Gå til innhold

Anmeldelse: Left 4 Dead (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, da har vi fått fastslått dette. Da får vel anmelderne av Far Cry 2, Fallout 3, Dead Space osv her endre karakterene på konsoll versjonene til et poeng lavere enn PC versjonen. De er jo minst like mye dårligere enn PC versjonen de også eller hva?

Prøv å spill Dead Space på PC uten en kontroller. Spesielt hvis du ønsker å bruke annen tastekonfigurasjon enn det som er standard. Det er tilnærmet uspillbart.

 

Generelt klarer jeg ikke å se relevansen av å klumpe omtaler av spill for forskjellige plattformer under ett. Et PC spill burde vurderes opp mot PC spill. Et konsollspill opp mot andre konsollspill.

Lenke til kommentar
xbox 360 versjonen: dårligere grafikk, begrenset framerate, må ha live for å spille multiplayer, begrenset til å bruke 360 kontroller.

 

Ehm, greit nok at PC er bedre på FPS enn konsoll, men hold deg til sannheter.

Fameraten på Xbox 360 etter min og mine kompiser sin erfaring er helt upåklagelig.

 

Grafikken er naturligvis dårligere pga PCer er kraftigere (synes det i for seg er irrelevant å bruke "man kan stille inn bedre grafikk på PC versjonen men ikke Xboxen" hvor mange spill er det på konsoller man kan fikse på annet enn gamma og kontrast?, sier ikke at du har sagt dette men har hørt argumentet før).

 

Selvfølgelig må man ha Live for å spille multiplayer, det må man på alle Xbox spill, man kan da vitterlig ikke bruke dette som et minus mot et Xbox spill?

"Et PC-Spill som krever internett for å spille co-op? Buuu!".

 

"Begrenset" til å bruke Xbox 360 kontroll?

Du kan gjerne bruke Joystick for min del, men skal man da bruke "tastatur og mus" som minus på PC-spill?

 

Jeg skjønner godt at L4D er bedre på PC enn på Xbox, har erfart dette selv, men synes det enda er rart å trekke ned en karaktèr på Konsoll-versjonen kun fordi at PC-versjonen er bedre.

Er det slik at L4D er mer unikt på PC-spill fronten enn det er på Xbox?

Greit nok, trekk ned, men synes noen av argumentene som presenteres er særdeles svake.

Ja, multiplayer på PC er bedre enn Multiplayer på Xbox, men jeg synes ikke at dette skal bidra til å trekke ned en karakter på konsoll versjonen.

Sammenligning av Multiplayer karaktèrmessig synes jeg burde gå innen samme konsoll, selv om PC MP er mye bedre enn konsoll.

 

At du ikke reagerer på framerate er fint for deg, men det er liten tvil om at man kan få bedre framerate på PC, og mange synes slike spill har dårlig framerate på konsoll (personlig mener jeg de for ofte prioriterer grafikken for mye, på bekostning av framerate). Det er et faktum at man kan ha høyere framerate på PC, et objektivt faktum, og ingen usannhet, at det ikek betyr noe for deg hindrer ikke at dette er sant.

 

Og selvsagt er det en ulempe at man må betale for å spille online, internett må man ha, xbox eller PC. Hva er galt med å liste opp dette som en ulempe?

 

Og hvorfor skulle man sette tastatur og mus som ulempe på PC? På PC kan man velge, man kan spille med joypad om man vil det. Eller ratt for den saks skyld.

 

Det er lettere merkelig å uttale at man skal "holde seg til sannheter", det vikrer mer som du fornekter argumentetne heller enn noe annet. At enkelte av de ikke betyr noe for deg personlig gjør de ikke usanne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok, da har vi fått fastslått dette. Da får vel anmelderne av Far Cry 2, Fallout 3, Dead Space osv her endre karakterene på konsoll versjonene til et poeng lavere enn PC versjonen. De er jo minst like mye dårligere enn PC versjonen de også eller hva?

 

Anmeldere mener forskjellige ting, og dessuten vil det jo variere fra spill til spill hvor mye det har å si, og dessuten hvor det ligger fra før. om Left 4 Dead fikk en sterk åtter på 360, så kan det dra det opp til en nier på PC, men feks en svak åtter ikke blir dratt opp. I tilegg har det jo vist seg at man ikke akn sammenlikne anmeldelser direkte på gamer.no, dette burde jo være kjent?

