Gå til innhold

32" / 37" til en billig penge


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha meg ny TV, og har sett litt på disse variantene:

 

Tatung 32" LCD TV V32MCAK

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92751

 

TECO 37" LCD-TV TL3796RV

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369930

 

 

Har mest lyst til å gå for Tatung'en. Burde jeg det? ;)

 

Har dere noe annet forslag til en TV jeg kunne kjøpe? Prisen skal helst være under 4000.

 

Hvordan er pixelmappingen på disse TV'ene? Og vil jeg merke forskjell fra PC-bildet på skjermen om jeg bruker VGA/HDMI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Tatungen, og er godt fornøyd både med lyd og bilde. Naturtro farger, ikke for glinsende bilde, og svartnivået er - tja - nesten like svart som kabinettet, og bedre enn på kino, selv om nok noen nyere modeller banker den på dette. Men med et panel som i utgangspunktet er godt, synes jeg den gjør jobben uten for mye fancy finesser og bildeprosesseringssoftware.

 

Du vil få best og skarpest PC-bilde med VGA på denne TV-en, da det er VGA-inngangen som har 1:1-pixelmapping. Testen på http://www.pixelmappat.nu/ ser perfekt ut. Over HDMI blir det litt overscan, man mister mesteparten av Windowsverktøylinja og tekst ser ikke helt skarp ut, men det er greit nok til å se film fra PC-en. Noen har klart å få pixelmapping på HDMI også ved å flashe EDID, hva nå enn det er, søk i den store pixelmapping-tråden eller tråden om Tatung til 5000.

 

Tatung V32MCAK er en modell som kom i oktober i fjor. Da var den et genialt kjøp selv til 4995 kr, kanskje best i sin prisklasse. Nå bør du muligens heller kjøpe avløsermodellen V32MAAK med litt bedre kontrast og responstid. Eller, du kan vurdere litt av hvert fra andre merker da disse har falt mye i pris.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon: Skal kjøpe en ca 32" TV til rundt 4000,-. Har sett JVC LT-32A90BU på Elnor (Majorstua, Oslo, elnor.net) til 4499,-. Vet ikke om den har 1:1 pixelmapping, men selgeren anbefalte den framfor Samsung 32" i samme butikk (til samme pris, husker ikke modelnr).

Jeg har et mediasenter med HDMI-utgang og tenkte å koble den rett inn. Hvor viktig er 1:1 mapping?

 

Redigert:

JVC LT-32A90BU har 3 HDMI-innganger og 2 SCART, men ingen VGA-inngang såvidt jeg vet.

Endret av judhaz
Lenke til kommentar

Jeg vurdere å skaffe meg en billig 32" LCD-TV til bruk for websurfing og tekstbehandling (i tillegg til film og TV naturligvis). Er det noen av dere som har erfaring med å bruke TV for "vanlig kontorarbeid" med liten svart skrift på hvit bakgrunn? Funker det bra? Evt hva er problemene man støter på?

Lenke til kommentar

hvis noen generelt kunne si noe om Samsung 4-serie hadde det vært bra:)! For min del er jeg ingen fantast, skal brukes til litt tv-titting, film(dvd, bluray, fra pc) samt litt småspilling..

 

Vil denne tv-en gjøre meg fornøyd? Lokale tv-pushern fraråda meg på det sterkeste å kjøpe LG, da leverandøren/importøren vistnok var ekstremt vanskelige med reklamasjoner etc..

Lenke til kommentar
hvis noen generelt kunne si noe om Samsung 4-serie hadde det vært bra:)! For min del er jeg ingen fantast, skal brukes til litt tv-titting, film(dvd, bluray, fra pc) samt litt småspilling..

 

Vil denne tv-en gjøre meg fornøyd? Lokale tv-pushern fraråda meg på det sterkeste å kjøpe LG, da leverandøren/importøren vistnok var ekstremt vanskelige med reklamasjoner etc..

 

Leverandøren/importøren til LG var en av grunnene til at jeg valgte de da jeg bare har gode erfaringer med de. Fordelen med LG er at du slipper å sende varen via der du kjøpte produktet og da jeg fikk lynnedslag i sommer så sende jeg mitt hjemmekino/forsterker etc inn til Oslo og hadde det tilbake 8 dager senere så gi dine lokale pushere et spark i skrittet..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

så hvordan er da bildekvaliteten på en samsung 4-serie vs en 32lg3000? Er jo klin umulig å finne noen tester av tvene, lg'en er vanskeligst og finner den heller ikke i noen av de lokale sjappene.. Skal ha meg en så bra som mulig tv større enn 32" for 4,5k, skal helst se noenlunde grei ut også! Vanskelige krav jeg vet, men tv er ikke 1.pri her i gården:)

Bruksområder skrev jeg i forrige posten, er det mulig å bli fornøyd for den prisen?

Lenke til kommentar
så hvordan er da bildekvaliteten på en samsung 4-serie vs en 32lg3000? Er jo klin umulig å finne noen tester av tvene, lg'en er vanskeligst og finner den heller ikke i noen av de lokale sjappene.. Skal ha meg en så bra som mulig tv større enn 32" for 4,5k, skal helst se noenlunde grei ut også! Vanskelige krav jeg vet, men tv er ikke 1.pri her i gården:)

Bruksområder skrev jeg i forrige posten, er det mulig å bli fornøyd for den prisen?

 

Kvaliteten er sikkert god på Samsung modellen uten at jeg har sett den selv, LG3000 har jeg sett selv og syntes denne var overaskende bra og vi snakker nå om en tv til 3900,.....

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=94992

 

Jeg personlig hadde lagt enda 400,- på bordet i tillegg til Samsung modellen da har du råd til å kjøpe en LG6000 som går for å være en av de beste 32T som finnes på markede.

