Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Det skal ikke mer til enn å tenke litt logisk (sex med en person er greit, sex med tre er umoralsk - dette er en logisk brist) før man innser at problemet ligger hos en selv. Det var det jeg måtte gjøre for å komme over min forferdelige sjalusi som jeg slet med for en stund siden og som skadet forholdene mine, og som jeg nå er fullstendig over. Det krevde mer selvtillit fra min side, og litt mer kritisk tenkning når det gjelder å dømme folk for tidligere handlinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal ikke mer til enn å tenke litt logisk (sex med en person er greit, sex med tre er umoralsk - dette er en logisk brist) før man innser at problemet ligger hos en selv. Det var det jeg måtte gjøre for å komme over min forferdelige sjalusi som jeg slet med for en stund siden og som skadet forholdene mine, og som jeg nå er fullstendig over. Det krevde mer selvtillit fra min side, og litt mer kritisk tenkning når det gjelder å dømme folk for tidligere handlinger.

 

At man ser på det som en negativ ting i et forhold betyr ikke at man synes det er umoralsk. Personlig har jeg helt andre krav til folk jeg går inn i et forhold med enn jeg har til tilfeldig personer. Feks vil jeg ikke si det er umoralsk å ha psykiske problemer, men jeg ville allikevel vegret meg mer enn vanlig med å gå inn i et forhold med noen som har hatt større psykiske problemer. (man kan vel sågar arguementere overbevisende for at det er umoralsk av meg i dette tilfellet). Og man kan jo argumentere med at det ligger i hodet, men det er en stor og reell del av det, la oss si du hadde en kjæreste du var fornøyd med, alt funker bra, så får man etter et år vite at det er en kjønnsoperert mann, hvem kan med hånden på hjertet si at det ikke plager de det aller minste, selv om alt er "likt som før"?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det skal ikke mer til enn å tenke litt logisk (sex med en person er greit, sex med tre er umoralsk - dette er en logisk brist) før man innser at problemet ligger hos en selv.

 

Vel, det kommer jo an på hva du sliter med. Hvis du sliter med at de 20 tidligere sexpartnerene til din partner viser at din partner har dårlig moral så får hver mann for seg selv dømme hvilke moralske standarder som gjelder.

 

 

Jeg tror ikke det er moralen til personen som er problemet. Selv om man er 100% sikker på at du er den eneste din partner vil ha sex med for resten av livet, så tror jeg tanken på at hun er et hakk i sengestolpen til 19 andre likevel kan gnage.

 

Og jeg er fremdeles enig i at til syvende og sist ligger det i hodet. Men alt etter hvilket syn man har på sex så kan disse demonene være veldig vanskelig å bli kvitt.

 

Bra ut du har klart det, det viser at det går an, ihvertfall for noen, muligens for alle.

Lenke til kommentar

Kanskje det er fordi jeg klarte det selv at jeg antar at alle klarer det, men jeg måtte jo prøve jeg også - det kom ikke av seg selv.

 

Når det gjelder en kjønnsoperert mann så skal jeg innrømme at den tanken er mer morsom enn noe annet, litt vanskelig å ta seriøst. Men hvis nivået på kjønnsoperasjoner en dag kommer til et stadie hvor alt er som det skal være og man ikke kan se forskjell, så klarer ihvertfall ikke jeg å argumentere for hvorfor det skulle vært et problem. Selvfølgelig hadde det vært sært i begynnelsen, men akkurat som med sjalusien så hadde det vært noe jeg hadde jobbet med hvis jeg elsket jenten/gutten (^^).

 

Nå skal det være sagt at jeg sannsynligvis er mer åpen for et forhold med en annen gutt enn gutter flest, så jeg er nok litt annerledes der.

Lenke til kommentar
Men hvis nivået på kjønnsoperasjoner en dag kommer til et stadie hvor alt er som det skal være og man ikke kan se forskjell, så klarer ihvertfall ikke jeg å argumentere for hvorfor det skulle vært et problem. Selvfølgelig hadde det vært sært i begynnelsen, men akkurat som med sjalusien så hadde det vært noe jeg hadde jobbet med hvis jeg elsket jenten/gutten (^^).

