Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Seth: Ellers ser jeg ikek hvorfor at vedkommende har godtatt din fortid er noe spesielt godt argument? At noen godtar meg er ikke nok til at jeg automatisk ser på de som noe kjæresteemnet, i tilegg kan vedkommende ha en vesentlig verre fortid enn deg selv. Man kan kanskje argumentere for at det er lite produktivt å legge lista urealistisk høyt dog.

 

AtW

 

Hey der.

 

Det kan legges til at jeg selv er en særdeles lite dømmende person. Og jeg dømmer ikke folk ut fra dere fortid. Hvis jeg i det hele tatt skal dømme mennesker så er det ut fra deres handling ovenfor meg. Og slik det kommer frem i den tråden her har ikke jenta gjort noe mot trådstarter, hvertfall ikke mens han var i bildet. Derfor synes jeg det blir galt å dømme mennesker utfra en fortid når du selv ikke var en del av deres liv, og ikke minst når de handlingene ikke var mot deg.

Og ja, jeg har venner rundt meg som har gjort ting som virkelig dømmes av samfunnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seth: Ellers ser jeg ikek hvorfor at vedkommende har godtatt din fortid er noe spesielt godt argument? At noen godtar meg er ikke nok til at jeg automatisk ser på de som noe kjæresteemnet, i tilegg kan vedkommende ha en vesentlig verre fortid enn deg selv. Man kan kanskje argumentere for at det er lite produktivt å legge lista urealistisk høyt dog.

 

AtW

 

Hey der.

 

Det kan legges til at jeg selv er en særdeles lite dømmende person. Og jeg dømmer ikke folk ut fra dere fortid. Hvis jeg i det hele tatt skal dømme mennesker så er det ut fra deres handling ovenfor meg. Og slik det kommer frem i den tråden her har ikke jenta gjort noe mot trådstarter, hvertfall ikke mens han var i bildet. Derfor synes jeg det blir galt å dømme mennesker utfra en fortid når du selv ikke var en del av deres liv, og ikke minst når de handlingene ikke var mot deg.

Og ja, jeg har venner rundt meg som har gjort ting som virkelig dømmes av samfunnet.

 

Spørs jo litt hva du legger i å "dømme", men det forandrer synet ditt på personen. Om du snakker med noen, og de sier at de er en seriemorder, så vil det forandre synet ditt på vedkommende. Dtto om de sier at de har nobelprisen i fysikk. Om du med dømmende mener, "forandrer ikke mit syn negativ på personen", så tror jeg rett og slett ikke på hva du sier. Alle lar sitt syn påvirkes av historien. Det er både mennsklig, og rasjonelt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis noen sier de foretrekker grønne votter framfor blå, eller at de har bodd et år i Stavanger, eller at de hater Pepsi over alt på jord, eller at de var en mobber da de var liten og angrer på det nå, eller at de ikke har noe imot analsex, eller at de har hatt mange partnere, eller at de hadde trekant med to andre jenter for et halvt år siden, så er det informasjon. Man kan bry seg eller man kan ikke bry seg, og hvis du tviler på at jeg kan totalt ignorere at hun har hatt mange partnere så tviler jeg på at du ville ignorert at hun foretrekker grønne votter.

 

Alt er prioriteter og ens eget syn på ting, og hvordan den tidligere oppførselen til personen vil påvirke forholdet senere. Jeg vil ha en partner som er lik meg selv i at de er glad i sex og ikke ser på det som en "hellig" ting. Da er det klart at det ville vært utrolig lite praktisk for meg å dømme en jente for å ha mange partnere samtidig som jeg foretrekker erfaringen som kommer med flere partnere. Meg og Seth virker til å ha det samme synet på sex (ikke at jeg skal påstå noe, han må gjerne si ifra hvis jeg spekulerer for mye), nemlig at det i tillegg til å være noe man gjør med den man er glad i, også er noe som er veldig artig å gjøre generelt. Det er ikke alle som ser på det sånn, og hvis det er dette synet man har så forstår jeg at en partner som ikke er enig kan bli en dårlig "fit".

 

Hvis man derimot ikke har noe imot sine egne 4-5 one night stands og 6-7 partnere totalt, men synes det er for mye med partnerens 14-15 one night stands og 20-22 partnere totalt, da er man en hykler og en dust. Kanskje til og med en kjempedust.

Lenke til kommentar
Om du med dømmende mener, "forandrer ikke mit syn negativ på personen", så tror jeg rett og slett ikke på hva du sier. Alle lar sitt syn påvirkes av historien. Det er både mennsklig, og rasjonelt.

 

AtW

 

Det var heller ikke min mening at du skulle tro på meg. Alle mennesker kan overraske, så kanskje jeg er en av de som ville overrasket deg om hvor lite dømmende jeg er :) Men det forblir en annen sak.

