Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men den var skikkelig fæl. Alt fra plassering, fargevalg til motiv, rett og slett. Ser jo ut som et lik som ligger på armen.

Kan ikke si jeg er helt enig med deg i den. Og nå vet jeg at Nick Morte leverer kvalitetsprodukter. Så man bør vel kanskje vente til en tatovering er ferdig før man dømmer det helt?

Lenke til kommentar

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Lenke til kommentar

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Den plasseringen er forbeholdt de som er kapteiner i http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law ville selv ikke tatt der.

 

Finnes en del elementer ifra det Russiske miljøet i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Den plasseringen er forbeholdt de som er kapteiner i http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law ville selv ikke tatt der.

 

Finnes en del elementer ifra det Russiske miljøet i Norge.

 

tuller du nå?

det er det samme som å si at man ikke kan ta tattis fordi det er forbeholdt kriminelle eller sjøhulker

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Lowlife i Trondheim? Noe å gå for, eller skal jeg bare gi faen og stikke til Oslo først som sist når jeg skal ha min neste tattoo?

 

Hva har du tenkt å ta?

En bok.

 

Altså, Trondheim besitter noen utrolig gode artister.

Så enten Freaks (David), Lowlife (- insert name here-) eller Flaming Heart (Elton) skal klare å gi deg et resultat som overgår forventningene dine. Du slipper å flykte sørover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Den plasseringen er forbeholdt de som er kapteiner i http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law ville selv ikke tatt der.

 

Finnes en del elementer ifra det Russiske miljøet i Norge.

 

tuller du nå?

det er det samme som å si at man ikke kan ta tattis fordi det er forbeholdt kriminelle eller sjøhulker

 

Gir bare mine råd på noe jeg kan noe om, i motsetning til deg.

 

Det er ikke en vanlig tattoo han skal ta, han vil utelukke seg selv ifra en del steder i øst Europa med en slik tattoo som eks, så derfor råder jeg han ikke ta de..

 

Du kan jo gjerne prøve komme med et mer konstruktivt innlegg :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Den plasseringen er forbeholdt de som er kapteiner i http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law ville selv ikke tatt der.

 

Finnes en del elementer ifra det Russiske miljøet i Norge.

 

tuller du nå?

det er det samme som å si at man ikke kan ta tattis fordi det er forbeholdt kriminelle eller sjøhulker

 

Gir bare mine råd på noe jeg kan noe om, i motsetning til deg.

 

Det er ikke en vanlig tattoo han skal ta, han vil utelukke seg selv ifra en del steder i øst Europa med en slik tattoo som eks, så derfor råder jeg han ikke ta de..

 

Du kan jo gjerne prøve komme med et mer konstruktivt innlegg :whistle:

 

beklager at det ikke var konstruktivt nok for deg, men jeg skjønte ikke hva du mente.

idag har vi kommet lengere enn det innen tattoveringer enn det du påpeker.

det du sier er, at f.eks siden jeg har tattis på hånda så er jeg kriminell å vil bli diskriminert eller sett på som kriminell, gjengmedlem?

Lenke til kommentar

Wikipedia sier så mangt, her står det at det betyr at man er en mann av status, disiplin og tradisjon, det er også denne meningen jeg har sett blitt brukt mest rundt stjerner på skuldrene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_tattoo#Russia_and_former_Soviet_republics

 

Så en annen plass at stjerner på knærne er betydningen på kaptein, mens et annet sted hadde det en helt annen betydning. Tror det varierer fra fengsel til fengsel, tid til tid og hvem som har studert det hele. Har ikke tro på at en slik tattovering vil skaffe meg noe trøbbel i dag, hadde det vært for 50 år siden hadde jeg dog tenkt mer over det.

Lenke til kommentar

Har fundert på å ta en tatovering av noe slag i litt over et år nå og er fremdeles like usikker på hva jeg skal ende opp med. Det må vel bli en halv sleeve på en av armene, fra skulderen og ned til albuen. Tror ikke jeg tør gå noe lengre ned enn det, vil ha mulighet til å skjule den siden jeg sannsynligvis ender opp med å jobbe innen finans når jeg er ferdig utdannet :p

Siden jeg fremdeles er usikker er det jo et greit argument for å fortsette å fundere en stund fremover før jeg bestemmer meg. Jeg har noen temaer jeg har tenkt på og lurte på noen ting angående dem.

 

Himmel vs Helvete / god vs ond

En av tingene som har fascinert meg her i livet er det endelige slaget mellom himmel og helvete. Ser ikke på meg selv som særlig religiøs, men det er et interessant tema likevel i mine øyne. Et bilde som falt i smak innenfor denne kategorien er dette:

 

post-17606-0-79897600-1317675930_thumb.jpg

 

La oss si at jeg tatoverte den akkurat slik som den er på bildet, ville den tatoveringen kunne hatt de samme fargene som på bildet? Fremfor en demon som vist på det bildet har jeg kanskje mer lyst til å ha en grim reaper der, noe ala denne:

 

post-17606-0-96310500-1317676223_thumb.jpg

 

Klarer ikke se for meg hvor mye man får plass til fra albuen og opp når det kommer til detaljer i en tatovering, så vet ikke om andre alternativer til dette temaet. Et slag av noe.. eh.. slag kunne jo vært stilig, men lurer på om ikke noe sånt hadde vært bedre på for eksempel ryggen siden det er mer plass å jobbe på.

