Gå til innhold

Den store DFI tråden! LANPARTY MI P55-T36 på testbenken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh, så kult. Er det FXBen du har fått der?

 

En kompis har fått to pakker på posten i dag, og de inneholder blant annet noe jeg ba han om å bestille til meg også, som er da:

Corsair HX1000 :innocent:

E8600 (for å ha i DFI P45T2RS)

2x1GB OCZ Flex 9200

Core i7 920

Corsair 3x1GB 1800MHz 8-8-8-et eller annet

1TB HD

Gleder meg til jeg kan teste ut alt dette her. E8600en skal overklokkes i kveld eller i morgen :new_woot:

 

Som dere ser, så skal jeg bygge et X58 system, blir mest sansynlig med DFI UT X58.Har bare ikke tid akkurat nå, kanskje etter juleferie :)

 

Update:

Da har jeg testet ut det nye utstyret. Har en plate bak på hovedkortet som gjør at jeg ikke klarer å feste original kjøler så den kjøler ikke effektivt. Fikk likevel 4,5GHz uten å svette i det hele tatt. Må si det må ha vært 25+++ grader inne på rommet (hos en kompis).

post-58106-1229476207_thumb.jpg

Mer kommer. SPi skal under 10 på Svalbard, og under 9 sekunder når jeg kommer tilbake til Hedmark etter juleferie.

 

Her er et tidlig bilde av et JR X58 hovedkort.

post-58106-1230028504_thumb.jpg

 

microATX

X58

LGA1366

4-layer design

6 phase digital PWM

4.8-6.4GT/s QPI

6x DDR3 DIMM slots

- 24GB Maximum supported

- 800/1066/1333MHz supported

2x PCIe x16 slots

- 2-way SLI, Quad-Crossfire

1 x PCIe x4 slot, 1x PCI slot

6x S-ATA

- RAID 0/1/0+1/5

12 USB ports

IDE port uuuuuuh¤&=%¤#

Realtek ALC889 HD Audio

Marvell 8053 GbE LAN

7 3-pin fan connectors

EZ-On, EZ-Touch switches, Debug LED

 

 

 

Edit: En JR P45 er allerede på vei og siden min UT P45 er omtrent like god som solgt, så har jeg bestilt en DK P45-T2RS+ for å erstatte den.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Da har Julegavene kommet, en JR P45-T2RS og en DK P45-T2RS+ er her. Det blir nokk ikke noe fascinerende resultater nå fordi det er mer skuterkjøring og ikke så mye overklokking, og det at original kjøler til E8600 klarer ikke å gjøre jobben ordentlig og fører til temeraturer opp mot 80*C på cpuen betyr at jeg må vente til etter 6e jan før jeg kan sette alt under kald vannkjøling og presse alt godt nokk.

post-58106-1230027255_thumb.jpg

Embalasje er like pent som innholdet

post-58106-1230027269_thumb.jpg

DK over

Lille Junior under

post-58106-1230027285_thumb.jpg

JR kom med den nyeste bios, og klokker cpuen ganske bra. Den har omtrent samme bios muligheter som en DK.

 

DK kom med en av de tidligere bioser, og måtte flashes til den nye, men når jeg flasher med WinFlash får jeg melding om at BIOS-lock string et eller annet..... det går ikke med andre ord. Ser ut som en lås i bios mot flashing, som jeg ikke vet hvordan å bli kvitt. Skal prøve med floopy når jeg kommer til hybelen igjen, leser på internett at det løser problemmet. Jeg trenger bios 725 eller 1003 for å få noen ekstra snax å justere på og for å komme opp mot 600+ på fsb.

 

I mellomtiden legger jeg ut par bilder og noen screenies under her.

post-58106-1230026552_thumb.jpg

Høye temperaturer på CPUen gjør at jeg ikke vil gå forlangt.

 

post-58106-1230026679_thumb.jpg

Overklokket hele veien til 4,4GHz, i motsetning til JR fordi vinduet har vært oppe for en stund da og og romtemperatur gikk ned fra 28+ ned til 22. Maks fsb var 520, trenger ny bios for mer.

 

Må si etter å ha prøvd både UT, DK og JR liker jeg UT mest på grunn av mange flere innstillinger i BIOS som den har. Men UT er også den eneste jeg har hatt under vann.

 

P.S. Jeg blir lite på nett fordi jeg skal reise rundt i Europa fra i morgen i den 6e januar, så jeg blir desverre ikke veldig aktiv her. Regner likevel med at det blir flere som sitter med DFI kort her i det nye året :)

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

det er godt å se at dfi er tilbake på lager hos norske nettbutikker. selv har jeg et par 939 kort liggende, et er i bruk, det andre daua i høst etter 3 år med 24/7 overklokking og bruk.