 

AtW

Lenke til kommentar
At du ikke reagerer på framerate er fint for deg, men det er liten tvil om at man kan få bedre framerate på PC, og mange synes slike spill har dårlig framerate på konsoll (personlig mener jeg de for ofte prioriterer grafikken for mye, på bekostning av framerate). Det er et faktum at man kan ha høyere framerate på PC, et objektivt faktum, og ingen usannhet, at det ikek betyr noe for deg hindrer ikke at dette er sant.

 

Og selvsagt er det en ulempe at man må betale for å spille online, internett må man ha, xbox eller PC. Hva er galt med å liste opp dette som en ulempe?

 

Og hvorfor skulle man sette tastatur og mus som ulempe på PC? På PC kan man velge, man kan spille med joypad om man vil det. Eller ratt for den saks skyld.

 

Det er lettere merkelig å uttale at man skal "holde seg til sannheter", det vikrer mer som du fornekter argumentetne heller enn noe annet. At enkelte av de ikke betyr noe for deg personlig gjør de ikke usanne.

 

AtW

 

 

Når han skriver "begrenset" framerate tar jeg det som om han mener at det er til tider dårlig framerate på konsollversjonen av L4D.

Har du spilt konsollversjonen?

Jeg vet godt at man kan ha høyere framerate på PC, men når man alikevel kjører spillet helt glatt hva skal man da med ekstra 10-20 FPS?

 

At du må betale er en ting, men å kritisere konsollversjonen av L4D fordi du må ha Live er egentlig irrelevant da alle Xbox spill må det, da kan man heller kritisere fremgangsmåten til Microsoft i stedet for å kritisere Valve/EAs port produkt, fordi de lager et spill til en konsoll som må ha et 3Dje parts program/opplegg som krever penger.

For å spille MP i det hele tatt på Xbox Live krever penger, dette er ikke et L4D unikt problem, ser du poenget mitt?

 

Så vidt jeg vet finnes det også flere versjoner av kontroller til Xbox360, så du har en valgmulighet der også, og uttalelsen min var satt på spissen for å vise hvor idiotiskt jeg synes det er å kritisere selve spillet fordi man synes at kontrollene til konsoll er verre en til PC.

 

Jeg fornekter ingen saklige argumenter som går på å kritisere selve spillet uavhengig av konsoll, men når spillet skal kritiseres pga valgte konsolls negativiteter synes jeg det blir litt søkt, da de som lager spillet må ta til takke med de mulighetene de har, på godt og vondt.

 

Men jeg skal ikke uttale meg mer, konklusjonen min er uansett som Mascot68 sier:

Generelt klarer jeg ikke å se relevansen av å klumpe omtaler av spill for forskjellige plattformer under ett. Et PC spill burde vurderes opp mot PC spill. Et konsollspill opp mot andre konsollspill.
Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Greit, greit. Som sagt, da forventer jeg at alle anmeldelser her av fps spill i fremtiden skal gi høyest score til PC versjonen pga bedre grafikk og kontroll muligheter.

Det er det vel ingen som har sagt her. PC-en har fått dårligere porter også. Jeg kan nevne Resident Evil 4 som et eksempel. Hvor det hele var motsatt. Spillet var designet for konsoll og portet til PC. Noe som gav en dårlig kontroll og dårlig grafisk opplevelse sammenlignet med konsollversjonene.

Lenke til kommentar

 

At du ikke reagerer på framerate er fint for deg, men det er liten tvil om at man kan få bedre framerate på PC, og mange synes slike spill har dårlig framerate på konsoll (personlig mener jeg de for ofte prioriterer grafikken for mye, på bekostning av framerate). Det er et faktum at man kan ha høyere framerate på PC, et objektivt faktum, og ingen usannhet, at det ikek betyr noe for deg hindrer ikke at dette er sant.

 

Og selvsagt er det en ulempe at man må betale for å spille online, internett må man ha, xbox eller PC. Hva er galt med å liste opp dette som en ulempe?

 

Og hvorfor skulle man sette tastatur og mus som ulempe på PC? På PC kan man velge, man kan spille med joypad om man vil det. Eller ratt for den saks skyld.

 

Det er lettere merkelig å uttale at man skal "holde seg til sannheter", det vikrer mer som du fornekter argumentetne heller enn noe annet. At enkelte av de ikke betyr noe for deg personlig gjør de ikke usanne.