Jeg klarer vel heller ikke å argumentere for at det er et "objektivt problem", men jeg vet allikevel at det ikke hadde vært 100% uproblematisk for meg, mentale ting kan ha ganske mye å si, og påvirker egentlig alle. (tydligvis deg også, siden du sier du hadde jobbet med det, det er jo også noe det kan se ut som trådstarter gjør med sitt problem, iogmed at vedkommende søker hjelp her inne)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste går inn i et forhold med den intensjonen at det skal være noe som varer, helst "for alltid". Jeg går ihvertfall ikke inn i et forhold hvor jeg vet at "når sommerferien er over så går vi hver til vårt". Det funker ikke for meg :)

 

Uansett, poenget mitt er at dersom det med antall partnere er noe som gnager litt i starten av forholdet, så kan det utvikle seg i begge retninger når det har gått en stund. Nå spør vel de fleste kanskje ikke om antall partnere som innledningsspm på første date, men en gang kommer det vanligvis opp. Jeg vet, som jeg har nevnt, at det ville vært et problem for meg om det var et veldig høyt antall. Jeg ville kanskje sett det ann om det var en periode i livet hvor han var litt "løs" eller om det har vært sånn siden han ble seksuelt aktiv. Men jeg vet at jeg ville prøvd å unngå sånne typer som "ligger rundt" - man får ofte en viss anelse når man blir kjent med folk, men man kan alltids bli overrasket :)

 

Papirarkmetaforen min gikk ut på, om man ikke skjønte det, å gi en del av seg selv til sine partnere. Det er kanskje ikke så enkelt i praksis, men jeg tenker at for meg så er det fint å tenke på det sånn når man tar det valget om man skal ligge med noen eller ikke. Jeg prøver å tenke litt sånn, så kanskje jeg overveier situasjonen litt mer. I tre av mine tilfeller skulle jeg ønske at jeg hadde tenkt mer sånn, så kanskje det ikke hadde skjedd.

 

Ellers, som svar til den som spurte, så er ikke all erfaring god erfaring. Jeg kunne ihvertfall vært foruten en del erfaringer, og det beste jeg har fått ut av det er vel at jeg har blitt flinkere til å si nei. (Nå er det vel ikke akkurat alle gutter som respekterer et nei eller 20 heller, da..).

 

Men tilbake til det jeg begynte med. Dersom jeg var 100% sikker på at den andre personen gikk inn i forholdet med den intensjon at dette var noe han virkelig ville, og det var kun meg han ville ha, så er ingenting umulig, noen ting er bare litt mer utfordrende enn andre.

 

20 kameler er tyngre å svelge enn 5, men om dette er noe en virkelig vil så er det mulig, men det tar antageligvis tid, og kan sikkert være kjipt til tider.

 

Som en annen venninne av meg en gang sa "if you're meant to be, you will be".

Nå sikter jeg ikke nødvendigvis til skjebnen, men til det jeg har sagt om at dersom det er noe en virkelig, med hele hjertet og all sin vilje vil, så skal det vel være mulig.

"Anything worth having, is worth fighting for"

Lenke til kommentar

Tenker to muligheter for at jeg sliter med en partner med mange tidligere partnere:

 

1: En jente som har vært i lange forhold, har færre partnere, nettopp på grunn av forholdene. Hun tar forhold alvorlig.

En jente med mange partere har vært gjennom mange forhold. Hun tar forhold mindre alvorlig

 

2: En jente med få partnere, er gjerne mer kritisk til hvem hun ligger med, og disse hun ligger med er gjerne de som er spesielle for hun. Når hun da vil ligge med deg viser hun at du er spesiell for hun.

 

Jeg har kanskje et romantisk syn på det, men det er nå slik det er. Og dette setter jeg ikke som absolutt, men mine første tanker når jeg får vite om antall partnere.

