Gå til innhold

Å bli kalt en "Gamer".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, en gamer er en som spiller dataspill/konsoll. Uansett om det er mange spill eller 1.

Det blir for ensrettet å kalle en gamer en som spiller det samme spillet. Da kan vi jo like så godt benevne Gamer som en som kanskje bare spiller på LAN eller en eller to ganger i uka!? Blir for dumt og løst ord spør du meg.

Lenke til kommentar

I mine øyne så er man en gamer uansett om man spiller lite eller mye. Er ikke noe negativt med ordet, så skjønner ikke hva folk er så redde for.

 

 

Edit: Så har man pro-gamer, hardcore-gamer osv... disse "titlene" kan jeg gå med på at bare gis til folk som er gode/bruker mye tid på spill.

 

Edit2: Såklart har man bare såvidt testa et spill og aldri vært borti spill siden, så ville jeg nok ikke kalt de en gamer.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Etter min mening har det å være "Gamer" En spesiell betydening.

Det vil si at man kan for eksempel ikke bli kaldt Gamer hvis man bare spiller ETT spill som for eksempel WOW. (Nå tok jeg WOW som eksempel fordi mange som BARE spiller wow, har en tendest til å kalle seg selv gamere, noe som ikke stemmer)

 

Skal man bli kaldt en gamer synes jeg man bør være en som spiller mange spill, variert spill, ikke bare det samme spillet hele tiden.

 

Det at man kan faktisk diskutere forskjellige spill med en kompis, for eksempel om et helt nytt spill som nettopp er kommet ut, eller du fant et gammelt spill som man spillte for 10 år siden.

 

Ikke bare snakke om: "I går pinget jeg lvl 80, nå skal jeg få meg kjempebra gear, weeeee!"

 

Dette er i hvertfall min mening:P

 

On topic: er gamer selv som spiller variert spill hele tiden :p

 

Man må fortsatt kunne kalle seg en "gamer" eller "spiller". Det er jo på alle måter ikke noen beskytta tittel, og må være opp til alle og enhver hvorvidt man vil gå under kategorien gamer. Du kan ikke bestemme hvorvidt en person er filminterresert eller ikke i forhold til hvor mange filmer denne personen ser.

Jeg er ihvertfall ikke fan av at noen skal kunne bestemme hvem som er gamer og ikke.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingenting imot å bli kalt en gamer.

Det er jo det jeg er.

 

Men har en del venner som ikke spiller i det hele tatt, og jeg blir like oppgitt hver gang når de ikke har hørt om stortitler/ting som har skjedd i gaming industrien.

 

Jeg tenker sånn; " halloooo, hvilken planet bor dere på" :p

 

Friluftmennesker har XXL, Sportsentustiaster har G-sport og vi har EB games:D

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Hvis man spiller wow 10timer om dagen, burde man kunne kalles en gamer.

 

Hvis man spiller wow hele ti timer om dagen,burde man kalles en nerd. Ordet nerd betyr at man har et interessefelt man bruker all sin tid på og kan mye om.

 

Spiller ikke så ofte selv lenger, men syntes spill er god underholdning og er forsåvidt glad i å spille Blir forhåpentligvis litt tid til å spille nå i juleferien. Uansett, så ville jeg ikke likt og bli kalt en gamer. Dette er i mine ører et negativt ladd ord på lik linje som nerd. Ord som nerd, gamer og geek forbinder mange med lav sosial status og ser på slike personer som kjedelige.

 

 

 

 

 

Hvorfor?

Hvis man spiller wow 10timer om dagen, burde man kunne kalles en gamer.

 

Hvis man spiller wow hele ti timer om dagen,burde man kalles en nerd. Ordet nerd betyr at man har et interessefelt man bruker all sin tid på og kan mye om.

