Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eventuelt stikk innom et piercingstudio og spør om de kan sette inn smykket for deg?

 

Har selv hatt mange episoder hvor jeg har kjempet hardt og lenge for å få retainer inn i hullet etter at jeg har strukket det. Strengt tatt koker det alltid ned til det samme - vær tålmodig.

Lenke til kommentar

Har spurt om noe lignende tidligere, men føler ikke jeg ble så mye klokere.

 

Angående blackwork, er det noen studioer i Norge som spesialiserer seg på det? Og om jeg går til f.eks. Lucky 7 i Oslo å spør dem om å sette opp en time for å tattovere noen helt svarte bånd, vil de gjøre det da? Eller ses blackwork på som tribal av Old School artister som de på Lucky 7?

 

Flytter denne til denne siden jeg.

 

Skal du ha en til kalli? :D

 

Vi får se. Men blir fort det!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med å være syk(feberish) og hvordan piercingene oppfører seg deretter? Hadde feber noen dager og da merket jeg at ørene mine stressa og hovnet litt (18mm). Da hjalp det å bytte til myke silikontunneller. Men septumen gikk fint.. Noen fler som har det sånn?

Lenke til kommentar

En liten artig en som jeg syntes passa litt i denne tråden :p

 

 

Og en ting mens jeg først er her: Jeg tenker på å ta pubic piercing, men greia er at jeg skal i militæret om litt over 1 år, og jeg har hørt at grotiden på disse er ca 1 år. Er det noe vits å ta den i løpet av vinteren, eller burde jeg vente til etter militæret?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ta piercingen hos en piercer, ikke hos frisøren. Stell pent med den og ikke overdriv. Bruk saltvann, helst ikke sterke midler som klorhexidin/pyrisept. Ang ørene dine, hvis de er tatt hos frisør og tilogmed nylig, så er det ikke rart at de reagerer. Gå til en profesjonell piercer og la hin se på det.

 

Edit: har selv navlepiercing og følsom hud generelt men det går fint så lenge du ikke tar for mye på den og gir den riktig stell.

Endret av fervent
Lenke til kommentar

Hvis en mange år gammel piercing væsker/blør/hovner opp osv bør du tenke nøye gjennom hva slags materiale øredobben er i. Det er mange rare alergier så det handler rett og slett om å ikke bruke de smykkene som gir deg trøbbel, finne noe som øret tåler og la alt få fred til det har grodd skikkelig.

 

I gode gamle dager fikk vi jo beskjed om å drive å dreie på øredobben slik at den ikke "grodde fast". Det er fyfy. Dersom du har problemer med verk så bør du rense med salt vannsløsning (linsevann, eller kok opp vann; en kopp vann + 1/4 ts salt uten jod), men helst la øredobben stå i hele tiden.

Lenke til kommentar

Ta piercingen hos en piercer, ikke hos frisøren. Stell pent med den og ikke overdriv. Bruk saltvann, helst ikke sterke midler som klorhexidin/pyrisept. Ang ørene dine, hvis de er tatt hos frisør og tilogmed nylig, så er det ikke rart at de reagerer. Gå til en profesjonell piercer og la hin se på det.

 

Edit: har selv navlepiercing og følsom hud generelt men det går fint så lenge du ikke tar for mye på den og gir den riktig stell.

 

Takk for svar fra begge :)

Tok hull i ørene hos frisøren ja,men da var jeg vel 6 år ellerno sånt, så syns det er rart at jeg fortsatt har problemer med det,men tror at jeg skal følge deres råd hvertfall.

 

Jeg har litt samme problemet, mange år gamle hull og av og til er såre og blør litt. For meg har det blitt sjeldnere og sjeldnere med årene, og det går i perioder. Det behøver ikke å ha noe som helst med materialet å gjøre, men kanskje du bruker litt for tunge øredobber? Det har vært noe av mitt problem nemlig :)

Navlepiercing vet du ikke på forhånd hvordan kroppen reagerer på, jeg har hatt det, men måtte bare ta det ut fordi jeg fikk en betennelse som satt i i et halvt år og ikke ville gi slipp. Jeg har en industrial, og den har jeg aldri hatt noe problemer med :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom hele denne tråden. Den er på 1474 sider :O Så tilgi meg om dette er spurt om før.

 

Jeg har planer om å ta en tatovering (blir min første). Jeg står litt mellom to motiver, og det jeg har mest lyst på har farger som stort sett går i rødt, oransj og gult. Men. For det første har jeg hørt at dette er de fargene det er mest sansynlig å reagere allergisk på? Jeg har ingen allergier, men litt ømfintlig hud som kan reagere noen på kremer osv (ok, mulig det er svak allergi for noen ingredienser). Er det sansynlig at jeg vil reagere på disse fargene? Og er det lurt å ta en liten "testtattoo" før jeg går løs på større motiver med disse fargene?

 

Jeg har også hørt at dette er de fargene som falmer fortest. Hva vil egentlig det si? Hvor ofte er det sansynlig at den bør farges opp og kan de farges opp hvor mange ganger som helst og se bra ut? Jeg er ikke en type som ligger timesvis og steiker i sola, men litt sol vil det jo komme på den på sommern.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom hele denne tråden. Den er på 1474 sider :O Så tilgi meg om dette er spurt om før.

 

Jeg har planer om å ta en tatovering (blir min første). Jeg står litt mellom to motiver, og det jeg har mest lyst på har farger som stort sett går i rødt, oransj og gult. Men. For det første har jeg hørt at dette er de fargene det er mest sansynlig å reagere allergisk på? Jeg har ingen allergier, men litt ømfintlig hud som kan reagere noen på kremer osv (ok, mulig det er svak allergi for noen ingredienser). Er det sansynlig at jeg vil reagere på disse fargene? Og er det lurt å ta en liten "testtattoo" før jeg går løs på større motiver med disse fargene?

 

Jeg har også hørt at dette er de fargene som falmer fortest. Hva vil egentlig det si? Hvor ofte er det sansynlig at den bør farges opp og kan de farges opp hvor mange ganger som helst og se bra ut? Jeg er ikke en type som ligger timesvis og steiker i sola, men litt sol vil det jo komme på den på sommern.

 

Kan ikke forvente at alle vet alt om tattovering fra før av heller så du er unnskyldt! :)

 

Ang. allergi har jeg ikke noen god oversikt, vet heller ikke helt om det går ann å ta en "test" tattovering for å finne ut om man er allergisk eller ei.

 

Ang. fargene så stemmer nok dette nesten, men det avhenger veldig på tattovøren om han/hun er flink til å bruke farger som "sitter" lenger. Jeg tok selv tattovering i februar og jeg ser den har falmet enkelte steder, men dette tror jeg ikke har med slitasje eller sol. Dette har heller med at tattoveringen ble tatt på to dager 15 timer totalt i løpet av en helg så tattovøren kan ha gått glipp av enkelte bittesmå områder. Den inneholder forøvrig rødt, oransje, blått og svart og jeg kan ikke se at noen farger har falmet vesentlig mer enn de andre.

 

Du kan antageligvis regne med rundt ca 10-15 år før du bør farge opp tattoveringen, men det er relativt.

 

Det er ikke farlig å tilbringe noen timer i solen, så lenge man smører seg godt med solfaktor 50+. :) Solarium er derimot kraftigere og bør unngås hvis man vil unngå at fargene skal falme.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...