Gå til innhold

Anmeldelse: Left 4 Dead (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dette ble ikke et "survival" spill som jeg håpet på, bare enda en standard FPS spill?

 

Gud så skuffende. :nei:

Hva snakker du om? Hele spillet er jo basert på nettopp det: survival/overlevelse. Det er mer survival enn alt som heter Silent Hill, Alone in the Dark eller Resident Evil. Men hvis du forventet at Left 4 Dead skulle være et nytt Silent Hill blir du nok skuffet, ja.

 

Det er ikke på noe måte et standard FPS-spill uansett. T.o.m. kjerringen (som hater FPS) synes spillet er helt fantastisk og hun skal kjøpe det snarest. Det er få spill som satser på co-op, og L4D gjør dette utrolig bra. Valve har her laget referansen i denne sjangeren på samme måte som at Half-Life 2 er en referanse i single player FPS.

 

Dette året har sett utrolig mange gode spill, men Left 4 Dead er også årets spill for min del. Litt vel svakt og tynt når det gjelder dybde og muligheter (alle survivors er like, ingen klasse, få våpen, få kampanjer, osv.), men underholdningsfaktoren er så skyhøy at spillet står uten konkurranse.

 

Jeg ser frem til tilleggspakker som i TF2.

Lenke til kommentar

Man får med en gang den gode Valve følelsen av kvalitet og ferdigpolert, selv i demo utgave. Spillet er nydelig grafikk og animasjonsmessig og atmosfæren er topp.

 

Det eneste man kan trekke for synes jeg er at man blir ekstremt fort lei å skyte tonnevis av zoombies. Ergo blir det fort lagt vekk.

Dette spillet med en annen og dypere handling hadde vært en bestselger!

 

EDIT:

Fallout 3 i denne drakten?... mamma mia.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva snakker du om? Hele spillet er jo basert på nettopp det: survival/overlevelse. Det er mer survival enn alt som heter Silent Hill, Alone in the Dark eller Resident Evil. Men hvis du forventet at Left 4 Dead skulle være et nytt Silent Hill blir du nok skuffet, ja.

 

Det er ikke på noe måte et standard FPS-spill uansett. T.o.m. kjerringen (som hater FPS) synes spillet er helt fantastisk og hun skal kjøpe det snarest. Det er få spill som satser på co-op, og L4D gjør dette utrolig bra. Valve har her laget referansen i denne sjangeren på samme måte som at Half-Life 2 er en referanse i single player FPS.

 

Dette året har sett utrolig mange gode spill, men Left 4 Dead er også årets spill for min del. Litt vel svakt og tynt når det gjelder dybde og muligheter (alle survivors er like, ingen klasse, få våpen, få kampanjer, osv.), men underholdningsfaktoren er så skyhøy at spillet står uten konkurranse.

 

Jeg ser frem til tilleggspakker som i TF2.

Er dette en referanse for hvordan et co-op fps skal være? Klarer ikke helt se den. Å løpe fra A til B, og holde ut mengder med zombier, kanskje en heks eller en tank om du er uheldig. Greit, det er utfordrende til å begynne med, og det er heeelt tilfeldig generert hver gang uten at vanlige zombier er den store faren at det gjør noe.

Det som trekker ned for min del er mangel på dybde og mangel på gjennspillbarhet (for meg!!!), linært og døvt. Og det faktum at den grusomme måten å finne folk å spille med er bare helt på trynet. Får vondt inni meg.

Nå skal det nevnes at jeg ikke har überfps-gamerfriends til å spille det med, så stoler i stor grad på tilfeldige folk, noe jeg nesten utelukkende har dårlige erfaringer med.

Lenke til kommentar
Man får med en gang den gode Valve følelsen av kvalitet og ferdigpolert, selv i demo utgave. Spillet er nydelig grafikk og animasjonsmessig og atmosfæren er topp.

 

Det eneste man kan trekke for synes jeg er at man blir ekstremt fort lei å skyte tonnevis av zoombies. Ergo blir det fort lagt vekk.

Dette spillet med en annen og dypere handling hadde vært en bestselger!

 

EDIT:

Fallout 3 i denne drakten?... mamma mia.

 

har ikke spillt fallout 3, men hørt mye om det. blandt annet at det er for enkle misson som er plasert der bare som et tidsfordriv.

er fallout verdt å bruke penger på?:)

Lenke til kommentar

Fallout 3 er noe man kan bli lei av som alt annet, men jeg synes spillet som helhet er god underholdning og det skaper en atmosfære man sjelden får i spill i dag.

 

Man trenger ikke ta alle sidemissions og gjøre absolutt alt, spillet er ikke lineært i det hele tatt så man kan egentlig gjøre akkurat som man vil.. og man kan forvente minst 80timer spilltid. Du kan også velge den gode eller onde sti, spillet er i grunn enormt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fallout 3 er noe man kan bli lei av som alt annet, men jeg synes spillet som helhet er god underholdning og det skaper en atmosfære man sjelden får i spill i dag.

 

Man trenger ikke ta alle sidemissions og gjøre absolutt alt, spillet er ikke lineært i det hele tatt så man kan egentlig gjøre akkurat som man vil.. og man kan forvente minst 80timer spilltid. Du kan også velge den gode eller onde sti, spillet er i grunn enormt.

 

må vell prøve dette å far cry2:P

Endret av Velarol
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd begge og ble veldig fort lei FarCry2. Men begge bør prøves.

 

Enig, Far Cry var kjedelig.

 

Angående spillet så har jeg spilt det noen dager nå. Må si meg meget fornøyd. Det er gode baner og et helfylt actionspill med masse blod og gørr. Det jeg IKKE liker er at det BARE er masseslakting og med teamates hele tiden. Jeg kunne godt tenkt meg noe litt mer "Stealth", der man går alene i en stor mørk bygning. Man åpner dass-døra og pluttselig hopper en av jævlene frem. Skikkelig skrekk-scenario, akkurat som F.E.A.R. Men-men...

 

spillet når ganske høyt hos meg, men får bare 8/10 pga nevnt grunn. Eneste variasjonen man får er banene man slåss på, ellers er resten en masaker hele veien...

 

 

Takker Valve for et flott spill!

Lenke til kommentar

Man har jo altids en heks man kan snike seg forbi. :p

Også vet man jo aldri hvor eller når en "horde" skal komme, bare det er litt skummelt i seg selv.

Enda skummlere når musikken endres og man vet noen kommer men aner ikke fra hvor så man ser febrilsk rundt seg.

 

Det jeg føler L4D kunne trengt var flere våpen, infiserte og brett. Landminer hadde vært fett om man kunne få på slutten av hvert kapittel på de største slagene. :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...