Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt boksen i godt og vel en ukes tid nå. Jeg har analogt 2.1 lydoppsett og har derfor ikke mulighet til å spille av DTS grunnet null digital inngang på forsterkeren. De fleste BR-rips i dag har jo gjerne DTS lydspor (gjelder vel mest nye utgivelser).

 

Vurderer å kjøpe meg en billig, streit receiver for den digitale biten og heller bruke min nåværende forsterker som effekttrinn. Eneste baksiden med det blir vel at jeg før eller siden "må" gå til anskaffelse av en annen (dyrere) receiver som takler DTS-HD og TrueHD.

 

Bortsett fra dette, så er vel dette en av de tingene som kommer til å stå øverst på de fleste store kavalkadelistene for dingser når året er omme.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å konvertere alle mine HD-filmer (HDDVD og Blu-Ray rips) fra DTS til vanlig stereo (AC3?). Men det kommer til å ta tid! :p Tar ca. 30 min per film. De første filmene fjernet jeg også DTS-sporet, men etterhvert har jeg bestemt meg for å ta vare på dette, i tilfelle jeg skaffer med reciever eller hjemmekinoanlegg eller lignende, noe som er høyst sannsynlig.

Lenke til kommentar
Jeg er litt grønn på dette her.. Hvordan får jeg avspilleren til å lese IMG-filer?

Må de konverteres?

Den støtter følgende:
File Formats Supported

Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA

Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Video - MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264), MTS, TP, TS

Playlist - PLS, M3U, WPL

Subtitle - SRT (UTF-8), SMI, SUB, ASS, SSA

Dette var svaret jeg fikk av datating når jeg spurte hvilke filer den spilte av. Så slik som jeg skjønner det så må nok filen din konverteres!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det noen som kan si hvordan denne spilleren er ift. TViX M-6500A/7000 ?

 

Sånn jeg ser det bør det ihvertfall være streaming muligheter, men det er det ikke på WD TV ?

Lenke til kommentar
Jeg er litt grønn på dette her.. Hvordan får jeg avspilleren til å lese IMG-filer?

Må de konverteres?

Den støtter følgende:
File Formats Supported

Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA

Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Video - MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264), MTS, TP, TS

Playlist - PLS, M3U, WPL

Subtitle - SRT (UTF-8), SMI, SUB, ASS, SSA

Dette var svaret jeg fikk av datating når jeg spurte hvilke filer den spilte av. Så slik som jeg skjønner det så må nok filen din konverteres!

 

 

Ok, noen som har tips om hvordan jeg kan få konvertert slike filer slik at de kan spilles på min WD HD?

Lenke til kommentar

Jeg kobler HDMI rett i TVen. Istad kopierte jeg siste Batman DVD til ekstern HDD. Jeg kjørte DVD43, slik at jeg unngikk eventuelle kopisperrer. Når jeg spilte av en VOB fil kom det lyd på introen, men ikke filmen! Så kan jo være formatet da... Men jeg trodde det var AC-3, som den jo skal spille av?

Lenke til kommentar

Jeg har et par filmer med filmformat AVI. Når jeg skal spille de av på playeren står det unplayable format. Noen som vet hva prøblemet kan være? Fins det noen AVI-formater spilleren ikke tar? Jeg har spilt filene rett fra kamera og inn på pc gjennom adobe premiere pro, så skulle jo ikke tro det var et ukjent filformat...

 

Et annet spørsmål, noen som vet om det er mulig å plugge en minnekortleser inn i USB-porten, så spilleren kan lese bildene gjennom den istedenfor harddisk?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på det første spørsmålet ditt. Men det siste kan du. Jeg brukte selv en minnepenn til å se gjennom siste bilder fra ferie nå.

 

Ja, minnepenn er jeg klar over at det kan spilles av fra, det blir jo som en ekstern harddisk.

Det jeg var usikker på var om det vile være noen forskjell å vise det rett fra minnekortet, om dette vil være mulig?

Lenke til kommentar

Ja, får prøve og se om det funker;) Takk for svar:)

 

Men tilbake til mitt første spørsmål:

 

Jeg har et par filmer med filmformat AVI. Når jeg skal spille de av på playeren står det unplayable format. Noen som vet hva prøblemet kan være? Fins det noen AVI-formater spilleren ikke tar? Jeg har spilt filene rett fra kamera og inn på pc gjennom adobe premiere pro, så skulle jo ikke tro det var et ukjent filformat...

Lenke til kommentar

Kjøpte WDTV sammen med en MyBook World 1 TB for noen uker sia. Den fungerte fint lenge, men her om dagen slo den seg plutselig vrang. Det virker ikke lenger å bla gjennom innholdet i mappestruktur. Jeg trykker på "video" og så på "folders", men når jeg kommer inn der får jeg beskjed om at det ikke er noe innhold på harddisken, noe som er helt feil. Dette gjelder forsåvidt også "photos" og "music". Men det fungerer å bla gjennom innholdet via "recent" og "dato". Veldig rart.

 

Jeg har forsøkt å tilbakestille til fabrikkinstillinger, oppdatere med nyeste firmware, bruke andre kabler og testet med en annen ekstern harddisk jeg har liggende, denne fungerte som normalt.

 

Noen som har opplevd samme problem? Noen tips?

 

Takker veldig for eventuelle svar og løsninger. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg forøvrig begynt å virkelig ta i bruk min WD TV. ;) Bruker to harddisker på den. En WD MyBook 1TB, hvor jeg har de fleste HD-filmene mine, samt en del serier, og en WD MyPassport 500 GB (altså, 2.5", som man bare trenger USB-kabel til). Denne bruker jeg for det meste til de seriene jeg ser mest på, samt som en hurtiglagringsenhet hvor jeg overfører den filmen eller den episoden jeg skal se (for eksempel nye episoder i 720p av 24, Lost, Heroes etc). Det er den veldig grei til, og det gjør at det er null stress. Mediaboksen står gjerne i tredje etasje, hvor vi har loftstuen med den beste TVen. Mitt rom ligger i 1. etasje. Jeg napper da ut 2.5"-disken, går ned og kopierer inn det jeg skal se, løper opp igjen og er klar. Så slipper jeg tenke på strøm etc. Den er også veldig grei til å ha når for eksempel en kompis skal ha en film eller en TV-serie eller omvendt.

 

Jeg har også konvertert alle HD-filmene mine, slik at de nå inneholder AC3-stereolydspor, i tillegg til DTS. Så kan jeg se dem med lyd nå, såvel som se dem med skikkelig surround når vi får skikkelig anlegg til TVen.

 

Jeg har dog et problem. Jeg har et par filmer i .wmv-format (tror det er Mpeg4, men er ikke sikker). Disse har også DTS-surround. På min WDTV, får jeg bare opp at lydsporet ikke støttes, og jeg kunne trengt et program for å gjøre det samme med disse filmene, som jeg gjorde med alle mine filmer i .mkv-formatet. Forøvrig tok det vel ca. 40 timer å konvertere alle filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...