Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ta bedre bilder etterhvert (Men har mye å gjøre fremover - Hardware og slikt er egentlig mer tidsfordriv :p ).

 

Kommer til å parre dette med et meget praktisk og nokså greit kabinett, iform av Silverstone Sugo SG05B (Vurderer om jeg skal lakkere selv - eller om jeg evt ber noen pulverlakkere det), itilegg til Intel i5 750, G.Skill Ripjaws 2000 Mhz 4 Gb og Corsair H50. Vurderer om jeg skal bytte ut Psu'n (Dog, kun mtp at den er i en så fæl farge - sølvgrå), men da tviler jeg på at jeg får plass til min Corsair H50 - Og den er jeg nokså avhengig av for å få en brukandes Overklokk på systemet og spesielt Cpu (Den er for stor og butter sannsynligvis i en stor, Atx, Psu).

Lenke til kommentar

Hehe, var kanskje en grunn til at jeg ikke nevnte det? :p

 

nVidia Gf 8500 Gt med hele 512 Mb Ram...

 

Edit: Okey, nå ble jeg plutselig veldig tenkende (Why!).

 

Dette er jo helt horribelt. Ja, jeg har store forhåpninger, og forventer mer enn det jeg egentlig kan kreve av et Hovedkort til relativt beskjedne 1100 kroner og på en såpass liten størrelse. Men 180 Bclk er ingenting, rett oppunder 200 Bclk kunne jeg akseptert - Da hadde jeg sikkert (nesten) klart å maxe ut en i5 750 og fått ca 4 Ghz.

 

Nå er jeg såpass skuffet, og jeg har enda ikke fyrt det opp...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hehe, var kanskje en grunn til at jeg ikke nevnte det? :p

 

nVidia Gf 8500 Gt med hele 512 Mb Ram...

 

Edit: Okey, nå ble jeg plutselig veldig tenkende (Why!).

 

Dette er jo helt horribelt. Ja, jeg har store forhåpninger, og forventer mer enn det jeg egentlig kan kreve av et Hovedkort til relativt beskjedne 1100 kroner og på en såpass liten størrelse. Men 180 Bclk er ingenting, rett oppunder 200 Bclk kunne jeg akseptert - Da hadde jeg sikkert (nesten) klart å maxe ut en i5 750 og fått ca 4 Ghz.

 

Nå er jeg såpass skuffet, og jeg har enda ikke fyrt det opp...

Hei, endelig fått den ser jeg :) Jeg får min i morgen (klarte ikke å la være :) )

Men 180BCLK er ganske lavt ja, selv om det er høyt for ganske liten hovedkort så vil jeg helst ikke stoppe før jeg er på BCLK 200.

 

Klarte å boote på 230BCLK på min DK P55, men det er ganske ustabilt. Det mest stabile der er foreløpig 220. Prøver å finne noen instillinger for å klare bedre.

Lenke til kommentar

Les enda litt mere så får du se at du maks kan gi 110 TDP, og på en i5 750 som allerede kjører på 95 TDP, så har du ikke rare spillerommet før du i lengden får problemer.

 

Jeg sender tilbake hele oppsettet mitt og gir opp hele denne forbannelsen. Jeg er av typen som fikler med Pc'n en gang og lar den være stående i slik befatning så lenge det går, men tidsperioden før jeg får problemer med dette DFI kortet tror jeg ikke er store greiene. Dessuten merket jeg at det ble litt trangt med Corsair H50 + HX620 Watt (At-Psu) + 3.5" VelocialRaptor 300 Gb Hd.

Lenke til kommentar

Nja, for min del er det synd at det er slike begrensninger, men poenget med det hovedkortet for meg er å kjøre kanskje 3GHz på så lave volt jeg bare klarer slik at den blir så kjølig som mulig og bråke lite, med unntakk av å kjøre høyt på minne da :)

Har nettopp fått min, skal ta noen bilder jeg også, men ikke noe testing ennå, jeg må til Oslo og møte noen.

