Gå til innhold

Førsteinntrykk: World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Verdt å nevne at wrath of the lich king er mer casual enn TBC. Nihilum+SK har allerede tatt alle raid dungeon's og sa at det var for lett :/

Nå er Naxx i Wrath det samme som Kara i TBC, bare uten attunement. Dessuten har de vært på beta, og har fra før av alt for bra gear. Naxx er meningen alle skal klare, så utfordringene kommer nok senere.

 

Ganske fornøyd med Wrath så langt. Ikke så mye "grind", men heller en del kule, nye måter å gjøre ting på.

 

Og til de som klager på grafikken: Who cares? Det er det estetiske og den grafiske stilen som teller, og her synes jeg Blizzard har kommet på høyde med Zelda.

Lenke til kommentar

Dette med det visuelle er nok veldig subjektivt.

Noen liker stylized grafikk, andre ikke.. Sånn er det bare, det å si at grafikken er dårlig eller bra blir litt feil for spillet har sin egen grafikk sjanger som vi kaller "stylized" grafikk og den lever litt i sin egen verden.

 

Jeg elsker grafikken i Northrend og syntes den faktisk er fult på høyde med spill som FarCry2 og Crysis, ikke på grunn av polynom antallet, realistiske aspekter, hvor bra det simulerer den virkelige verden eller noe sånne ting, men finnes det virkelig noen andre spill som innen stylized grafikk som ser bedre ut?

 

Ting føles episk, du har en view distance hinsides all fornuft og det ting ser rett og slett vakkert ut?

Klart karakterene har ikke de mest avanserte, ei heller flotteste detaljene.. Men områdene føles massive, flyr du opp i været så kan du se milevis bortover og det hele føles bare så utrolig godt gjennomført! Og ikke minst så kan jo spillet kjøres på svake maskiner uten at du får et lite lagg-helvete! Samtidig som stylized grafikk sjeldent føles "gammelt", når spill fokuserer på realistisk grafikk så føles grafikken fort utdatert ut fordi grafikkmotorer oppgraderes, det kommer nyere spill med bedre, penere og mer avansert grafikk osv.. Så etter 1 - 2år så vil spill med grafikk som skal simulere virkeligheten og realisme føles utdatert, stylized grafikk som strengt tatt ikke har noen forbindelse med virkeligheten, ei heller noe særlig realisme i seg heller vil ikke føles så utdatert etter 1-2år, samtidig som det er lett for utvikleren å sakte men sikkert bygge videre på grafikken uten at maskinvarekravene må stige i været av den grunn!

 

Jeg syntes det visuelle i Wrath of the Lich King og den episke opplevelsen den gir meg nesten overgår alt annet jeg har spilt!

Men liker du ikke stylized grafikk i utgangspunktet så er du ute på tynn is.

Lenke til kommentar

Jeg er så utrolig enig med deg Ramguy. Det er virkelig episk det blizzard har kommet med nå. Jeg har hittil bare sett Howling fjords og jeg ble slått rett i bakken. Det er en stemning og et atmosfære som jeg aldri har opplevd i noe spill før. Naturen er jo også skremmende lik Norge! Tåken som ligger lavt, musikken (som forøvrig er helt utrolig bra), den dype dalen med vikingehusene og lansbyene rundt, lyktene som lyser, det er virkelig magisk, ja for ikke å si vakkert som du sa.

Lenke til kommentar

Håper de drar konflikten med the Scourge litt ekstra langt. Det er jo ikke bare Alliance og Horde som er i "kirg" med The Lich King men så og si hver eneste levende skapning i Azeroth + The Burning leagon. Håper de bygger litt rundt dette sånn at det ikke bare blir fremstil som at det er vi som sliter med the Lich King men at også andre "onde" raser/factions blir påvirket. Håper også vi får litt mer informasjon om hva Kil'Jaeden planlegger å gjøre nå.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Det som er så kjedelig med WoW er at det er stort sett PvE-sentrert, og for å henge med i svingene gearmessig, så må(tte) man (i alle fall tidligere) være med i et særdeles aktivt og organisert guild, og spille mye.

