Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som venter på FW oppdateringer som gjør at den downsampler DTS til ac3/stereo; det er nok bare å innstallere popcorn hour MKV audioconverter med en gang

 

 

Subject

 

DTS to stereo downsampling?

 

Response (Charles K.)

02/21/2009 09:32 AM

 

Dear xxxxx,

 

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

 

DTS is not and will not be included strictly because of the licensing cost.

 

Sincerely,

Charles K.

Western Digital Service and Support

Endret av j0hnsen
Lenke til kommentar
Ifølge folk på AVforum får de hørt på DTS. Jeg får derimot aldri hørt det... pleier ikke å være lyd. Men en gang bare skurret det(når jeg lastet ned DTS lydfil). Irriterende!

Sålenge du har en forsterker som kan dekode DTS går det helt fint.

 

Det jeg ikke har. Kobler den rett på TVen. Synd egentlig:( Men hvorfor går det når man har en dekoder? I mailen fyren fikk over står det jo at de ikke har lisens til det uansett?

Lenke til kommentar
Ifølge folk på AVforum får de hørt på DTS. Jeg får derimot aldri hørt det... pleier ikke å være lyd. Men en gang bare skurret det(når jeg lastet ned DTS lydfil). Irriterende!

Sålenge du har en forsterker som kan dekode DTS går det helt fint.

 

Det jeg ikke har. Kobler den rett på TVen. Synd egentlig:( Men hvorfor går det når man har en dekoder? I mailen fyren fikk over står det jo at de ikke har lisens til det uansett?

For da tar dekoderen hånd om dekodingen av lyden. Siden boksen ikke har støtte for dekoding av formatet internt vil man ikke få lyd med fil som har DTS uten en ekstern dekoder med den støtten.

Lenke til kommentar
Ifølge folk på AVforum får de hørt på DTS. Jeg får derimot aldri hørt det... pleier ikke å være lyd. Men en gang bare skurret det(når jeg lastet ned DTS lydfil). Irriterende!

Sålenge du har en forsterker som kan dekode DTS går det helt fint.

 

Det jeg ikke har. Kobler den rett på TVen. Synd egentlig:( Men hvorfor går det når man har en dekoder? I mailen fyren fikk over står det jo at de ikke har lisens til det uansett?

For da tar dekoderen hånd om dekodingen av lyden. Siden boksen ikke har støtte for dekoding av formatet internt vil man ikke få lyd med fil som har DTS uten en ekstern dekoder med den støtten.

 

Skjønner. Rart jeg ikke har en slags dekoder i TV. Får ønske meg forsterker;)

Lenke til kommentar
Skjønner. Rart jeg ikke har en slags dekoder i TV. Får ønske meg forsterker;)

Det er egentlig ikke så veldig rart, siden TV'r i all hovedsak har stereolyd og TV-sendinger (bortsett fra enkelte HD-sendinger) også sendes med stereo. Det ville vært et veldig fordyrende teknologiledd for noe ytterst få vill brukt. Skal man ha DTS-lyd så kjøper man seg en eller annen form for surroundanlegg.

 

Støtte for DTS på streamede filer er også utelatt i PS3'n av samme årsak: Lisenskostnader.

Lurer på hvor mye penger DTS-folk afaktisk skal ha når det kommer til stykket..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mediaboksen står gjerne i tredje etasje, hvor vi har loftstuen med den beste TVen. Mitt rom ligger i 1. etasje. Jeg napper da ut 2.5"-disken, går ned og kopierer inn det jeg skal se, løper opp igjen og er klar. Så slipper jeg tenke på strøm etc. Den er også veldig grei til å ha når for eksempel en kompis skal ha en film eller en TV-serie eller omvendt

Er det mulig å koble den direkte til PCen?

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Det er dog noen som mener det burde være mulig med en form for NAS-løsning, å koble til en harddisk til boksen, som også er koblet til nettverket. På den måten må man aldri flytte harddisker mellom PC. Selv har jeg løst dette med en 500 GB portapel 2.5" HDD. Denne trenger bare USB og er en del mindre. Derfor er det veldig lett å flytte over. Jeg laster for eksempel ned 24, extracter til hdden, og tar den opp til TVen, og ser 24.

 

En slik liten harddisk er også veldig grei til å ha de mest sette filmene og TV-seriene.

Lenke til kommentar

Da jeg ikke er en forsterker ekspert...

 

Noen som har et forlslag til en "bra nok"og billig forsterker som takler DTS--> brukbar lyd konverteringsjobben når man spiller av filmene? Lenker og info mottas med takk!

 

Fordi da blir vel koblingen noe alla dette: HD--> HD WDTV --> Forsterker-->TV?

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Hei folkens..!

 

Kanskje dere snakker om DTS-problemer som oppstår som små "pauser" på et fjerdedels sekund uten at bildet forstyrres... ?

Jeg har iværtfall hatt dette problemet med et par filmer, og sendte mail til WD om dette. Jeg trodde det kunne vært optiske kabelen min som det var noe galt med, eller inngangen på forsterkeren min og spurte også om dette i mailen.

Fikk dette svaret tilbake:

 

 

"Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

 

And thank you for your feedback. The issue is certainly not with the cable, as sound is heard with no basic issues. The gap encountered is due to the MKV còdecs. As there are no standard còdecs for this file type yet, it is recommended that the files be re-encoded or converted to another format in order to enjoy a gap-free stream of audio. We empathize with the issue encountered."

 

Søkte da litt på nettet og fant et kjekt program som konverterer .MKV til .TS. Lyden blir da AC3 og kan lett leses av en forsterker uten problemer. Om den sender stereosignaler som kan tolkes av en tv (uten forsterkeren) er jeg usikker på.

Det tar ca 2.5min å konvertere en .MKV fil på 6gb. (720p),

så det er ikke en tidkrevende prosess.

 

Programmet finner du her. tsMuxer

 

edit: NB! Den implementerer ikke tekst (subtitles) i fila, og jeg har enda ikke funnet et program som gjør dette, så for da som ser en del utenlandske filmer alà japanse/koreanske etc, er det foreløpig ikke noen løsning på dette.

Bruker personlig ikke undertekst på engelske filmer, så har ikke dete problemet selv, bortsett fra på japanske.

 

Håper dette hjelper med det eneste problemet med denne unike boksen :!:

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe denne, men jeg lurer på en ting. Tven min har bare DVI-input, samt en "DVI Audio In"-port, som er en vanlig 3.5mm jack. Noen som vet om boksen sender lyd både gjennom HDMI-porten og RCA-porten samtidig? Hvis den gjør det kan jeg bruke lyden fra RCA med konverter til 3.5mm jack sammen med HDMI->DVI.

Lenke til kommentar
Du velger i menyen i hvilken utgang lyden skal sendes, så det går fint an å sende bilde gjennom hdmi og lyden via rca.

 

Fantastisk, takk for svar. Greit å finne ut av før jeg kjøper en, hadde vært litt dumt å ikke kunne bruke hd-oppløsningen pga lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...