 

AtW

 

 

Når han skriver "begrenset" framerate tar jeg det som om han mener at det er til tider dårlig framerate på konsollversjonen av L4D.

Har du spilt konsollversjonen?

Jeg vet godt at man kan ha høyere framerate på PC, men når man alikevel kjører spillet helt glatt hva skal man da med ekstra 10-20 FPS?

 

At du må betale er en ting, men å kritisere konsollversjonen av L4D fordi du må ha Live er egentlig irrelevant da alle Xbox spill må det, da kan man heller kritisere fremgangsmåten til Microsoft i stedet for å kritisere Valve/EAs port produkt, fordi de lager et spill til en konsoll som må ha et 3Dje parts program/opplegg som krever penger.

For å spille MP i det hele tatt på Xbox Live krever penger, dette er ikke et L4D unikt problem, ser du poenget mitt?

 

Så vidt jeg vet finnes det også flere versjoner av kontroller til Xbox360, så du har en valgmulighet der også, og uttalelsen min var satt på spissen for å vise hvor idiotiskt jeg synes det er å kritisere selve spillet fordi man synes at kontrollene til konsoll er verre en til PC.

 

Jeg fornekter ingen saklige argumenter som går på å kritisere selve spillet uavhengig av konsoll, men når spillet skal kritiseres pga valgte konsolls negativiteter synes jeg det blir litt søkt, da de som lager spillet må ta til takke med de mulighetene de har, på godt og vondt.

 

Men jeg skal ikke uttale meg mer, konklusjonen min er uansett som Mascot68 sier:

Generelt klarer jeg ikke å se relevansen av å klumpe omtaler av spill for forskjellige plattformer under ett. Et PC spill burde vurderes opp mot PC spill. Et konsollspill opp mot andre konsollspill.

 

At du mener det ikke bør trekke, fordi det er utenfor Valves kontroll er så sin sak, men det gjør det ikke til usannheter som du virker til å mene.

 

Er ikek valve sin skyld at360 er svakere enn en PC heller, skal man ikek trekke for grafikk da heller? Jeg kan forstå ditt synspunkt, men jeg mener at man bør forholde seg til hvordan soillet er å spille, m man betale for MP er det en ulmepe for meg som spiller, om det er valves eller MS sin skyld er egentlig irrelevant, for ulmepen er den samme okke som.

 

Det finnes andre kontroller på x360 også, men mye mye færre enn på PC, og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er idiotisk, du er vel enig i at større fleksibilitet på kontrollfronten er en fordel?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ok, da har vi fått fastslått dette. Da får vel anmelderne av Far Cry 2, Fallout 3, Dead Space osv her endre karakterene på konsoll versjonene til et poeng lavere enn PC versjonen. De er jo minst like mye dårligere enn PC versjonen de også eller hva?

 

Anmeldere mener forskjellige ting, og dessuten vil det jo variere fra spill til spill hvor mye det har å si, og dessuten hvor det ligger fra før. om Left 4 Dead fikk en sterk åtter på 360, så kan det dra det opp til en nier på PC, men feks en svak åtter ikke blir dratt opp. I tilegg har det jo vist seg at man ikke akn sammenlikne anmeldelser direkte på gamer.no, dette burde jo være kjent?

 

AtW

 

Men nå har jo dere argumentert for at det er rettferdig at PC versjonen får høyere score fordi mus/tastatur er bedre enn kontroller og at grafikken er bedre. Så enten får dere holde dere til prinsippene deres ellers så får dere innrømme at jeg har rett, at det er teit å gi et konsoll spill karakter utifra PC kriterier.

 

Ikke at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Ehm, greit nok at PC er bedre på FPS enn konsoll, men hold deg til sannheter.

Fameraten på Xbox 360 etter min og mine kompiser sin erfaring er helt upåklagelig.

 

Snurreleif: Når jeg skrev begrenset framerate så mente jeg nettopp det. Frameraten er begrenset. Den er kanskje satt på 30 fps men går sikkert litt opp og ned til tider. Source motoren er også gammel og lettdrevet, og man trenger ikke rare grafikkortet for å kjøre dette greit. Og det med framerate som ligger på 100 fps. Betyr lite, men i travle tider med mye på skjermen så går frameraten ned, men aldri så mye at det blir ett problem. Høyere framerate er uansett ett pluss. Og det var en sannhet.

