Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ta og pønch 4mm du og utvid til 6mm fra det, er ikke noe poeng å skalpelere så lite

Man puncher ikke øreflipp. Og jo, det er poeng i å skalpellere så lite, for han får da begynt akkurat der han vil slutte og slipper hele strekkebestyret.

 

jeg gjorde det med en 4mm nål, med sånn hull i så man tar bort litt kjøtt, er ikke det pønching?

mente at det er ikke så styr og strekke 2mm og det ville nok være en bedre greie enn å skalpellere vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

for skalpellering høres veldig vondt ut, den andre fremgansgmåten er mindre smertefull.

det er få som skalpellerer de aller fleste strekker..

 

jeg gjorde det på pinpoint og sa jeg skulle til 10mm de nevnte ingen ting om skalpellering.

 

er vel smak og behag, jeg ville aldri ha skalpellert høres forferdelig ut huff...

Lenke til kommentar

Hei!

Ny til forumet, så skyt meg gjerne om dette er helt feil sted å spørre :tease:

Uansett, har lenge vurdert tatovering, og det jeg er ute etter er noe som betyr forandring, ettersom jeg baserer livet mitt rundt evnen til å forandre meg, og oppnå det jeg er innstilt på, uansett hva jeg går gjennom og hva folk mener om det :)

 

Jeg har ikke satt meg veldig inn i forskjellige tatoveringsstiler osv. Men jeg er ute etter en personlig tatovering og ikke noe man finner på andre.

Samtidig vil jeg ikke at tatoveringen skal "skrike" forandring, men at det skal være litt mer skjult, sånn at hovedsaklig jeg og de jeg kjenner vil se hva den betyr ved første øyekast. :) er med andre ord ikke meningen å vise alle og enhver at jeg var en drittsekk som har forbedret seg, eller hva enn folk tenker. :tease:

 

Det jeg har tenkt meg ut til nå, er for eksempel en tatovering hvor et svakt dyr forandres til noe kraftig majestetisk (les drage) som jeg tenker er passe skjult, men alikevel gir mening for meg. :)

Samtidig er jeg svært åpen for andre forslag.. hva som helst :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor? Jeg mener, hvorfor er det bedre å punche(!) øreflippen OG strekke enn å skalpellere? Det er ca det motsatte av de fleste som har skalpellert sier. Og forsåvidt og det motsatte av hva mange piercere sier.

Man strekker jo når man skalpellerer for å unngå unødvendig blødning?

 

for skalpellering høres veldig vondt ut, den andre fremgansgmåten er mindre smertefull.

det er få som skalpellerer de aller fleste strekker..

 

jeg gjorde det på pinpoint og sa jeg skulle til 10mm de nevnte ingen ting om skalpellering.

 

er vel smak og behag, jeg ville aldri ha skalpellert høres forferdelig ut huff...

Om du kun skal opp til 10mm og ikke lenger tror jeg det er vanligere å ikke skalpellere. Å påstå at man velger den ene metoden fremfor den andre fordi det "høres veldig vondt ut" syns jeg er litt tullete. Valget faller som oftest på pierceren og hva han/hun mener er hensiktsmessig.

 

Pierca 2mm i høyreflippen igår som ser bra ut.

 

Utvidet til 8mm fra 6mm for to dager siden som har hovna noe latterlig, har tatt ut spiralen og får den ikke inn igjen, det blør og verker, what to do?

Hvor lenge siden er det du gikk opp til 6? Iom. at du har begynt å blø etter å ha strukket har du nok gått for raskt frem. Ta ut smykket, vask gjerne med sterilt saltvann, masser med jojobaolje og ta i det gamle smykket. Øret trenger å slappe av og hele såret du har laget.

Spiraler er som oftest i organisk materiale eller plast og er jevnt over ikke velegnet til å strekke med. Om du kan, bruk en tunnel eller plugg i glass eller stål. :)

Lenke til kommentar

Takker milanjo, det er vell nesten ett år siden sist så får raskt fram har jeg ikke gått. Jeg tok ut smykket og har renset det samt smørt med en eller annen krem jeg ble anbefalt. Jeg har fått bettennelse så jeg tar og venter til i morgen før jeg prøver å putte inn noe som helst. Faen, jeg som fant noen kule plugger jeg ville bruke til bursdagen min ;_;

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale tatoveringsartist (samme hvor i landet, så lenge det ikke er i nord-Norge), som er god på store tatoveringer som ser naturtro ut (evnt japansk stil) som japanske drager, selv om det ikke nødvendigvis er en drage? :)

 

Når det kommer til japansk stil så vil jeg anbefalle:

Noi Siamese i Oslo.

 

Når det kommer til mer naturtro vil jeg si:

Electric Linda i Moss.

Jimmy på Hellspawn i Oslo.

