Gå til innhold

Anmeldelse: Left 4 Dead (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Du har ikke peiling på hva du snakker om.

 

"At spillet er høy tempo "gun-ho" rambo": Det er jo nettopp det det ikke er, men det kommer såklart litt an på hvem som spiller. EDIT: Altså, tempoet varierer men rambo-type spilling vil få deg drept.

 

Helt standard er det ikke i det hele tatt.

 

Må du roe deg ned.

 

Som jeg sa har jeg ikke spilt den, men som spillet fremskildrer seg virker den veldig standard.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikkje fullført alt endå, men spelet så langt er over all forventning. Utruleg kjekt! Intensivt. Minner meg ofte om typiske zombiefilmar. Ser for meg at spelet vert endå artigare på LAN med 3 kompisar.

Betyr det at du saalangt spiller lokalt med datastyrte kompiser? Er det OK? Er ikke noen LAN/internett spiller men om det er ok uten saa maa det skaffes...

Andre som har spilt i gjennom single player delen og kan si om det duger?

Takker

Singleplayer er det samme som multiplayer, bare med boter.

 

Jeg anbefaler å spille på internett når du har muligheten for det.

 

 

Hei!

 

ser ut som min "edit" ikkje kom gjennom. Har spelt på internett til no, sjølvsagt! Meinte å sei at spelet sikkert vert endå kjekkare om eg spelar med kun kameratar. Har til no mest spelt med randoms på nettet!

 

Avidgamer: Hadde du vore smart hadde du prøvd ut demoen før release.

 

Eg har aldri spelt eit spel med liknande konsept som left 4 dead. Har spelt zombie-spel før, men dette er noke heilt anna. Det føles som å vere med i ein dawn of the dead film. Og desse zombiefilmane har aldri vore meint å vere heilt horrorbasert akkurat. Men derimot meir i retning splatter med ein smule humor.

 

Synest at det blir utruleg uheldig å bruke dømmande ord om spelet du aldri har spelt. Prøv ut spelet, hjå ein kompis eller spar ei fyll og last ned spelet på steam.. Deretter kan du komme hit å argumente på ein meir sakleg måte på kvifor spelet er dårleg!

 

Det som passar nærmast din "definisjon" av "fjortisspel" må vel nesten være alt anna? Kva er så standard ? Call of duty online? CS? Crysis? Team Fortress? Unreal Tournament? Quake?

 

Ingen av dei spela eg no nemnte har mykje til felles med Left 4 Dead..

Lenke til kommentar

Du spiller ikke demoer, fordi de ikke pleier å være tro mot fullversjonen. Men du stoler blindt på anmeldelser og videoer av spillet. jaja.. Ser ikke hvordan videoer eller anmeldelser gir deg mer innsikt i hvordan ett spill blir. Tror du skal ta å fra nå av prøve demoer, samt lese anmeldelser før at du begynner å diskutere om hva du synes er dårlig med spillet.

Lenke til kommentar
Du spiller ikke demoer, fordi de ikke pleier å være tro mot fullversjonen. Men du stoler blindt på anmeldelser og videoer av spillet. jaja.. Ser ikke hvordan videoer eller anmeldelser gir deg mer innsikt i hvordan ett spill blir. Tror du skal ta å fra nå av prøve demoer, samt lese anmeldelser før at du begynner å diskutere om hva du synes er dårlig med spillet.

 

Gude gud, må dere se å lese hva jeg sier. DE FREMSKILDRER spillet som et linert vanlig action spill bare med zombier. Med andre ord ikke et overlevelse spill som den først ble omtalt å være.

 

Jeg har ikke sakt et enaste ting om hva som er negativt OM spillet fordi jeg har ikke spillt den.

Jeg snakker om det jeg leser i andmeldelsen og videoer fra spillet.

 

Ufattelig....se å les hva jeg sier før du begynner å slegge med leppa!

 

Istednfor at dere er så sykt aggresive mot meg hvorfor ikke heller komme med info som motsier inntrykket videoene og andmeldelsen gir da??

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Med andre ord ikke et overlevelse spill som den først ble omtalt å være.

Nevner de ikke i annenhver setning i anmeldelsen at om du leker Rambo blir du drept fortere en du rekker å tømme et magasin....?