 

Angående kontroller: Greit at xbox 360 kontrolleren fungerer utmerket til fps, for en kontroll å være. Men tastatur og mus er bestandig å foretrekke i slike spill. Og ja, spiller masse fps spill på konsoll og det med sonys kontroll som vistnok er umulig å spill fps med. Klarer meg fint, men klarer å innse at tastatur og mus vil være det beste i fps. Og da må det vel være ett plus at man på pc kan velge, tastatur eller kontroller. Valgmulighet er vel en positiv sak?

 

 

MangarP:

Men nå har jo dere argumentert for at det er rettferdig at PC versjonen får høyere score fordi mus/tastatur er bedre enn kontroller og at grafikken er bedre. Så enten får dere holde dere til prinsippene deres ellers så får dere innrømme at jeg har rett, at det er teit å gi et konsoll spill karakter utifra PC kriterier.

 

Ikke at det kommer til å skje.

 

Om anmelderen har spilt begge versjonene og fant pc versjonen best. Bør han ikke vise dette med forskjellige karakterer. 8 av 10 er jo bra.

Lenke til kommentar

Okay, dette spillet ble nesten ruinert for meg på grunn av det noe eksperimentelle matchmaking-systemet som Valve prøver ut nå. Slikt fungerer som oftest ganske greit på konsoll, men siden dette sikkert er første gangen Valve prøver det på PC så endte jeg alltid opp på servere med grusom latency, hvilket førte til lagging og hakking i store mengder.

 

Følte meg litt forrådt av Valve, men etter litt søking på veven kom jeg fram til at den gode gamle serverbrowseren bare er gjemt bort i console (for presentasjonens skyld, vil jeg tro). For å få den frem, åpne console (slik noen har beskrevet tidligere i emnet) og skriv

openserverbrowser

 

Vips! Lett å finne frem til servere med god latency. Dette reddet faktisk hele spillet for min del, så anbefaler de som opplever problemer med matchmaking-systemet å bruke denne metoden isåfall. :thumbup:

 

EDIT: Aner ikke om dette er nevnt før, men det kan uansett ikke skade å bli nevnt flere ganger.

 

EDIT 2: Vil forøvrig nevne ang. den litt vimsete debatten om PC vs. Xbox 360 at det virker for meg som at PC-versjonen har bedre lydkvalitet over stemmekommunikasjon. Har ofte problemer med å høre hva andre sier over Live, noe jeg ikke opplever på PC. Aner ikke hva slags kodek Valve bruker, men den er ihvertfall utrolig bra. Dette og kontrollene fikk meg til å tippe over på PC - hvis ikke hadde jeg nok valgt 360, og det passer ganske bra med anmelderens avgjørelse også.

Endret av Hawko
Lenke til kommentar
Men nå har jo dere argumentert for at det er rettferdig at PC versjonen får høyere score fordi mus/tastatur er bedre enn kontroller og at grafikken er bedre. Så enten får dere holde dere til prinsippene deres ellers så får dere innrømme at jeg har rett, at det er teit å gi et konsoll spill karakter utifra PC kriterier.

 

Ikke at det kommer til å skje.

 

 

Hvorfor ignorerer du det jeg skriver? La meg sortere det i konkrete punkter for deg:

 

1. Anmeldere på gamer.no mener ikke nødvnedigvis ikke det samme som meg, eller hverandre.

2. Forskjellen dette ugjør kan variere fra spill til spill.

3. Forskjellen trenger ikke å være nok til å feks dra opp en svak åtter, men kan dra opp en sterk åtter.

 

Anmelderene på gamer .no følger ikke mine prinsipper, og mine prinispper tilsier ikke at det alltid vil gies en karakter bedre på PC, uansett hvor mye du prøver å påstå at det er en anturlig følge av mine argumenter.

 

AtW

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Mener de som er uenig i den høyere PC karakteren at spill bare burde fått en karakter som skulle gjelde for alle plattformer, eller at karakteren alltid skal sammenlignes med andre spill i den respektive konsoll/PC grenen og uavhengig av hverandre?

 

Slik at det samme spillet kanskje fikk 8/10 på 360 for det var omtrent like morsomt som et annet, kjent spill, mens på wii, hvor det ikke var noe lignende fra før, ville fått 10/10? Tror det ville blitt veeldig forvirrende.

