Gå til innhold

"Svarte er best i alt"


Anbefalte innlegg

Mulig jeg har elefanthud (hvit, for øvrig) og er lite sensitiv, men jeg føler meg ikke støtt eller diskriminert av Snoop. Ikke det minste.

 

Å føle seg diskrimnert av noe som snoop har sagt er i mine øyne det samme som å ta seg nær av en fem-åring som kaller deg "en dumming"

 

Kjønner poenget

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å bry seg om hva Snoop sier om presidenten i USA er som å bry seg om hva Kate Blanchett sier om L'oreal Perfect Shine.

Ingen av de to er eksperter på det de snakker om, Snoop er bare kul, Kate er bare en sell-out ;)

 

Skjønner ikke problemet med å tulle med svartes overlegenhet heller, hvite (med IQ/EQ rundt gjennomsnittet eller høyere) vil aldri føle seg støtt av et sånnt utsagn, den andre veien er det noe helt annet fordi hvite har en historie av rasistisk tankegang og handlinger.

 

Jo mer det blir tullet med, jo bedre, spør du meg!

 

Noe som beviser at antirasisme er den nye rasisme. Man bruker historiske hendelser for å nedverdige andre mennesker av annen rase. Du beviser jo bare at du forskjellsbehandler basert på rase. At hvite er spesielt onde pga historie, og at alle hvite derfor til evig tid, kun basert på hudfargen deres, skal måtte hetses for dette. Du er totalt hjernevasket rett og slett, men det fantes da også jøder som mente tyskerne hadde rett til å forsvare seg mot jødene nettopp pga historie som du bruker som argument. Tidligere var det jødene som fikk skylda for alt galt som hadde skjedd opp igjennom historien, i dag er det hvite.

Nei nei, da misforsto du meg i såfall totalt!

Hvis jeg hadde trodd Snoop på noen måte mente det han sa, og dermed er en rasist så ville jeg reagert.

Allikevel er det nå en gang sånn at fordommer fortsatt henger igjen fra 50+ år tilbake, og f.eks. merker svarte dette spesielt i USA, KKK eksisterer fortsatt, eldre mennesker du møter på gata snakker fortsatt om "de derre der", osv osv!

 

Ja, jeg forskjellsbehandler noen ganger basert på rase, fordi noen ganger er det nødvendig! Uansett hva du måtte ønske å tro om saken så er det nå en gang ikke svart-hvitt (No pun intended!).

Jeg kan lett tulle med folk jeg kjenner om hudfargen dems, eller om at en muslimsk venn av meg er terrorist, vi vet begge jeg tuller, bare for å gi et eksempel på at jeg ikke er en ihugga anti-rasist som du påstår jeg er.

Derimot så kødder jeg ikke med en somalier jeg møter på butikken på samme måte fordi da ender jeg opp på sykehus, rett og slett fordi det er fordommer ute å går i samfunnet, og å spille på de fordommene på en negativ/usikker måte til dem det berører er rett og slett respektløst og nokså dumt.

(At O.J. tuller med rasisme er ikke negativt/usikkert, det er satirisk, og derfor helt okay, samme når Snoop sier det han gjør)

Lenke til kommentar
Å bry seg om hva Snoop sier om presidenten i USA er som å bry seg om hva Kate Blanchett sier om L'oreal Perfect Shine.

Ingen av de to er eksperter på det de snakker om, Snoop er bare kul, Kate er bare en sell-out ;)

 

Skjønner ikke problemet med å tulle med svartes overlegenhet heller, hvite (med IQ/EQ rundt gjennomsnittet eller høyere) vil aldri føle seg støtt av et sånnt utsagn, den andre veien er det noe helt annet fordi hvite har en historie av rasistisk tankegang og handlinger.

 

Jo mer det blir tullet med, jo bedre, spør du meg!

 

Noe som beviser at antirasisme er den nye rasisme. Man bruker historiske hendelser for å nedverdige andre mennesker av annen rase. Du beviser jo bare at du forskjellsbehandler basert på rase. At hvite er spesielt onde pga historie, og at alle hvite derfor til evig tid, kun basert på hudfargen deres, skal måtte hetses for dette. Du er totalt hjernevasket rett og slett, men det fantes da også jøder som mente tyskerne hadde rett til å forsvare seg mot jødene nettopp pga historie som du bruker som argument. Tidligere var det jødene som fikk skylda for alt galt som hadde skjedd opp igjennom historien, i dag er det hvite.

Nei nei, da misforsto du meg i såfall totalt!

