Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
helsefaren er ikke et element for din valg av partner.

 

Det får du stå inne for selv, men opplyste mennesker tenker kanskje annerledes enn deg - flere av disse tingene er det ikke så greit å teste for.

For eksempel er det mulig (og faktisk også ganske vanlig) å teste seg for klamydia og få negativt svar selv om du faktisk har klamydia, og når det gjelder herpes så tar det ca tre måneder fra smittetidspunkt til antistoffer utvikler seg, og selv da er det mulig å ha en stum infeksjon som man ikke får utslag på tester for.

 

Det du lirer av deg er jo faktisk bare vissvass og viser hvor lite lite innsyn du har i disse tingene.

Et minstekrav er jo at man vet hva man snakker om før man begynner og uttale seg slik som du gjør.

 

Ps:

Anslagsvis er 70 %; av dem som har herpes 2 nedentil blitt smittet av noen som ikke vet at de har herpes.
Endret av Ideal
Lenke til kommentar
Det får du stå inne for selv, men opplyste mennesker tenker kanskje annerledes enn deg - flere av disse tingene er det ikke så greit å teste for.

For eksempel er det mulig (og faktisk også ganske vanlig) å teste seg for klamydia og få negativt svar selv om du faktisk har klamydia, og når det gjelder herpes så tar det ca tre måneder fra smittetidspunkt til antistoffer utvikler seg, og selv da er det mulig å ha en stum infeksjon som man ikke får utslag på tester for.

 

Det du lirer av deg er jo faktisk bare vissvass og viser hvor lite lite innsyn du har i disse tingene.

Et minstekrav er jo at man vet hva man snakker om før man begynner og uttale seg slik som du gjør.

 

 

Apropos medisinsk vissvass... har du tenkt å svare meg? ;)

Lenke til kommentar
Kviner som ikke har pult en del er rett og slett kjedelig og lite pålitelige. for mange mheminger og for få svar i sitt eget liv til å noen som helst gang ville klare å la være å være rastløs.

 

Så man kan ikke stole på en kvinne som har lite seksuell erfaring?

Mindre på henne enn ei som har vert litt rundt og som faktisk vet hva hun vil og vet hva livet dreier seg om. (Sett i perspektivet "livsvarig" forhold).

 

I tillegg kommer faren for at hun lider av hoftedysleksi... Det er kjedelig det!

Lenke til kommentar
For eksempel er det mulig (og faktisk også ganske vanlig) å teste seg for klamydia og få negativt svar selv om du faktisk har klamydia, (...)

 

Ganske vanlig? Med hvilken test, spesifikt, er det "ganske vanlig" å få et falskt negativt resultat? Det er nemlig flere av dem som er tilgjengelig. Enda bedre, hvor ofte får man et falskt negativt resultat, dersom man anvender en kombinasjon av testene (hva er falsk negativ raten for en kombinasjon av noen av NAAT og en bakteriekulturtest, bare for å ta ett eksempel)? Du som hevder å vite hva du snakker om har garantert tall for dette tilgjengelig, samt kildehenvisning til hvor tallene kommer fra. Dermed, hva er belegget for "ganske vanlig", og hva, spesifikt, betyr "ganske vanlig"?

 

og når det gjelder herpes så tar det ca tre måneder fra smittetidspunkt til antistoffer utvikler seg,

 

... hvilket er igjen et ikke-problem når det gjelder ditt valg av sexpartner. Trivia -- hvorfor ikke?

 

(...) og selv da er det mulig å ha en stum infeksjon som man ikke får utslag på tester for.

 

Ja, falske negative er alltid en mulighet. Ifølge FDA ligger blodprøvene på >93% når det gjelder å avdekke viruset. Hva er sannsynligheten for å bli smittet av en HSV-2-bærer ved ubeskyttet sex?

 

Det du lirer av deg er jo faktisk bare vissvass og viser hvor lite lite innsyn du har i disse tingene.

Et minstekrav er jo at man vet hva man snakker om før man begynner og uttale seg slik som du gjør.

 

Akkurat, ja. Kanskje du har noen tall for å underbygge standpunktet ditt?

 

Ellers er det veldig passende å se "Kids" i denne konteksten. Ad relasjonen mellom antall sexpartnere og smittefaren.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Er jo en romantisk forestilling at du betyr så mye for damen din at hun går til steget å ha sex med deg, noe som for hun er et alvorlig steg. Har hun pult 50 andre sier det egentlig ingenting.

