Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Da anbefaller jeg å bruke popcornhour MKV converter.

 

Du kan sette den til å ta alle filmene på en gang, og du kan selv velge å beholde DTS i tilegg til AC3(øker filstørrelsen 6-700mb) eller slette DTS som jeg har gjort fordi jeg da sparer 6-700MB pr film. Noe som er gunstig med 250+ MKV filer...

 

Jeg prøvde å laste ned programmet fra nettet men antivirus programmet mitt kom med en advarsel og fjernet den!! Trojaner..

 

Lastet den ner her i fra http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

 

Er det antivirus programmet som lager problem ut av ingenting eller er det noe med det programmet.. Eller har jeg rett og slett lastet ned og prøvd å installere feil program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

KJøpte min i desember og er fonøyd med det unntaket at den ikke spiller av mkv-filer med DTS-lyd. Jeg har et enkelt oppsett hvor både lyd og bilde går inn i tven med integrerte høytalere. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for at den skal kunne spille av DTS-lyden? Å konvertere alle filene til AC3 blir tungvindt i lengden..

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at spilleren har problemer med .mkv-filer hvor lyden ligger som DTS.

 

Jeg har en litt gammel forsterker som bare har SPDIF i tillegg til analoge innganger. Er det noen som har erfaringer med et slikt oppsett. Vil dette bety at jeg IKKE får lyd fra .mkv-filene uansett? Kommer dette an på om forsterkeren takler DTS, eller dekoder forsterkeren DTS til tross for at det ikke er en DTS-forsterker?

Lenke til kommentar
KJøpte min i desember og er fonøyd med det unntaket at den ikke spiller av mkv-filer med DTS-lyd. Jeg har et enkelt oppsett hvor både lyd og bilde går inn i tven med integrerte høytalere. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for at den skal kunne spille av DTS-lyden? Å konvertere alle filene til AC3 blir tungvindt i lengden..

 

Takker for svar :)

 

Det er feil å påsta at den ikke spiller av mkv-filer med DTS-lyd.

Grunnen til at du ikke får DTS lyd er at du ikke har en forsterker som dekoder signalet.

HDMI kontakten gjelder kun for Stereo-lyd så vidt jeg vet, det samme gjelder de analoge utgangene. Jeg kjører HDMI til tv for bildet og digital optisk til anlegget mitt som dekoder lyden videre til surroundanlegget.

Aldri vært så fornøyd med en medie-avspiller noen gang :)

Og da regner jeg med to HTPC`er jeg har bygd selv.

Lenke til kommentar
Jeg kjører HDMI til en forsterker som dekoder lyden for meg (DTS), så det skulle ikke være noe problem.

 

Ja selvfølgelig gjør du det, for da dekoder forsterkeren din signalet for deg,

men "masb" har ingen forsterker som gjør det, og en tv takler ikke signalet på samme måte som en forsterker, og har ikke lydsporet et stereo-spor får man ingen lyd om man kjører HDMI inn i tv`n. ( om ikke tv`en da har en intergret forsterker/dekoder som gjør denne jobben).

Lenke til kommentar
Jeg kjører HDMI til en forsterker som dekoder lyden for meg (DTS), så det skulle ikke være noe problem.

 

Ja selvfølgelig gjør du det, for da dekoder forsterkeren din signalet for deg,

men "masb" har ingen forsterker som gjør det, og en tv takler ikke signalet på samme måte som en forsterker, og har ikke lydsporet et stereo-spor får man ingen lyd om man kjører HDMI inn i tv`n. ( om ikke tv`en da har en intergret forsterker/dekoder som gjør denne jobben).

 

Men vil dette funke med SPDIF, eller må jeg finne ut om forsterkeren takler DTS?

Lenke til kommentar
Jeg kjører HDMI til en forsterker som dekoder lyden for meg (DTS), så det skulle ikke være noe problem.

 

Ja selvfølgelig gjør du det, for da dekoder forsterkeren din signalet for deg,

men "masb" har ingen forsterker som gjør det, og en tv takler ikke signalet på samme måte som en forsterker, og har ikke lydsporet et stereo-spor får man ingen lyd om man kjører HDMI inn i tv`n. ( om ikke tv`en da har en intergret forsterker/dekoder som gjør denne jobben).

 

Men vil dette funke med SPDIF, eller må jeg finne ut om forsterkeren takler DTS?

Du kan fint bruke SPDIF til å sende lyden til en forsterker, men forsterkeren må fortsatt greie å dekode DTS for at du skal få lyd.

Lenke til kommentar
Spiller den DVD .iso images?

 

Ja, men du får foreløpig ikke frem menyene.

 

Kan man kopiere filer fra en USB-disk til en annen?

 

 

Nei, i alle fall ikke i standard fw. Mulig du kan det hvis du får logget deg inn på boksen via telnet. Er det ikke enklere å gjøre dette på en pc?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg plukket opp min i dag, og etter noen timers testing kunne jeg ikke vært mer fornøyd.

Dette er jo skambra!

Eneste jeg ikke har testet ennå er DTS-lyden da jeg må hente anlegget mitt ned igjen til stua, og det er tiltak. :p

 

Hvor ofte kommer det firmware updates?

 

Har kun kommet en til nå... og den har jo vært på markedet en stund. Men det ligger en prerelease ute nå:)

 

http://www.wdc.com/wdtvprerelease/

Lenke til kommentar
Jeg plukket opp min i dag, og etter noen timers testing kunne jeg ikke vært mer fornøyd.

Dette er jo skambra!

Eneste jeg ikke har testet ennå er DTS-lyden da jeg må hente anlegget mitt ned igjen til stua, og det er tiltak. :p

 

Hvor ofte kommer det firmware updates?

 

Har kun kommet en til nå... og den har jo vært på markedet en stund. Men det ligger en prerelease ute nå:)

 

http://www.wdc.com/wdtvprerelease/

 

Ja, det er den jeg har lagt inn. :)

Har forresten henta anlegget mitt ned i stua, og koblet det opp. Nå er det full DTS og herlig lyd på alle filmene mine.

Dette er herlig!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre her som har prøvd Planet Earth mkv? Har hele serien (11stk) i mkv x264, lyden fungerer helt bra men bildet får en del store pixler som henger igjen på ting som beveger seg. Er dette et WDTV firmware problem? Noen løsninger? Har oppdater til siste versjon (1.02.07)

Lenke til kommentar

Min er død. Strømmen gikk og når jeg nå prøver å starte den kommer WDTV-logoen opp, men den henger seg enten opp eller rebooter etter dette.

 

Noen som vet om en fiks, eller må jeg sende den på reparasjon?

 

EDIT: Fikk flashet firmware på nytt, så det ordnet seg. :)

Endret av TurboTormod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...