Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har bestilt den jeg og. Men hvorfor 3,6 ghz? Problemer med oc?

kjøling mr ;)

har en CNPS9500 som ekke den beste å kjøle

100% cpu bruk @ 3.6ghz ligger runt 55c osv med zalman kjøleren

man får bedre kjøling med nyere kjølere med flere heatpipes og raskere og større vifter, og vann kjøling er bedre

 

og ekke så mange dager siden jeg fikk montert delene så de er kke helt tweaka enda ;P

Endret av wiak
Lenke til kommentar
har den jeg :p

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=837148

får kjørt minne fint 2 stk 2GB DDR3 1600mhz 7-7-7-15 @ 1333mhz med 6-6-6-15 1.8v og cpu oc til 3.6ghz

Du bruker dog "kun" 2 slots og det har aldri vært noen heksekunst å kjøre med det på 1333/1600 mhz

 

Det som har vært et issue/usikkerhet rundt, er jo når det gjelder bruk av 4 (dual rank = 2GB size) brikker på 1333 (blir klokket ned til 1066 mhz)

 

Så hvis de har fixet det i ny stepping er det bra. "Rart" de ikke har gjort det før (også på andre prosessorer enn 965BE) men det er/har vel kanskje ikke vært så enkelt gjort som det kan høres ut.

Lenke til kommentar
har den jeg :p

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=837148

får kjørt minne fint 2 stk 2GB DDR3 1600mhz 7-7-7-15 @ 1333mhz med 6-6-6-15 1.8v og cpu oc til 3.6ghz

Du bruker dog "kun" 2 slots og det har aldri vært noen heksekunst å kjøre med det på 1333/1600 mhz

 

Det som har vært et issue/usikkerhet rundt, er jo når det gjelder bruk av 4 (dual rank = 2GB size) brikker på 1333 (blir klokket ned til 1066 mhz)

 

Så hvis de har fixet det i ny stepping er det bra. "Rart" de ikke har gjort det før (også på andre prosessorer enn 965BE) men det er/har vel kanskje ikke vært så enkelt gjort som det kan høres ut.

de har fikset 4 stk DDR3 @ 1333 nå da, sto da i testene

de har også kommet ut stepping C3 av 955

 

velg stepping C3 på http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUResult.aspx så ser du de nye med samme stepping

 

Ok, håper jeg får bedre lykke med min scythe mine da.

det får du nok :)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Min tidligere 720 x3 trengte jo 1,45 volt for å kjøre 3,6 ghz, og det var ikke snakk om å gå forbi 3,7 ghz(selv med 1,5v). Ikke spesielt dårlig med 4 Ghz.

 

Glemte å nevne at det var en C3.

 

IMO er det skrotfrekvens på den spenninga. Kall meg gjerne stormannsgal :p

 

En kamerat fikk en råtten batch fra Datakjeden... 4ghz på 1.48v elns. På sinnsyk temp, riktignok. Bare så folk er "advart".

 

hæ rotten hva? stock volt på C3 er 1.35, hvorfor kalle 1.48v rotten?, er jo ikke den volten amd satt ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Min tidligere 720 x3 trengte jo 1,45 volt for å kjøre 3,6 ghz, og det var ikke snakk om å gå forbi 3,7 ghz(selv med 1,5v). Ikke spesielt dårlig med 4 Ghz.

 

Glemte å nevne at det var en C3.

 

IMO er det skrotfrekvens på den spenninga. Kall meg gjerne stormannsgal :p

 

En kamerat fikk en råtten batch fra Datakjeden... 4ghz på 1.48v elns. På sinnsyk temp, riktignok. Bare så folk er "advart".

 

hæ rotten hva? stock volt på C3 er 1.35, hvorfor kalle 1.48v rotten?, er jo ikke den volten amd satt ;)

 

Oppi 1.5v for 4ghz er ikke noen god chip, om du ser på c3 only... men får se om den trives bedre på vann og forhåpentligvis lavere temps. Uansett: kicker den på LN2 så er det det viktigste :p

 

Forresten skjønner jeg ikke spørsmålet helt, 4ghz på stock volt er hvertfall umulig på den her. Derfor må volten opp...

Lenke til kommentar

Jeg klarer 3,94ghz på min C2 ved 1,5v (1,48v i windows)

Det eneste du må gjøre er å bytte ut den ubrukelige orginalkjøleren med en middels god kjøler! Prosessoren min skrur seg i allefall av ved 70c (noe som var et stort problem med orginalkjøleren) så jeg tror nok det er temperaturen som er avgjørende nesten hele veien.

 

Skal kjøpe meg en C3 når jeg er sikker på at det faktisk er en C3 som kommer i posten og ikke en C2. La merke til at samtlige nettbutikker la inn at de hadde C3 for salg allerede dagen etter lanseringen. (noe som var så merkelig at jeg bare måtte ringe for å sjekke det)

Fikk bekrefta at de prosessorene som lå inne var av type C2 og de forandra annonsen fra 120w C3 til 140w C2. Når de bytter tilbake til C3 og 120w skal jeg bestille meg C3 prosessor :grin:

 

(Sistnevnte var Netshop og en X4 965BE)

 

Noen som vet sikkert om en nettbutikk man ikke får en "restlager" C2 fra når man bestiller?

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Jeg klarer 3,94ghz på min C2 ved 1,5v (1,48v i windows)

Det eneste du må gjøre er å bytte ut den ubrukelige orginalkjøleren med en middels god kjøler! Prosessoren min skrur seg i allefall av ved 70c (noe som var et stort problem med orginalkjøleren) så jeg tror nok det er temperaturen som er avgjørende nesten hele veien.

 

Skal kjøpe meg en C3 når jeg er sikker på at det faktisk er en C3 som kommer i posten og ikke en C2. La merke til at samtlige nettbutikker la inn at de hadde C3 for salg allerede dagen etter lanseringen. (noe som var så merkelig at jeg bare måtte ringe for å sjekke det)

Fikk bekrefta at de prosessorene som lå inne var av type C2 og de forandra annonsen fra 120w C3 til 140w C2. Når de bytter tilbake til C3 og 120w skal jeg bestille meg C3 prosessor :grin:

 

(Sistnevnte var Netshop og en X4 965BE)

 

Noen som vet sikkert om en nettbutikk man ikke får en "restlager" C2 fra når man bestiller?

Søk på SKU :p

http://old.prisguide.no/fritekst_sok.php?p...d=HDZ965FBGMBOX

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Argh, kjøpte meg en 550 x2 og et MSI hovedkort med unlockings lovnader. Gjorde som forklart, hva skjedde? Svart skjerm! Ikke nok med det, må jeg ta ut skjermkortet for å resette biosen. Også klokker den ikke lenger enn 3700 MHz, på 1,45 volt. Nordbro vil heller ikke forbi 2100 MHz. Hva er det jeg gjør galt med mine Phenom II'er???

 

Rammen går ikke lenger enn 1400 MHz på CL7 1,71v. Og skjrmkortet(5770) som ifølge catalyst er stabilt på 1,01 GHz, lager krøll selv på 980 MHz. Skikkelig bomkjøp!!

Lenke til kommentar

Hvorvidt man lykkes å unlocke og hvor stabilt det blir, er mer avhengig av CPU enn hovedkortet. Det er ikke gitt man har vært så heldig å ha kjøpt en X2/X3 som faktisk er egnet.

 

Dette opplyser MSI (og de andre), og de advarer også om mulig system-crash ved prosessen. (og da må man gå veien om Clear CMOS for å re-sette til default)

 

Unlock Cpu Core er altså en mulig benefit, men igen garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...