Hvis jeg hadde trodd Snoop på noen måte mente det han sa, og dermed er en rasist så ville jeg reagert.

Allikevel er det nå en gang sånn at fordommer fortsatt henger igjen fra 50+ år tilbake, og f.eks. merker svarte dette spesielt i USA, KKK eksisterer fortsatt, eldre mennesker du møter på gata snakker fortsatt om "de derre der", osv osv!

 

Ja, jeg forskjellsbehandler noen ganger basert på rase, fordi noen ganger er det nødvendig! Uansett hva du måtte ønske å tro om saken så er det nå en gang ikke svart-hvitt (No pun intended!).

Jeg kan lett tulle med folk jeg kjenner om hudfargen dems, eller om at en muslimsk venn av meg er terrorist, vi vet begge jeg tuller, bare for å gi et eksempel på at jeg ikke er en ihugga anti-rasist som du påstår jeg er.

Derimot så kødder jeg ikke med en somalier jeg møter på butikken på samme måte fordi da ender jeg opp på sykehus, rett og slett fordi det er fordommer ute å går i samfunnet, og å spille på de fordommene på en negativ/usikker måte til dem det berører er rett og slett respektløst og nokså dumt.

(At O.J. tuller med rasisme er ikke negativt/usikkert, det er satirisk, og derfor helt okay, samme når Snoop sier det han gjør)

 

Ditt eksempel på hva man sier til folk man kjenner og hva man sier til folk man ikke kjenner er noe helt annet. Det har ingenting med rasisme å gjøre, men gjelder generelt i samfunnet. Regner med du ikke hetser folk du møter på butikken fordi de har rødt hår eller blondt hår heller?

 

Men dine tanker om at visse raser skal få kødde med andre raser pga arvesynd, det er en vei som fører til avgrunnen og mye mer rasisme både mot hvite nordmenn og alle andre.

Lenke til kommentar

Dette er bare en nok en tråd fra en liten interessegruppe her på forumet som er dedikert til å "bevise" at fremmedfrykt er universielt. Ettersom dette er noe alle oppegående mennesker har skjønt for lenge siden, så er dette en hest å slå på som er like dau som Hitler.

 

 

Man kan spørre seg hva som er poenget med dette. Gjør svarte menneskers rasisme mot hvite, hvites rasisme legitim? Eller er det for å angripe de såkalte "politisk korrekte" i Norge, som er for innvandring? Jeg heller mest mot det siste.

Lenke til kommentar
Gjør svarte menneskers rasisme mot hvite, hvites rasisme legitim?

Det går vel mer ut på den ekstremt ensidige fremstillingen f.eks. i media. Sier eller gjør man noe feil er man "rasist" med en gang. Rasister har satt dagsorden og klart å få det til at rasisme bare går en vei: Mot de som ikke er hvite. Det er klart mange reagerer på det, særlig hvis de selv føler rasisme fra nettopp disse rasistene på kroppen.

Lenke til kommentar
Sier eller gjør man noe feil er man "rasist" med en gang. Rasister har satt dagsorden og klart å få det til at rasisme bare går en vei: Mot de som ikke er hvite.

Jeg synes du skulle si det du tenker rett ut jeg. Ikke legg noe papp i mellom. Si det som det er:

Det er en verdensomspennende konspirasjon mot hvite mennesker og folk må få øynene opp før det er for sent!

Lenke til kommentar
SOS Rasisme er ikke mer i stand til å være over alt enn noen andre.

Nei, men er det ikke litt rart at SS-rasisme overser alle saker rettet mot invandrere? Og blåser alle saker mot nordmenn til himmels?

 

Når det blir et PROBLEM så vil de ta det opp.

 

 

Men jeg ser ikke akkurat noe problem med svarte som tar hvite slaver for så å la dem bli annenrangs borgere i landet sitt etter noen generasjoner her i landet eller noe annet land -- eller svarte som utgjør nesten en prosent av befolkningen som ønsker å kaste alle hvite ut av landet og stemmer på (unnskyld meg) brune partier.

 

Og angående SOS-Rasismes venstre-side-tilhørighet så handler det kun om at venstresiden ikke bryr seg om etnisitet og kulturell tilhøriget i sin vurdering av mennesker i like stor grad som høyresiden.

 

Rasisme mot hvite er absolutt ingen problem enda i forhold til rasisme mot svarte.

 

Og angående uttalelsen... så er det ingen seriøse mennesker som tar ham seriøst når han sier noe slikt.

 

Jeg må bare si at jeg aldri noensinne har følt meg diskriminert, av noen.