Overlevelse er det eneste det handler om for å komme seg i sikkerhet...

 

Man kan og bør ta fremgangen sakte, snipe headshots på de man ser å smyge seg frem, men når zombiehorden først angriper, så gjelder det å ha en plan å jobbe sammen..

 

INGEN FPS har noen gang hatt en så knyttet avhengighet til Teamwork.!

INGEN FPS har noen gang fått meg så svett under armene som de første timene med Demoen, som VAR tro mot spillet...

 

Å kalle dette for et helt standard FPS fjortis rambo spill er totalt skivebom...

Kan like gjerne gi fredsprisen til George W. Bush....

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Dette er morsommere på 360 fordi nesten alle har mikrofoner. På PC er det nesten ingen som har det. Forøvrig ganske latterlig at anmelder gir 360 versjonen dårligere score fordi HAN foretrekker mus og tastatur. Spillet er akkurat det samme.

Jeg gir PC-versjonen litt bedre karakter av flere grunner, der én er kontrollmulighetene.

 

Og ja, jeg presenterer min vurdering på bakgrunn av mine egne kriterier og hva jeg faktisk foretrekker. Noe annet ville vært ganske latterlig.

Lenke til kommentar
Nevner de ikke i annenhver setning i anmeldelsen at om du leker Rambo blir du drept fortere en du rekker å tømme et magasin....?

 

Ut av erfaring er altid disse promotion greiene falske. Hvor ofte har ikke du lest "Never seen before! Never been done before!", men viser seg å være helt vanlig?

 

Dessuten: "Spillet registrerer hvordan du og dine spiller, slik at forsyningssted og fiendeflora endrer seg deretter." Med andre ord ammo er ikke noe problem, spillet gir det til deg dersom det trengs.

 

Overlevelse er det eneste det handler om for å komme seg i sikkerhet...

 

Man kan og bør ta fremgangen sakte, snipe headshots på de man ser å smyge seg frem, men når zombiehorden først angriper, så gjelder det å ha en plan å jobbe sammen..

 

INGEN FPS har noen gang hatt en så knyttet avhengighet til Teamwork.!

INGEN FPS har noen gang fått meg så svett under armene som de første timene med Demoen, som VAR tro mot spillet...

 

Å kalle dette for et helt standard FPS fjortis rambo spill er totalt skivebom...

Kan like gjerne gi fredsprisen til George W. Bush....

 

Ingen? Battlefield seiren, Team Fortress, Army of Two, Gears of War, Clive Barker's Jericho (NPC coop), Call of Duty, Couterstrike....

 

Så å si alle FPS som har online/multiplayer dreier seg om teamwork untatt "frag FPS" som Unreal, Quake, Doom osv.

 

Men igjen slenger dere til forsvar uten å gi meg noe konkrete spill funksjoner og mekanismer som bekrefter at dette spillet er så unik.

 

Gi meg noe info! Det er det jeg er på jakt etter!

 

HVA er dette teamwork greiene? Er den ene medic, den andre support? Eller er det rett og slett snakk om at det er så overvelmende mangen zombier at dere ikke kan gå alene for da blir dere overbemannet?

For hvis det siste er tilfelle er ikke dette spillet noe særlig tungvekter på teamwork. Det vil si den klemmer dere sammen om dere vil det eller ei. Og da er spillet rett og slett sterk høy tempo preget.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Du spiller ikke demoer, fordi de ikke pleier å være tro mot fullversjonen. Men du stoler blindt på anmeldelser og videoer av spillet. jaja.. Ser ikke hvordan videoer eller anmeldelser gir deg mer innsikt i hvordan ett spill blir. Tror du skal ta å fra nå av prøve demoer, samt lese anmeldelser før at du begynner å diskutere om hva du synes er dårlig med spillet.

 

Gude gud, må dere se å lese hva jeg sier. DE FREMSKILDRER spillet som et linert vanlig action spill bare med zombier. Med andre ord ikke et overlevelse spill som den først ble omtalt å være.

 

Jeg har ikke sakt et enaste ting om hva som er negativt OM spillet fordi jeg har ikke spillt den.