Lenke til kommentar
Ser at noen endelig tar til fornuft, det er da vitterlig ingen grunn til å forandre syn på dama om hu har hatt sex med mange :p

 

Hvorfor ikke? Alt folk gjør, og det meste folk foreller at de har gjort forandrer (ihvertfall litt) på vårt syn av vedkommende. I særdelshet om man har lite informasjon om vedkommende fra før. Jeg har rett og slett ingen tiltro til at folk ikke bryr seg om hva mennesker har gjort i fortiden, og om man bryr seg om det, hvorfor er antallet partnere så veldig spesielt? Hva gjør det til en så særegen ting at man ikeks akl bry seg noe om det? Nå er det nok slik at de fleste ikke vil se på det som en massiv negativ påvirkning på deres syn på personen dog.

 

Seth: Ellers ser jeg ikek hvorfor at vedkommende har godtatt din fortid er noe spesielt godt argument? At noen godtar meg er ikke nok til at jeg automatisk ser på de som noe kjæresteemnet, i tilegg kan vedkommende ha en vesentlig verre fortid enn deg selv. Man kan kanskje argumentere for at det er lite produktivt å legge lista urealistisk høyt dog.

 

AtW

Generelt hva de har gjort før er kanskje interessant, men når det kommer til sex så bryr jeg meg ikke det minste, bare dama ikke er stor som ei grotte :ermm:

 

Rettelse: det kan kanskje være interessant å høre på hvis hun vil fortelle det, men jeg forandrer ikke mitt syn i negativ forstand på henne hvis hun har gjort noe "crazy"...

Endret av Emblazer
Lenke til kommentar
Alt er prioriteter og ens eget syn på ting, og hvordan den tidligere oppførselen til personen vil påvirke forholdet senere. Jeg vil ha en partner som er lik meg selv i at de er glad i sex og ikke ser på det som en "hellig" ting. Da er det klart at det ville vært utrolig lite praktisk for meg å dømme en jente for å ha mange partnere samtidig som jeg foretrekker erfaringen som kommer med flere partnere. Meg og Seth virker til å ha det samme synet på sex (ikke at jeg skal påstå noe, han må gjerne si ifra hvis jeg spekulerer for mye), nemlig at det i tillegg til å være noe man gjør med den man er glad i, også er noe som er veldig artig å gjøre generelt. Det er ikke alle som ser på det sånn, og hvis det er dette synet man har så forstår jeg at en partner som ikke er enig kan bli en dårlig "fit".

 

Nettopp, du er interessert i en partner som har samme syn på deg som sex, om en person dermed fortalte. Jeg har aldri hatt sex, ogvar 25 år gammel, så ville du kanskje tenkt deg om en ekstra gang, følt at dere muligens ikke var kompatible, om du allerede var usikker på hvilken vei det vippet. Mao også folks "sexhistorie" har noe å si for hvordan man ser på personen.

 

AtW

 

Om du med dømmende mener, "forandrer ikke mit syn negativ på personen", så tror jeg rett og slett ikke på hva du sier. Alle lar sitt syn påvirkes av historien. Det er både mennsklig, og rasjonelt.

 

AtW

 

Det var heller ikke min mening at du skulle tro på meg. Alle mennesker kan overraske, så kanskje jeg er en av de som ville overrasket deg om hvor lite dømmende jeg er :) Men det forblir en annen sak.

 

Kanskje ville du overrasket meg, hvem vet. Jeg holder på mitt, du lar også ditt syn påvirkes av historien, og du ser egentlig ikke ut til å benekte det heller i ditt siste innlegg.

 

AtW

 

Rettelse: det kan kanskje være interessant å høre på hvis hun vil fortelle det, men jeg forandrer ikke mitt syn i negativ forstand på henne hvis hun har gjort noe "crazy"...

Så det er greit å la sitt syn forandre seg pga hva folk har foretatt seg på sex-fronten, men ikke greit å la synet forandre seg negativt? Det som er positivt eller nøytralt for noen kan være negativt for andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW: Det ser ut som vi er enig i at hvis man er ulike personer seksuelt så vil det være et problem, men treffer jeg en jente på min alder som er jomfru men som likevel er interessert i å ha det seksuelle forholdet til meg som jeg ønsker av henne så ville det at hun var jomfru gått i glemmeboken ganske raskt. Det som var poenget mitt var at man ikke skal la ting som usikkerhet over egen erfaring eller en tanke om at noen kan være "utpult" eller at flere partnere på en eller annen måte fører til at hun er dårligere i sengen, mindre glad i deg eller mindre trang ødelegge for forholdet, fordi dette rett og slett er en tåpelig måte å tenke på.

