Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En taper er jo ment for strekking, ikke å gå med i øret over lengre tid selv om den gjerne er fargerik og fin.

Joa, men jeg ser ikke vitsen med å kjøpe inn hele rekka med plugs i knøttsmå størrelser når jeg uansett skal videre med en gang. Min minste er 4 mm, og derfra har jeg claws og spiraler.

Om du skal strekke og vil opp i størrelse må du regne med at det gjerne vil koste litt.

Det er flere sider på nett som selger rimelige glass- eller stålsmykker. Om du allikevel vil kjøre så mye som mulig på budsjett burde du jo tenke over at det er kroppen din det er snakk om! Du ville ikke tatovert deg i et kjellerstudio med synål og penneblekk? Du ville ikke fått en kamerat av venninna til kjæresten din å pierce deg fordi han trenger noen forsøkskaniner og kan gjøre det billig?

Hvorfor da velge den rimeligste måten å strekke på? Mange claws og spiraler er laget av enten bein, tre og horn eller akryl, og dette er alle stoffer som enten kan samle opp bakterier og smuss eller i verste fall løses seg opp i blodet og gjøre deg syk.

 

Ergo lønner det seg å kjøpe hele rekka, eventuelt tape med bondagetape når størrelsen tillater det. :)

 

Et par av spiralene mine er i akryl, var ikke klar over at det kan være farlig. Ups. Men det meste er i stål og glass, heldigvis. Er ikke så mye budsjett som er problemet, men heller at jeg er uvillig til å samle opp masse smykker som jeg bare kommer til å bruke i et par dager hver og så aldri mer. Hehe, jeg strekker vel egentlig alt for fort også, men så lenge øret ikke hovner opp, verker, gjør vondt eller sier fra på noen måte, hvor farlig kan det være?

Går forresten helt fint med det jeg strekker nå, det jeg fryktet var en liten betennelse er helt borte, og øret er verken rødt eller hovent lenger. Faktisk ganske overraskende etter hvordan det så ut for bare et lite døgn siden. Men da er det i hvert fall over på kun glass og stål for min del :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

kan ikke skjønne hvorfor de er farlige, men de er ihvertfall ikke midlertidig, de er det veldig lenge bare at de blir fryktelig stygge

en kamerat gjorde det når han var rundt 15år er 25år nå den er der fortsatt bare stygg som juling

Lenke til kommentar

Farlige vet jeg nå ikke, men de er ihvertfall ikke midlertidige. De blir stygge fort og forblir stygge i overskuelig fremtid. Med mindre det er en fra Donald da.

 

Nei, er snakk om en ordentlig "under-huden" tattovering. Har hørt om disse midlertidige greiene, men at de er veldig farlige?  :dontgetit:

 

Er det henna du mener? Det er vel noen som har opplevd allergiske reaksjoner ved visse typer pigmenter, uten at jeg vet noe om omfanget.

Lenke til kommentar

Farlige vet jeg nå ikke, men de er ihvertfall ikke midlertidige. De blir stygge fort og forblir stygge i overskuelig fremtid. Med mindre det er en fra Donald da.

 

Nei, er snakk om en ordentlig "under-huden" tattovering. Har hørt om disse midlertidige greiene, men at de er veldig farlige?  :dontgetit:

 

Er det henna du mener? Det er vel noen som har opplevd allergiske reaksjoner ved visse typer pigmenter, uten at jeg vet noe om omfanget.

 

Vet ikke, skal ikke si noe for sikkert. Hun sa bare at hun og en annen veninne ville ta midlertidige tatoveringer. Mener å ha hørt at dette er ganske farlig, men ser ut til at eneste bieffekten er en langvarig tatovering.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ganske uvanlig å få allergiske rekasjonr etter Henna-tattovtinger. Det er i hvert fall mer vanlig når "henna"-tattoveringen i virkeligheten tegnes med hårfargeprodukter som er forbudt å bruke selv i håret, og i hvert fall ikke skal på huden. En grei regel er at om fagen er sort, er det ikke henna du får på kropen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da har øret roet seg ned en del. FIkk putt inn 6mm sprialen igjen. Skal se å få kjøpt en 8mm bein/tre strak spiral ting til å utvide med om ett par uker. Faen jeg sikler på ett par pluggeeeeer :p

Ville satset på metall eller glass om jeg var deg. Som jeg sa til Charlotte Q på forrige side har organisk materiale mye lettere for å samle opp skitt og smuss, og dét er jo ikke noe man vil ha i en nystrukket piercing? Kan du ikke bare stikke innom et studio (PP, f.eks.) og si at du vil strekke? Du betaler bare for smykkene du velger, såvidt jeg har forstått. Og så kan du få rimelige glasstuneller og greier. :)

Lenke til kommentar

Hei folkens! Har et par spørsmål til dere som er litt rutinerte. Har mer eller mindre bestemt meg for å endelig ta en tattovering.

 

Har motivet ganske klart (i huet) og har lyst til å gå for en half-sleeve i new school stil. (Har ingen tattoveringer fra før, kanskje greit å begynne med noe av litt størrelse?) Kan dere anbefale noen bra sjapper i Trondheim? Eller andre som er flinke med new school?

 

Jeg er en rimelig tynn fyr, smale overarmer. Lurer på om det kanskje blir litt feminint med mye farger? Samtidig som om det kanskje blir værre med detaljer etc? Synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

Noen sider som er greie hvor man kan bla gjennom bilder av tattoveringer? Fant BMEZINE, men har kunne man bare bla gjennom et visst antall bilder, før man måtte oppgradere til en bedre bruker(som koster penger). Finnes det noen andre sider, som er like bra? For her var jo også bildene sortert, etc.

 

Er litt sløvt med penger atm, men det koster vel ikke såå mye for å oppgradere, så om dette er en side som det er verdt å betale noen dollar for, så hvorfor ikke :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...