Gå til innhold

Førsteinntrykk: World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns grafikken godt kunne fått seg en overhaling, syns ikke den ligger langt over Warcraft 3, og krever unødvendig mye av pcer.

 

Den er faktisk blitt oppgradert en smule. Det er nå dynamiske skygger, og MYE bedre LOS (line of sight, tør påstå at du kan se nesten en halv kilometer eller mer nå.

 

Hørte noen rykter om at vanneffektene skulle oppdateres også, men har ikke sett noe særlig til det.

 

Samtidig har de gjort det tungdrevent som få.. er ikke mange FPS over 30 det kryper opp i ute i de store områdene.. og det med mine specs... mulig det er en bug med mine drivere elns da, det skal jeg ikke utelukke...skjønt det var slik med 8800GT kortet også

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har spilt ganske mye i det siste, før eksamens rush og den slags setter inn, og er nå en stolt lvl 76 kriger. Har elsket hele veien opp dit. Spiller med en vennegjeng og har gått instances langt over vår lvl og har kost oss hele veien.

 

Instancene er kortere, noe som er greit for meg siden det betyr at jeg trenger å sette av mindre sammenhengende tid for å ta ett run. Og har jeg mer tid så tar jeg flere. Bossene har for det meste vært morsomme, foruten en som var, tja, kjedelig.

 

Questene og måten blizzard forteller historien på er lagt mye bedre opp nå, selv om jeg har lest hver quest tekst vet jeg at svært få gidder det. Cut-scenes er ett stort skritt opp fra dette syns jeg :)

 

Selv om endel quests er gamle og kjente er svært mange også ny og morsomme.

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd med Wrath of the Lich King :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det mer realistisk? De fleste har kun 1 konto, noen få har 2-3. Noen multiboxers har 5. EN har 38. De som har mer enn en vil jeg selv anta er i mindretall, de som multiboxer er ikke mange heller. En server har kanskje 1-3, basert på min erfaring iallefall.

 

I tillegg har vi gullindustrien som tjener nesten like mye som Blizzard gjør på spillet.Alle som selger WoW-gull har 20 kontoer eller fler.Jeg ser stadig folk som multiboxer på serveren min, hvor mange er det da som jeg ikke ser ?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det mer realistisk? De fleste har kun 1 konto, noen få har 2-3. Noen multiboxers har 5. EN har 38. De som har mer enn en vil jeg selv anta er i mindretall, de som multiboxer er ikke mange heller. En server har kanskje 1-3, basert på min erfaring iallefall.

Når jeg spilte opp min Lock nylig var jeg borti minst 10 ulike multiboxere. De fleste var bare dual-box, men dog.

Lenke til kommentar

Vel Hyrlen, mulig jeg bare har vært uheldig eller serverna jeg har spilt på har hatt få multiboxere. Men jeg vil tro du har møtt en god del flere spillere (merk, spillere. ikke bots, manuelle gold farmers etc)

 

For jeg er enig i at det sikkert ikke er 11 millioner brukere som spiller wow på vanlig vis, men jeg har vanskelig for å tro det er under halvparten.

Lenke til kommentar

Blizzard har sagt at det er 11 millioner abonnenter som har betalt for å spille akkurat denne måneden. Det er jo klart at det er noen som har kjøpt flere wow pakker, men hvem i svarte er dum nok til å kjøpe wow 38 ganger og betale for alle hver eneste måned. Jeg tror ikke at du kan trekke ned noe særlig mer en 1 million pga folk som betaler mer enn ett abonnement.

Endret av Tribulation
Lenke til kommentar
Syns grafikken godt kunne fått seg en overhaling, syns ikke den ligger langt over Warcraft 3, og krever unødvendig mye av pcer.

 

 

umm.. på tide å sette instillingene opp kanskje? :p

Og spillet krever ekstremt lite av hardware.

Det kommer alltid småendringer i grafikken til WoW.

 

Shaderoppdatering, dynamiske skygger og viewdistance feks er oppdatert i Wrath.

 

De har også sagt at de skal fortsette å oppdatere grafikk-enginen til WoW

sakte men sikkert, for å holde tritt med tiden.

 

IMO er grafikken i WoW meget bra og har helt klart sin egen stil, som noen desverre ikke

greier å se at er artistisk, delvis tidløs og meget hardware/brukervenlig.

Lenke til kommentar
Syns grafikken godt kunne fått seg en overhaling, syns ikke den ligger langt over Warcraft 3, og krever unødvendig mye av pcer.

 

 

umm.. på tide å sette instillingene opp kanskje? :p

Og spillet krever ekstremt lite av hardware.

Det kommer alltid småendringer i grafikken til WoW.

 

Shaderoppdatering, dynamiske skygger og viewdistance feks er oppdatert i Wrath.

 

De har også sagt at de skal fortsette å oppdatere grafikk-enginen til WoW

sakte men sikkert, for å holde tritt med tiden.

 

IMO er grafikken i WoW meget bra og har helt klart sin egen stil, som noen desverre ikke

greier å se at er artistisk, delvis tidløs og meget hardware/brukervenlig.

Det er ikke den artistiske stilen som er problemet, ei heller innstillingene (dog spiller jeg ikke, har bare sett på andre som kjører alt på maks). Det some r problemet er at massevis av teksturer har så utrolig lav oppløsning.

Lenke til kommentar

Om du er grafikk elsker og trenger 10 Dx SUPER DUPER grafikk bør du holde deg unna WoW. WoW er om gameplay og ikke grafikk. Når det er sagt vil jeg si at WoW overgår mange av dagens spill grafisk kun på det artistiske. Oblivion f.eks kan bare gå hjem å vågge, selv med super grafikk føles grafikk platt, matt og kjedelig. Ja faktisk på sporet til generisk og upersonelig.

 

WoWs gjennomførte grafikkstil passer så innmari perfekt inn i RTS grafikken fra gamle Warcraft spillene. Det er samme grafikktype som ble brukt da og det eneste "nye" er at kameraet er flyttet fra et isometrisk perspektiv til bakkenivå.

 

I tilegg vil jeg si at WoW har et innmari godt LOS og LOD system som funker kjempebra. Du kan se kjempelangt men det ser ikke ut til å anfekte FPSen noe nevneverdig. Tror de har bygget inn LOD dynamisk opp mot LOS samt gitt props og world detaljer LOD med perfekt skalering. I tilegg, med tanke på at dette er online, har de et partikkelsystem som funker optimalt og gir en perfekt blanding som trenges for å vekke spillet til livet. Jeg kan ikke se at det er noe 3D partikkelsystem men bruken av 2D sprites gir en kjempegod følelse av at det er 3D.

 

Alt i alt synes jeg WoWs cel-shading grafikkstil er kjempefin og passer optimalt til spillet og dets miljøer. F.eks Wind Waker (Zelda) kjører og på cel-shading, noe som har gitt spillet en ufattelig LOS og ikke minst LOD på det åpene havet.

Lenke til kommentar

Teksturene i WoW er faktisk ikke så veldig ille, om man tar en titt på de normale bakke teksturene så ser du at det er ikke så ille. Det som gjør at mange av teksturene i WoW ser dårlig ut er fordi området de er brukt på er strukket, f.eks terrenget (har sett et par av disse). Men teksturene brukt på modeller som i Howling fjord er meget godt akseptabel f.eks på de vikinglignende monstrene.

 

Man får og en mye høyere oppløsning på tingene rundt seg hvis man justerer innstillingene fra konsoll fremfor ingame menyen. Da får man langt flere detaljer, til kostnad av resurser vel og merke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...