Lenke til kommentar
AtW: Det ser ut som vi er enig i at hvis man er ulike personer seksuelt så vil det være et problem, men treffer jeg en jente på min alder som er jomfru men som likevel er interessert i å ha det seksuelle forholdet til meg som jeg ønsker av henne så ville det at hun var jomfru gått i glemmeboken ganske raskt. Det som var poenget mitt var at man ikke skal la ting som usikkerhet over egen erfaring eller en tanke om at noen kan være "utpult" eller at flere partnere på en eller annen måte fører til at hun er dårligere i sengen, mindre glad i deg eller mindre trang ødelegge for forholdet, fordi dette rett og slett er en tåpelig måte å tenke på.

 

Det er jo ikke heldig å ta feil, men det er jo grunn til å tro at om man selv har en hodlning som gjør at man har sex med veldig få, og den du ser ut som en potensiell partnar har "motsatt" holdning, så er det større sannsynlighet for at forholdet ikke går bra. Like barn leker best, i tilegg er det jo faktisk større sjangse for at vedkommende er utro. Foruten at om man vet at man selv vil ha problemer med det, rasjonelt eller ikke, så øker også det sjangsen for problemer. Dette er alle rasjonelle betraktninger. Det er kanskje mest "politisk korrekt" å påstå at "sexfortiden ikke har noe å si" som enkelte i denne diskusjonen har gjort, men det er neppe riktig i realiteten, og det er mye bedre å forholde seg til realitetene, istedet for et eller annet ønske om hva alle burde mene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme som deg og jeg klarte aldri å vende meg til tanken.

Etter at jeg og samboeren hadde bodd sammen i 2 år fortalte hun at det var en periode hun hadde ligget rundt med mange gutter, uten å bry seg. Jeg trodde inntil da at hun hadde vært med en eller to, det var inntrykket jeg hadde fått, men hun ville ikke si hvor mange. Det kom som et så stort sjokk og bilder og faenskap satt seg så sinnsykt fast i hodet. Jeg sa til henne at det var greit, at jeg hadde kommet over det, men det hadde jeg ikke. Jeg prøvde veldig hardt å la være å tenke på det og vende meg til tanken, men jeg klarte det ikke, jeg følte meg så utrolig lurt og så på henne som laus og horete. Hver gang vi hadde sex så jeg for meg hvordan hun hadde blitt tatt hardt av fremmede menn, æsj i helvete! Det gikk 5 måneder før jeg tok det opp med henne å fortalte hvordan jeg følte det og at jeg ikke taklet det. Det var ikke eneste grunnen til bruddet, men er veldig stor del. Problemet mitt var min mangel på seksuell erfaring og at hun hadde ligget rundt uten å bry seg med hvem. Hadde jeg ligget med mange ville det sikkert ikke vært noe problem, jeg følte meg bare så lurt, så dum, der jeg bare hadde kun vært med henne, og jeg trodde hun hadde vært med bare noen, så viser det seg at hun har vært laus å ligget rundt med mange. Hele illusjonen min av den snille, beskjedne, søte engelen min brast. Jeg taklet det ikke.

 

I dag er jeg sammen med ei jente jeg stolen 110% på. Jeg har fått mer erfaring siden dengang. Jeg har fortsatt problemer med jenter som ligger rundt, men så lenge det har vært med kjærester er det helt greit. Jeg har totalt hatt tre sexpartnere, min nåværende kjæreste har hatt fem, hun er 26 år, samme som meg. Hun har aldri hatt one night stand og har kun hatt sex med kjærester.

Lenke til kommentar

Folk har totalt forskjellig syn på sex. Noen føler det er best å vente til ekteskapet, andre har bare sex med kjæresten, andre ser gjerne ikke på det som en veldig "hellig" ting og har et mer avslappet forhold til det. Jeg personlig har ingen problemer med noe av det. Eneste jeg syntes blir utrolig tåpelig er menn som har hatt veldig mange sexpartnere, men som får problemer med å være sammen med en dame som har hatt det samme selv.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at for meg er det en negativ ting om en evt. kjæreste har pult mye rundt. Men jeg kan ikke sette fingeren på hvorfor. Når jeg snakker med jenter og jeg blir fortalt om et antall partnere jeg er komfortabel med blir jeg veldig glad.

Kanskje det har med min utrolig dårlige erfaring med løse jenter. Selv har jeg ikke planer om å tøse rundt for å kunne skryte på meg hvor mange jeg har pult, som enkelte gjør. Da foretrekker jeg å finne meg en fast partner, kjæreste eller FF. Men jeg kommer nok til å ramle borti noen ONS underveis. Jeg er veldig glad i å flørte, og det vil jo av og til resultere i noe.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er et viktig poeng at begge parter har likt syn på det, eller i det minste snakker med partneren sin sånn at man blir enige om å ha forståelse for hverandres syn på det.