 

anyway, jeg planlegger å joine denne nye dfi klubben så fort jeg får noen kr til overs over nyttår. ut med asus og inn med dfi :woot:

Lenke til kommentar
det er godt å se at dfi er tilbake på lager hos norske nettbutikker. selv har jeg et par 939 kort liggende, et er i bruk, det andre daua i høst etter 3 år med 24/7 overklokking og bruk.

 

anyway, jeg planlegger å joine denne nye dfi klubben så fort jeg får noen kr til overs over nyttår. ut med asus og inn med dfi :woot:

 

Jeg prøvde gigabyte, det gikk jeg fra fort, det er ikke noe som dfi, men skjønner ikke hvorfor de ikke har memtest86+ bygget inn i biosen lengre :O

Slit for meg uten cd-rom ass!

 

men selger ett AM2 dfi 790fx M2R hvis noen har lyst på send en pm eller mail, ligger på bruktmarkedet. (sb600 HK)

 

DFI er alltid stas, det er som pc'ns ferrari spørr du meg, er akkuratt som italienske biler, du må justere mye, men det er noe av det sykeste <3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg endelig tilbake fra ferie. Bare noen timer unna hybelen og vannkjøling som jeg savnet så mye. Har ikke hatt tilgang på nett, så har ikke postet noe.

 

Noen som gikk over til DFI allerede?

 

Ser at DK versjonen av X58 er snart ute, 16 januar. Fant et bilde av den som er under

post-58106-1231301084_thumb.jpg

 

Phenom 2 har ikke kommet ut ennå, stemmer det?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Da er jeg endelig tilbake fra ferie. Bare noen timer unna hybelen og vannkjøling som jeg savnet så mye. Har ikke hatt tilgang på nett, så har ikke postet noe.

 

Noen som gikk over til DFI allerede?

 

Ser at DK versjonen av X58 er snart ute, 16 januar. Fant et bilde av den som er under

post-58106-1231301084_thumb.jpg

 

Phenom 2 har ikke kommet ut ennå, stemmer det?

 

imorra ;)

 

Ikke undervurder den pwm'n. drar 250 watt mellom den akkuratt nå, stress test 3500 mhz 1.55 V o.0

Lenke til kommentar

Da er Phenom 2 bestilt, og den er her i neste uke :)

 

Lucky666, lenge til du bestiller en også?

 

Edit:

Litt klokking i kveld, skulle nå 4,8GHz, men 4,9 var lettere enn jeg trodde.

post-58106-1231539479_thumb.jpg

post-58106-1231539673_thumb.jpg

Skal prøve 5GHz med et åpent vindu i morgen, fordi temperaturene begynner å bli høye når jeg passerer 4,9GHz.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Da har jeg lekt litt mer først med UT så med DK, og her er resultatene:

 

LP P45-T2RS maks CPU-Z hastighet (1,56V under vann)

post-58106-1231804869_thumb.jpg

Så byttet LP med DK og prøvd meg på maks FSB

post-58106-1231804911_thumb.png

post-58106-1231805017_thumb.jpg

 

Det ble stopp på fsb595, så satt jeg VRef til 28 og det gikk videre uten problemmer til minne ikke ville mer.

Har ikke noe bra ram, det er det som stopper meg fra å gå lenger på fsb. Tror den OCZ flex 9200 som ikke ville gå mye lenger enn 1180MHz uansett hva, har blitt litt dårlig etter ekstra spenning jeg har gitt den :(

 

Noen som vet om bra minne som det er mulig å få kjøpt her i Norge som klarer 1200MHz+?

Det meste som er til salgs nå er nyere revisjon tull som ikke klokker bra og går på lav spenning.

 

I morgen kommer Phenom 2, som skal rett inn i FXBen og klokkes under vann :)

Lenke til kommentar

Selv med "dårlig" ram, var dette gode resultat. Jeg har et kit 1x2gb Crucial Tenth Anniversary pc 5300, som jeg har vært meget snill mot. Har ikke hatt dem særlig over 1200mhz. Husker ikke eksakt spenning og hastighet, da det er godt over et år siden jeg har brukt dem i min pc. De sitter i pcen til kjerringa nå :) Folk rapporterte hastigheter på over 1350mhz med masse spenning med disse brikkene.

 

Jeg venter til am3 945 kommer med å hoppe over til amd, da jeg har et ddr3 hovedkort jeg må teste litt først sammen med en Q9650 som er på vei fra statene. Så nå er det ut med Biostar TPower/E8500.