 

Det er greit, noen synes sikkert det er morsomt, men jeg opplevde at guildene nærmest måtte være så store at det sjelden endte opp med å være mulig å starte et skikkelig guild med en kameratgjeng, spille normale mengder, og fortsatt henge med godt nok til at det var gøy.

 

Ser at det er nytt fokus på 10-man-raids i WotLK. Er det blitt slik at man faktisk kan raske i hop ti kompiser og fikse seg et casual guild som kan få seg greit utstyr?

 

Jeg har lyst til å begynne å spille igjen, men da må det være mulig å spille mindre enn før. Jeg har ikke flerfoldige timer per dag å bruke til ett enkelt spill.

Lenke til kommentar
Det som er så kjedelig med WoW er at det er stort sett PvE-sentrert, og for å henge med i svingene gearmessig, så må(tte) man (i alle fall tidligere) være med i et særdeles aktivt og organisert guild, og spille mye.

 

Det er greit, noen synes sikkert det er morsomt, men jeg opplevde at guildene nærmest måtte være så store at det sjelden endte opp med å være mulig å starte et skikkelig guild med en kameratgjeng, spille normale mengder, og fortsatt henge med godt nok til at det var gøy.

 

Ser at det er nytt fokus på 10-man-raids i WotLK. Er det blitt slik at man faktisk kan raske i hop ti kompiser og fikse seg et casual guild som kan få seg greit utstyr?

 

Jeg har lyst til å begynne å spille igjen, men da må det være mulig å spille mindre enn før. Jeg har ikke flerfoldige timer per dag å bruke til ett enkelt spill.

 

Dette er absolutt mulig, å få gear nå er ikke på langt nær så vanskelig som det var før TBC. Mange klager på at det er blit alt for lett å få gear! Du trenger absolutt ikke være i noen aktiv guild for å skaffe deg full epic iløpet av kort tid!

Instancer er mye kortere og letter og det er mye letere å få gjort mye iløpet av kort tid :)

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Grafikken gir jeg blanko fanden i, har faktisk gitt blanko fanden i grafikk siden jeg begynte å game. Eneste gangen jeg faktisk ser på grafikken er når gameplayet i et spill er så rævva at du håper at grafikken kanskje klarer å redde litt.

 

Northrend ser faktisk fint ut, nordlyset skinner over himmelen og stjernene blinker i det fjerne, sneen knaser under føttene dine og du er fullstendig klar over at rundt neste sving kan du plutselig stå øye til øye med et eller annet fælt.

 

Oppdragsmessig må jeg si at Blizzard har lært, det er mindre grinding og til tross for et lass av irriterende medspillere som har lagt envær form for oppførsel igjen i virkeligheten tar det ikke lang tid å få det du er ute etter. I Kalimdor presterte jeg å bruke 5 timer på å samle 4 hestehover, ja jeg var vel dum da jeg trodde at det var 4 hover per hest. Slik er et ikke i Northrend heldigvis.

 

Samt det er litt mer variasjon, selv om de fleste oppdragene består av "spring rompa av deg til X, slakt/hent X antall rare ting" så har du et og annet oppdrag som bryter opp i det montone. F.eks springe å hente noen stålplater for deretter å få kjøre tanks eller ri en drage for å redde en frøken i nød.

 

Disse nye variasjonene kombinert med at du nå for en gangs skyld ikke trenger å grinde ræva av deg for litt XP gjør at jeg vil si at Blizzard har kommet en lang vei for et kjempebra spill. Det er mindre hardcore nå, dvs mindre grindebasert, noe som og er veldig bra.

 

Alt i alt kudos til Blizzard for godt utfør oppdrag. Reward: 21000 XP.

Lenke til kommentar
Det som er så kjedelig med WoW er at det er stort sett PvE-sentrert, og for å henge med i svingene gearmessig, så må(tte) man (i alle fall tidligere) være med i et særdeles aktivt og organisert guild, og spille mye.

 

Det er greit, noen synes sikkert det er morsomt, men jeg opplevde at guildene nærmest måtte være så store at det sjelden endte opp med å være mulig å starte et skikkelig guild med en kameratgjeng, spille normale mengder, og fortsatt henge med godt nok til at det var gøy.

