Gå til innhold

Minwin blir en del av Windows 7


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk troen på Windows 7. Det kommer bare mer og mer som tyder på at dette er akkurat det vi har ventet på siden XP :)

Jeg har også en optimistisk tro på at W7 blir en verdig etterfølger til XP. :) Det er på grunn av én stor nyhet: MinWin. Resten av nyhetene jeg har lest skal komme virker mer som små, servicepack-type oppgraderinger. F.eks ny oppgavelinje, ny wizard for problemløsing og noen bugs fikset i forbindelse med blåtann-enheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Isolated layer method"-tesen er utvilsomt veien å gå for å oppnå god stabilitet i programvare. Det enkelte lag er uten kjennskap til lagene "utenpå" seg.

Dette isolerer problemer til det laget hvor problemet oppstår og dermed kan dypere lag fungere selv om ytre lag får problemer.

 

Ulempen er at dette er designmessig utfordrende å få godt til og dermed blir det mer tidkrevende å gjennomføre et prosjekt.

 

Dersom MinWin blir en realitet er dette positivt.

Kanskje kan Windows etterhvert kunne overleve når nettleseren kræsjer. Det vil også bli mindre sannsynlig at en må restarte etter en oppgradering. Gode greier.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Merkelig hvor få som ser hva MS egentlig gjør når de lanserer Windows 7:

 

De tar følger Apple sitt eksempel(heldigvis), Windows 7 er tydeligvis tenkt som en platform som skalerer helt fra mobilen(eget os "Windows mobile 7" lanseres over nyttår en gang) via netbooks til workstation. Det virker som de denne gangen lytter til hva kundene faktisk vil ha i steden for hva de mener de vil ha (Vista). Det blir jo f.eks støtte for multitouch på alle plattformer og det virker også som windows 7 ressurser hakket bedre enn Vista.

Lenke til kommentar
Men faen da!!!!

 

Minwin blir en del av Windows 7

 

Det er likevel fortsatt uklart om Minwin faktisk blir en del av Windows 7, eller om dette blir et valgfritt verktøy for utviklere som jobber med fremtidige Windows-versjoner.

 

Slutt å skape forvirringen enda større med dumme tabloide overskrifter!

 

 

WORD! Ble irritert selv, Så hva blir det da HW? Blir den en del av win7, eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Så dette skal bli en slags konkurrent til de quick-boot løsningene som en del andre selskaper utvikler med Linux?

 

Betviler sterkt at det er noe mål i seg selv for MS. Grunnen til MinWin er antagelig bedret stabilitet og ønske om en felles kjerne i alle OS variantene (inkl. Win CE og denslags).

 

En mer lagvis oppbygning vil f.eks kunne hindre blåskjerm når lydkort driveren ikke virker som den skal, eneste effekt av dårlig lydkort driver vil da kunne bli manglende lyd.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk troen på Windows 7. Det kommer bare mer og mer som tyder på at dette er akkurat det vi har ventet på siden XP :)

Jeg har også en optimistisk tro på at W7 blir en verdig etterfølger til XP. :) Det er på grunn av én stor nyhet: MinWin. Resten av nyhetene jeg har lest skal komme virker mer som små, servicepack-type oppgraderinger. F.eks ny oppgavelinje, ny wizard for problemløsing og noen bugs fikset i forbindelse med blåtann-enheter.

 

Er uenig. For meg ser det ut som det kommer mer nye/forbedrede features enn noengang. De prøver virkelig og rette opp mange av de tingene som roter til Windows. Mange vinduer samtidig, masse ikoner i notification-area, meldinger som popper opp og blir borte.

 

Her er noe jeg kom på i farten:

- Ny startmeny

- Raskere oppstart

- Lavere minneforbruk

- Ribbon en del av MFC

- Forbedring av DPI muligheter

- Forbedring av multi-monitor.

- Virituelle maskiner på multi-monitor

- Mounte VHD og boote VHD (!)

- Oppdatering av alle drivere via win-update

- Skille mellom hjemme-nettverk og jobb-nettverk inkludert oppsett av skrivere / deling

- Multi-touch

osv osv..

 

Og det virker som de bruker tid på og strømlinjeforme hele brukeropplevelsen. En servicepakke skal fikse feil, ikke endre opplevelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er uenig. For meg ser det ut som det kommer mer nye/forbedrede features enn noengang.

Den som lever får se. Jeg velger å hverken juble eller gråte før vet med sikkerhet hva som kommer.

 

- Oppdatering av alle drivere via win-update

:ohmy: Nei, nei, nei ... !

Lenke til kommentar
Merkelig hvor få som ser hva MS egentlig gjør når de lanserer Windows 7:

 

De tar følger Apple sitt eksempel(heldigvis), Windows 7 er tydeligvis tenkt som en platform som skalerer helt fra mobilen(eget os "Windows mobile 7" lanseres over nyttår en gang) via netbooks til workstation. Det virker som de denne gangen lytter til hva kundene faktisk vil ha i steden for hva de mener de vil ha (Vista). Det blir jo f.eks støtte for multitouch på alle plattformer og det virker også som windows 7 ressurser hakket bedre enn Vista.

 

Når begynte Apple å høre på kundene sine?

Når hørte Microsoft mindre på kundene sine enn Apple?

 

Største vrøvlet jeg har hørt, har du noe som kan bekrefte dette?

Har nå alltid suttet med følelsen at Microsoft alltid har forsøkt å høre på kundene sine under utviklingen av sine operativsystem? Hvert fall det ejg sitter med inntrykk av?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Når hørte Microsoft mindre på kundene sine enn Microsoft?