Lenke til kommentar

Lol, satt inn begynnertaper på 2 mm i et grodd hull for tre dager siden, og lot den bare seile sin egen sjø (det har jo gått så fint med det andre hullet jeg har strukket). Men når jeg skulle bytte taper i dag, fant jeg ut at den første SITTER FAST! Helt fast! Også er det litt gul puss rundt, og øreflippen er moderat hoven (men det trodde jeg egentlig kom fra et annet hull som jeg har revet opp litt. Uforsiktig avkledning :ph34r: )

What to do liksom? Har satt i en mer hensiktsmessig circular barbell i det opprevne hullet, og skylt begge med masse saltvann. Er jo litt vanskelig å dynke øreflippen med eggeglass...

 

Noen tips og triks til annet jeg kan gjøre enn å skylle med saltvann? Den sitter altså bom fast, men regner egentlig med at det bare er størknet puss.

Ååh grrgrr. Det gikk jo så bra med det første, enda jeg var supercare og strakk alt for fort. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du gikk fra 1,6 til 2? Da burde det jo ikke være noe problem.

Piercet du deg hos frisør når du gjorde det første gang?

Var det tapers i metall?

En taper er jo ment for strekking, ikke å gå med i øret over lengre tid selv om den gjerne er fargerik og fin.

 

Ta en varm dusj, masser øret, ta ut taperen om mulig. Sett inn det gamle smykket og prøv på nytt når øret har ordet seg.

Om taperen er av akryl kan det være at kroppen din reagerer. 2mm burde i utgangspunktet ikke være problematisk når det er snakk om øreflippen og hullet ikke har mye hardnet arrvev rundt seg.

Lenke til kommentar

Du gikk fra 1,6 til 2? Da burde det jo ikke være noe problem.

 

Fra 1.2, trodde jeg hadde mistet 1.6-taperen min. Men det trodde jeg forrige gang også, da lå den i vannlåsen i vasken.

 

Piercet du deg hos frisør når du gjorde det første gang?

 

Ja, dessverre, dette settet (første settet mitt) med hull ble skutt hos frisør da jeg var elleve og ikke visste bedre. Men det gjaldt for det andre hullet jeg har strukket også.

 

Var det tapers i metall?

 

Ja, kirurgisk stål.

 

En taper er jo ment for strekking, ikke å gå med i øret over lengre tid selv om den gjerne er fargerik og fin.

Joa, men jeg ser ikke vitsen med å kjøpe inn hele rekka med plugs i knøttsmå størrelser når jeg uansett skal videre med en gang. Min minste er 4 mm, og derfra har jeg claws og spiraler.

 

Ta en varm dusj, masser øret, ta ut taperen om mulig. Sett inn det gamle smykket og prøv på nytt når øret har ordet seg.

Om taperen er av akryl kan det være at kroppen din reagerer. 2mm burde i utgangspunktet ikke være problematisk når det er snakk om øreflippen og hullet ikke har mye hardnet arrvev rundt seg.

 

Dusjet lenge i stad, og da løsnet den. Var nok bare puss. Kjenner på øret at "problemområdet" er det andre hullet, jeg hadde en spiral som gikk gjennom 3 hull. Den ser kul ut og sånn, men den gjorde dessverre at det ble mer riving i de ytterste hullene, så den måtte ut. Nå er imidlertid det hullet jeg strekker så "i orden" som man kan forvente når man har hoppet over en størrelse, så jeg tror jeg bare lar 2mm'en stå i og venter litt med å strekke videre derfra.

 

Thanku for seriøst svar, ble litt redd når den satt bom fast. Men nå er det i orden, og jeg har lovet meg selv å være mer påpasselig i resten av strekkeprosessen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En taper er jo ment for strekking, ikke å gå med i øret over lengre tid selv om den gjerne er fargerik og fin.

Joa, men jeg ser ikke vitsen med å kjøpe inn hele rekka med plugs i knøttsmå størrelser når jeg uansett skal videre med en gang. Min minste er 4 mm, og derfra har jeg claws og spiraler.

Om du skal strekke og vil opp i størrelse må du regne med at det gjerne vil koste litt.

Det er flere sider på nett som selger rimelige glass- eller stålsmykker. Om du allikevel vil kjøre så mye som mulig på budsjett burde du jo tenke over at det er kroppen din det er snakk om! Du ville ikke tatovert deg i et kjellerstudio med synål og penneblekk? Du ville ikke fått en kamerat av venninna til kjæresten din å pierce deg fordi han trenger noen forsøkskaniner og kan gjøre det billig?

Hvorfor da velge den rimeligste måten å strekke på? Mange claws og spiraler er laget av enten bein, tre og horn eller akryl, og dette er alle stoffer som enten kan samle opp bakterier og smuss eller i verste fall løses seg opp i blodet og gjøre deg syk.

 

Ergo lønner det seg å kjøpe hele rekka, eventuelt tape med bondagetape når størrelsen tillater det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...