 

Ser at det er nytt fokus på 10-man-raids i WotLK. Er det blitt slik at man faktisk kan raske i hop ti kompiser og fikse seg et casual guild som kan få seg greit utstyr?

 

Jeg har lyst til å begynne å spille igjen, men da må det være mulig å spille mindre enn før. Jeg har ikke flerfoldige timer per dag å bruke til ett enkelt spill.

 

Dette er absolutt mulig, å få gear nå er ikke på langt nær så vanskelig som det var før TBC. Mange klager på at det er blit alt for lett å få gear! Du trenger absolutt ikke være i noen aktiv guild for å skaffe deg full epic iløpet av kort tid!

Instancer er mye kortere og letter og det er mye letere å få gjort mye iløpet av kort tid :)

 

Det er det jeg håper på. Prøver smått å få stand et casual-guild med kompiser. Det hadde vært gøy.

Lenke til kommentar
Syns grafikken godt kunne fått seg en overhaling, syns ikke den ligger langt over Warcraft 3, og krever unødvendig mye av pcer.

 

Den er faktisk blitt oppgradert en smule. Det er nå dynamiske skygger, og MYE bedre LOS (line of sight, tør påstå at du kan se nesten en halv kilometer eller mer nå.

 

Hørte noen rykter om at vanneffektene skulle oppdateres også, men har ikke sett noe særlig til det.

Endret av nts
Lenke til kommentar
Hvis resten av ferden mot erfaringsnivå 80 er like morsom som dette, er Northrend om mulig det beste området World of Warcraft har satt til live.

 

Joda, er bare å glede seg, folkens. Blizzard har nemlig overgått seg selv her.

Har selv spilt min main (hovedkarakter) til 80, og er godt i gang med nestemann.

 

Ikke bare er både omgivelser og instanser utrloig veldesignet, men Blizzard har for første gang klart å få meg engasjert i historien i spillet. Jeg har spilt min del MMO gjennom tidene, men må innrømme at dette nok er første gang historien virkelig har engasjert meg. Imponerende.

 

Som noen allerede har nevnt, er det en del ankepunkter også.

Nevneverdig at instanser rett og slett er for enkle.

Har allerede brast gjennom 10 eller så instanser på heroic (høyere vanskelighetsgrad), der vi alle i gruppen untatt tanken (krigeren) var utrustet i utstyr/gear fra level 70 (visstnok Tier 6, men dog), uten større problemer .

Utifra hva man har lest kan det virke som dette "problemet" går igjen i raid-innhold.

Får krysse fingrene for at Blizzard gjør noe med akkurat dette.

Noe så enkelt som rett og slett øke helsen på de fleste fiender i instanser/raids kunne gjort mye.

 

Alt i alt koser ihvertfall jeg meg i Northrend.

Fin artikkel, forresten :)

Lenke til kommentar

har gjort UK, Nexus, Violet Hold, Drak'Tharon Keep, Azjol-Nerub og Anh'Kahet og er bare lvl 74 ^^ så det er masse fet lvling igjen og mange instances å knuse. WotLK ser jævlig bra ut så langt og jeg skjønner faen ikke hvorfor folk bitcher om gfxene i WoW... ser bra nok ut til å spille og det ødeleger ikke gameplayet som i AoC...

WotLK får 10/10 av meg ^^

Lenke til kommentar

Vil gjerne kommentere Death Knight klassen.

Spiller en på level 72 og har tanket i nexus tre ganger (første i 70) og utgarde keep to ganger (70/71). Death Knight er en herlig tank/dps klasse som kan gjøre begge deler pga av forskjellige teknikker. Har i 72 13.4k hp og 13.5k armor når jeg går inn i tank modus. Derfor er Death Knight like verdig tank som warrior og feral druid. Har aldri hatt problemer i instance med aggo :p

 

I pvp er Death Knight best mot melee (siden de er melee), men kan ta ut castere og pga av flere egenskaper (silence, dra inn ability) De har store problemer med ranged, men når de kommer nærme nok er de utrolig sterke. Feral Druid er verst mot de, Hunter er best mot de.

 

Edit: Synes områdene er veldig lik Norge, særlig med viking skipene og litt haringfele musikk jeg har hørt i bakgrunn til tider.

Endret av Erlec
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...