Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bestillte en WDHDTV fra cdon.com på lørdag. Fremdeles ikke kommet inn på lager, men gleder meg til den dukker opp. Har en WD passport på 250 gb fra før som er full av media :)

 

Nå må jeg bare finne en ENKEL måte å rippe DVD filmene mine til harddisk. Noen tips på ett enkelt og gjerne gratis program som gjør dette?

Lenke til kommentar
Bestillte en WDHDTV fra cdon.com på lørdag. Fremdeles ikke kommet inn på lager, men gleder meg til den dukker opp. Har en WD passport på 250 gb fra før som er full av media :)

 

Nå må jeg bare finne en ENKEL måte å rippe DVD filmene mine til harddisk. Noen tips på ett enkelt og gjerne gratis program som gjør dette?

Her har du en enkel og grei måte å gjøre det på. :)

 

Kameratene mine ble imponert over hvor enkelt det var. Jeg har fyllt den opp med noen vanlige filmer og noe i HD-kvalitet og tror et par av dem vurderer en selv nå!

Lenke til kommentar

Genial liten spiller, kjøpte en til foreldrene mine i julegave og den fungerer på det meste de har klart å kaste mot den. Det eneste unntaket er noen HD filmer som mangler lyd (Wall-E i 720p er et eksempel)... det eneste jeg har funnet ut om dette problemet så langt er at de filmene som ikke fungerer velger "digital" som lydformat (om man trykker options mens man spiller så står det digital i parantes, dette gjør det ikke på de som fungerer). Mulig en software oppdatering fikser dette :) Forøvrig koblet til TVen via HDMI, kvaliteten er aldeles glimrende. Bruker både en WD Passport disk og diverse minnepinner, alle fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min direkte fra WD litt før release og har brukt den enormt mye. Aldri opplevd at den har hengt seg og den har taklet alt jeg har kastet mot den(inkludert 1080p filer på 15GB+) uten noen problemer.

 

Den er utrolig enkel i bruk(satte den igjen hos min teknisk inkompetente Svigermor, og hun klarte den helt uten problem), støtter alle relevante filformater og tygger unna HD filmer bedre enn en middels kraftig PC. Støtten for både lyd og tekst formater er også utorlig bra.

 

Det eneste som mangler er at boksen ikke selv klarer å konvertere DTS lyd til stereo, så om du ikke har en reciever som støtter DTS vil man ikke få lyd(det er dette problemet du har Benjamin84). Dette kan løses med hjelp av PopcornHour MKV converter som enkelt kan gjøre om DTS lyd i MKV filer til AC3.

 

Når det gjelder DTS-HD støtte så har jeg ikke selv møtt på problemet enda, men vet at WD jobber hardt for å inkludere støtte for flere formater så vil tro det kommer etterhvert.

 

Dette er rett og slett en av de mest geniale tingene jeg kjøpte i 2008! Plugg i en disk, koble til TVen og nyt alle filmene dine umiddelbart!

Genial å ta med seg også pga størrelsen, den har vært med meg på et par jobb og ferieturer allerede(ligge på hotellrommet og ha gratis film)

 

Anbefalles på det absolutt sterkeste til alle som trenger en enkel Mediaspiller.

 

Edit: Skriveleif fikset

Endret av GA
Lenke til kommentar

Boksen virker helt genial. Mer eller mindre alt av andre slike bokse mangler noen formater de ikke støtter, her virker alt å være på stell.

 

Fint hvis noen postet screenshot av grensesnittet og menyen.

 

For min del er WD nødt til å lage en ny boks med støtte for nettverksdisker, da jeg har alt liggende på filserver.

Lenke til kommentar

Bilde av menysystemet: http://farm3.static.flickr.com/2229/299707...3249db0.jpg?v=0

 

Ari Gold: Hva mener du med spm om du må rippe hele innholdet?

 

For min del er jeg glad denne boksen ikke har nettverksstøtte, fordi jeg ikke trenger det og det er fordyrende(høykvalitets 1080p filer er heller ikke optimalt over nettverk).

Men skjønner at en del vil ha det, så om det kommer en annen boks som har det så er jo det fint!

Lenke til kommentar

Har hatt denne en stund og det er kun 3 filmer jeg har hatt problemer med. Har lest et sted at det kan ha noe med hvilken codec versjon som er brukt siden WD HD spilleren ikke støtter alt av gamle codec'er.

 

Jeg har også opplevd at i 2 av filmene så har det vært problemer med lyden. Akkurat som om det var et lite opphold i lyden av og til. Men det er mulig det kan være innstillingene i forsterkeren som var årsaken til dette. Jeg løste det bare ved å endre lydformat til AC3.

 

Ellers kan det være greit å huske å oppdatere boksen til nyeste versjon dersom man ikke har gjort dette.

 

Jeg må si meg veldig fornøyde med denne spilleren. Har til og med overtalt 2 kamerater til å kjøpe denne og de er også fornøyde.

 

Jeg har testet vob filer og avi, mkv. mpg og mov. Den har taklet alt. Bortsett fra noen få filer som sagt, men det er ikke noe stort problem da jeg kan enkelt konvertere de dersom det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Dette med lyden lurer jeg også på hvordan fungere i praksis.

