Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Gjest Klok ung mann

Får ikke akkurat turn-off av at hun har hatt mange sexpartnere, men jeg ville helt klart vært mer skeptisk til å inngå et forhold med henne da. Dette grunnet at jo flere partnere hun har hatt, desto større sjanse er det for at hun har pådratt seg hiv eller en annen farlig kjønnssykdom opp gjennom årene.

 

Men hvis jeg vet at hun ikke har hiv, ser jeg absolutt ingen problem i å være sammen med henne selv om hun har hatt mange seksualpartnere, så lenge hun ikke konstant syter om at eksen hennes var bedre enn meg i senga.

 

Jeg vil si det er helt normalt at du får en usikker følelse når du blir fortalt at hun har hatt seksuelle relasjoner til flere titalls menn, men jeg mener at dette ikke burde være en avgjørende faktor for om du bør gå videre i forholdet eller ikke.

 

Kanskje var hun "løs" før, men ønsker å slå seg til ro med deg? Snakk med henne og finn ut av det!

 

Mitt råd når en innleder et forhold, er at man ikke snakker om antall seksualpartnere i det hele tatt. Da slipper man å få fordommer for personen, eller å bli møtt med fordommer selv. Man slipper også å føle seg mindreverdig hvis det skulle vise seg at personen har mer erfaring enn deg.

 

Etter min mening burde man anse sin seksuelle erfaring som en uhyre privat affære som man nødig deler med andre.

 

Hver gang jeg sier hvor mange jeg har hatt sex med, blir jeg enten møtt med fordommer om at det er "for mange", eller så betrakter de meg som tilbakestående fordi jeg har hatt "for få".

 

Og hver gang jeg spør noen om deres seksuelle erfaringer, hører jeg ting jeg absolutt ikke har lyst til å høre...

 

"Don`t ask. Dont tell."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel turn off om det er i den grad at hun har rykte for det.

Er ikke akkuratt damen sin man vil høre historier om på fylla.

 

Men sålenge det er under 15 nå på min alder (17) så går det greit. 15 når du er 17 er det jeg annser som mye, da kan eg umulig dele samme syn på sex som hun. Med mindre det var i en orgie.

Lenke til kommentar
Gjennomsnittskvinnen har mer sex enn gjennomsnittsmannen.

 

Deal with it.

 

De aller felste undersøkelser som seksualpartner viser jo at menne i snitt har flere partnere enn kvinner. (i hvilken grad det er riktig kan vel dsikuteres dog), så jeg ser ikke helt hvor du får påstanden din fra. Ellers så er man jo heldigvis forskånet fra å måtte bli sammen med en partner som er gjennomsnittlig på fleter du bryr deg mye om, ihvertfall om du skal ha en livsledsager. De fleste velger jo ut folk som er bedre en snittet på de feltene de vektlegger.

 

AtW

Lenke til kommentar
AtW: Akkuratt det leste eg om for ikke så lenge siden, og viser seg at menn skryter på seg sexpartnere og kvinner sier ett lavere tall.

 

En løgn om det hadde jo vært smart. Plutselig finner man ut at antallet er langt høyere, og at man er sammen med en løgner.

 

Da blir det litt tynt å si at man var redd for at det skulle spolere hele forholdet.

Lenke til kommentar
Hva er du redd for skal skje egentlig?

 

Klamydia som får gå ubehandlet en periode hos kvinner kan føre til sterilitet, det er ikke like lett for kvinner å skjønne at de har klamydia som det er for menn - som merker det nær sagt umiddelbart.

 

HPV-viruset kan føre til livmorhalskreft hos kvinner og peniskreft hos menn, i tillegg til den umiddelbare virkningen - kjønnsvorter. Dette er ikke lett for kvinner å oppdage, siden da kanskje bare får små celleendringer "inne", mens menn merker dette fort da vortene er "utenpå"..

 

Herpes - igjen noe som for kvinner er bagatellmessig, kan ha store konsekvenser for menn. Menn som sliter med herpesutbrudd kan ha så store smerter at de ikke klarer å gå, mens kvinner ofte ikke engang vet at de har utbrudd.

 

HIV - trenger vel ikke forklare denne engang.

 

Alt i alt er det MANGE GODE GRUNNER til å unngå kvinner som har hatt alt for mange sexpartnere.

Selv om kvinner blir provosert og forbannet når man sier dette, så er det faktisk slik at det finnes SAKLIG GRUNNLAG for å takke nei til kvinner som har hatt 50~60 sexpartnere, det er rett og slett stor helsefare involvert. Jeg gir da jamnt faen i hva kvinnen synes om det, jeg vil ikke ha disse sykdommene.

