Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

jeg prøvde meg litt fram og tilbake istad men har bestemt meg for og holde den på 3.2Ghz (ikke det beste men mini kabinett = minimalt luft flyt :S) det går og klokke 4kjernere på dette kortet men jeg tar ikke sjangsen på og gå så høyt med min.

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg prøvde meg litt fram og tilbake istad men har bestemt meg for og holde den på 3.2Ghz (ikke det beste men mini kabinett = minimalt luft flyt :S) det går og klokke 4kjernere på dette kortet men jeg tar ikke sjangsen på og gå så høyt med min.

Skjønner, CPUen trenger sikkert ikke så høy spenning for høy fsb, men det gjør NB, og da blir det forvarmt i kabbisen din til å være stabilt og brukelig. Du får teste det neste gang du tar kortet ut av kabinettet da ;)

Lenke til kommentar
Skjønner, CPUen trenger sikkert ikke så høy spenning for høy fsb, men det gjør NB, og da blir det forvarmt i kabbisen din til å være stabilt og brukelig. Du får teste det neste gang du tar kortet ut av kabinettet da ;)

Det trenger ihvertfall ikke mitt NB, (mener å huske) jeg har NB'et på 1.34, noe som er vesentlig lavere enn de forbanna X38/X48/P35-dagene da NB-volten minst måtte settes opp til 1.45 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Æsj også. Da må jeg nok få vann på "NB" også da. :p

 

Nyeste drivere og BIOS, noen som gidder å linke til det? Skjønner meg ikke på DFI sine hjemmesider. :(

 

Trenger vel også et verktøy for å innstallere BIOS-oppdateringer, right? Link=? :wee:

 

DFI LP UT X58 T3eH8. ;)

oops, treig med å svare. kom nettopp fra studietur til Finland.

 

Jeg ser de har kinesisk språk på siden, noe som gjør det vanskelig å forstå hva som er hva der. Drivere finner du her, man kan skjønne hva som er hva, bare ikke så greit med asiatiske tegn overalt:

http://dfi.com/portal/CM/cmproduct/XX_cmpr...&itemId=561

 

Skal prøve å få tak i noen fra DFI og spørre om "woot is goin on", men ikke nå. DFI har ferie fra nå til 3e mai hvis jeg fikk med meg riktig.

Lenke til kommentar
Lastet ned en driver, men den viste seg å være to versjoner eldre enn den jeg allerede hadde innstallert. Chipset-driver vel og merke. :wee:

Jeg fikk svar fra DFI like før de skulle ha "ferie eller noe", og de sa at de skal fikse det.

 

Hvordan er din UT X58 foresten?

 

Hvilke score får du i 3Dmark med dine to ATi kort?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

P15819 3DMarks

CPU Score 16996

Graphics Score 15462

Result name Untitled

Date May 01, 2009 04:18 CDT

Pro user No Yes

OS Microsoft Windows Vista

CPU Intel Core i7 Processor 920

CPU Speed 2661 MHz

GPU Generic VGA

Memory 6144 MB 2048 MB

 

Dette var da i Vantage. :)

 

Har ikke tid til å kjøre 3DMark06 nå, men får se om jeg får tid til det i kveld. :)

 

Ellers er jeg meget fornøyd med hovedkortet. Har ikke fått klokket noe særlig enda, men det kommer vel etter hvert når vannkjølingen kommer opp. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

kan noen linke til en side som har en god oversikt over hvilke innstillinger jeg skal tukle med for å overklokke mitt nye oppsett?

 

ikke misforstå, jeg har overklokka amd i flere år på hobbybasis, men overgangen til am2+ har ført med seg litt endringer i biosen som jeg er usikker på, og mitt første forsøk på overklokking, på hele 5 mhz, førte til at jeg måtte resette biosen. dog så endra jeg MP for cpu og noe jeg trodde var HT linken, men det funka dårlig. jeg tror ikke det var fsb økninga som skapte problemet.

 

jeg kan jo bare øke MP på cpu, men siden jeg kjøpte 1000mhz ram, så vil jeg jo gjerne prøve å utnytte denne også.

Lenke til kommentar
kan noen linke til en side som har en god oversikt over hvilke innstillinger jeg skal tukle med for å overklokke mitt nye oppsett?

 

ikke misforstå, jeg har overklokka amd i flere år på hobbybasis, men overgangen til am2+ har ført med seg litt endringer i biosen som jeg er usikker på, og mitt første forsøk på overklokking, på hele 5 mhz, førte til at jeg måtte resette biosen. dog så endra jeg MP for cpu og noe jeg trodde var HT linken, men det funka dårlig. jeg tror ikke det var fsb økninga som skapte problemet.

 

jeg kan jo bare øke MP på cpu, men siden jeg kjøpte 1000mhz ram, så vil jeg jo gjerne prøve å utnytte denne også.

Hvilke hovedkort sitter du med? Er det DK 790FXB-M2R? Da hadde jeg samme problem med min, kunne ikke øke HT i det heletatt. Flashet biosen til den nyeste og problemmet vare borte. Uansett hvilke bios du flasher til, så lenge den er nyere burde den fikse problemmet ditt. Hvilke bios versjon har du nå?

 

 

Sindre, når det gjelder UT X58, så vil du følge med på alt eva2000 på XS forumet gjør, fordi den brukeren er ekspert på det hovedkortet. Skal du prøve deg på maks BCLK, så vil du sjekke denne linken.

Ellers når jeg prøvde å presse min UT X58 leste jeg mye her og fulgte med på diskusjonen her!