 

HDMI har jo lydsignal, som nok går til TV om en kobler det slik.

Men vil en kunne hente lyd ut fra de 2 andre kildene SP/DIF eller fra den røde-hvite-gule samtidig?

 

Jeg kunne tenke meg å la lyden gå til en minijack. Jeg vet det er overgang fra rød-hvit til minijack. Men finnes overgang fra SP/DIF over til minijack også, i og med at det er ett optisk signal og minijack'en er metall?

 

Har sett at el-kjedene er trege med å få denne i hus. Har sjekket websidene til de forskjellige. Det er kun Teknikmagasinet som hevder at den er på lager. Datakjeden har den kun på fjernlager der jeg bor. De andre ser ikke ut til å ha den verken på web eller i butikk. Har da sjekket: Elprice, Elkjøp / Lefdal, Siba, Euronics, Clas Ohlson, Telebutikken.

 

Synes Teknikmagasinet har en drøy pris i sammenlikning med en del webshops.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kan man bare kopiere innholdet på DVDen til vob filer? Er dette er kopisperret? Hvordan skal man ellers få vob filer/mappe?

 

Jeg har sendt mail til WD for å høre om det er HDMI 1.2 eller 1.3, selv om jeg ikke tror det er stor forskjell. Noen her som vet hvordan versjon denne medie playeren hra?

 

Og når man trykker option ser man 6 små rundinger til høyre? Disse kan man ikke velge, i motsetning til zoom og undertekst. Hva er disse til?

 

Ellers, KJEMPE fornøyd! Utrolig lettvindt!

Lenke til kommentar
Spiller den blue ray også

Den spiller ikke blu-ray-plater, men rip'er du en blu-ray over på harddisken er det ikke noe problem.

 

HDMI har jo lydsignal, som nok går til TV om en kobler det slik.

Men vil en kunne hente lyd ut fra de 2 andre kildene SP/DIF eller fra den røde-hvite-gule samtidig?

 

Jeg kunne tenke meg å la lyden gå til en minijack. Jeg vet det er overgang fra rød-hvit til minijack. Men finnes overgang fra SP/DIF over til minijack også, i og med at det er ett optisk signal og minijack'en er metall?

Du kan kjøre bilde på HDMI'en og lyd og den optiske hvis du vil det. Det kan du enkelt stille i menyen.

Ingen vits med overgang fra optisk til minijack eller liknende. Da får du heller bruke linjeutgangene (rca) til minijack. Skal du ha surround må du riktignok bruke HDMI eller den optiske utgangen.

 

Kan man bare kopiere innholdet på DVDen til vob filer? Er dette er kopisperret? Hvordan skal man ellers få vob filer/mappe?

 

Jeg har sendt mail til WD for å høre om det er HDMI 1.2 eller 1.3, selv om jeg ikke tror det er stor forskjell. Noen her som vet hvordan versjon denne medie playeren hra?

 

Og når man trykker option ser man 6 små rundinger til høyre? Disse kan man ikke velge, i motsetning til zoom og undertekst. Hva er disse til?

 

Ellers, KJEMPE fornøyd! Utrolig lettvindt!

De fleste får man enkelt kopiert over på en harddisk.

Etter å ha lest litt på nettet så ser det ut som den har HDMI 1.3. Fant det på et forum som hadde sendt mail til WD, så da kan vi håpe på støtter for HD-lyd snart. :)

Den knappen til høyre er kapittelknappen. Du vil da få opp en meny på skjermen med kapitlene (f.eks. på en konsert jeg har kan man velge sang på den måten).

Lenke til kommentar
Kan man bare kopiere innholdet på DVDen til vob filer? Er dette er kopisperret? Hvordan skal man ellers få vob filer/mappe?

 

Jeg har sendt mail til WD for å høre om det er HDMI 1.2 eller 1.3, selv om jeg ikke tror det er stor forskjell. Noen her som vet hvordan versjon denne medie playeren hra?

 

Og når man trykker option ser man 6 små rundinger til høyre? Disse kan man ikke velge, i motsetning til zoom og undertekst. Hva er disse til?

 

Ellers, KJEMPE fornøyd! Utrolig lettvindt!

De fleste får man enkelt kopiert over på en harddisk.

Etter å ha lest litt på nettet så ser det ut som den har HDMI 1.3. Fant det på et forum som hadde sendt mail til WD, så da kan vi håpe på støtter for HD-lyd snart. :)

Den knappen til høyre er kapittelknappen. Du vil da få opp en meny på skjermen med kapitlene (f.eks. på en konsert jeg har kan man velge sang på den måten).

 

Nice, håper på HD-lyd;) Jeg har ikke fått valgt kapittel når kapittelknappene har vært oppe, men kan være pga en dårlig fil jeg prøvde meg med...

 

Angående vob filene. Jeg har spilt av 1 av de 7 vob filene til en film jeg har. Men hver gang jeg gjør det starter filmen og forsvinner etter et par sekunder:( Det skjer uansett hvordan vob jeg starter! Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...