 

Peniskreft - NEI TAKK

Herpes - NEI TAKK

HIV - NEI TAKK

Barnløshet pga ufruktbar kvinne - NEI TAKK

 

Jeg beklager, gamle utpulte høl - jeg vil ikke ha deg!!!

Lenke til kommentar
Alt i alt er det MANGE GODE GRUNNER til å unngå kvinner som har hatt alt for mange sexpartnere.

Selv om kvinner blir provosert og forbannet når man sier dette, så er det faktisk slik at det finnes SAKLIG GRUNNLAG for å takke nei til kvinner som har hatt 50~60 sexpartnere, det er rett og slett stor helsefare involvert.

 

Ditt saklige grunnlag er ikkeeksisterende, da man faktisk kan teste seg mot samtlige av de sykdommene du lister opp.

 

Jeg gir da jamnt faen i hva kvinnen synes om det, jeg vil ikke ha disse sykdommene.

 

Ingen vil ha disse sykdommene, men (takk og lov) vi bor ikke i middelalderen. Medisin har faktisk gjort en rekke framskritt og du kan teste både deg selv og partneren før dere har ubeskyttet sex.

 

Jeg beklager, gamle utpulte høl - jeg vil ikke ha deg!!!

 

Det er helt i orden -- det blir mer på oss som ikke sliter med grunnløse fordommer. Velkommen til 2009.

Lenke til kommentar

Du forutsetter at disse kvinnene tester seg for disse sykdommene og/eller akter å opplyse om at de har de.

Noe som faktisk er tilfelle at de unnlater, både å teste - og å opplyse.

 

Hvis, som du teoriserer, alle kvinner bare kan gå og teste seg - hvorfor er det da slik at så mange unnlater å gjøre det, og i stedet smitter menn med disse sykdommene de har pådratt seg?

 

Muligheten for å teste for disse sykdommene spiller jo ingen rolle når du er smittet, du blir jo ikke kvitt herpes når du først har fått det.

 

Her har du rikelig med eksempler på hva folk tenker om å opplyse andre om at de har en smittsom sykdom:

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/sex/te...ttel/herpes-usj

 

Jeg beklager, men du har rett og slett ikke kontakt med den virkelige verden, jeg tilskriver det manglende livserfaring og/eller manglende forståelse for hvordan verden virkelig fungerer.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Ideal: Hvis alle som var uenig med det du skrev manglet livserfaring eller hadde manglende forståelse så hadde verden vært et trist sted å bo. Sannheten er at du fremstår som enten bitter eller paranoid, og ihvertfall ikke realistisk. Hvis du og en jente skal innlede et forhold kan dere teste dere sammen, så kan dere stole på hverandre. Ubeskyttet sex med en eller femti kan begge føre til sykdom, så det er like greit å teste seg hvis man er usikker på seg selv eller den andre. Å bare droppe dem (og argumentet med at de kan teste seg) virker tåpelig, med mindre det er en annen grunn du ikke nevner. Det er ingenting flaut med å si at man f eks får dårlig selvtillit hvis damen har hatt en del partnere, det er et logisk argument.

Lenke til kommentar
Klamydia som får gå ubehandlet en periode hos kvinner kan føre til sterilitet, det er ikke like lett for kvinner å skjønne at de har klamydia som det er for menn - som merker det nær sagt umiddelbart.

 

HPV-viruset kan føre til livmorhalskreft hos kvinner og peniskreft hos menn, i tillegg til den umiddelbare virkningen - kjønnsvorter. Dette er ikke lett for kvinner å oppdage, siden da kanskje bare får små celleendringer "inne", mens menn merker dette fort da vortene er "utenpå"..

 

Herpes - igjen noe som for kvinner er bagatellmessig, kan ha store konsekvenser for menn. Menn som sliter med herpesutbrudd kan ha så store smerter at de ikke klarer å gå, mens kvinner ofte ikke engang vet at de har utbrudd.

 

HIV - trenger vel ikke forklare denne engang.

 

Alt i alt er det MANGE GODE GRUNNER til å unngå kvinner som har hatt alt for mange sexpartnere.

Selv om kvinner blir provosert og forbannet når man sier dette, så er det faktisk slik at det finnes SAKLIG GRUNNLAG for å takke nei til kvinner som har hatt 50~60 sexpartnere, det er rett og slett stor helsefare involvert. Jeg gir da jamnt faen i hva kvinnen synes om det, jeg vil ikke ha disse sykdommene.

 

Peniskreft - NEI TAKK

Herpes - NEI TAKK

HIV - NEI TAKK

Barnløshet pga ufruktbar kvinne - NEI TAKK

 

Jeg beklager, gamle utpulte høl - jeg vil ikke ha deg!!!

 

Sinna? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...