 

Man må jo sammenligne spill som kommer ut på flere plattformer mot hverandre for å gi et intrykk av hvilken utgave, om man har valget, man skal velge. Det er jo anmelderens jobb å gi sine anbefalinger om hva vi som potensielle kjøpere bør velge (og selvfølgelig ha i bakhodet personlige preferanser). Her mener tydeligvis anmelderen at spillet i bunn og grunn er best på PC, burde han dekke til denne følelsen for å unngå å fornemre noen, eller burde han gi uttrykk for det slik at jeg kan ta et bedre valg? Personlig foretrekker jeg logisk nok det siste. Om deres personlige mening er at spill alltid er minst like bra, om ikke mye bedre, på 360 så kan dere ta hensyn til det selv. Jeg har ingen spesielle preferanser når det gjelder plattformen jeg spiller på og foretrekker å bruke den som gir best opplevelse.

Lenke til kommentar

Nettopp, Toxin. Selv synes jeg at mange spill er bedre på konsoll(ps3) selv om jeg får bedre grafikk på pc. Rett å slett fordi det er digg å sitte i sofaen med kontrolleren å spille på storskjerm. Left 4 dead valgte jeg å kjøpe på pc, ikke fordi det ikke kommer ut på ps3, men på grunn av at jeg og dama og ett par kompiser hadde det moro med demoen. Vi har 2 pc'er i huset men ikke 2 xbox 360'er(ingen faktisk). Hadde hun ikke likte spillet så hadde jeg mest sannsynlig ikke kjøpt det.

Lenke til kommentar
Mener de som er uenig i den høyere PC karakteren at spill bare burde fått en karakter som skulle gjelde for alle plattformer, eller at karakteren alltid skal sammenlignes med andre spill i den respektive konsoll/PC grenen og uavhengig av hverandre?

 

Slik at det samme spillet kanskje fikk 8/10 på 360 for det var omtrent like morsomt som et annet, kjent spill, mens på wii, hvor det ikke var noe lignende fra før, ville fått 10/10? Tror det ville blitt veeldig forvirrende.

Dette er selvfølgelig bare min personlige mening.. Men, ja. Se på det fra perspektivet til en som utelukkende spiller på Wii. Han hadde teoretisk sett valgt å ikke kjøpe spillet, selv om det ville vært revolusjonerende for Wii. Men siden det konkurrerer med PC, som kanskje allerede hadde dusinvis av lignende spill, fikk det ikke mer enn middelmådig karakter.

 

Jeg mener de burde vurderes individuelt per plattform, gjerne med en kryssplattform sammenligning for å runde det av; for de som har konsoller stablet i høyden hjemme og kan velge og vrake.

 

Det er en grunn til at man ikke omtaler PC og PSP spill under samme kriterier. Konsoller og PC er nærmere hverandre, men jeg mener likevel prinsippet gjelder.

Lenke til kommentar
Helt grei anmeldelse.

 

Har spilt campaign et par ganger og jeg er godt fornøyd. Jeg liker at spillet ikke er scriptet, men at alt er helt random fra gang til gang. Jeg håper dog valve kommer med noen tilleggspakker i framtiden med feks nye campaigns ovs.

 

Valve skal oppdatere spillet hver 4-6 uke med nye kart (map), våpen, figurer osv... for å holde spillet i live.

Lenke til kommentar
Valve skal oppdatere spillet hver 4-6 uke med nye kart (map), våpen, figurer osv... for å holde spillet i live.

Vil gjerne se en kilde på dette.

 

Valve har sagt de arbeider med nytt innhold allerede og at de planlegger å slippe regelmessige oppdateringer slik som i TF2, men så ofte som hver 4-6 uke og med nye våpen og figurer? Veldig usannsynlig.

Lenke til kommentar
Mener de som er uenig i den høyere PC karakteren at spill bare burde fått en karakter som skulle gjelde for alle plattformer, eller at karakteren alltid skal sammenlignes med andre spill i den respektive konsoll/PC grenen og uavhengig av hverandre?

 

Slik at det samme spillet kanskje fikk 8/10 på 360 for det var omtrent like morsomt som et annet, kjent spill, mens på wii, hvor det ikke var noe lignende fra før, ville fått 10/10? Tror det ville blitt veeldig forvirrende.