Har selv funnet ut, etter mye tenking at selv om hun har pult mye rundt er et minus mer enn et pluss, så vil ikke det alltid være noe avgjørende. Det spørs mer på personen. Og jeg er mest interessert i å finne meg en dame på 21-22, om dette var noe hun bedrev noen år tidligere plager deg meg ikke like mye som om hun er midt oppe i det akkurat når jeg huker henne inn.

Lenke til kommentar
Mindre på henne enn ei som har vert litt rundt og som faktisk vet hva hun vil og vet hva livet dreier seg om. (Sett i perspektivet "livsvarig" forhold).

 

I tillegg kommer faren for at hun lider av hoftedysleksi... Det er kjedelig det!

 

 

Ja, for sluts er jo kjent for og være fornuftige, smarte, rolige rollemodeller.. Og ja, de pleier som regel og ha svar på hva livet dreier seg om også! :roll: ja, det var ironisk ment..

 

Jeg skjønner ikke hva du babler om egentlig.. Vis meg logikken i ditt synspunkt!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Melisma, du må ikke regne med at det er noe logikk i noe av det disse kverulantene lirer av seg - det er 20 i stil, men null innhold.

 

Du må ikke regne med at noen av de har tenkt å høre på fornuft.

Løsaktige kvinner har også den "fantastiske" egenskapen at de har en tendens til å være frekke, påståelige og slitsomme å diskutere med.

Denne tråden er jo full av bevis på akkurat det.

 

Folk med lav intelligens lar seg gjerne lettere dominere av kjønnsdriftene sine.

Lenke til kommentar
Melisma, du må ikke regne med at det er noe logikk i noe av det disse kverulantene lirer av seg - det er 20 i stil, men null innhold.

 

Du må ikke regne med at noen av de har tenkt å høre på fornuft.

Løsaktige kvinner har også den "fantastiske" egenskapen at de har en tendens til å være frekke, påståelige og slitsomme å diskutere med.

Denne tråden er jo full av bevis på akkurat det.

 

Folk med lav intelligens lar seg gjerne lettere dominere av kjønnsdriftene sine.

 

Folk med lav intelligens er gjerne mer tilbøyelige til å kaste ut grunnløse påstander presentert som "MEDISINSKE FAKTUM!!!", for så å la være å svare for seg når man blir konfrontert med de riv ruskende gale påstandene.

Men for all del, jeg skjønner at det er mye enklere å heller si at vi er frekke, påståelige og ikke minst, utrolig slitsomme å diskutere med! Klart det er slitsomt når man etter å ha lirt av seg en hel haug med vissvass og en solid dose syltynne argumenter blir konfrontert med det ;).

 

Men du verden, jeg venter fortsatt i spenning på undersøkelsene som underbygger ditt heftige argument om at det er nærmest statistisk umulig for en kvinne som har hatt 50+ sexpartnere å ikke ha herpes. Og jeg er også fryktelig nysgjerrig på denne lumske kjønnssykdommen som gir menn noen helt skrekkelige symptomer, mens kvinner bare valser igjennom med et stort smil om munnen. Har du noe?

Lenke til kommentar
Du må ikke regne med at noen av de har tenkt å høre på fornuft.

Løsaktige kvinner har også den "fantastiske" egenskapen at de har en tendens til å være frekke, påståelige og slitsomme å diskutere med.

Denne tråden er jo full av bevis på akkurat det.

 

Folk med lav intelligens lar seg gjerne lettere dominere av kjønnsdriftene sine.

 

Jeg har ennå til gode å oppleve at slike fellesbetegneleser fungerer i praksis, og heller ikke at dette er personlighetstrekk man gjerne finner igjen hos løsaktige kvinner. Gjelder dette forresten ikke menn?

 

Selv synes jeg det er positivt med mennesker som har et så avslappet og godt forhold til egen kropp og seksualitet at de ikke lar samfunnets normer begrense dem i å leve slik de har lyst til. Jeg kjenner mennesker som har ligget med over 50 forskjellige personer, men som samtidig er både intelligente, omsorgsfulle og reflekterte folk. Det er først når det går på bekostning av egen og andres mentale eller fysiske trivsel og helse at jeg synes leken har gått for langt.

Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg befinner meg et sted i midten. Sånn metaforisk føler jeg meg midt i kryssilden, bak den ene skyttergrava som sier at det er det samma for dem om dama har ligget med hele landsforeninger, på den andre siden har en de som sier at sex med mer enn 5 er skittent og ekkelt.