 

Det tror jeg det ikke finnes svar på :!:

 

 

Uansett håper jeg på at Windows 7 blir en STOR flopp, da kan det hende det blir produsert spill som støtter linux fra bunnen av :yes: og kanskje enda bedre: Microsoft går konk! lol

Endret av SVD
Lenke til kommentar
microsoft høres desperat ut - de vil sikkert ikke ha enda flere til å oppdage Ubuntu, Gnome og Compiz-fusion

 

Oppdage Ubuntu?

Jeg og kompisen min forsøkte oss på Ubuntu (jeg kubuntu) etter vår mening var det ikke mye å oppdage og det var kompisen min enig i selv om han hadde stor tro på linux før vi prøvde det ut.

 

Det finnes jo ikke brukervennlig? Når det er såpass knotete som det er bare for å installere Firefox, og både driver støtte og kompatibilitet er såpass svakt som det er var ikke det så mye å skryte av mener nå jeg.

 

Kan forstå at folk bruker det på servere, og at det har fordeler av at det finnes så mange utgaver, er gratis osv.. For ikke å nevne at det er lettdrevet, men noe vidunder er det jo ikke? Savnet jo fort Windows etter å ha kjørt kubuntu en stund.

Lenke til kommentar
Vanvittig MYE nyheter om Windows 7 nå! Blir jo helt skjelven i kroppen. Gleder meg villt. *installerer pre-beta nå*

 

Desverre får jeg litt flashback til alle de artige nyhetene om Vista, hvor bare et fåtall var bra, eller faktisk ble gjennomført. Men jeg er jo evig optimist, og konkurransen har blitt større, og vista solgt dårlig, så jeg håper det betyr at de skjerper seg.

 

AtW

 

Forskjellen var at med Vista lovte de alt i begynnelsen, og så tok de vekk ting én for én.

 

Med Seven ser det ut til at de heller legger til ting én for én.

 

Bare det er jo en positiv utvikling.

Lenke til kommentar
Oppdage Ubuntu?

Jeg og kompisen min forsøkte oss på Ubuntu (jeg kubuntu) etter vår mening var det ikke mye å oppdage og det var kompisen min enig i selv om han hadde stor tro på linux før vi prøvde det ut.

 

Det finnes jo ikke brukervennlig? Når det er såpass knotete som det er bare for å installere Firefox, og både driver støtte og kompatibilitet er såpass svakt som det er var ikke det så mye å skryte av mener nå jeg.

Dessverre har du nok ikke oppdaget stort. Ganske skuffende dine poster tatt i betraktning, jeg hadde ventet mer av deg.

 

Når det gjelder tilpasning av win7 til diverse oppsett, så tror jeg nok mange er i villrede. MS vil ikke åpne kildekoden, så ingen kan gjøre noen tilpasninger uten at MS allerede har implementert tilpasningen som en opsjon. Det betyr høyst sannsynlig svært begrensede muligheter for tilpasning. Hvorvidt minwin faktisk blir implementert gjenstår naturligvis å se, men det er søtt å se så mange entusiastiske mennesker.

Lenke til kommentar
Jeg og kompisen min forsøkte oss på Ubuntu (jeg kubuntu) etter vår mening var det ikke mye å oppdage og det var kompisen min enig i selv om han hadde stor tro på linux før vi prøvde det ut.

 

Det finnes jo ikke brukervennlig? Når det er såpass knotete som det er bare for å installere Firefox, og både driver støtte og kompatibilitet er såpass svakt som det er var ikke det så mye å skryte av mener nå jeg.

 

Vel, jeg prøvde Windows XP her om dagen (hørt så mye snakk om det både her på forumet og andre steder), og jeg må si at jeg ikke var direkte imponert. Ikke hadde den drivere til nettverkskortet mitt, så jeg kunne ikke laste ned andre drivere, eller søke på nett om hvordan man installerer drivere på Windows. Fant absolutt ingen konfigurasjonsfiler heller, hvor jeg kunne skru av den irriterende gule boblen nederst til høyre på skjermen som spratt opp hele tiden. Måtte desverre gi opp hele greia, og er tilbake på Linux igjen. Windows XP er ganske så annerledes enn hva jeg er vant til iallefall.

 

EDIT: OG.. er det virkelig slik at Windows ikke har noen pakkehåndterer? For jeg fant ingen. Man må oppdatere drivere/applikasjoner hver for seg??

Endret av krigun
Lenke til kommentar
Jeg og kompisen min forsøkte oss på Ubuntu (jeg kubuntu) etter vår mening var det ikke mye å oppdage og det var kompisen min enig i selv om han hadde stor tro på linux før vi prøvde det ut.

 

Det finnes jo ikke brukervennlig? Når det er såpass knotete som det er bare for å installere Firefox, og både driver støtte og kompatibilitet er såpass svakt som det er var ikke det så mye å skryte av mener nå jeg.

 

Vel, jeg prøvde Windows XP her om dagen (hørt så mye snakk om det både her på forumet og andre steder), og jeg må si at jeg ikke var direkte imponert. Ikke hadde den drivere til nettverkskortet mitt, så jeg kunne ikke laste ned andre drivere, eller søke på nett om hvordan man installerer drivere på Windows. Fant absolutt ingen konfigurasjonsfiler heller, hvor jeg kunne skru av den irriterende gule boblen nederst til høyre på skjermen som spratt opp hele tiden. Måtte desverre gi opp hele greia, og er tilbake på Linux igjen. Windows XP er ganske så annerledes enn hva jeg er vant til iallefall.

 

EDIT: OG.. er det virkelig slik at Windows ikke har noen pakkehåndterer? For jeg fant ingen. Man må oppdatere drivere/applikasjoner hver for seg??

 

 

Min bror på 12 klarer det nettop du maser om, fy faen. Blir Irritert, Virkelig Kødder du ? Fant du virkelig ikke noe nettverksdriver? hva slags eld gammelt system er det du holder på med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...