Gå til innhold

Monter datamaskin i dusjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser mange muligheter med denne PC-en her.

 

klart, men produktet er langt fra nytt. Trafficom har levert slike maskiner til nettopp industri og logistikk i mange år, og deres Wave er tilgjengelig med samme innmat/spesifikasjoner som VIA 7710.

 

Som sagt, hovedmålgruppen for dette produktet er ikke folk som vil ha sære multimedialøsninger. En artikkel med såpass useriøs vinkling hører mer hjemme på dingz.no enn hw.no.

Lenke til kommentar

Kjekk boks som sikkert passer bra som terminal for kunder i f.eks butikker, busstasjoner, flyplasser osv. Omtrent slik innsjekkingsmaskinene på flyplassene er, bare at denne er nok ikke tiltenkt storkunder som Avinor/Sas/norwegian som skal ha 1000 stk. Skal man ha så mange så kan man like gjerne få spesialtilpassede terminaler. Slik Sas og Norweigan har.

 

At den er sprutsikker IP65 gjør at den egner seg utendørs. Men den er ikke vandalsikret så den bør i så fall stå på steder der det likevel er ansatte eller vakter av noe slag.

 

Forklaring av de ulike IP-plassene.

Lenke til kommentar
Er dette egentlig ett produkt ment for privatpersoner, og er det egentlig noe nytt?

 

 

Jeg tror at dusjen er omtrent det siste stedet VIA hadde sett for seg at disse skal brukes. Med mindre jeg tar fundamentalt feil i mine antagelser her, er denne artikkelen forholdsvis useriøs og vitner om under middels god research og innsikt fra forfatterens side...

 

Edit - to minutter google-assistert research fra min side, som jeg anbefaler artikkelforfatter (og alle andre som måtte tro at dette produktet faktisk hører hjemme i dusjen) å ta en titt på:

 

VIAs produktside

applications including factory automation systems, precision machinery, production process control, terminal information systems, entertainment management systems, and car park automation systems

 

Hepp!

 

Det er nok neppe ment på privatpersoner nei, men det betyr jo slettes ikke at privatpersoner ikke kan benytte det til noe som er moro. Embeded-maskiner er jo ikke nytt, helt riktig, men bare fordi en produktgruppe er gammel så utelater vi ikke å skrive om nye produkter i den gruppen. F.eks. CPU-er har eksistert i lang tid, vi skriver likevel om Core i7, noe annet blir for dumt.

 

VIA har nok neppe heller tenkt på dusjmontering, det var noe som slo meg da jeg så den var IP65-godkjent. Igjen, den er nok ikke ment til dusjmontering, men hadde det ikke vært litt moro med en datamaskin der? Dette er ikke dårlig forundersøkelse, men en vinkling av saken. Man er jo ikke låst til den bruken VIA har sett for seg.

 

Og tro meg, jeg har vært innom produktsiden til VIA. Men den fant jeg raskere enn to minutter, det er direktelenke fra pressemeldingen... ;)

Lenke til kommentar

Jaja, dusjmontering er bare en av mange mulighetene og er neppe det produsenten har tenkt som primært formål.

 

Det er bare frontsiden som er vanntett, så du får jo ikke dryppet den i badekaret og forvente at den skal fungere etterpå. Det krever god og riktig montering hvis man faktisk skal bestemme seg for å ha en slik på badet, så dingsen blir nok ikke så populær blant privatpersoner. Busstasjon under åpen himmel eller bare et lite tak finner jeg som det mest praktiske eksempelet, siden jeg ikke er så kjent i industribransjen og hva nøyaktig den kan brukes til der.

Lenke til kommentar
Kjekk skjerm ja, men om man skal ha den i dusjen vet ikke jeg, blir sikkert stemplet som nerd av gjester og kommer til å bruke opp alt varmtvannet, med mindre man ligge i badekaret, sikkert greit å se på en TV-serie når man ligger og slapper av (når jeg tenker meg om) :p

 

Haha, deler av det tenkte jeg og :p Hadde vært gøy med noe superelegant, moderne design og med støtte for kotroll av diverse ting og tang som kotroll av lysstyrke, aircondition, varme og mer :p

 

Noen som har sett The Island?Er det garantert, men standardbadet for klonene er ikke så langt unna! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...