Gå til innhold

Førsteinntrykk: World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)


Anbefalte innlegg

Det som irriterte meg mest (grafisk sett) da jeg en gang i tiden spilte WoW var også teksturene.

 

Ikke nødvendigvis at de var lavoppløslige, men at det var en litt ugjennomtenkt måte de ble brukt på enkelte steder. Lavoppløslige teksturer er greit så lenge de blir brukt riktig, men da de dukker opp f.eks. rett ved siden av en tekstur som har et - komparativt sett - gedigent detaljnivå, ja da blir det rart.

 

Det er kult at Blizzard hele tiden pusser på spillet, men er det slik at de pusser opp f.eks. gamle teksturer også? Hvis ikke, så hadde det vært ganske flott om de hadde satt et lite team til å sitte og pusse på alt materialet som har blitt laget hittil. Det er alltid lurt å prøve å være skalerbare, og flere polygoner på gamle modeller, og en nitidig og kontinuerlig gjennomgang av teksturer og (grafisk) leveldesign hadde virkelig vært fantastisk (selv om det fra Blizzard sitt perspektiv sikkert ville blitt sett på som på kanten til sløsing).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gutta (og jentene) som er å springer i det nye landskapet er allerede såppass hekta, at de bryr seg ikke om teksturer i så stor grad, som folk som begynner med en helt ny char i Eastern Kingdoms eller Kalimdor, så det er jo mye å hente på førsteinntrykket ved å også pusse opp det gamle ;) - Hvis det var dette du snakka om da :)

Lenke til kommentar
Det som irriterte meg mest (grafisk sett) da jeg en gang i tiden spilte WoW var også teksturene.

 

Ikke nødvendigvis at de var lavoppløslige, men at det var en litt ugjennomtenkt måte de ble brukt på enkelte steder. Lavoppløslige teksturer er greit så lenge de blir brukt riktig, men da de dukker opp f.eks. rett ved siden av en tekstur som har et - komparativt sett - gedigent detaljnivå, ja da blir det rart.

 

Det er kult at Blizzard hele tiden pusser på spillet, men er det slik at de pusser opp f.eks. gamle teksturer også? Hvis ikke, så hadde det vært ganske flott om de hadde satt et lite team til å sitte og pusse på alt materialet som har blitt laget hittil. Det er alltid lurt å prøve å være skalerbare, og flere polygoner på gamle modeller, og en nitidig og kontinuerlig gjennomgang av teksturer og (grafisk) leveldesign hadde virkelig vært fantastisk (selv om det fra Blizzard sitt perspektiv sikkert ville blitt sett på som på kanten til sløsing).

 

Dette er noe Blizzard jobber hele tiden med, det er f.eks mer detalier lagt i Draenei og Blood Elf modellene polygonmessig enn det er i Gnomes og de eldre modellene fra da WoW startet. Det er og oppdatert på teksturene, f.eks en større detaljegrad i Outland og nå Northrend enn det er i gamle WoW delen.

 

Det er og lagt mer detaljer i spells og dypere grafikk i spell detailes, props, LOS, LOD, NPC modeller etc. Samt at det ligger en større detaljegrad i instansene av nyere sort enn av gamle sort. Sammenlign Wailing Caverns f.eks med Nexus eller Shadowfang Keep med Utgard.

 

Grunnen til at de ikke oppdaterer gamle deler av spillet med nye teksturer er fordi det tar for lang tid og for store resurser. De kunne f.eks oppdatert slik at man kunne bruke flyingmounts i Azeroth og (gamledelen) men det vil innebære at de må oppdatere store områder som i dag er detaljeløs samt at de må opprette full 3D i alle områdene noe som vil innebære mer arbeid enn det gir goder.

 

Det er bedre at Blizzard oppdaterer dynamiske ting som f.eks spell details og sprite systemene sine og gir bedre shadow og høyere detaljegrad på nyere områder enn det er å bruke tid på å oppgradere det gamle.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Dette er noe Blizzard jobber hele tiden med, det er f.eks mer detalier lagt i Draenei og Blood Elf modellene polygonmessig enn det er i Gnomes og de eldre modellene fra da WoW startet. Det er og oppdatert på teksturene, f.eks en større detaljegrad i Outland og nå Northrend enn det er i gamle WoW delen.