Jeg snakker om det jeg leser i andmeldelsen og videoer fra spillet.

 

Ufattelig....se å les hva jeg sier før du begynner å slegge med leppa!

 

Istednfor at dere er så sykt aggresive mot meg hvorfor ikke heller komme med info som motsier inntrykket videoene og andmeldelsen gir da??

 

"Så dette ble ikke et "survival" spill som jeg håpet på, bare enda en standard FPS fjortis spill?

 

Gud så skuffende."

 

Du ber om litt negative kommentarar når du kjem med slike uttalelser. Og særleg når dei ikkje er basert på erfaring frå spelet.

 

Altså..

først: Gi meg ein definisjon på "overlevelsesspill" i ein zombiesetting. Presiser begrepet. Sjølv om vi har ein kontekst i zombiesettingen som eliminerar eit fåtall tolkingar på begrepet er det fortsatt fleirtydig :)

 

Mi tolking I alle fall: Det er ulike kampanjar i L4D. I kvar kampanje startar du i ein gitt plass. Planen for kvar kampanje er klar: Gruppa skal komme seg til eit "rescue-point", der dei f.eks blir henta av eit helikopter som tek gruppa til eit sikker punkt. Kampanjane er som tatt rett ut frå ein klassisk zombie-film ala Dawn of the dead.

 

I dawn of the dead er dei *spoiler->* ei gruppe menneske som stikk til eit kjøpesenter fordi der har dei alt dei treng. Dei prøvar så å få kontakt med helikopter osv til inga nytte. Deretter tek dei en modifisert buss til ei havn der dei tek ein båt til ei øyde øy. (som i deira syn burde være "rein")

 

Om spelet krev meir teamwork enn andre spel skal ikkje eg gå mykje inn på, men om du spelar på f.eks expert er det heilt klart at eit svært godt teamwork er påkrevd. Altså, utan teamwork vil ein nok aldri klare spelet. Å halde saman i spelet er heilt nødvendig, ramboprestasjonar fungerar ikkje.

 

Er fortsatt "newbie" i dette spelet, så kan kome meir tilbake på det. Men ein ting er sikkert, spelet er svært morosamt.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Hva med å prøve spillet man, hvem vet, kanskje du faktisk ikke liker det....

 

Jeg skrev

INGEN FPS har noen gang hatt en så knyttet avhengighet til Teamwork.!

 

Å med det mener jeg ikke at andre fps er dårlig eller ikke avhenger av teamplay, for all del.!

 

 

Teskje Forklaring : Her handler det ikke bare om å gå i flokk å skyte, her deler man medpacks, her gir man pillene man har til lagkameraten så han kan overleve lengre, her må man løpe til å redde lagkameraten som har blitt overmannet å ikke klarer å komme seg opp selv, her advarer man hverandre, her ofrer man seg til den sikre død, med vilje for å redde sine kamerater og virkelig hjelper hverandre...

Ikke bare må man hjelpe andre, men man trenger VIRKELIG hjelp av kameratene for å komme gjennom...

 

INGEN FPS har noen gang vært så avhengig av teamplay...

 

Ammo er det ikke nok av nei, er ofte tom for ammo å må ty til pistoler de siste 200meterne til sikkerheten... Som ofte fører til at man blir overmannet å må få hjelp....

 

Edit: må presiseres.

Dette spillet er hysterisk morsomt å spille online, det er det som teller.!

Å hjelpe hverandre blir aldri irriterende heller, man gjør faktisk en god gjerning i lagets beste å få alltid et lettet takk over mic fra han som blir reddet...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Se der ja. Tok bare 2 sider til noen klarte å faktisk komme med noe innspill på dette.

 

Måten du beskriver det på høres interesant ut. Men uansett så høres spillet ut som et virkelig overflod av skyting for å overleve.

 

Jeg hadde sett for meg at spillerene må lage til et forsvar i et bygg mot zombier og måtte "overleve" i et håpløs situasjon (noe ala I Am Legend filmen), stikke ut for å hente forsyninger osv.

Men å bare skyte seg igjennom fra A til B høres ikke særlig nyskapende ut.

 

Joda, spillet skal jeg nok testes. Men ikke denne helgen.