 

Jeg vil si enkelte på begge sider er like påståelige og provoserende, kanskje med vilje. Slik som med starten i tråden, trådstarter må da selv få lov til å ikke like at dama hans har ligget med (det han betegner som) mange. Alt dette her er helt subjektivt, og da blir det også for dumt å komme med "bryt med tvangstankene kirka har påført oss"-leksa hver eneste gang.

 

Ta meg selv f.eks. Jeg er omtrent så langt fra kristen det er mulig og er ikke tilbakeholden på noen måte. Allikevel synes jeg, personlig, at det er litt vondt å tenke på sexpartnerne dama har vært med før, og av den enkle grunn er jeg gladere destod mindre det er. For meg er det altså utelukkende sentimentalt. Heldigvis har hun ikke vært slutty i det hele tatt, så det går fint, men jeg forstår godt folk som kanskje er mer skeptisk til å få følelser for en person som har "ligget rundt"

 

Samtidig forstår jeg ikke hvorfor folk forbinder mye sex med "skittent". Dette er virkelig tvangstanker, så lenge du vet at personen ikke har noen kjønnssykdommer så er det bare å kjøre på. Det er ikke sånn at sæden blir blanda sammen der nede.

Men som sagt, folk kan ikke noe for det de føler.

Lenke til kommentar
Du må ikke regne med at noen av de har tenkt å høre på fornuft.

Løsaktige kvinner har også den "fantastiske" egenskapen at de har en tendens til å være frekke, påståelige og slitsomme å diskutere med.

Denne tråden er jo full av bevis på akkurat det.

 

Folk med lav intelligens lar seg gjerne lettere dominere av kjønnsdriftene sine.

 

Jeg har ennå til gode å oppleve at slike fellesbetegneleser fungerer i praksis, og heller ikke at dette er personlighetstrekk man gjerne finner igjen hos løsaktige kvinner. Gjelder dette forresten ikke menn?

 

Selv synes jeg det er positivt med mennesker som har et så avslappet og godt forhold til egen kropp og seksualitet at de ikke lar samfunnets normer begrense dem i å leve slik de har lyst til. Jeg kjenner mennesker som har ligget med over 50 forskjellige personer, men som samtidig er både intelligente, omsorgsfulle og reflekterte folk. Det er først når det går på bekostning av egen og andres mentale eller fysiske trivsel og helse at jeg synes leken har gått for langt.

 

Nå virker jo "samfunnets normer" i andre retninger også. Her på forumet er det jo nesten i større grad en norm at man ikke skal bry seg om hvor mange folk noen har ligget med. At "fortiden ikke har noe å si" osv. Nå er det forsåvidt ikke noe spesielt galt i å følge en norm generelt sett, det avhenger av normen. Og å ikke la seg begrense i det hele tatt av samfunnets normer vil jeg si er lite klokt.

 

Angående saken, så er det jo gjort undersøkelser på folk med mange seksuelle partnere, og de er jo overrepresentert på noen uheldige statistikker (utroskap feks), det kan jo forsåvidt være rasjonelt å ta hensyn til den type ting. Når det er sagt så er det vel terskelen lavere i dag for å ha mange partnere enn den var for noen år siden, folk som har et gitt antall partnere i dag, hadde kanskje hatt færre om de var født 10 år før, eller forsåvidt om de var født senere (slike ting går jo gjerne i bølger som det meste annet)

 

AtW

Lenke til kommentar

For min del, så klarer jeg ikke bli kvitt tanken på at en ludrete gutt har vært inni mange jenter. Og uansett hvor mye han skrubber og vasker tissen sin, ja så er den utbrukt og skitten i mine øyne. Æsj, jeg vil fader ikke ha sloppy seconds fra 30 andre jenter..

 

 

Jeg tror visse her i tråden har tatt på seg englevingene feil vei her, for jeg tror ikke et sekund på at de ikke prater dritt om folk som er "løse". "jeg respekterer jenter som bytter gutt ofte" ja jøss.. Den må man lenger opp på landet med.

Lenke til kommentar
Mindre på henne enn ei som har vert litt rundt og som faktisk vet hva hun vil og vet hva livet dreier seg om. (Sett i perspektivet "livsvarig" forhold).