 

Skal bli moro å se hva fxb klarer sammen med p2. Skal bli spennende hvilken uke du får. Uke 48, 49 og 50 ser ut til å være gode chipper, og klokker ganske likt.

Lenke til kommentar
Selv med "dårlig" ram, var dette gode resultat. Jeg har et kit 1x2gb Crucial Tenth Anniversary pc 5300, som jeg har vært meget snill mot. Har ikke hatt dem særlig over 1200mhz. Husker ikke eksakt spenning og hastighet, da det er godt over et år siden jeg har brukt dem i min pc. De sitter i pcen til kjerringa nå :) Folk rapporterte hastigheter på over 1350mhz med masse spenning med disse brikkene.

 

Jeg venter til am3 945 kommer med å hoppe over til amd, da jeg har et ddr3 hovedkort jeg må teste litt først sammen med en Q9650 som er på vei fra statene. Så nå er det ut med Biostar TPower/E8500.

 

Skal bli moro å se hva fxb klarer sammen med p2. Skal bli spennende hvilken uke du får. Uke 48, 49 og 50 ser ut til å være gode chipper, og klokker ganske likt.

Ah, Crucial Tenth Anniversary har jeg hørt mye bra om, men fikk aldri muligheten til å kjøpe. Her under er noen resultater med Phenom 2 du har kanskje ventet på :)

 

Phenom 2 - 940 - 0849DPAW

DFI Lanparty DK 790FXB-M2RSH

OCZ 2x1GB Reaper 8500

Corsair HX 1000W

Tt vannkjøling

Vista 32bit

 

Max cpu-z = 4200MHz

post-58106-1232007785_thumb.jpg

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=484757

 

SPi 1M på under 17 sekunder

post-58106-1232008190_thumb.jpg

 

3DMark06 med ATI 4850 og Phenom 2 @ 4GHz

post-58106-1232008551_thumb.jpg

3dmark06 fikk hele tiden uventet lukking hvis jeg hadde for høy spenning på prosessoren.

 

 

Her har vi et bilde av nervesystemmet som gjorde jobben med den nyeste beta biosen fra 26/12/08 :)

post-58106-1232009810_thumb.jpg

 

 

Et bilde av cpuen som jeg var for rask med å påføre Arctic Silver 5 på

Stepping 0849DPAW

post-58106-1232009983_thumb.jpg

 

 

Og et jalla bilde av hele systemmet :roll:

post-58106-1232010033_thumb.jpg

 

Fant ut at Vista 64bit var grunnen til at jeg ikke kunne klokke langt over 3,8GHz, så dette her var Vista 32bit, kaldt vann på ca 5 grader, core temp viste ikke temperatur på cpuen, og jeg kunne ikke finne smart guardian, den viser alltid temperaturen.

Lenke til kommentar

Dæven du Prostoman! Hva heter det kabinettet der? :p

Direkte konkurrent til Antec Skeleton i allefall.

 

Uansett stå på, det ser spennende ut selv om Phenom 2 gutta i Deneb tråden ser ut til å slite litt på DFI'n

Har selv tatt ut mitt DFI kort, ett eldre Socket A NF2 Ultra B hovedkort men det går så det suser med en Mobile CPU, dog på luft.

Lenke til kommentar

Hehe, Antec Skeleton er likevel på ønskelista, lite plass til alle harddisker, kaffekopper og grøtris esker på hybelen her :!:

 

Phenom 2 skal tåle mye med spenning, så jeg tenkte: jaja, med kald vann kan jeg gi den 1,65V++, men endte opp med at jeg får bedre resultater med lavere spenning. Med mye Volt møter man berlinmuren som kan ødeleges bare med myyye bedre kjøling. Så 4,2 var gjort på 1,57 eller 1,6, husker ikke helt. 4GHz var på ca 1,47, har ikke prøvd å prime så mye. Det går opp til 3,5 prime stabilt uten å øke spenning.

Den blir ikke så varm som jeg trodde den skulle bli.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har testet DFI sitt P45 Micro ATX Hovedkort?

 

Sitter å vurdere om jeg skal kjøpe dette til min nye rigg, muligens med en Quad Core CPU. Tho, har jeg lest et lite mye stygt om det angående overklokking, ifølge den testen skal det være litt vrient å få det stabilt.

Jeg har en JR P45, men eneste jeg testet (lenger oppe i denne tråden) den med var med E8600 og dårlig luftkjøling, min QX9650 er nå solgt, så jeg har ingen quad å teste den med.

Hvis du vil, kan jeg teste den under vannkjøling, men bare med E8600. Skal egentlig gjøre det etterhvert uansett, men nå er det fxb og Phenom som holder vannkjølinga selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...