Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pene resultater gutta! :yes:

 

p.s. kan ikke alle som får unlocked, også skrive hvilket hovedkort & bios versjon som er brukt, det vil hjelpe andre i samme ærend. (mulig HK er nevnt lenger bak i tråden, men for å slippe lete)

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

AMD Phenom II X4 965 Black Edition listed in europe, starting @ €200

 

AMD Phenom II X4 965 Black Edition, 4x 3.40GHz, boxed (HDZ965FBGIBOX)

 

Quad-Core "Deneb" • TDP: 125W • Fertigung: 45nm • L2-Cache: 4x 512kB • L3-Cache: 6MB shared • Hypertransport: 4.0GT/s • Memory Controller: Dual Channel PC3-10667U (DDR3-1333) für 2 Module, Dual Channel PC3-8500U (DDR3-1066), Dual Channel PC2-8500U (DDR2-1066) • Stepping: kA • MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4a, Enhanced 3DNow!, NX bit, AMD64, Cool'n'Quiet, AMD-V • Multiplikator offen!

 

http://geizhals.at/eu/a441449.html

 

 

:>

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan hjelpe meg litt her med OCing av min Phenom x4 955 BE? Jeg har ett Asus M4A79t Deluxe med den nyeste biosen og jeg lurer litt på hva jeg bør skru av/på i bios for å kunne klokke CPUen høyere enn det jeg kan nå (stopper på 3500mhz.)

 

Gart Error Reporting

Microcode updation

Secure Virtual machine mode

ACPI SRAT Table

C1E support

Advanced Clock Calibration

Unleashing mode

value all cores +12 til -12

Lenke til kommentar

Tror det var 1.55vcore for 4,8ghz på fasen

Kjører 3,8ghz med 2 kjerner nå ved 1,39vcore ..da er ALLT stabilt

Ved 1,36vcore @3,8ghz er internett@notepad stabilt :p ingenting annet..lol.. men da kan jeg kjøre den vifteløs ved akseptabel temp også maxload rundt en 60-63c` med TRUE åfkårs

 

EDIT:

Husk,disse skalerer sykt bra med kulde, og jeg testet en gang seinere maxklokk også,1.53vcore .Samme [email protected]. Kan muligens true ut noen mhz ekstra hvis jeg tar med meg fasen ned i kjellern og tyner skikkelig.

Jeg har ikke prøvd med mer enn 1.55vcore....så det er muligheter.

 

Blir vel en PII 965BE tenker jeg,de virker bra...high binned scilicone.. me like

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Det står sikkert noko om det i tråden, men me snakkar 63 sider. :p

 

Eg prøvde å låse opp siste kjerna på min X3 720 (med Gigabyte GA-MA785GT-UD3H), ingen problem med POST, men får blåskjerm så snart Windows (7 RC x64) byrjar å laste. Har òg prøvd safe mode, med same resultat - den stoppar ved lasting av atipcie.sys. Safe mode-oppstart med 3 kjerner går smertefritt.

 

Eg har kun endra EC firmware til Hybrid og satt All cores til Auto under ACC i BIOS. Er det andre triks eg kan prøve? Vcore? CPU-NB? Eller er det ikkje håp? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...