 

Det var vel strengt tatt ikke det vi snakket om.

 

Det er og lagt mer detaljer i spells og dypere grafikk i spell detailes, props, LOS, LOD, NPC modeller etc. Samt at det ligger en større detaljegrad i instansene av nyere sort enn av gamle sort. Sammenlign Wailing Caverns f.eks med Nexus eller Shadowfang Keep med Utgard.

 

Nettopp det som er poenget. Det er ikke spesielt fint med en ujevn estetikk.

 

Grunnen til at de ikke oppdaterer gamle deler av spillet med nye teksturer er fordi det tar for lang tid og for store resurser. De kunne f.eks oppdatert slik at man kunne bruke flyingmounts i Azeroth og (gamledelen) men det vil innebære at de må oppdatere store områder som i dag er detaljeløs samt at de må opprette full 3D i alle områdene noe som vil innebære mer arbeid enn det gir goder.

 

Hvem er det som definerer hva som er for mye (tid og ressurser)? Hvem har snakket om andre typer mounts der de opprinnelig ikke har vært? Det ville vitterlig ikke vært poenget. I et tenkt univers hvor Blizzard hadde brukt penger på å normalisere opplevelsen, så ville fokus heller ha vært på en samkjøring av estetikken over hele spillet, via blant annet oppdatering av modeller og teksturer.

 

Det er bedre at Blizzard oppdaterer dynamiske ting som f.eks spell details og sprite systemene sine og gir bedre shadow og høyere detaljegrad på nyere områder enn det er å bruke tid på å oppgradere det gamle.

 

Hvorfor det?

 

Du snakker som om det ene utelukker det andre. Det er det ikke snakk om her. Dette er snakk om en tenkt situasjon hvor Blizzard setter av et dedikert «pusseteam».

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Et dedikert pusseteam koster penger samt at når dette pusseteamet er ferdig med pussinga må Blizzard ta ned serverne for å oppgradere spillet, igjen, for deretter å kreve at spillerne laster ned patcher på rundt 10 Gb om ikke mer. Alt dette kun for at WoW skal se penere ut? Hvorfor skal de overhode påkoste seg noe slikt?

 

Tenk på dette foretningsmessig, et pusseteam skal ha lønn og de trenger utstyr for å utføre pussinga samt de trenger tid. Dette er utstyr og tid Blizzard heller kunne brukt på på å lage ny content, fikse eksisterende bugger etc. Når så dette teamet er ferdig med jobben sin så må blizzard ta ned samtlige WoW servere over hele verden. Noe som igjen koster penger, masse penger. Deretter må blizzard kreve at folk laster ned store patcher, noe som skaper misnøye. Og hva sitter de igjen med, brutto, for alt dette? Ingen ting, en stor feit 0$. De har tydeligvis ikke noen problemer med å få spillere til spillet, noe de 11 millioner abonemanger er vitne til.

 

Det er mye Blizzard kunne gjort med WoW, kjempemasse. Men foretningsmodellen deres funker perfekt, grafikken på dette 4 år gamle spillet hindrer fremdeles ikke folk å kjøpe og spille WoW. Og det tallet øker for vær dag som går.

 

Og så kommer man til det tekniske, WoW motoren er designet for å være det den er, ikke mer. Ulik source er den ikke bygget for å bygges ut hele tiden. Der det er enkelt for Source å implementere lys og skyggesystem er dette mer komplisert for Blizzard og krever omskrivninger av hele sulamitten (WoW er en dynamisk verden med et "vær" system og dag/natt system). Det er ufattelig mye de må gjøre for å implementere ny teknologi. Og denne teknologien tar plass og. Da er det mye mye bedre foretningsmessig og for oss forbrukere at disse oppgraderingene kommer når ekspansjonene kommer.

Lenke til kommentar
Et dedikert pusseteam koster penger samt at når dette pusseteamet er ferdig med pussinga må Blizzard ta ned serverne for å oppgradere spillet, igjen, for deretter å kreve at spillerne laster ned patcher på rundt 10 Gb om ikke mer. Alt dette kun for at WoW skal se penere ut? Hvorfor skal de overhode påkoste seg noe slikt?

 

På bærtur much?