Lenke til kommentar
Se der ja. Tok bare 2 sider til noen klarte å faktisk komme med noe innspill på dette.

 

Måten du beskriver det på høres interesant ut. Men uansett så høres spillet ut som et virkelig overflod av skyting for å overleve.

 

Jeg hadde sett for meg at spillerene må lage til et forsvar i et bygg mot zombier og måtte "overleve" i et håpløs situasjon (noe ala I Am Legend filmen), stikke ut for å hente forsyninger osv.

Men å bare skyte seg igjennom fra A til B høres ikke særlig nyskapende ut.

 

Joda, spillet skal jeg nok testes. Men ikke denne helgen.

 

 

Jeg hadde sett for meg at spillerene må lage til et forsvar i et bygg mot zombier og måtte "overleve" i et håpløs situasjon (noe ala I Am Legend filmen), stikke ut for å hente forsyninger osv.

 

-

 

Ofte du er bak nokre barrikader og er nødt å vente der ei stund, samtidig som det i den perioda strøymer på med zombiar. Er på ein måte ein slik forsvarssituasjon, som i mange tilfeller blir håplaus :)

 

Prøv spelet, du blir positivt overraska :)

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Måten du beskriver det på høres interesant ut. Men uansett så høres spillet ut som et virkelig overflod av skyting for å overleve.

Det er alle de utrolig mange elementene med spillet tilsammen som gjør det til den suksessen og velfortjente 9/10 den har fått...

Men, JA det er en overflod av panikkslagen skyting og totalt kaos man blir svett under armene før den siste zombien faller overende...

 

Jeg hadde sett for meg at spillerene må lage til et forsvar i et bygg mot zombier og måtte "overleve" i et håpløs situasjon (noe ala I Am Legend filmen), stikke ut for å hente forsyninger osv.

Nei her går det i fotsporene av gamle spatterfilmer, og det gjør det godt.!

I am Legend hadde blitt et helt annet spill igjen, Ser ikk ehelt for meg at i am legend hadde en så utrolig actionfyllt hverdag...

Vi har jo alt fått Source Forts, hadde blitt ganske likt...

Kunne vært et kult konsept om noen hadde fått det til å funke...

At spillet ikke ble som du forutså er nok en stor skuffelse ja...

Lenke til kommentar
Dette er morsommere på 360 fordi nesten alle har mikrofoner. På PC er det nesten ingen som har det. Forøvrig ganske latterlig at anmelder gir 360 versjonen dårligere score fordi HAN foretrekker mus og tastatur. Spillet er akkurat det samme.

Jeg gir PC-versjonen litt bedre karakter av flere grunner, der én er kontrollmulighetene.

 

Og ja, jeg presenterer min vurdering på bakgrunn av mine egne kriterier og hva jeg faktisk foretrekker. Noe annet ville vært ganske latterlig.

 

Som hva da? Du sier jo at det flyter bedre på 360 og at PC har mye nettproblemer. Kanskje du skal la en som ikke er PC fanboy anmelde konsoll versjonen neste gang. Greit at DU ikke like å spille med kontroller men spillet skal ikke ha lavere score av den grunn. Du anmeleder et spill, ikke hardware.

Lenke til kommentar

Etter mange år i denne bransjen er jeg definitivt ikke noen formatfanboy.

 

Jeg nevner at flerspillerdelen flyter noe bedre på 360, ja. Men helheltsinntrykket på PC er litt bedre, mye takket være det visuelle og kontrollmulighetene. Jeg elsker 360-kontrollene, og de fungerer godt i dette spillet, men mus og tastatur er enda bedre til Left 4 Dead.

 

Hvis du er uenig er det helt fair, men du trenger ikke tendere mot å være barnslig i argumentasjonen din. :)

Lenke til kommentar

Har spillt hundrevis av spill multiplayer, og må si at dette var blandt top 5 når det gjelder underholdningsverdi.

 

AvidGamer: Trodde det samme før jeg prøvde spillet. Ble helt sjokkert over hvor gøy det egentlig var =D

 

Dessuten kan du ikke drive og slenge dritt om et spill folk åpenbart elsker og og forvente at folk skal være snille med deg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...