 

Edit: Den er myyyye mindre enn jeg trodde, begynte å lure på om de hadde glemt å legge hovedkortet i boksen når jeg åpnet den. Her er noen bilder

post-58106-1261404598_thumb.jpg

post-58106-1261404609_thumb.jpg

post-58106-1261404620_thumb.jpg

Ikke så mye større enn en CD

post-58106-1261404633_thumb.jpg

post-58106-1261404644_thumb.jpg

 

Giallorossi, anbefaler deg å droppe Corsair H50, sette på en god luftkjøler kanskje til og med uten vifte eller helst med vifte som går på 500rpm eller noe og kjøre 167x18= 3006GHz på lavest mulig spenning og minne på 167x12= 2004MHz, det er i det minste min plan å teste det ut.

Endret av Vod kaNockers
Lenke til kommentar

Hehe, ser den. Forsåvidt så er det ikke overklokkings-begrensningene som hindrer meg, men heller alt støyet Silverstone Sugo SG05B medfører. Jeg kjører i skrivende stund en VelocialRaptor 300 Gb på en Scythe drevramme, en drevramme som eliminerer alt av støy og de berømte tikkingene Veloci'n har - Den får jeg selvsagt ikke plass til i et Silverstone kabinett, da det er en 5.25" drevramme. Itilegg så blir det veldig mye stress å bytte over all maskinvaren min, og jeg er nokså kresen på design så jeg måtte evt ha kuttet kabler på Psu'n (Hx620'n) og lakkert Sugo kabinettet. Alt dette tett pakket i fyll og jultider er ikke akkurat en Win-situasjon :)

Lenke til kommentar
Hehe, det er et rimelig snæksy HK, uten tvil.

 

Nei, det blir ikke å teste noe av det jeg har bestilt nå ihvertfall, men i framtiden vet ingen, men jeg har ikke orket til å ta på meg noen store oppgaver gitt.

Lurer bare på om du holder meg selskap med hovedkortet ditt, da er det litt mer spennende å klokke. Har litt lite tid selv, men senere ja

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har vært i Oppdal og stod på snowboard, og kunne ikke legge ut screenies før nå.

Like før nyttårs aften kjørte en runde med testing og fikk til følgende:

Raskeste Spi 1M før jeg har åpnet vinduet

post-58106-1262982027_thumb.jpg

 

Raskeste Spi 1M etter at jeg har åpnet vinduet

post-58106-1262981764_thumb.jpg

 

Høyeste FSB på (helt likt som på DK P55, dvs cpuen som begrenser her)

post-58106-1262982036_thumb.jpg

 

Her er innstillinger som jeg mener passer best for dette hovedkortet (stuePC)

Minimalt med spenning på alt, cpuen klokket til greie 3GHz (trenger ikke noe raskere), minnet kan jeg velge mellom 1,64Volt og 2100MHz @ 9-9-9-28 1T eller 1,6V på 2000MHz 9-9-9...

11 timer med prime uten å svette (tester også med lavere spenning på cpu)

post-58106-1262981902_thumb.jpg

 

Til slutt noen bilder av hovedkortet i forhold til andre gjenstander :)

post-58106-1262983574_thumb.jpg

post-58106-1262983585_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nope, men tar noen bilder når lakkeringen er ferdig, regner med det er ferdig i natt.

Eneste hodebryet fortiden er hvordan jeg skal feste Harddisken, det aner jeg rett og slett ikke. Jeg er som kjent allergisk mot støy, og med tikkingen til VelocialRaptorn så må jeg finne på noe, akkurat nå kjører jeg en feit 5.25" støyreduserende boks på den, på det nærmeste lydløs. Men 5.25 tommer'e blir litt for stort for et lite Silverstone Sugo kabinett.

 

Edit: Og her har vi bildene:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...