 

Jeg, personlig, ville hatt et problem med å bli sammen med en fyr som har feid over det han har fått tak i. En ting er kjønnssykdommer, en annen ting er synet på sex generelt. Jeg mener at dette er noe man skal dele med folk man er glad i. Det er en personlig mening for meg, med grunnlag i at jeg har hatt samleie med 6 personer, hvorav tre var folk jeg ikke var spesielt glad i. Det endte opp med at jeg følte meg skitten og brukt, og jeg vil helst være sammen med noen som kan forstå mitt syn, og forhåpentligvis deler det med meg. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde gått så langt med noen av de tre, men skjedd er skjedd og jeg har prøvd å ta lærdom av det.

 

Nå har det seg også sånn at jeg er en sjalu person, og selv om dette er noe jeg bevisst jobber med så tror jeg at det hadde vært problematisk for meg om kjæresten min hadde hatt veldig mange partnere. En grunn er at jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ville lurt på hvor lang tid det ville ta før han ble lei av å være med den samme personen hele tiden, og kanskje heller ville tilbake til et mer variert liv.

 

En annen ting er at x antall sexpartnere ikke nødvendigvis betyr at man er noe flinkere i senga enn de som har hatt én. Man blir flink ved å få og gi tilbakemeldinger på hva som fungerer eller ikke, og alle personer er forskjellige. Dermed kan du være god i senga når du er med én person, men ikke fungere i det hele tatt sammen med en annen.

 

Ei venninne ga meg engang en fint bilde på det med å ha mange partnere. Man begynner med et stykke ark. Når du gir det hen til den første partneren din så gir du h*n halve arket. Neste person gir du halvparten av det igjen. Til sist sitter du igjen med en bit som du gir til den du vil dele resten av livet ditt med. Nå er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvor spesielt dette "arket" er, men for meg er det altså litt spesielt. For meg er det en del av meg som jeg aldri kan få tilbake.

 

Til sist vil jeg bare sette dobbel strek under det å snakke med partneren sin om syn på ting. Kommunikasjon er alfa og omega :)

Lenke til kommentar
Ei venninne ga meg engang en fint bilde på det med å ha mange partnere. Man begynner med et stykke ark. Når du gir det hen til den første partneren din så gir du h*n halve arket. Neste person gir du halvparten av det igjen. Til sist sitter du igjen med en bit som du gir til den du vil dele resten av livet ditt med. Nå er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvor spesielt dette "arket" er, men for meg er det altså litt spesielt. For meg er det en del av meg som jeg aldri kan få tilbake.

 

Hvis man i utgangspunktet har et problem med antall sexpartnere hos kjæresten er dette en tanke man ikke vil tenke. Da graver man seg bare lengre ned i sine egne tanker. Det er en lite kjekk tanke for en i denne tråden som har en kjæreste med 20 partnere at det kjæresten gir til ham er 1/30 000 av det hun gav den ONSen hun hadde som nr 5 i sin rekkefølge.

Lenke til kommentar
Jeg, personlig, ville hatt et problem med å bli sammen med en fyr som har feid over det han har fått tak i. En ting er kjønnssykdommer, (...)

 

... noe som er et ikke-problem, da kjønnsykdommer kan man teste partneren mot.

 

Ei venninne ga meg engang en fint bilde på det med å ha mange partnere. (...)

 

Forklarte hun også hvorfor den sammenligningen overhodet holder mål eller er i det minste relevant ift. sex?

 

Man begynner med et stykke ark. Når du gir det hen til den første partneren din så gir du h*n halve arket. Neste person gir du halvparten av det igjen. Til sist sitter du igjen med en bit som du gir til den du vil dele resten av livet ditt med. Nå er det selvfølgelig opp til hver enkelt hvor spesielt dette "arket" er, men for meg er det altså litt spesielt. For meg er det en del av meg som jeg aldri kan få tilbake.

 

Nøyaktig hva er det du aldri kan få tilbake? Å ikke ha hatt visse seksuelle erfaringer?

 

Til sist vil jeg bare sette dobbel strek under det å snakke med partneren sin om syn på ting. Kommunikasjon er alfa og omega :)

 

Helt klart.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Får den andre personen man ligger med 1/4 av arket? Hva er så spesielt med henne?

 

Hvis man først i ettertid, etter en del sex og gode tider sammen, får høre antallet og tror at man mister noe, så er jo det rimelig greit bevis på at alt er mentalt og at alt fra papirmetaforer til ord som "utpult" ikke har noe med den som har hatt mye sex å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis man først i ettertid, etter en del sex og gode tider sammen, får høre antallet og tror at man mister noe, så er jo det rimelig greit bevis på at alt er mentalt og at alt fra papirmetaforer til ord som "utpult" ikke har noe med den som har hatt mye sex å gjøre.

 

Ingen tvil om at i de fleste tilfeller er alt mentalt. Men det er likevel begrenset trøst for de som sliter med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...