vel støyende, iform av elektrisk-bakgrunnsstøy.

Lenke til kommentar
Blir nok neppe noen bilder med det første, da oppsettet mitt i skrivende stund sitter realativt løst, praktisk talt.

Den eldste versjonen av VelocialRaptor'en er lengre enn standard 3.5", den har en regelrett diger kjøleribbe på seg (...Som har sin bakdel). Uansett så hadde det vært uaktuelt å kjøre den i det HD-opphenget Silverstone har i sitt Sugo-kabinett, knitringen er rett og slett uutholdelig. Må nok sverge til min gode gamle Scythe drevramme, den får skikk på en støyende Velocial-harddisk, eneste som er problemet er at med den montert så er den ikke mindre enn; 5.25", og med et allerede overfylt kabinett kan det bli en prøvelse.

Blir nok å sette den på tvers av kabinettet (Ser ut som det passer akkurat), og feste den i taket og på sidene. Spørsmålet da er bare om taket/sidene klarer å holde det enså tunge dråget.

 

Når det er sagt så synes jeg også at strømforsyningen er vel støyende, iform av elektrisk-bakgrunnsstøy.

Er det standard intel kjøler du skal bruke?

Lenke til kommentar

Dessverre, ja :(

 

Og dette er den dårligste Stock-kjøleren jeg har sett/hørt også. Ikke kobberbasert og den mest støyende vifta på seg. Elendig. Blir en Thermalright vifteløs sak etterhvert, men skulle helst sett at den var svart (Black Edition! - Skal sende en Mail til Thermalright å høre hvorfor de ikke lager slike modeller av alt).

Lenke til kommentar

Er veldig stolt av den selv. Ante egentlig ikke hvordan jeg skulle feste den, hadde igrunn regnet med å jalla-modifisere det iform av å bare teipe den fast på en eller annen rar måte. Heldigvis fant jeg en annen måte :)

 

Everest klarer ikke å identifisere DFI kortet mitt, så jeg får ikke frem noen eksakte temperaturer (Må sikkert re-innstallere det). Men jeg merker at PWM'n, som det er temp-problemer med, at det har blitt varmere, det kjenner jeg på undersiden av Sugo-Kabinettet (Ikke så rart da 12 Cm'ern som tidligere var der også ga luft under Hovedkortet). Blir nok til at jeg borrer noen hull på undersiden der for at det skal kunne trekke litt luft.

 

Jeg har også gjemt alle ekstra kabler under hovedkortet, 6-Pins, Molex-kabler og Sata-kabler fra Psu er gjemt under, så det forhindrer også luft å komme frem.

Lenke til kommentar

Ati HD4350, måtte bare ha et dedikert skjermkort med Hdmi utgang (Skal koble det oppimot Plasma'n), fikk det også til 161 kroner på Komplett's Demomarked :)

 

Leifern: Sliter du med elektrisk støy på din Silverstone 300 Watt's Psu? Må si jeg sliter med det selv, bare jeg kobler til Strømkabelen, så hører jeg elektrisk støy (Uten at jeg har slått på Pc'n), irriterende selv om det ikke akkruat er høyfrekvent av noe slag.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hvorfor er det umulig å finne DK P55-T3eH9 noe sted i Norge?

Hei, jeg fikk en til å kjøpe min DK P55 i Tyskland. I Norge er det komplett.no som tar DFI produkter inn, så send dem en mail og be om å skaffe et slikt hovedkort, eller så må du kjøpe den i utlandet.

 

Giallorossi her har bedt dem om å skaffe MI P55, og det fungerte, kanskje han har noen innspill :)

Lenke til kommentar

Jeg så for en stund siden at komplett hadde ett eneste kort inne. Jeg nølte da med å bestille, og kortet har så blitt borte fra siden. Det kan virke som de fikk inn ett eneste parti og ikke har interesse av å få in et nytt.

 

datakjeden ser også ut til å ha hatt kortet. Prisguiden ser forresten aldri ut til å ha oppfattet noen pris på kortet i det hele tatt. Dette er da ikke akkurat et gammelt kort, så jeg skjønner ikke at de skal ha så hastverk med å slutte å selge det.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...