 

Dorianpus: Du må hjelpe meg å drite i sånt som dette, gjør alt så mye enklere:P

Lenke til kommentar

Løsningen er å ikke se på sex som noe romantisk. Roser er romantiske, dikt er romantiske, alt som kan vises i en onsdagsfilm er romantisk. Å vise sex i en film er bannlyst i mange land og har 18-års grense i resten. Det er rett og slett en skitten aktivitet bestående av lyst og lidenskap, de aller mest primitive dyreinnstinktene som slår til. Ser man på det sånn så er det egentlig bare kult.

 

Det skal være sagt at jeg ikke blir skuffet hvis tennispartneren min har spilt mot andre tennisspillere før heller. Jeg blir heller ikke flau hvis han er flinkere enn meg, fordi da blir jeg bedre. Sånn sett løser det meste seg.

 

Eller man kan bare gi totalt faen og innse at man bare lever én gang, og å ha minst sex med færreste partnere ikke akkurat er noe å strebe etter.

Lenke til kommentar

Om man ender opp med å ha mange sexpartnere og er fornøyd med det så er det helt fantastisk. Men det må være i denne sexgale verden vi lever i være ok å være fornøyd med et mindre antall partnere. Når vi alle er så forskjellig så burde jo det være normalt at en del også heller den retningen. Uten at man blir låst fast som kristen eller uviten. For mange så faller kanskje det å ha sex med mange som en helt naturlig del av å leve livet fullt ut. For andre så blir det kanskje helt andre ting som er i fokus.

 

Poenget mitt er at man burde respektere begge sider her. Både dem som velger helt av seg selv å ligge med mange partnere i løpet av et liv, og dem som velger et fåtall.

Lenke til kommentar
I tillegg tror jeg nok at det for mange vil også være "hva ville andre sagt"-faktor.

 

Hva ville kammeratene synes dersom de finner ut at damen din har lagt med halve fotballaget?

 

Hvorfor er det vesentlig hva de synes om ens partnervalg?

 

Folk flest kommer alltid til å bry seg om hva andre synes i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar

:fun: Morsom tråd :fun:

 

 

Jeg har et intenst ønske å være huleboeren Pelle. Ja Pelle Erobreren! Jeg vil at alle kvinner skal ligge langflat etter meg og oppheve mitt vesen til en sexgud! Jeg er best og jeg skal dominiere !

 

 

Hahaha!

 

 

 

Når jeg ser slike menn tenker jeg bare "the rule of 3"

 

MUAHAHHAHAH! :)

Lenke til kommentar
Det som ikke er greit for deg, trenger ikke nødvendigvis å ikke være greit andre. Når det mest ekstreme for deg hadde vært å hatt få partnere. Så kan du ikke proklamere med å være åpen om sex og forskjellige livssyn der, når du egentlig bare støtter ditt eget.

Mitt eget er selvfølgelig det eneste som fungerer for meg, utenom det er det ikke så viktig. Jeg passer bare på at de som kritiserer de med mange partnere vet at det har ingenting med moral å gjøre, og jeg prøver å peke ut dobbelstandarder når jeg ser det. Jeg er åpen for at folk holder seg til få partnere gjennom lengre forhold, jeg synes bare det er trasig hvis man bevisst går inn for å ikke ha mange partnere fordi man tror det er noe galt med det.

Lenke til kommentar
Hvis man tar et valg om å ligge med få som et prinsipp og ikke bare fordi det er sånn det blir (hvem man treffer, osv) så blir man nok stemplet som konservativ - det må vel gå greit?

 

Ja, jeg er jo enig i at å fokusere så mye på den rene antallet er jeg enig i at er litt underlig. Det er ganske forståelig å ha en annen terskel for når man har sex, men "nå er min tilmålte dose sexpartnere for i år brukt opp" er litt merkligere i mine øyne. Akkurat som jeg feks antakelig har me høyere terskel for å si at jeg elsker noen enn en gjennomsnittlig amerikaner. Det betyr ikke at jeg logger antallet ganger jeg sier det, og ikke sier det mer om jeg har brukt opp min årlige dose. Det er mer snakk om at det er et mindre antall situasjoner som kvalifiserer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...