Gå til innhold

Hva drømte du i natt?


Kuroi-Neko

Anbefalte innlegg

Jeg drømte at noem ropte på meg, så våknet jeg og svarte "JAAAAAAAA!!!!?"

 

Har hatt et par sanne ja.. spesielt gale i helga :S

 

Anyhoo, eg har ogå prøvd lucid dreaming i lengre tid, men trur eg har en sann metal-block...

Eg finner helder ikkje post-it blokka der eg skreiv alle draumane mine :thumbdown:

Satse på rubiks cube som reality check ;) om eg ikkje klarer å løyse den, drøymer eg:P

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, jeg var visst litt trøtt der, ja.

 

Jeg har ofte vært delvis eller helt bevisst i drømmene mine, men aldri visst hvordan jeg får det til. Nå som jeg har lest masse om det på wikipedia skal jeg drømme om Kate Beckinsale igjen og være ved bevissthet hele tiden. Jeg gleder meg!

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat våknet opp fra en drøm som jeg opplevde som så urettferdig at jeg vil klage til noen, men det var jo en drøm, så jeg vet ikke hvem.

 

Jeg hadde et problem med skole-PC-en min, så jeg dro til et kjøpesenter og inn i en elbutikk. Der ble jeg møtt av en høy mann med masse voks i håret. Han henviste meg til de ansatte i kassa, så jeg gikk dit og forklarte problemet mitt. PC-skjermen skrudde seg nemlig av et tilfeldig sted midt i spillelista hver gang jeg hørte på musikk. Men så måtte jeg drite, så jeg lot PC-en stå igjen i butikken og gikk til toalettet på kjøpesenteret.

 

Da jeg kom tilbake skulle en av dem i kassa finne ut av problemet, men så kom det ei blond dame og sa at jeg måtte la venninnen hennes om foran i køen, for hun var mye viktigere. "Beklager, dette tar ikke lang tid," sa jeg. Det var da han ene i kassa tok den trådløse musa fra PC-en min og ga den til den blonde dama, så kniste hun og venninnen og løp sin vei. De to ansatte i kassa sto igjen der og lo av meg. Jeg ble selvfølgelig sint. Jeg krevde å få en gratis datamus av butikken fordi de hadde gitt bort min rett foran trynet mitt. Det fikk jeg ikke og de ville ikke hjelpe meg med PC-en min. Jeg tok opp mobilkameraet mitt og tok bilder av ansiktene deres. De så veldig skyldige ut. Jeg husker akkurat hvordan de så ut og de var jøder. Jeg vet ikke hvordan jeg vet det. Så tok jeg bilde av ansiktet til en fra klassen min som tilfeldigvis sto og så på DVD-filmer i hylla. Ansiktet hans var utydelig på bildet.

 

Jeg gikk til den høye mannen med voks i håret og ville fortelle ham hva jeg syntes om de ansatte i kassa. Det var greit, sa han, og vi spaserte ut av elbutikken, gjennom kjøpesenteret og ut. Et sted på veien ble den høye mannen med voks i håret til en liten og mørk mann med kort hår. Da vi var kommet ut snudde vi og gikk inn igjen, men vi kom ikke inn i kjøpesenteret. Vi gikk bortover en gate til en brygge. Et sted på veien ble den lille mørke mannen med voks i håret til ei dame med svart krøllete hår. Hun satte seg ved bryggekanten og vi begynte å høre en høylydt banking. Da ble jeg oppmerksom på at dette var en drøm og at jeg begynte å våkne, så jeg ropte "Increase lucidity!" (jeg hadde ikke en god oversettelse på sparket), som det står på wikipedia at man skal gjøre for å unngå å våkne. Men det hjalp ikke, og jeg våknet.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Hadde to rare drømmer i dag tidlig. Pleier som regel å drømme mest i andre søvnen, etter vekkerklokka har vekket meg første gang.

 

Førstedrømmen foregår i en kjellerstue. Sitter på sofaen med broren min til venstre og en svart mann med svart frakk til høyre. Til venstre for broren min igjen sitter en asiater og er liksom hovedpersonen, forteller ting. Overfor ham sitter det en person jeg ikke husker hvem. Tror vi forhandler med ham om noe eller skal kjøpe noe, husker ikke helt, men så trekker han pistolen sin fram og jeg blir redd og håper han ikke vil skyte meg. Idet det virker som han vil skyte personen som sitter overfor ham, retter han pistolen mot meg og fyrer av 4-5 skudd. Kjenner jeg blir truffet i enkelte steder, men kjenner ikke noe direkte smerte, bare ubehageligheter. Som om det er legemer i kroppen min (kulene riktinok). Reiser meg og går mot døra og skal opp trappen. Søstera mi er der også og ber henne om å kjøre meg til sykehuset. Står fortsatt oppreist uten noe hentydning til smerter, bare ubehageligheter. Resten blir tåkete. Virker som vi var i sykehuset noen sekunder så tok det slutt.

 

(Ifølge drømmetolkningen betyr dette at jeg skal bli stormforelsket i nærmeste framtid, men har mine tvil da jeg ikke har møtt noen i det siste eller kommer til å møte)

 

Andre drømmen begynte rett etter. Først er jeg på kjøkkenet med faren min, så setter vi oss i stua. Broren min og moren min er også der. Det er snakk om et spøkelse, som vi ikke tror på. Plutselig kommer det et skikkelse på kjøkkenet og det er faren min. Ser ikke ham direkte men gjennom gardinene. Blir sjokkert da faren min sitter på lenestolen. Så endrer skikkelsen seg til en bekjent av oss og han gjør "kom her"-tegnet. Deretter er spøkelset i stuen i form av den svarte mannen med frakken. Hva hans rolle er i begge drømmene aner jeg ikke.

 

Å se et spøkelse i drømmen kunne tolkes som at man kvier seg for å gjøre noe, en jobb, et gjøremål eller annet. Stemmer ganske bra iom at jeg har ting jeg må gjøre i dag og denne uka som jeg har lite lyst til.

 

Men er veldig nysgjerrig på første tolkning. Hva om noen tar meg med en storm? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg sjekket dem på nettet. Fins mange leksikoner som forteller hva ulike drømmer betyr. Men jeg har aldri skrevet at jeg tror på det, bare sjekket det for moro skyld. Skulle nok vært noen smileyes til i det innlegget.

 

Men la oss høre fortsettelsen på drømmen din da, Zarac. Mente ikke å avbryte deg egentlig. Ville få det ut mens det ennå var ferskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...