Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det trenger ikke ha med popularitet å gjøre. F.eks er det mange som tatoverer tekst, men det kan likevel være ålreit hvis det står noe fornuftig og man dropper gangstah-in-the-hood-fonten i store bokstaver på underarmene.

 

Det går nemlig an å mislike tribals rett og slett fordi man syns 99% av alle tribals er jævlig stygge, ikke kler personen, er blottet for all estetikk, og vitner om at stakkaren forhastet seg med å skaffe tattis :thumbup:

 

Selv føler jeg meg uvel av å se på mange tribals - alle de svarte krusedullene som snirkler seg endeløse rundt i et sammensurium av retninger gjør at jeg blir småsvimmel.

 

 

Jeg syns det blir litt tåpelig at du gang på gang skal framstille det som om det bare er popularitet som gjør om et motiv blir tabu blant feinsmeckerne. Delfiner har f.eks. blitt nevnt som "hatobjekt", men igjen er det neppe delfinen i seg selv som gjør utslaget, men heller alle de middelaldrende damene med falmede delfiner på ankelen, tatt i sangria-rus på et tilfeldig studio i Syden, plukket ut fra noe dårlig flash på veggen. På den annen side så jeg en gang en jævlig fet tatovering på en jente som blant annet inkluderte et par delfiner (samt andre marine motiver), men her var det kvalitet på sakene, og det passet henne godt også siden hun hadde dykking som lidenskap.

 

Det trenger ikke nødvendigvis å ha med popularitet å gjøre, men i de fleste tilfeller fremstilles det slik. Ofte er holdninger man møter her i tråden ang. motiver og folks valg like tåpelig som det er å kritisere en homofil bare fordi vedkommende er homofil. En grunn til at det er populært å tatovere tekst på underarmene slik du nevner kan være at der et greit sted å tatovere tekst. Selv har jeg vurdert BOIKOTT ISRAEL på innsiden av den ene underamren og FRITT PALESTINA på innsiden av den andre.

Jeg synes underarmene er et godt sted hvis man først skal tatovere tekst. Sånt gjør seg ikke i nakke eller på brystet slik jeg ser det.

 

Det er muligens dem som kritiserer stilen tribal fordi de ikke liker stilen, men stort sett dras tribal fram som eksempel hver gang man vil kritisere og/ eller rakke ned på noe og som sagt, det er like tåpelig som å kritisere en homofil bare fordi vedkommende er homofil.

 

Jeg mener ikke at popularitet har alt å gjøre. Selv liker jeg ikke tatoveringer av personer noe særlig og jeg hadde ikke skiftet mening uansett om tatoveringer av persjoner hadde vært det vaneligste motivet. Hvis det er personen fremfor motivet som folk er kritisk til slik du hevder så vil jeg si at de gjør uansett en bedre jobb med å kritisere motivet enn personen og vedkommendes valg!

Lenke til kommentar
Nå har jeg begynt å spare til branding. Jeg tar alle kronestykker og 50ører jeg får tilbake og putter på en flaske. Når den er full så skal jeg ta branding med sønnen min sin fødselsdato på brystet

 

Har eit liknande prosjekt på g. Skal ha namn og fødselsdato på guttungen på underarmen.

 

Eg er i mitt tilfelle litt mindre kresen enn deg. Her går alt av småpengar i burken. 20-kroningane har ein tendens til å ta turen når madammen skal ta bussen, men ellers er eg fornøgd med framdrifta.

 

Sånn på tampen, er branding synleg nok til å rettferdiggjera skrift osv? Såg for meg det var enklare motiv det var mynta på.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
Hadde tenkt på å kanskje ta noen tatoveringer, hadde mest tenkt meg på underarmene eller noe rundt der... Men har ikke peiling hva som ser kult ut eller hva folk pleier tatovere der, noen som kan gi noen forslag? :)

Vell, med at du sier det dere blir du ikke så populær her i tråden, men men. Prøv å tenk deg ut noe personlig, noe som betyr mye for deg eller har hendt deg. Og viss du ikke er over 18 anbefales det at du venter til du blir 18, slik at du får en skikkelig tatovør..er tross alt noe du mest sannsynlig skal gå rundt med resten av livet. :)

 

EDIT: du er fødd i 92' ja.. vil ikke anbefale å ta noe enda, noe som helt sikkert mange her er enige med meg i. Som sagt, noe du tegner selv, eller skriver som har betydd mye for deg og som har en personlig betydning er det beste. Ellers så er jo tribals fett, men da igjen må du passe på at de følger linjene på kroppen din. I dette tilfelle, mest sannsynlig musklene dine.

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Heisann freaks (med positiv ladning fra meg da jeg er en selv ;) )

 

Lurer på et par ting ang. tattoo`s..

 

Har et par som betyr mye for meg, men det kommer jeg tilbake om.

 

 

Jeg var dum nok til å ryke på en smell for en stund siden:

Sitter hos ei venninne som forteller at "hun nede" er en knallflink tattovør,

også kunne hun fikse fin pris siden hun bor i samma kåken..

I hvertfall blir et par sms´er sendt, og vi får beskjed om å komme ned en tur.

Der finner jeg et "armbånd" jeg liker, så hun spør om jeg vil gjøre det med engang.

Dum som et brød sier jeg ja, og dette blir gjort i stua, en fredags kveld :/

 

Hele greia ender med at den må fylles på, noe som forsåvidt blir gjort gratis,

men det hjelper ikke når den ser værre ut enn før jeg fikk påfyll!

 

Nå lurer jeg på om noen vet om noen studioer som er gode på cover-ups,

gjerne i Oslo-området (skal dit snart og tenkte å sjekke litt hvis jeg får noen tips)

eller i nærheten av Telemark (maks et par timers kjøretur)

Tips om hva jeg kan ta over tas imot med takk, da alt er bedre en det jeg har.

 

Det som er greia er at jeg har to som betyr masse for meg, og vil ikke ha

med meg det meningsløse bandet rundt overarmen videre.

 

Jeg har en tennplugg på venstre overarm (Pluggen det er meg)

Også den viktigste jeg har, navnet og fødselsdagen til sønnen min på høyre underarm :)

Lenke til kommentar
er dette et lukka samfunn ell?
Nei, ikke såvidt jeg vet

 

må man jobbe seg opp for å få svar??
Nope, men bra spesifiserte spørsmål blir fortere svart på

 

Hvor er de flinkeste tattovørene her i landet..?
Ettersom hva jeg har forstått er Lets Buzz i Bergen, Max tattoo i Oslo, Kunst med puls i Oslo (prikketeknikk), Lucky 7 i Oslo og Sunset i Oslo blant dem bra studioene her til lands

 

og hva ligger en sleeve på i pris ca?
Kommer veldig ann på motiv og hvopr du går

 

er det timepris som gjelder?
Som regel ikke

 

på forhånd takk!!
Bare hyggelig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...