Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Jeg gjør klar pc'n min for deneb =)

 

Nettopp fått ferdig vann kjøling, top rad TJ07 water =)

 

post-118039-1229106494_thumb.jpg

 

Med chipset =) morsomme med dfi korta er at du kan montere vannblokk oppa en liten blokk som er kobla til med heatpipe for vrm, så da kjøler man den og =), meeen jeg skulle gjerne likt å sett noe bedre design på akuratt den! men det funker jo.

 

hvem sier at top rad i tj07 ikke funker ?, funka som bare det her. (mange rundt på nett som sier så iallefall, liker hdd racksa som er i kabinettet standard =)

 

 

Jeg trur det er lite vits å kjøpe noe nvidia/ ati/amd sb600/700 kort nå.

Veit veldig lite om nvidia 780A med phenoms, noen som idetheletatt har prøvd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nesten garantert en Deneb Am2+ BE på meg, men ble veldig i tvil hvilket hovedkort jeg skal gå for.

Står mellom Asus og DFI. Hovedkortet Uglegutt linket til virket jo også spennende.

Etter hva jeg har forstått er FX 65nm og GX 55nm. Når det er sagt virker det som de fleste klokker bra, da må man kansje see mer på strømmalternativ osv.

Er ikke helt oppdatert på hvilken ram som er god om dagen heller, men har Ballitix 8500, de duger vell sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg driver som vanlig å leker meg med oppsett i prisguiden, men er en ting jeg lurer litt på. Er prisene på som står oppgitt på shanghai riktige? Vil en 8380 koste 721kr?

 

Og hvilke hovedkort er det som støtter disse? Har vært og sett litt på asus sin hjemmeside over støttede CPU-er, men ser ut som få er støttet... Er det fordi det ikke er oppdatert enda, eller er det enda få hovedkort som støtter det?

Lenke til kommentar
Jeg driver som vanlig å leker meg med oppsett i prisguiden, men er en ting jeg lurer litt på. Er prisene på som står oppgitt på shanghai riktige? Vil en 8380 koste 721kr?

 

Og hvilke hovedkort er det som støtter disse? Har vært og sett litt på asus sin hjemmeside over støttede CPU-er, men ser ut som få er støttet... Er det fordi det ikke er oppdatert enda, eller er det enda få hovedkort som støtter det?

 

 

De er ikke riktige.

 

Hovedkort, gamle server korta tar shanghai, uten full HT speed.

 

 

 

Hva du burde gå for:

790FX SB750.

790GX SB750.

 

Funksjonelt tenkt er det lite forskjell på dfi 790gx matx og atx, sikkert nok i bios, men komponenter og sånt veldig likt( se layout).

 

790FX tilbyr MANGE pci-e Lanes.

790GX tilbyr færre 24 for å være eksakt.

 

DFI 790GX Matx (KANSJE atx kortet og) har locked PCI-E lanes, (Hardware locked) så man får 8X uansett på pci-e portene. ikke noe man kan gjøre med det, for en bruker som skal bare ha ETT skjermkort er det litt kjipt, men det er gen 2, har du 4870 er det 3% å tjene i ytelse, noen spell får litt min fps.

har du 2 skjermkort, er det likt som alle andre 790gx kort fra asus og gigabyte osv.

 

 

Litt info der, asus kortet derimot er ikke alt for specca det heller, men har gode overclockings muligheter det og, virker som det skal være stabilt etter hva jeg har hørt.

 

Gigabyte vil jeg ikke si noe om annet at de nye kan være bra, men de gigabyte korta jeg har hatt var skrap(2xgigigabyte ma790fx-DQ6) begge døde...

 

Amd selv bruker 790gx fra gigabyte MED voltmod for LN2.

når de da gjorde 6++ghz i aston :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Ballistix duger alltid :)

 

Hadde bestemt meg for ASUS M3A79-T Deluxe jeg også, men da Komplett begynte å selge DFI, klarte jeg ikke å la være. Kom i god gammel DFI modus umiddelbart.

 

VIl gjerne finne ut åssen PLL de bruker, kan du sjekke det tror du? DFi sitt supportforum er evneveike, og komplett gadd ikke finne ut av det heller.

 

Skal se etter når kortet dukker opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
...og der var tvilen om 6GHz++ borte vekk!

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=210707

 

:ph34r:

 

DET kaller jeg comeback!

 

Meget oppløftende nyheter. :thumbup:

 

Blir spennende å vente på resultater til NDA.

 

Uansett vil det pga rimelige hk/DDR2 være ett klart alternativ til ci7-rigg.

Særlig mtp at det jo er klokkinga/tweaking/benching som er målet (for noen av oss). :D

Lenke til kommentar
...og der var tvilen om 6GHz++ borte vekk!

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=210707

 

:ph34r:

 

DET kaller jeg comeback!

 

Meget oppløftende nyheter. :thumbup:

 

Blir spennende å vente på resultater til NDA.

 

Uansett vil det pga rimelige hk/DDR2 være ett klart alternativ til ci7-rigg.

Særlig mtp at det jo er klokkinga/tweaking/benching som er målet (for noen av oss). :D

 

Virker som det er hva amd sikter etter, å bli elska og oss hw folk igjen.

 

Det ser ut som de greier det =)

Lenke til kommentar

Asus: 8+2 PWM, DFI 4+1 PWM. I tillegg har Asus kortet 4Pin +12v kontakt. Snakker om FX kortene nå altså.

Ser ivertfall ut som Asus kortet har signifikant mer "power" en DFI.

JW kortet har en 8Pin +12 kontakt og 5+1 PWN (GX).

 

Hvor mye dette har å si i praksis er jeg usikker på, så om noen vil utdype må de gjerne det, men Asus kortene er ivertfall kjent for å være veldig stabile ifølge XS-Forumet.