Absolutt alle invandrere jeg kjenner har følt seg diskriminert på skole og/eller i jobbsøking.

Faktum er at en god porsjon av etniske nordmenn er rasister.

Kanskje så mye som 25%.

Jeg kjenner i alle fall mange nordmenn som ER rasister når alt kommer til alt og de legger vekk den politiske korrekte masken sin og åpner seg etter et par pils.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Så Andre1983, du er av oppfattelsen av at man ikke trenger å slå ned på rasisme som "ikke er ett problem i forhold til mot svarte"?

 

Hva er det for slags holdninger til likeverd? SOS-rasisme er en tulleorganisasjon, som på ingen måte kan kalle seg for en anti-rasistisk organisasjon. Det er en "anti-bestemte-minoritetsrasisme/hets".

 

Snoop sier at de er "best i alt de gjør". Flott for de, det er typisk norsk å være god.

 

 

Langt ifra 25% er rasister, de finnes selvfølgelig. Vaskeekte rasister, vi har forøvrig ett par prakteksempler på forumet. Men det finnes selvfølgelig mennesker som også bare har fordommer og ikke nødvendigvis rasistiske holdninger.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Og angående SOS-Rasismes venstre-side-tilhørighet så handler det kun om at venstresiden ikke bryr seg om etnisitet og kulturell tilhøriget i sin vurdering av mennesker i like stor grad som høyresiden.

Det er jo nettopp dette som er helt feil. De er ekstremt opptatt av dette. Mer enn andre rasister, nesten.

Lenke til kommentar

Hvis man er villig til, et lite øyeblikk, å flytte fokus fra den utøvende siden over til den mottakende siden, synes i hvertfall jeg at det er åpenbart at Andre1983 har et poeng.

 

Glem et øyeblikk å lete etter noen å klebe en rasistetikett på, eller å definere sånn eller slik motiv med påfølgende ymse handlinger som rasisme. Fokuser i stedet på effekten - diskriminering pga opphav.

 

Hvem vil føle effekten kraftigst? Er det ikke rimelig å anta at minoriteter vil møte et mye større diskrimineringstrykk, enn en overlegen majoritet (med varierende grad av fordommer til minoritetene)? Jeg tror dette er riktig.

 

Det betyr jo ikke at individer i minoritetsgrupper ikke kan ha rasistiske holdninger overfor majoriteten, ei heller at slike holdninger ikke bør motarbeides. Det betyr bare at jeg betviler at minoritetenes diskriminering av "norskinger" er et problem som tilnærmelsesvis kan sidestilles med "norskingenes" diskriminering av minoriteter - gitt at man ser på hva mottakerne faktisk møter av fordommer i hverdagen.

 

Med mindre, selvsagt, at minoritetene er ufattelig mye mer rasistiske enn norskingene. Men det er det vel få som mener?

Lenke til kommentar

Det eneste poenget han har er at slagkraften fra minoritet til majoritet er liten og at hvite og svarte har en historisk bagasje.

 

Fra ett helt grunnleggende perspektiv på likeverd burde ingen form for rasisme aksepteres. "Åja, men det er ikke så ille. Grandonkelen min var langt slemmere mot Grandonkelen til han i nabolandet til han som sa det" er ikke en innstilling man burde ha til rasisme.

 

Det gjelder å skape holdninger, og ved å ignorere eller ufarliggjøre en form for rasisme er man med på å skape en negativ holdning og kultur der det oppfattes som "akseptabelt" for det er ikke like ille som den andre veien. Selv om den skulle være fra en minoritet.

 

 

Så i henhold til en såkalt "anti-rasistisk" organisasjon burde den slå ned på all form for rasisme. Noe den ikke gjør, og er derfor en tulleorganisasjon.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

@Rampage:

 

Jeg deler din holdning til at all rasisme bør motarbeides, uavhengig av hvem det er som utøver rasistisk diskriminering.

 

Er du enig med meg i at den jevne "norsking" høyst sannsynlig føler atskillig mindre effekter fra rasistisk diskriminering, enn diverse minoriteter (feks svarte i Norge)?

 

(Vi er enig om den utøvende siden, er vi enige om den mottakende siden?)

Lenke til kommentar
Når ble svarte en minoritet? Er da ganske mange av dem i verden.

 

Vi snakker selvfølgelig innenfor ett gitt samfunn. Det er der man snakker om slagkraft og påvirkning.

Så siden uttalelsen til "Snoop Dogg" blir hørt i langt mer enn ett samfunn, kan man ikke unskylde den med at han tilhører en minoritet, da han i verdenssammenheng ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...