 

WoW og TBC tar 10GB til sammen. En lett oppgradering av teksturer og modeller vil selvfølgelig ikke fordoble mengden data (ikke på langt nær), og at man må laste ned én content-patch fra eller til er ikke noe argument for at man ikke bør oppgradere eksisterende innhold. Det er ikke snakk om at dette tenkte teamet skulle sitte og lage en haug småoppdateringer. Det er snakk om at de skulle ha gått igjennom og oppgradert de stedene som f.eks. hadde grelle kombinasjoner av lavoppløslige teksturer og høyoppløslige; sett over og oppgradert teksturer som ikke var bra nok; evt. vurdert å slenge på litt ekstra polygoner på grelle modeller. Dette skulle selvsagt ha blitt gitt ut ved en passende anledning.

 

Selvfølgelig hadde dette kostet penger, som sagt tidligere er dette ønsketenkning, fordi det er usannsynlig at det er profitabelt. Det er du som durer på med motargumentasjon -- tilsynelatende uten å ha lest hva du svarer på.

 

Hvorfor de bør lage et spill som har en mer helhetlig estetikk? Fordi de er artister med integritet. Og fordi store deler av brukermassen spiller i de gamle områdene også.

 

Tenk på dette foretningsmessig, et pusseteam skal ha lønn og de trenger utstyr for å utføre pussinga samt de trenger tid. Dette er utstyr og tid Blizzard heller kunne brukt på på å lage ny content, fikse eksisterende bugger etc. Når så dette teamet er ferdig med jobben sin så må blizzard ta ned samtlige WoW servere over hele verden. Noe som igjen koster penger, masse penger. Deretter må blizzard kreve at folk laster ned store patcher, noe som skaper misnøye. Og hva sitter de igjen med, brutto, for alt dette? Ingen ting, en stor feit 0$. De har tydeligvis ikke noen problemer med å få spillere til spillet, noe de 11 millioner abonemanger er vitne til.

 

Jeg tror du bør sette deg litt inn i hvor store Blizzard er. De har ingen problemer med noen ekstra årslønner i minus. Designfilosofien går ut på å lage spill de er fornøyd med.

 

Om de hadde hatt lyst til det, og det hadde vært stemning blant spillerne, og det hadde vært nærmere profitabelt, så kunne de gjort det helt uten videre. Det er ikke snakk om enten eller.

 

Som sagt tidligere, det tekniske ved selve klientoppgraderingene hadde ikke vært et stort problem, det er snakk om timing. De har sagt at de kommer til å fortsette med ekspansjonspakker fremover så lenge det er interesse for spillet, så det ville vært snakk om polering som kunne slippes ved strategiske punkter.

 

Og så kommer man til det tekniske, WoW motoren er designet for å være det den er, ikke mer. Ulik source er den ikke bygget for å bygges ut hele tiden. Der det er enkelt for Source å implementere lys og skyggesystem er dette mer komplisert for Blizzard og krever omskrivninger av hele sulamitten (WoW er en dynamisk verden med et "vær" system og dag/natt system). Det er ufattelig mye de må gjøre for å implementere ny teknologi. Og denne teknologien tar plass og. Da er det mye mye bedre foretningsmessig og for oss forbrukere at disse oppgraderingene kommer når ekspansjonene kommer.

 

:rolleyes:

 

Det jeg snakker om er oppgradering av teksturer (og eventuelt flere polygoner i eksisterende modeller). Ikke implementering av nye motor-attributter. WoW-motoren har støtte for langt større teksturer enn det som ofte blir brukt i Eastern Kingdom/Kalimdor.

 

Dessuten, som et apropos, Blizzard har sagt i intervjuer at de har diskutert ny versjon av motoren begge gangene de begynte på ekspansjonspakker. Ikke at dette ville ha forbedret det eksisterende innholdet, men likevel, det er ikke slik at det er uaktuelt med nye motor-attributter heller, om de skulle ha lyst til å imlementere nye som ikke dagens versjon takler (ikke at det er en egentlig del av diskusjonen, men siden du nevner det).

Lenke til kommentar
Hvorfor de bør lage et spill som har en mer helhetlig estetikk? Fordi de er artister med integritet. Og fordi store deler av brukermassen spiller i de gamle områdene også.