 

I tillegg kommer faren for at hun lider av hoftedysleksi... Det er kjedelig det!

 

 

Ja, for sluts er jo kjent for og være fornuftige, smarte, rolige rollemodeller.. Og ja, de pleier som regel og ha svar på hva livet dreier seg om også! :roll: ja, det var ironisk ment..

 

Jeg skjønner ikke hva du babler om egentlig.. Vis meg logikken i ditt synspunkt!

En jente som har feid over hundre stykk har vert med på mye morro og mye rart. Nok til at hun ikke lenger lurer på farge og smak på gresset på andre siden av gjerdet. Hun har spist alle typer gres og vet hvilket gress hun vil ha. ei som bare har gressa på samme typen gress hele livet vil fort bli fristet av det andre gresset når det ligger der grønt og frodig på andre siden av gjerdet.

 

Å kalle jenter, med normal seksualdrift og mot nok til å ha den sexen de ønsker, for sluts er ikke annet en lavmål og usaklig.

 

Fornuft henger ikke sammen med antall sexpartnere. Derimot så er det ofte mye selvinnsikt koblet mot seksualpartnere...

 

For min del, så klarer jeg ikke bli kvitt tanken på at en ludrete gutt har vært inni mange jenter. Og uansett hvor mye han skrubber og vasker tissen sin, ja så er den utbrukt og skitten i mine øyne. Æsj, jeg vil fader ikke ha sloppy seconds fra 30 andre jenter..

 

 

Jeg tror visse her i tråden har tatt på seg englevingene feil vei her, for jeg tror ikke et sekund på at de ikke prater dritt om folk som er "løse". "jeg respekterer jenter som bytter gutt ofte" ja jøss.. Den må man lenger opp på landet med.

Så fint at jeg bor på landet da :cool: Kall ei jente billig i mitt nærvær, og du får så ørene flagrer!

Lenke til kommentar
Jeg tror visse her i tråden har tatt på seg englevingene feil vei her, for jeg tror ikke et sekund på at de ikke prater dritt om folk som er "løse". "jeg respekterer jenter som bytter gutt ofte" ja jøss.. Den må man lenger opp på landet med.

 

Du får tvile og tro jeg lyver alt du vil, men jeg har faktisk ingen problemer med å respektere en jente eller gutt som har ligget med en god andel mennesker. I min verden er ikke sex så himla viktig at det avgjør hvordan jeg tenker og føler om et annet menneske. Det er en lang rekke andre egenskaper som kommer foran seksualmoral.

 

Selvsagt spiller det en rolle hvis en eventuell kjæreste er ute av stand til å holde seg til ett og samme menneske over lengre tid, men jeg lever fortsatt i den gode tro at selv mennesker med mange seksualpartnere bak seg ikke er notoriske nymfomane.

Lenke til kommentar

Dessverre er jeg rask med å dømme på bakgrunn av antall sexpartnere, da fordi mange av disse jeg har truffet har liten respekt for personene de involverer seg i, og har brydd seg lite om konsekvensene det har for andre. Men da går det ikke direkte ut på sexen. Og jeg vet at de ligger bare problemet hos meg, men er vanskelig å endre tankebane.

Lenke til kommentar
Du får tvile og tro jeg lyver alt du vil, men jeg har faktisk ingen problemer med å respektere en jente eller gutt som har ligget med en god andel mennesker. I min verden er ikke sex så himla viktig at det avgjør hvordan jeg tenker og føler om et annet menneske. Det er en lang rekke andre egenskaper som kommer foran seksualmoral.

 

Om en person var løs for flere år siden, ja da holder ikke jeg fortiden imot dem. Det er ikke kun sexen som er en del av min misliking, det er hele pakka som følger med. Som jeg har sett gang på gang.

 

Selvsagt spiller det en rolle hvis en eventuell kjæreste er ute av stand til å holde seg til ett og samme menneske over lengre tid, men jeg lever fortsatt i den gode tro at selv mennesker med mange seksualpartnere bak seg ikke er notoriske nymfomane.

 

En persons historikk kan gi en god pekepinn på personens fremtidige adferd, det sier Dr.Phil. Personen må ha lagd seg en ny fortid, dvs. bevise at han/hun har forandret seg.

 

Fornuft henger ikke sammen med antall sexpartnere. Derimot så er det ofte mye selvinnsikt koblet mot seksualpartnere...

 

Denne må du gi meg med teskje, for nå er jeg virrafor.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...