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=95638

Lenke til kommentar

Har fått Tatung-TV'n nå, og ble mektig imponert i forhold til forventningene jeg hadde til en TV til 3295,- på tilbud på Netshop! :)

 

Etter litt snok på en annen tråd her på forumet fant jeg ut hvordan jeg skulle stille farge ol., og da ble bildet som en drøm.

 

Veldig fint med 1:1 pixelmapping og VGA, noe som gjør film, spill og surfing til en drøm.

Lenke til kommentar
Har fått Tatung-TV'n nå, og ble mektig imponert i forhold til forventningene jeg hadde til en TV til 3295,- på tilbud på Netshop! :)

 

Etter litt snok på en annen tråd her på forumet fant jeg ut hvordan jeg skulle stille farge ol., og da ble bildet som en drøm.

 

Veldig fint med 1:1 pixelmapping og VGA, noe som gjør film, spill og surfing til en drøm.

 

Godt du er fornøyd og det virker som dette er din første LCD tv også... Jeg har sett denne og ble dessverre langt fra imponert og vi sammenlignet med LG3000 som jeg har tipset om og der er det faktisk god kvalitetsforskjell og spesielt da på sortnivået. Da ingen av scart inngangene heller ikke ville fungere så fikk den en rask retur til Komplett igjen men flott at du er fornøyd.

Lenke til kommentar
så hvordan er da bildekvaliteten på en samsung 4-serie vs en 32lg3000? Er jo klin umulig å finne noen tester av tvene, lg'en er vanskeligst og finner den heller ikke i noen av de lokale sjappene.. Skal ha meg en så bra som mulig tv større enn 32" for 4,5k, skal helst se noenlunde grei ut også! Vanskelige krav jeg vet, men tv er ikke 1.pri her i gården:)

Bruksområder skrev jeg i forrige posten, er det mulig å bli fornøyd for den prisen?

 

Kvaliteten er sikkert god på Samsung modellen uten at jeg har sett den selv, LG3000 har jeg sett selv og syntes denne var overaskende bra og vi snakker nå om en tv til 3900,.....

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=94992

 

Jeg personlig hadde lagt enda 400,- på bordet i tillegg til Samsung modellen da har du råd til å kjøpe en LG6000 som går for å være en av de beste 32T som finnes på markede.

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=95638

skiller noe mere enn du vil ha det til men=).. Jeg kommer nok til å kjøpe fra komplett, sparer på frakta og det er praktisk å bo nærme sjappa.. En av grunnen til at jeg ikke vil ha 6000 er sært nok at jeg synes den ser helt på tryne ut, en annen er at jeg har satt et endelig tak på omkring 4,5k. Har mere penger i lommaboka og vurderte lenge px80, men fant ut at jeg heller skulle ta det best mulige i "billigklassen".

 

Takker for svar forresten:)!

Endret av Golito
Lenke til kommentar
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=118168

 

Er dette et godt kjøp?

 

Aldri hørt om skjermen det er neppe positivt Deal er heller ikke av de rimligste på tv-er samt du bør ha fått en pekepinn på noe som er bra her nå syntes jeg....

 

Du har aldri hørt om Samsung LE32A330? Spøker du? Det er da et de mest ofte stilte spørsmålene på dette forumet om akkurat denne er bra.

 

Og TV-en er nok helt grei, dersom man gjerne vil ha en det står Samsung på som er billig, og man ikke er superkresen. Og prisen til Deal ser ut til å være blant de beste på denne. Men, det er Samsungs billigmodell, og neppe deres beste. Man kan godt vurdere å gå litt opp i pris og få en Samsung med A4 i navnet, eller en LG3000, eller vurdere andre merker hvor man ikke betaler for navnet dersom man vil holde seg under 4000.

 

Generelt ved valg av TV: Det er lurt å gå i butikker og se hvilke man selv synes har godt bilde, og kanskje også OK lyd, og ikke bare stole på hva man leser på nett. Folk har forskjellige favoritter, og bildekvalitet er tildels en subjektiv ting.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=118168

 

Er dette et godt kjøp?

 

Aldri hørt om skjermen det er neppe positivt Deal er heller ikke av de rimligste på tv-er samt du bør ha fått en pekepinn på noe som er bra her nå syntes jeg....

 

Du har aldri hørt om Samsung LE32A330? Spøker du? Det er da et de mest ofte stilte spørsmålene på dette forumet om akkurat denne er bra.

 

Og TV-en er nok helt grei, dersom man gjerne vil ha en det står Samsung på som er billig, og man ikke er superkresen. Og prisen til Deal ser ut til å være blant de beste på denne. Men, det er Samsungs billigmodell, og neppe deres beste. Man kan godt vurdere å gå litt opp i pris og få en Samsung med A4 i navnet, eller en LG3000, eller vurdere andre merker hvor man ikke betaler for navnet dersom man vil holde seg under 4000.

 

Generelt ved valg av TV: Det er lurt å gå i butikker og se hvilke man selv synes har godt bilde, og kanskje også OK lyd, og ikke bare stole på hva man leser på nett. Folk har forskjellige favoritter, og bildekvalitet er tildels en subjektiv ting.

 

Jeg snakker om at jeg ikke har hørt om den i media/tester at mennesker har spørt her noen ganger regner jeg faktisk ikke med og er heller ikke relevant hvis man skal utale seg om en tv.... At mange spør om den er bra er grunner til den er rimlig i innkjøp noe som ikke bekrefter at det er en kvalitetsskjerm....

 

Trur du det er 141 sider i en tråd om Tatung for at den er råbra :!:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...