 

Nettopp, de er artister, og hva som er pent er en subjektiv mening. De er tydeligvis fornøyd med spillets grafikk og det ser det ut som brorparten av brukermassen og er. Northrend er langt fra noe stygt område og det er langt fra grelle teksturer der.

 

Jeg tror du bør sette deg litt inn i hvor store Blizzard er. De har ingen problemer med noen ekstra årslønner i minus. Designfilosofien går ut på å lage spill de er fornøyd med.

 

Heh, det er akkurat som å si at et filmselskap som Warner brothers er så innmari stort, det gjør ikke noe om de går litt i minus. I finansverden går man ikke i minus uten at man er 100% sikker på at disse minustallene kommer svingende tilbake i positiv favør. Så enkelt er det.

 

Blizzard ser ut til å ha 2 mål: Fornøyde kunder og en fornøyd bank konto. De 2 målene er merksnodig nok knyttet opp mot hverandre. De har funnet ut at et gjennomført spill som koster litt ekstra gir store summer ekstra i potten. De som jobber i blizzard er nok sikkert artister men selv de er glad når sjekken med penger kommer. Og blizzard er glad når pengene tikker inn på kontoen.

 

Spill er business og det samme er Blizzard. It's all about the money. Så enkelt er det faktisk. Men det er takket være finansielle filosofier som den blizzard kjører på at vi har gode spill i dag. Så om det så er business sitter vi som sluttbruker igjen med godene.

 

Det jeg snakker om er oppgradering av teksturer (og eventuelt flere polygoner i eksisterende modeller). Ikke implementering av nye motor-attributter. WoW-motoren har støtte for langt større teksturer enn det som ofte blir brukt i Eastern Kingdom/Kalimdor.

 

Teksturer kan du nok sikkert komme godt unna med, men økt oppløsning på teksturer øker og resursbruken på motoren. Source f.eks talker 30 000 units i X/Y/Z men skal du få kompilert dette er du innmari flink, og tålmodig. Det du ikke ser er at økning av av oppløsnigen på teksturer vil øke resursbruken på motoren. Som nevnt før med Source, du har flere minneforbruk å ta i betrakning. Sant, det ser sikkert veldig fint ut, men det øker og bruken av resurser som motoren er nøtt å bruke. Og de har heller ikke klart å begrense polycounten i mange områder, Zangar f.eks har en veldig FPS drop tidvis grunnet en spike i polycounten.

 

Om de skal effektiv klarer å forhøye oppløsningen i WoW er de nødt å tøye grenser og det er ikke sikkert motoren klarer de grensene. De er godt innenfor rammen nå, men motoren er trosalt 4 år gammel, uoppdatert er det veldig imponerende.

 

Jeg tror nok heller at Blizzard vil bruke tid og resurser på en oppgradering av hele motoren. WoW gir ingen tegn på nedlegelse snart og kundebasen bare fortsetter å vokse. Om det er tilfelle som det spåes at det i alle fall er 2 ekspansjoner på vei, tror jeg Blizzard vil jobbe for å oppgradere motoren sin for å takle med den økte grafikk konkuransen. Ikke at jeg ser noe nødvendighet i det, et 4 år gammelt spill har knatret i alle fall 2 konkurenter som trodde de skulle kapre noen kunder, et par til står for døren og Blizzard bare gliser. De har tilnærmet veldig lite å frykte i dag.

Lenke til kommentar
Nettopp, de er artister, og hva som er pent er en subjektiv mening. De er tydeligvis fornøyd med spillets grafikk og det ser det ut som brorparten av brukermassen og er. Northrend er langt fra noe stygt område og det er langt fra grelle teksturer der.

 

???

 

Leser du hva du svarer på?

 

Jeg skal sette det opp punktvis, kanskje det går bedre da:

 

- Blizzard har en egen budsjettfilosofi, dette kommer frem av en rekke intervjuer. Selvfølgelig vil de ikke finne på å gjøre noe som er direkte uprofitabelt, men de vil heller ikke vegre seg for å spekulere i kvalitetsfremmende arbeid om dette danser rundt den famøse linja. Poenget er at du vet absolutt ingenting om dette, du har absolutt ingen innsikt i det, og det er utrolig irriterende å sitte og lese pedantisk fjoll all den tid alle som ikke jobber i Blizzard vet akkurat like lite om det er profitabelt eller ei.