 

Nå har jeg hjemmeeksamen og må prioritere den, men skal følge med på forumet her. Spennende :)

 

Min maks BCLK var på 221 eller 222, husker ikke helt, og finner den ikke. Kan legge ved den høyeste hastigheten på min 920. I know, ikke den beste silicon.

post-58106-1241455705_thumb.jpg

 

P.S. Biosen jeg brukte på UT X58 er fra 06.01.2009, har ikke prøvd noen av de nyere.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

jeg har et 790fxb-m2rsh med 01/20/2009 bios. det skal være den nyeste, det var det føre helga i alle fall.

 

edit: jeg testa å øke fsb'en 1 mhz nå, og det ser ut til å funke. de andre enringene jeg gjorde sist var å låse cpu på 15x og HT linken på 7x. dvs jeg tror det var HT linken jeg låste på 7x i alle fall.

 

jeg vet nemlig ikke om det går å overklokke HT linken over 1800mhz (som er standard) på dette hovedkortet. på 939 dfi korta mine så klarte de opp mot 1200mhz (1000 normalt).

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg har et 790fxb-m2rsh med 01/20/2009 bios. det skal være den nyeste, det var det føre helga i alle fall.

 

edit: jeg testa å øke fsb'en 1 mhz nå, og det ser ut til å funke. de andre enringene jeg gjorde sist var å låse cpu på 15x og HT linken på 7x. dvs jeg tror det var HT linken jeg låste på 7x i alle fall.

 

jeg vet nemlig ikke om det går å overklokke HT linken over 1800mhz (som er standard) på dette hovedkortet. på 939 dfi korta mine så klarte de opp mot 1200mhz (1000 normalt).

Du kan overklokke HT linken. Jeg hadde min oppe i 2000 og over det. Husker jeg også hadde trøbbel med å finne ut hvor jeg endrer multi for den.

Får du ikke øke fsb (htt) med mer enn 1MHz?

Lenke til kommentar

jeg har ikke prøvd å øke den mer enda. har vært opptatt. skulle bare sjekke at det faktisk gikk å øke den. men nå må jeg dra på jobb, så jeg skal teste når jeg kommer hjem i dag. holder dere oppdatert.

 

edit: kjører nå FSB (henger igjen fra gammelt av, det heter vel egentlig noe annet nå...) på 215mhz. alt annet på stock. har ikke stresstesta enda, men jeg har fått intrykk av at 940'ene klarer 3400mhz på stock volt, og klokker over 3500 uten problemer.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg har ikke prøvd å øke den mer enda. har vært opptatt. skulle bare sjekke at det faktisk gikk å øke den. men nå må jeg dra på jobb, så jeg skal teste når jeg kommer hjem i dag. holder dere oppdatert.

 

edit: kjører nå FSB (henger igjen fra gammelt av, det heter vel egentlig noe annet nå...) på 215mhz. alt annet på stock. har ikke stresstesta enda, men jeg har fått intrykk av at 940'ene klarer 3400mhz på stock volt, og klokker over 3500 uten problemer.

Det stemmer, den P2 940BE jeg solgte nettopp klarte 3,4GHz på stock spenning no sweat, 3,5GHz med litt økning, og 3,6GHz uten at det var forvarmt.

Har du brukt DFI sin ABS profiler før? Kanskje prøve det? Det hjalp meg å komme en god del over 600 på FSB med en av mine Intel DFI kort.

Men så solgte jeg den og like etter fant jeg ut at det er en konkurranse som er ute og går.

 

ALLE som sitter med en Phenom 2 940BE eller Ci7 920 og et DFI hovedkort med tilsvarende socket kan være med på en konkurranse som DFI arrangerer. Det er ganske fine premier, alltid godt med konkurranse, mer spennende å overklokke og dere kan finne alle nødvendige opplysninger HER!

Er det noe dere ikke forstår eller har noen spørsmål er det bare å stille dem her.

 

Jeg har allerede meldt meg på, kjøpt et tørrisrør, bestilt en ny 940BE (uff :( ) og skal bestille tørris i morgen.

 

Det blir både UT X58 + Ci7 920 og DK 790FXB + 940BE action under tørris på meg i neste uke.

Gleder meg!

 

_sindre_, hvor ble det av deg? Hvordan går det der borte? :)

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

har du noe peil på å mye NB frekvensen tåler? den er på 2025mhz nå.

 

jeg fikk klokka ned HT linken et hakk. istede for å endre det jeg trodde var HT link MP'en, så satte jeg HT link frekvensen til 1600mhz i bios. det funker som en divider, for nå går den på 1800mhz. dvs jeg tester den ut på 225 fsb.

 

mer oppdatering:

 

jeg fant ut hvorfor maskina ikke boota etter det første forsøket jeg hadde. jeg satte ned MP'en på NB frekvensen uten å redusere HT linken samtidig. NB frekvensen må vistnok være samme som eller høyere enn HT linken. jeg har nå satt ned begge til 8x/1600mhz slik at de effektivt ligger på 1800mhz ved en fsb på 225mhz. dermed er det klart for å teste cpu mer.

 

men jeg kommer ikke til å stresse, jeg vil spille fallout og ikke prime i mange dager, så jeg tar det gradvis. flere oppdateringer følger helt sikkert.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg styrer med mitt, selv om det er litt travelt for tiden. :)

 

 

 

Har foreløpig bare stock-kjøler, men satser på å finne frem noe heftigere kjøling etter hvert, hvis jeg bare finner noe i hyller og skap som egner seg.

 

 

 

Har en ganske god fasekjøler jeg kunne prøvd, men vet ikke helt om i7 kansje produserer i overkant mye varme for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...