Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Hey, har tenkt til å tattovere meg til våren og tenkte at det hadde vært greit å prøve å konkretisere litt inspirasjon og sånn. Eneste jeg vet jeg vil prøve å få mixa er noen musikk / rock / metall elementer med no nerdegreier uten at det blir for harry, høres nesten litt umulig ut når jeg sier det sånn. Har ikke en livshistore som skal stå bak tattoveringen, men om jeg plutselig mister interessen for at ting er kult så lenge det ser kult ut så har jeg en grunn bak det.

 

Men ja, har litt problemer med å finne elementer som kan mikses og som er tøffere enn toget, noen headbangende skjelletter hadde sikkert vært tøft, men det kan vel bli litt klisje. I dunno, høh!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål jeg har fundert lenge på:

 

Er det en spesiell grunn til at di fleste jeg ser har sleeve på venstrearmen?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha en sleeve på høyrearmen, pga. jeg på venstre overarm har et stygt arr som jeg tror kan påvirke tatoveringen. Jeg vil anta at det har noe med at venstrearmen er hjertesiden osv., men hvis noen vet noe mer så gjerne fill me in :)

Lenke til kommentar

Har funnet en tatovering/symbol jeg har fått veldig sansen for, funnet i filmen postet nederst.

 

Ser ut som en slags port, men er det noen som vet noe mer utover det? Er dette kun noe egenprodusert i sammenheng med filmen, eller er det et kjent symbol av noe slag? Om det er tilfelle skulle jeg gjerne hatt mulighet for å få fram betydning og historikk.

 

Takk på forhånd.

 

 

wcmtws7.jpg

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et spørsmål jeg har fundert lenge på:

 

Er det en spesiell grunn til at di fleste jeg ser har sleeve på venstrearmen?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha en sleeve på høyrearmen, pga. jeg på venstre overarm har et stygt arr som jeg tror kan påvirke tatoveringen. Jeg vil anta at det har noe med at venstrearmen er hjertesiden osv., men hvis noen vet noe mer så gjerne fill me in :)

 

Bump

Lenke til kommentar

Tviler på at det er en spesiell grunn til akkurat det. Det eneste jeg kan tenke meg er at størsteparten av folk er høyrehendte, dvs at høyre er en bruksarm. Derav er det større sjanse for at høyrearmed utsettes for skader som ødelegger huden. Men som sagt, tviler på at det er en særskilt forklaring på det. Og dette er jo hva du har sett, om det faktisk stemmer sett over et enda større perspektiv vet vi ikke.

Lenke til kommentar

Et spørsmål jeg har fundert lenge på:

 

Er det en spesiell grunn til at di fleste jeg ser har sleeve på venstrearmen?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha en sleeve på høyrearmen, pga. jeg på venstre overarm har et stygt arr som jeg tror kan påvirke tatoveringen. Jeg vil anta at det har noe med at venstrearmen er hjertesiden osv., men hvis noen vet noe mer så gjerne fill me in :)

 

Har selv tattovert meg på venstre arm og skulder. Hvorfor? For min del når jeg tenkte på å tattovere meg for 4 år siden så falt det meg rett og slett naturlig å tattovere venstre. Er selv høyrehendt, men tror jeg like greit kunne vært venstrehendt da jeg kan hamre, tegne og kaste greit med venstre.

 

Jeg har aldri tenkt over akkurat dette, trodde faktisk at flesteparten tattoverte seg på høyre arm. :)

Lenke til kommentar

Hei, trenger noen tips.

 

Jeg har septum (diggbart!), og jeg trodde jeg hadde i 1,6 mm når jeg har 1,2 mm. Jeg bestilte smykker i 1,6 på nett og fant ut at de var for tykke. Litt kjipt men så kom jeg på at jeg hadde en strekker fra da jeg utvidet ørene. Den var 1,6 og det var bare snakk om 0,4mm så jeg tenkte at det var mulig å prøve. Den går fint gjennom med litt glid, men smykket VIL IKKE INN. Tror jeg gjorde ca 40 forsøk (forsiktig!) og ble bare frustert.. Det var et helt rundt smykke uten kule. Så prøvde jeg retainer i 1,6 og den gikk lett inn..

 

Skal jeg bare gå med retainer i 1,6 til den er "grodd" i den str og så prøve igjen? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Hei, trenger noen tips.

 

Jeg har septum (diggbart!), og jeg trodde jeg hadde i 1,6 mm når jeg har 1,2 mm. Jeg bestilte smykker i 1,6 på nett og fant ut at de var for tykke. Litt kjipt men så kom jeg på at jeg hadde en strekker fra da jeg utvidet ørene. Den var 1,6 og det var bare snakk om 0,4mm så jeg tenkte at det var mulig å prøve. Den går fint gjennom med litt glid, men smykket VIL IKKE INN. Tror jeg gjorde ca 40 forsøk (forsiktig!) og ble bare frustert.. Det var et helt rundt smykke uten kule. Så prøvde jeg retainer i 1,6 og den gikk lett inn..

 

Skal jeg bare gå med retainer i 1,6 til den er "grodd" i den str og så prøve igjen? Noen erfaringer?

 

 

Jeg hadde problemet da jeg strekte septumen min, min er nå 10mm men prøvde å sette inn ring hver eneste gang men feilet så det endte med at jeg brukte "hestesko" formet smykke helt fra 2mm til 7mm for da fikk jeg inn tunell. Hvis du skal kjøpe smykker og strekke anbefalles en slik ihvertfall http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=1500

Lenke til kommentar

Har spurt om noe lignende tidligere, men føler ikke jeg ble så mye klokere.

 

Angående blackwork, er det noen studioer i Norge som spesialiserer seg på det? Og om jeg går til f.eks. Lucky 7 i Oslo å spør dem om å sette opp en time for å tattovere noen helt svarte bånd, vil de gjøre det da? Eller ses blackwork på som tribal av Old School artister som de på Lucky 7?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...