Lenke til kommentar
Virker som det er hva amd sikter etter, å bli elska og oss hw folk igjen.

 

Det ser ut som de greier det =)

 

Ja, det jeg tror det lønner seg og bli elska av hw folk, det er jo vi som bygger pcer til folk, og det er vi som anbefaler forsellig hw til de som ikke har peiling, så det og vere første valget til entusiaster er bare positivt ;)

 

Mangler bare noen brukbare dualcores nå så, for de som er nå er relativt utdatert til nyere spill.

Lenke til kommentar
Asus: 8+2 PWM, DFI 4+1 PWM. I tillegg har Asus kortet 4Pin +12v kontakt. Snakker om FX kortene nå altså.

Ser ivertfall ut som Asus kortet har signifikant mer "power" en DFI.

JW kortet har en 8Pin +12 kontakt og 5+1 PWN (GX).

 

Hvor mye dette har å si i praksis er jeg usikker på, så om noen vil utdype må de gjerne det, men Asus kortene er ivertfall kjent for å være veldig stabile ifølge XS-Forumet.

 

Ikke undervurder de 4 phases, de er digitale....

 

 

X58 kortet til dfi har bare 6 phases også. (digitale)

 

 

det står iallefall på esken at de er digitale, og de takler phenom 1.65 V!

 

Gigabyte takler det ikke med sine dobbel 8 PHASE! jeg brente det opp! :O (1.7)

 

Vil si det er valg mellom asus og dfi og jw kortet hvis det er lett å få tak i for folk flest atm.

 

knop, gigabyte kortet er missfarva under pwm hohohoho, blitt varmt a gitt, lukta heller ikke serlig da :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Leste at DFI hadde noen "Issues" med mosfetsene eller hva det heter, vet ikke om det stemmer da. Men det stemmer at DFI sine PWM er digitale. Sorry om noen føler dette blir veldig off topic, men jeg føler det er relevant. Siden Selve CPU en ikke er komt enda en gang.

 

 

jeg veit ikke no om det iallefall, kortet mitt funker som bare det så =).

 

jeg trur hovedkorta har mye å si med amd, mer enn med intel, men med core 2 har minnet en del å si på overclocking. jw kortet ser VELDIG bra ut :)

 

Kikka litt på det, overaskende bra =)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Til syvende og sist så er det BIOSen som avgjør om kortet er bra eller ei.

 

ASUS M3A79-T Deluxe ser bra ut, har hørt at PWMs på det ikke er så bra på lave spenninger, gir ustabile spenninger, men det er vel ikke så nøye for en entusiast som gjerne skal klokke litt.

 

Jeg luktet litt på det men kom frem til at jeg aldri har kjørt hverken Crossfire eller SLI, så jeg trenger nok ikke tre - fire fullverdige pci'e 16 spor. Ellers har jeg så dårlige erfaringer med Asus + BIOS + support, at jeg nok aldri kommer til å kjøpe noe fra dem igjen.

 

DFI FXB hovedkortet ser helt greit ut, litt pinglete PWMs (trodde for øvrig ikke de var digitale) Trodde bare det var det originale 790FX +sb600 kortet som hadde det (m2r)

Valgte til slutt ikke dette pga utilgjengelighet + varierende rykte, både ang DFI og det spesifikke hovedkortet.

 

Luktet også litt på Lanparty m2r 790FX +sb600 hovedkortet (det med digitale pwms), men det ble vel dyrt. Hvis man er heldig med chipen har ikke ACC så mye mer å tilføye overklokken.

 

Nforce 780a med ACC feature kommer vel har jeg hørt, men de begynner å få dårlig tid. Nvidia baserte hovedkort er jo også ganske latterlig priset synes jeg.

 

Sjekket litt rundt og husket til slutt at jeg hadde sett J/W kortet på en eller annen kinesisk sides test, der det kom veldig bra ut. (Finner ikke linken lengre, men tror det var pcper)

 

Eneste "mangelen" med det så langt er at det ikke støtter firewire. (Bruker ikke jeg, så.....)

 

Er jeg heldig vet BIOS teamet deres hva de gjør. Vanskelige ting som NB-CPU FID har de klart å få med i BIOSen, så jeg er forholdsvis optimistisk :)

 

Kjøpte det for øvrig på fleabay, og prisen endte til slutt på ca 1400 kroner frakt og toll inkludert, litt dyrere enn jeg hadde planlagt (som alltid :p)

 

(Wall of text)

 

EDIT: LINK til en annen som har hovedkortet, bilder av bios etc.

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar
EDIT: LINK til en annen som har hovedkortet, bilder av bios etc.

 

JEg fikser bilder av MATX, det er ikke stort å skryte av, hva er viktigst ?.

 

dfi 790FX m2r (sb600) clocker 3100 mhz max stabilt, 3500 mhed SB750, 3550 mhz for å være mere eksakt.

 

Det andre og, er ikke glad i asus jeg heller :p

 

Hehe, det var kjapt :)

 

I følge DFI`s egne sider er PWM Digitale på FXB kortet.

 

Edit: Du kjøpte det der ja, tusen takk :)

 

 

DFI LanParty JR 790GX-M2RS, mATX, RS780D

DFI LanParty DK 790GX-M2RS, ATX, RS780D

DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH, ATX, 790FX

 

Alle har lik pwm.

 

Bios er største forskjellen trur jeg, kan ikke få konfirmert det før noen andre poster bios bilder. jeg legger ut mine av 790GX fra dfi i MATX.

 

av dfi ville jeg gått for 790fx utgaven for atx iallefall, det koster såpass lite ekstra så =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...