Dette er selvfølgelig bare min personlige mening.. Men, ja. Se på det fra perspektivet til en som utelukkende spiller på Wii. Han hadde teoretisk sett valgt å ikke kjøpe spillet, selv om det ville vært revolusjonerende for Wii. Men siden det konkurrerer med PC, som kanskje allerede hadde dusinvis av lignende spill, fikk det ikke mer enn middelmådig karakter.

 

Jeg mener de burde vurderes individuelt per plattform, gjerne med en kryssplattform sammenligning for å runde det av; for de som har konsoller stablet i høyden hjemme og kan velge og vrake.

 

Det er en grunn til at man ikke omtaler PC og PSP spill under samme kriterier. Konsoller og PC er nærmere hverandre, men jeg mener likevel prinsippet gjelder.

 

Det er det perspektivet, så har vi perspektivet til de som spiller på flere plattformer, som lurer på hvilket spill man skal kjøpe seg, og perspektiviet til de som skal velge plattform, og er interessert i antall topptitler på sin plattform. Eller de som har spillt på andre plattformer før. Jeg mener det er bedre å ta hensyn til denn gruppa.

 

Sammenlikningen med PSP er noe søkt, der er det jo åpenbart en stor fordel at spillet er bærbart, som veier opp for mye. Det kan gi mye mer "plusspoeng" enn at dårlig grafikk gir "minuspoeng" feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er det perspektivet, så har vi perspektivet til de som spiller på flere plattformer, som lurer på hvilket spill man skal kjøpe seg,

Derav min setning "gjerne med en kryssplattform sammenligning for å runde det av". Det er ingenting i veien med en sammenligning for de som faktisk har flere plattformer. Men det burde være en separat affære.

 

Sammenlikningen med PSP er noe søkt

Javisst, å sette det på spissen var poenget. Som sagt er konsoller nærmere en PC, men jeg mener prinsippet er det samme. Man burde anmelde et spill basert på den plattformen man spiller det på, og ikke sammenligne det på tvers av plattform når det gjelder å sette terningkast. Det er helt greit å si "har du en PC har du spilt dette spillet i ymse varianter i ti år allerede, men har du aldri spilt noe annet enn dette konsollet får det en klar anbefaling", det er ikke greit å si "har spilt det på PC fjaksen ganger før, så terningkast 3".

 

Jeg ser utfordringen, men nå mente jeg ikke dette som annet enn mitt utopiske syn.

Lenke til kommentar
Det er det perspektivet, så har vi perspektivet til de som spiller på flere plattformer, som lurer på hvilket spill man skal kjøpe seg,

Derav min setning "gjerne med en kryssplattform sammenligning for å runde det av". Det er ingenting i veien med en sammenligning for de som faktisk har flere plattformer. Men det burde være en separat affære.

 

Sammenlikningen med PSP er noe søkt

Javisst, å sette det på spissen var poenget. Som sagt er konsoller nærmere en PC, men jeg mener prinsippet er det samme. Man burde anmelde et spill basert på den plattformen man spiller det på, og ikke sammenligne det på tvers av plattform når det gjelder å sette terningkast. Det er helt greit å si "har du en PC har du spilt dette spillet i ymse varianter i ti år allerede, men har du aldri spilt noe annet enn dette konsollet får det en klar anbefaling", det er ikke greit å si "har spilt det på PC fjaksen ganger før, så terningkast 3".

 

Jeg ser utfordringen, men nå mente jeg ikke dette som annet enn mitt utopiske syn.

 

Det er høyst relevant med sammenlikner også på tvers av plattformer, selv om det konkrete spillet ikke er kryssplattform.

 

Poenget er at det er så store forskjeller mellom en PSP og andre ting at det blir vanskligere å sammenlikne, i positiv retning vekter bærbarhet, i negativ store teknsike begrensinger. Dette slår veldig sterkt hver sin vei, derfor blir det vansklig å sammenlikne. Med i prinsippet kan jeg forsåvidt være enig med deg. Man kan godt sammenlikne på tvers der også, selv om det blir veldig vansklig.

 

Er det greiere å si "dette er det første spillet på denne konsollen, så det er bedre enn alt annet, terningkast seks"? Begge varianter kommer med sine utfordringer, men jeg mener å sammenlikne på tvers er det beste.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...