Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det greit med en ny tråd nå som årets vinter-OL avsluttes.

 

Sochi er bare 2 timer før oss, det betyr ingen øvelser om natta for oss og at det blir tradisjonelt OL-studio om kveldene på NRK med gjester og hele pakka :)

 

Blir Langrenn/skiskyting/alpint/hopp etc. fra 7-8 om morgenen norsk tid med avslutning rundt lunsjtider, mens hockey, curling etc. blir på ettermiddagen og medaljesermonier 7-8 på kvelden.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En underforum for OL i Sotsji blir garantert opprettet til den tid.

Jepp :)

 

Denne er feilplassert, stenger tråden inntil videre.

Tror vi bør ha en policy for disse katerogier, det bør være under et års tid til slike hendelser før vi oppretter en egen underkategori.

 

:)

Lenke til kommentar

Noen som vet når verdenscupen starter igjen? JEg drømte i natt at det var skiflyging i Kulm, men jeg hadde misforstått og trodd det fortsatt var OL og at skiflyging var ny gren O.o . Betyr det at jeg savner OL, eller gleder meg til verdsenscupen mon tro? :hmm:

verdenscuprenn i langrenn:

 

24 Finland Lahti 15+15 km dobbel jaktstart 6. mars

25 Norge Drammen Sprint klassisk 11. mars

26 Norge Oslo 50 km fristil, fellesstart 13. mars

27 Norge Oslo Sprint fristil 14. mars

28 Sverige Stockholm Sprint klassisk 17. mars

29 Sverige Falun 3,3 km klassisk, prolog 19. mars

30 Sverige Falun 10+10 km dobbel jaktstart 20. mars

31 Sverige Falun 15 km fristil, jaktstart 21. mars

 

Jeg registrerer med skuffelse at 50 kilometeren går som fellesstart.

Uansett, noe skal gå riktig galt om Petter ikke henter hjem glasskula etter 11 år uten norsk vinner! Petter er favoritt i absolutt alle de resterende rennene.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

FREDAG 5.3.2010

 

NRK1

13.25 Kombinert - Hopp

15.25 Kombinert - Langrenn

 

LØRDAG 6.3.2010

 

NRK1

10.40 Langrenn - Dobbeljakt, kvinner

13.40 Langrenn - Dobbeljakt, menn

11.30 Alpint - Utfor, menn

12.50 Arctic Challenge, semifinaler slopestyle. Direkte fra Oslo.

15.25 Kombinert - Langrenn

16.15 Hopp - V-cup hopp

 

NRK2

12.30 Kombinert - Hopp

13.40 Arctic Challenge, semifinaler slopestyle. Direkte fra Oslo.

15.45 Skøyter, sprint

 

SØNDAG 7.3.2010

 

NRK1

07.55 Langrenn - Vasaloppet

10.50 Alpint - Super-G, menn

12.10 Langrenn - Stafett, menn

13.50 Hopp - Lag

16.00 Arctic Challenge, finale slopestyle. Høydepunkter fra Oslo.

 

NRK2

10.50 Langrenn - Vasaloppet

12.30 Alpint - Høydepunkter Super-G, menn

12.50 Arctic Challenge, finale slopestyle. Direkte fra Oslo.

17.00 Langrenn - Stafett kvinner

Lenke til kommentar

Angående Moan:

Er det egentlig bedre at han uttaler seg rett etter et totalt spolert renn og fremstår som en idiot, fremfor å kjøre Northug sin selvpålagte presseboikott?

Det blir vel som man gjerne sier: "Det er bedre å holde kjeft og la andre tro du er en idiot, enn å åpne kjeften for å fjerne enhver tvil".

 

Og var det egentlig så veldig mye bedre at Pølsa stod å grein uten å si et eneste ord? Er medianorge så selvopptatt at de mener det er utøvernes plikt å stå frem i sine svakeste øyeblikk? Enkelte av kommentatorene, blant annet i DB og VG, virker å være blottet for empati. De stod frem og hylte at Northug var en barnslig unge fordi han ikke ville snakke med dem etter fiaskorennene i OL. Samme folket hyller Petter som et geni når han vinner spurtstafett og 5mil.

 

Jeg føler ikke Petter Northug skylder meg noenting. Det gjør sannsynligvis ikke resten av Norge heller, om vi ser bort fra media. Om Petter har en dag med ræva form eller ski, så er det gjerne best for folket rundt Petter at han holder kjeft. Om Petter hadde stått med Lyn-Gordon og slengt ut akkurat hva han mente om skiene hver gang de var dårlig, så hadde vi ikke hatt smørere på landslaget lenger.

 

Media, og særlig kommentatorer og Lyn-Gordon, har til tider irritert meg litt under OL. Samtidig må de vel ha skandaløse uttalelser fra skuffede utøvere for å få overskrifter.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...