- DET FØRSTE JEG SA VAR AT DETTE ANTAGELIGVIS IKKE ER PROFITABELT! ER DET VELDIG VANSKELIG Å FORSTÅ?

 

Teksturer kan du nok sikkert komme godt unna med, men økt oppløsning på teksturer øker og resursbruken på motoren. Source f.eks talker 30 000 units i X/Y/Z men skal du få kompilert dette er du innmari flink, og tålmodig. Det du ikke ser er at økning av av oppløsnigen på teksturer vil øke resursbruken på motoren. Som nevnt før med Source, du har flere minneforbruk å ta i betrakning. Sant, det ser sikkert veldig fint ut, men det øker og bruken av resurser som motoren er nøtt å bruke. Og de har heller ikke klart å begrense polycounten i mange områder, Zangar f.eks har en veldig FPS drop tidvis grunnet en spike i polycounten.

 

Om de skal effektiv klarer å forhøye oppløsningen i WoW er de nødt å tøye grenser og det er ikke sikkert motoren klarer de grensene. De er godt innenfor rammen nå, men motoren er trosalt 4 år gammel, uoppdatert er det veldig imponerende.

 

Jeg tror nok heller at Blizzard vil bruke tid og resurser på en oppgradering av hele motoren. WoW gir ingen tegn på nedlegelse snart og kundebasen bare fortsetter å vokse. Om det er tilfelle som det spåes at det i alle fall er 2 ekspansjoner på vei, tror jeg Blizzard vil jobbe for å oppgradere motoren sin for å takle med den økte grafikk konkuransen. Ikke at jeg ser noe nødvendighet i det, et 4 år gammelt spill har knatret i alle fall 2 konkurenter som trodde de skulle kapre noen kunder, et par til står for døren og Blizzard bare gliser. De har tilnærmet veldig lite å frykte i dag.

 

Det er tydelig at du ikke har noen som helst erfaring med å lage noe som helst, så jeg lar heller denne delen falle på sin egen urimelighet, så får du sitte og kompilere teksturer på egenhånd.

 

Dette er det siste fra meg i denne debatten, fordi dette blir for dumt.

 

Hvis det ikke går an å diskutere uten å bli pedantisk og irriterende samtidig som man ikke har den fjerneste anelse om hva man snakker om, så er det rett og slett ingen vits i å diskutere.

 

Peace out.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Liker når folk faller for sin egen sko.

 

Leser du hva du svarer på?

 

Jeg skal sette det opp punktvis, kanskje det går bedre da:

 

- Blizzard har en egen budsjettfilosofi, dette kommer frem av en rekke intervjuer. Selvfølgelig vil de ikke finne på å gjøre noe som er direkte uprofitabelt, men de vil heller ikke vegre seg for å spekulere i kvalitetsfremmende arbeid om dette danser rundt den famøse linja. Poenget er at du vet absolutt ingenting om dette, du har absolutt ingen innsikt i det, og det er utrolig irriterende å sitte og lese pedantisk fjoll all den tid alle som ikke jobber i Blizzard vet akkurat like lite om det er profitabelt eller ei.

- DET FØRSTE JEG SA VAR AT DETTE ANTAGELIGVIS IKKE ER PROFITABELT! ER DET VELDIG VANSKELIG Å FORSTÅ?

 

"Nettopp, de er artister, og hva som er pent er en subjektiv mening."

 

Blizzard eksperimenterer med grafikken og mener de har funnet en fin grafikkstil som passer for WoW universet. Noe den gjør og, om en ser det opp mot RTS spillene i serien.

 

Det er tydelig at du ikke har noen som helst erfaring med å lage noe som helst, så jeg lar heller denne delen falle på sin egen urimelighet, så får du sitte og kompilere teksturer på egenhånd.

 

Dette er det siste fra meg i denne debatten, fordi dette blir for dumt.

 

Hvis det ikke går an å diskutere uten å bli pedantisk og irriterende samtidig som man ikke har den fjerneste anelse om hva man snakker om, så er det rett og slett ingen vits i å diskutere.

 

Peace out.

