Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Ikke helt sånn jeg tenkte, altså, når jeg spiller vollyball så får jeg jo ballen i tatoveringa, både når jeg er i blokk og i mottak. Get it?

 

Skjedde det samme med meg da jeg spilte volleyball i gymmen en stund tilbake. Vet ikke om det er farlig for tattoveringen eller ikke da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg best beskytte en nylig tatt tatovering som gror når jeg er på jobb, både med tanke på groprosessen, men også for min egen del? Greia er den at jeg snart skal ta en half-sleeve over flere sessions, og jeg jobber litt deltid på et sted i helsevesenet med mye bakterier og mye personkontakt, samt en del fysisk arbeid. Samtidig er uniformen kortermet så armene vil være bar. Det er nok mulig for meg å ha noe langermet under, men jeg tenker jo at med tanke på arbeidsplassen så er det ikke nok beskyttelse å bare ha et tynt, langermet klesplagg over tatoveringen når den er et åpent sår og gror? Bør jeg "safe" med å dekke hele tatoveringen med tettsittende plast når jeg jobber? Men da tenker jeg igjen på hvordan dette vil påvirke groprosessen med tanke på at såret vil få lite oksygen og pusterom 6-8 timer til dagen? Hva synes dere er best i denne situasjonen, både for groprosessen, bakteriemessig (viktigste så klart) og for å beskytte tatoveringen fysisk sett fra å bli klort/revet i?

Lenke til kommentar

Tok 3 stk helix piercinger for to dager siden. Lurte på en ting angående rensing. I åpningsinnlegget her står det at man skal bevege smykket litt gjennom piercingen når man rengjør, mens pierceren min sa at jeg ikke skal bevege dem i det hele tatt i starten. Ellers sa han nøyaktig det samme som her, altså skylle med saltløsning og fjerne skorpe/sårvæske osv. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg best beskytte en nylig tatt tatovering som gror når jeg er på jobb, både med tanke på groprosessen, men også for min egen del? Greia er den at jeg snart skal ta en half-sleeve over flere sessions, og jeg jobber litt deltid på et sted i helsevesenet med mye bakterier og mye personkontakt, samt en del fysisk arbeid. Samtidig er uniformen kortermet så armene vil være bar. Det er nok mulig for meg å ha noe langermet under, men jeg tenker jo at med tanke på arbeidsplassen så er det ikke nok beskyttelse å bare ha et tynt, langermet klesplagg over tatoveringen når den er et åpent sår og gror? Bør jeg "safe" med å dekke hele tatoveringen med tettsittende plast når jeg jobber? Men da tenker jeg igjen på hvordan dette vil påvirke groprosessen med tanke på at såret vil få lite oksygen og pusterom 6-8 timer til dagen? Hva synes dere er best i denne situasjonen, både for groprosessen, bakteriemessig (viktigste så klart) og for å beskytte tatoveringen fysisk sett fra å bli klort/revet i?

 

Tviler på at bakteriene er noe å uroe seg før med mindre du står godt oppi noe skikkelig griseri. "Vanlige bakterier" vil ikke bite på deg. Og da er det vel noe selvfølgelig at skulle du være borti noen hissige bakterier så dekker du deg til med nødvendig, skjermende bekledning. Angående det med tettsittende plast, så tviler jeg på at det gir deg særlig mer "beskyttelse". Det er jo bare tettsittende plast. Det vil i så fall være beskyttelse mot potensielle bakterier.

 

Selv ville jeg sagt ifra til de jeg arbeider med at jeg skal/har en tatovering som jeg må ta hensyn til. Av den grunn vil jeg gjøre ting litt saktere/forsiktig/nøyaktig. Så pleier du såret ditt på vanlig måte, og tar deg litt tid til å passe på at du unngår potensielle skadesituasjoner, så tror jeg du er i god havn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det noen som har erfaring med forsvaret og store ører? Skal inn i Januar og har nå 16mm Noen som kan regler osv? vil helst ikke ta de ut.

Snakket med en kar som hadde 30mm på Hove, og han sa han måtte ta de ut når han skulle inn. Krympet visstnok ned til kanskje 8 eller mindre, så det var bare å strekke opp når han kom ut igjen.

Nå var han riktignok noe eldre enn deg og skulle kanskje avgå en annerledes type tjeneste, hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...