Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det bør være mulig å få tatt en prøvetattovering hos en tattovør hvis du forklarer at du er litt bekymret for allergiske reaksjoner. Bare ta det opp når dere snakker om design og fargevalg.

 

Ville tippe dette også, men tattovøren må vel fremdeles under huden for at man skal få frem en allergisk reaksjon? Jeg regner med at det ikke går ann å smøre rødfargen for å se om man reagerer?

Lenke til kommentar

Joda, man må/bør nok ta en liten testtattovering. Men bør jo vær mulig å ta et lite testområde med noen fargeprikker, om det ikke er mulig å ta det som en del av den kommende tattoveringen. Fordelen dersom man skulle reagere (ekstremt), er jo at det er bedre med en krafit reaksjon på en mm2 med hud enn en m2 med hud.

Lenke til kommentar

Regner med det bør være mulig å få tatt en prøvetattovering hos en tattovør hvis du forklarer at du er litt bekymret for allergiske reaksjoner. Bare ta det opp når dere snakker om design og fargevalg.

 

Ville tippe dette også, men tattovøren må vel fremdeles under huden for at man skal få frem en allergisk reaksjon? Jeg regner med at det ikke går ann å smøre rødfargen for å se om man reagerer?

 

Ja, men om man først skulle reagere tenker jeg at det er bedre med et lite merke, enn halve ryggen. Ok, blir mer kvarte ryggen i mitt tilfelle. Ingen krise å tatovere noen små prikker eller en bitteliten blomst nederst på foten. Jeg vil ha en phoenix på ryggen, og har lekt litt med tanken om å ta en liten fjær nede på foten først for å teste. Så blir det seinere som at phoenixen har mista en fjær. Men jeg vet ikke om det er noe poeng? Er det kanskje like greit å hoppe i det og ta hele med en gang?

 

En annen ting. Hvor mye dyrere er det å ta farge enn svart/grå?

 

Jeg bor i Trondheim, men har egentlig ikke funnet noen tatovør her som jeg liker godt nok, så jeg lurer på om jeg skal dra til oslo istede. Men hørte at et studio som heter Trondheim ta2 har åpne her? Stemmer det og har noen erfaring med dem? Sitter på mobilen nå, men skal lete litt på nett når jeg kommer hjem. Hadde jo vært praktisk å slippe å reise...

 

Takk for svar folkens!

Lenke til kommentar
Jeg bor i Trondheim, men har egentlig ikke funnet noen tatovør her som jeg liker godt nok

Da har du ikke leita lenge nok.

Har du vært innom Freaks i Trondheim? David Leon er fantastisk god.

Mener han har en Føniks i mappen sin. Du må innom Freaks fysisk for å se mappen, for han legger sjeldent ut nye verk på nett.

 

En annen ting. Hvor mye dyrere er det å ta farge enn svart/grå?

Som oftest tar artistene i Norge timespris, så med farge tar det litt lengre tid. Er detaljene som koster.

 

Er det kanskje like greit å hoppe i det og ta hele med en gang?

 

Kör härd kör stil.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar
Jeg bor i Trondheim, men har egentlig ikke funnet noen tatovør her som jeg liker godt nok

Da har du ikke leita lenge nok.

Har du vært innom Freaks i Trondheim? David Leon er fantastisk god.

Mener han har en Føniks i mappen sin. Du må innom Freaks fysisk for å se mappen, for han legger sjeldent ut nye verk på nett.

 

En annen ting. Hvor mye dyrere er det å ta farge enn svart/grå?

Som oftest tar artistene i Norge timespris, så med farge tar det litt lengre tid. Er detaljene som koster.

 

Er det kanskje like greit å hoppe i det og ta hele med en gang?

 

Kör härd kör stil.

 

Takk for tips! Nei, han har jeg ikke skjekka ut. Det lå lite på nett, litt på facebook, men skal stikke innom en dag og se :) Fant denne. Ikke sånn phoenix jeg skal ha, men fint å se eksempler.

 

Ok, så timesprisen blir ikke høyere når det er farge enn svart/grå. Var egentlig det jeg lurte på.

 

Hehe var ikke smerte eller no sånt som gjorde at jeg lurte på å teste smått først. Var bare med tanke på eventuelle reaksjoner i huden. Dumt å få skrella av halve ryggen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...