 

Jeg tror du skal vektlegge ordene dine på en litt annen måte, jeg har kanskje ikke super erfaring med dette men har god nok forståelse for hvordan spill er bygget opp. At du ikke er interesert i å diskutere fordi du blir motsagt er vel heller din feil enn andres. Om du ikke tåler å bli mot debatert får du heller finne deg et hvit A4 ark hvor du skrive både for og motargumenter, så er du sikker på at du "vinner" debaten, om noe slikt egentlig fins.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si til dere som sluttet med WoW fordi dere ikke likte TBC. WoTLK er en kjempeforbedring fra TBC! Jeg var så sykt lei av å lvl når jeg kom til lvl 68, og det endte da med at jeg droppa det og starta på en lvl 1 igjen (personlig liker jeg Azeroth bedre en Outlands). Uansett er dette virkelig verdt å teste ut hvis noen av dere vurderer å ta opp WoW igjen for å se hvordan dette er.

 

Å til dere som maser om at alle instansene er for lette fordi Nihilum og SK-gaming har gjort dem alt bør ikke spille. Vet dere i det hele tatt hvor lang tid de brukte på å forberede seg? Vet dere i det hele tatt hvem Nihilum og SK-gaming er? De brukte tilnærmet ett år på å forbedre seg dvs. skaffe alt nødvendig for å gjøre lvl lettere og overleve lengre. Både SK-gaming og Nihilum gjorde Sunwell! Er det noen av dere som har gjort HELE Sunwell og har fult Sunwellgear? Trokke det.Uansett... de skaffa seg hau og dong av betakeys for å gjøre alt på nytt og på nytt. Samtidig må jeg også nevne at SK-gaming og Nihilum har de beste spillerne i verden! Dette er personer som lever av WoW. Personer som kan kjøpe seg hus med pengene de tjener av å spille. Jeg kan vedde på at ingen av dere som klager lever av å spille WoW!?

 

Så slutt å mas om ting dere ikke vet noe om.

 

Å til dere som sier at grafikken er dårlig, tenk dere om. Det fins ikke servere som kan kjøre ett spill med Crysis-grafikk mens 11 000 000 personer spiller samtidig. Tenk hvor masse penger dere måtte ha brukt på PC-komponenter for å kunne kjøre ett slikt spill. Det ligger en artikkel på gamer.no om grafikkoppgraderingene i spillet. De grafiske utviklerne sier; "når vi skal lage vann prøver vi ikke å lage realistisk vann, men WoW vann". Så at grafikken ikke er realistisk er ikke relevant. Noen av dere sier at "den tiden jeg spilte var grafikken dårlig". Når spilte dere sist? Hvilken PC brukte dere sist? Hvis dere spilte i 2004 er det ikke så rart at dere syns grafikken var dårlig når dere tenker tilbake på det nå. Jeg må bare si dere at grafikken har sikkert forbedret seg med 30% over hele WoW siden den tiden. Hvis dere vil ha et innblikk i hvor masse WoW krever så skal jeg slite opp noe her.

 

I min PC har jeg følgende komponenter:

 

ATI Radeon HD 4850 i Crossfire (2,2Gb RAM)

Intel Q9300 Quad Core (2,5Ghz)

Corsair 4Gb RAM

 

Så kan du bare tenke det til resten som står i PC. Dette er en PC fra 10K til 13K Norske kroner. Og med denne PC kjører jeg WoW på 50fps i Northrend enkelte plasser. Hvis ikke dette gir dere et innblikk i hvor masse spillet krever så vet ikke dere noen om PC.

 

Til slutt... alt i alt; WoW har blitt et veldig godt spill. Dette sier jeg fordi jeg vet hvor dårlig TBC egentlig var.

 

Takk for meg!

Endret av Cocho
Lenke til kommentar

Wotlk var utrolig kjedelig. Er en person som liker levle i instanser, men det var saa lett og minnet saa mye om hjernedod grinding at eg sluttet like greit. Greit de har gjort warriorklassen veldig artig, likte arms veldig godt, men som sagt, eg liker instanser og speccer da protection.

 

Alternativet er aa gjore quester, og selv om de har gjort forbedringer her, er det fortsatt noe av det kjedeligste eg noengang har gjort. Instanser er goy, synes TBC var utfordrende der, husker blant annet shadow labs normal 1 uke etter TBC ble sluppet ut, var ikke kjempelett det nei, var dritmorro (SL ble nerfet saa stakkars Bjarne paa 8 aar skulle klare tanke instansen og).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...