 

Dommedag m/Terminator

Min favorittfilm er Terminator 2(og hele sagaen for den saks skyld) og jeg kan ikke tenke meg at den noensinne blir vippet ned fra tronen. Filmen har en veldig sterk nostalgisk verdi hos meg og så er konseptet veldig stilig. Jeg har et slags bilde i hodet mitt om hvordan jeg skulle ønske denne kunne sett ut, men klarer ikke helt forklare det. Ikke kan jeg tegne heller så denne blir litt vanskelig. Jeg fant et bilde som matcher sånn høvelig hva jeg tenker på:

 

post-17606-0-79136500-1317676510_thumb.jpg

 

Det jeg kanskje liker best med Terminator 2 er blikkene inn i fremtiden hvor verden er lagt i ruiner. Hvis jeg skal ha en slik tatovering så vil jeg at den skal være "mørk og dyster". Ville for eksempel bildet slik det er nå kunne latt seg tatovere med de fargene som er brukt?

En annen ting jeg har fundert på angående dette er å ha en endoskull i horisonten på et eller annet slags vis. Litt som dette bildet hvor man ser konturene av hodet i flammene:

 

post-17606-0-23947100-1317676987_thumb.jpg

 

 

Og det er vel kanskje de to jeg har tenkt mest på. Nå vet jeg ikke om det blir blodharry å ha noe sånt på overarmen, vet ikke hva folket tenker om dommedag.

Lenke til kommentar

 

Hvor skal du ta de/den?

 

En god dokumentar Mark of Cain , finnes også en del bøker har selv leste 2 av de 3 som er ute ifra Danzig Baldaev.

 

Lucky 7 er et godt valg.

 

Takk for tips til dokumentar, den skal definitivt sees! Var sikker på at jeg skrev hvor jeg skulle ha de, men hadde visst ikke det. Skal ha en på framsiden av hver skulder.

Den plasseringen er forbeholdt de som er kapteiner i http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_in_law ville selv ikke tatt der.

 

Finnes en del elementer ifra det Russiske miljøet i Norge.

 

tuller du nå?

det er det samme som å si at man ikke kan ta tattis fordi det er forbeholdt kriminelle eller sjøhulker

 

Gir bare mine råd på noe jeg kan noe om, i motsetning til deg.

 

Det er ikke en vanlig tattoo han skal ta, han vil utelukke seg selv ifra en del steder i øst Europa med en slik tattoo som eks, så derfor råder jeg han ikke ta de..

 

Du kan jo gjerne prøve komme med et mer konstruktivt innlegg :whistle:

 

beklager at det ikke var konstruktivt nok for deg, men jeg skjønte ikke hva du mente.

idag har vi kommet lengere enn det innen tattoveringer enn det du påpeker.

det du sier er, at f.eks siden jeg har tattis på hånda så er jeg kriminell å vil bli diskriminert eller sett på som kriminell, gjengmedlem?

Du greier virkelig ikke se at et motiv kan skape problemer, hadde du hatt en hakekors på hånda hadde jeg faktisk trodd du var en nazi.

 

Akkurat som du har de stjerne på skulderen tenker jeg automatisk Russisk Mafia, tingen er at begge kan lage problemer.

 

Ikke minst er det helt på trynet ta en tattoo som tilsier en status som kaptein i en av verdens mest brutale kriminelle grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wikipedia sier så mangt, her står det at det betyr at man er en mann av status, disiplin og tradisjon, det er også denne meningen jeg har sett blitt brukt mest rundt stjerner på skuldrene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_tattoo#Russia_and_former_Soviet_republics

 

Så en annen plass at stjerner på knærne er betydningen på kaptein, mens et annet sted hadde det en helt annen betydning. Tror det varierer fra fengsel til fengsel, tid til tid og hvem som har studert det hele. Har ikke tro på at en slik tattovering vil skaffe meg noe trøbbel i dag, hadde det vært for 50 år siden hadde jeg dog tenkt mer over det.

Stjerne på skuldre er kaptein status i den Russiske mafian evt leder skikkelse samme med katter med flosshatt på samme sted, stjerne på knærne betyr at du bøyer deg ikke for noen type autoritet / militær /politi / staten osv.

 

I alle mine bøker samt dokumentarer osv sier dem det over, nå kjenner jeg også Russere, bor ved siden av en hun sier det samme.

 

Har du lyst på stjerne på skuldrene så gjør det, du vil nok ikke få problemer i Norge utenom kriminelle her som tenker "wannabe" i verste tilfelle slenger noe dritt..Og hvem bryr seg om slike uansett :)

 

Bare ikke ta av deg tshirte midt på sunny beach i Bulgaria du kan du få deg en overraskelse :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...