 

Spiller ikke så ofte selv lenger, men syntes spill er god underholdning og er forsåvidt glad i å spille Blir forhåpentligvis litt tid til å spille nå i juleferien. Uansett, så ville jeg ikke likt og bli kalt en gamer. Dette er i mine ører et negativt ladd ord på lik linje som nerd. Ord som nerd, gamer og geek forbinder mange med lav sosial status og ser på slike personer som kjedelige.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye imot å bli kalt gamer... Flesteparten av guttene er "gamere", iallfall her jeg bor... Alle gamer, og sånn er det... 3 i klassen kanskje som driver med sport, men de er jo utenom det vanlige, og lame (det er den status de har, men jeg har ingenting imot dem, og er venner med dem)... Å bli kalt nerd er ikke like morsomt, men jeg klager ikke hvis noen sier jeg er det... Meg og noen andre snakka om utdanning, og jeg nevnte hvilken skole jeg ville inn på... Ei jente sa at det gikk omtrent bare spillnerder der, men hvis jeg ville gå der, så ok... Jeg svarte at jeg kanskje også er en smule spillnerd, men ingen klaget, og ble ikke sett på som low-status på grunn av det...

Lenke til kommentar

Jeg er en geek eller en nerd som det kalles, teknofil og uten tvil en ivrig gamer. Alle ord som i dagens samfunn ikke er negativt ladet, det var det for mange år siden og er kun en liten gruppe sære mennesker som ikke følger med i samfunnets utvikling som mener slikt idag.

 

Jeg trener styrke 5 dager i uken og er sykt opptatt av teknikk og ytelse på kroppen, er en liten trenings nerd kan man si. Ordet nerd bettyr bare at du egentlig er mere en moderat interisert og en nerd er somregel flinkere på akkurat dette.

 

Noe som selvf bringer frem missundelse og følelsen av å ikke være med i "gjengen", noe som tar oss tilbake til den lile gruppen som tror ordet nerd i 2008 er et skjellsord.

 

En gamer er en som spiller mye, er somregel flinkere i spill en folk flest. Noe jeg heller ikke ser noe negativt med idag..sikkert så mye som 90% av mannfolk i Norge liker å spille konsoll, er nerd på alt ifra å skru biler til å mekke pc.

 

 

Nei jeg vil nok si folk som mener geek,nerd og gamer er skjellsord er rimelig uvitene og sære.

Lenke til kommentar
Jeg er en gamer.

Jeg har venner.

Jeg går skole.

Jeg har hatt jobb ved siden av skolen.

Jeg spiser mat.

Jeg drikker saft, brus, juice etc.

Jeg sover.

Jeg har hobbyer(foto etc.)

Jeg har drevet med sport i over 10år.

 

Jeg drikker meg iallefall ikke full hver helg, bruker ikke dop, røyker ikke og snuser ikke.

 

Jeg er ganske lik som deg.

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Hvis man spiller wow 10timer om dagen, burde man kunne kalles en gamer.

nei, da burde man kalle det et problem..

 

det er kansje mange av de som faller utenfor som spiller mye PC, men det har ingen sammenheng med de er gamere.. Norsklæreeren min spiller cs 1.6 i ny og ne for de det er gøy.. kan han kalles en gamer?

 

jeg vil tro at de som er gamere er de/vi som ikke "vokser fra det".

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Hvorfor?

Hvis man spiller wow 10timer om dagen, burde man kunne kalles en gamer.

nei, da burde man kalle det et problem..

 

10 timer om dagen er jo ikke noe problem da. Spesielt nå som det er ferie.

 

8 timer søvn, 10 timer spilling, 6 timer annet.

 

 

jizuz? 6 timer annet? litt ekstremt ? en to tre dager går det vell helt greit, men over lengre tid enn det? ikke helvete. Er en grunn mange wow spillere dropper ut av skolen!

Lenke til kommentar

Nå skal vi ikke problematisere det å være gamer. Gamer er en som spiller, dermed basta. Trenger ikke noen andre definisjoner enn det.

 

Tydeligvis en form for snobberi som jeg ikke liker her, wow skal liksom ikke inkluderes blant gamerne. Kan sammenlignes med de som forguder gåselever vs de som foretrekker en deilig saftig hamburger(wow spillerne kanskje?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...