Gå til innhold

Apple blokkerer Opera Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk snakker om at Apple er kjipe, og det kan jeg forstå. Folk snakker om at Opera Mini er bra, og jeg forstår det også.

 

Det jeg IKKE forstår, er hvorfor noen vil ha Opera Mini på en iPhone. Safari viser sidene så og si i fullformat, og hvis jeg ikke tar veldig veldig feil, er det direkte nedlasting fra server til din telefon. Opera Mini bruker servere fra Opera til å komprimere inneholdet så det kan presenteres for Opera Mini. Dette betyr at all surfing du gjør, går via en ekstern server - ikke så kult, spør du meg.

 

Hvorfor bruke Opera Mini og få deler av inneholdet på en side, når man kan bruke Safari og få en "fullverdig" surfeopplevelse?

 

Det er kanskje dumt av Apple å blokkere Opera, men selv om det ikke ble gjort, ville jeg neppe installert Opera Mini på min telefon.

Lenke til kommentar
Folk snakker om at Apple er kjipe, og det kan jeg forstå. Folk snakker om at Opera Mini er bra, og jeg forstår det også.

 

Det jeg IKKE forstår, er hvorfor noen vil ha Opera Mini på en iPhone. Safari viser sidene så og si i fullformat, og hvis jeg ikke tar veldig veldig feil, er det direkte nedlasting fra server til din telefon. Opera Mini bruker servere fra Opera til å komprimere inneholdet så det kan presenteres for Opera Mini. Dette betyr at all surfing du gjør, går via en ekstern server - ikke så kult, spør du meg.

 

Hvorfor bruke Opera Mini og få deler av inneholdet på en side, når man kan bruke Safari og få en "fullverdig" surfeopplevelse?

 

Det er kanskje dumt av Apple å blokkere Opera, men selv om det ikke ble gjort, ville jeg neppe installert Opera Mini på min telefon.

 

Opera mini er ikke ment for og være en konkurrent til safari når man er innenfor Wlan område.. Det er jo vist du står midt på jordet og vil lese siste nytt på VG.. Quote Amobil:VG Nett koster deg 41,50 kroner å laste ned med vanlige nettlesere og en surfepris på 13 kroner per MB. Med Opera mini koster det samme 3,93 kroner.

 

Så vist du bruker 3G tilkobling så blir det straks litt mer lønnsomt med opera mini.. Derfor vil kanskje folk ha hatt Opera mini på Iphone..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Folk snakker om at Apple er kjipe, og det kan jeg forstå. Folk snakker om at Opera Mini er bra, og jeg forstår det også.

 

Det jeg IKKE forstår, er hvorfor noen vil ha Opera Mini på en iPhone. Safari viser sidene så og si i fullformat, og hvis jeg ikke tar veldig veldig feil, er det direkte nedlasting fra server til din telefon. Opera Mini bruker servere fra Opera til å komprimere inneholdet så det kan presenteres for Opera Mini. Dette betyr at all surfing du gjør, går via en ekstern server - ikke så kult, spør du meg.

 

Hvorfor bruke Opera Mini og få deler av inneholdet på en side, når man kan bruke Safari og få en "fullverdig" surfeopplevelse?

 

Det er kanskje dumt av Apple å blokkere Opera, men selv om det ikke ble gjort, ville jeg neppe installert Opera Mini på min telefon.

 

 

Browseren til Iphone er bare egnet til rene html sider, alt annet fungerer heller dårlig.

Det kombineret med det faktum at det er ustabilt som fy gjør at safari får tommelen ned.

 

Nå som det er sagt, så er Apple en større monopolist en Microsoft.

De lager alt fra software til hardware, og har dermed forbrukeren i sin hule hånd.

Lenke til kommentar
Opera Mini bruker servere fra Opera til å komprimere inneholdet så det kan presenteres for Opera Mini. Dette betyr at all surfing du gjør, går via en ekstern server - ikke så kult, spør du meg.

 

Det er kanskje dumt av Apple å blokkere Opera, men selv om det ikke ble gjort, ville jeg neppe installert Opera Mini på min telefon.

 

ALL trafikk går via eksterne servere, det er det som gjør at internett er internett...

 

Dessuten blir informasjonen kryptert, noe som jeg ikke vet om Safari gjør.

 

EDIT: Jepp, den gjør ikke det

Endret av emva
Lenke til kommentar
Eg gleder meg til Jailbreak kjem til min iPod Touch 2gen.

Hva har dette med denne saken å gjøre? Tvile på at Opera slipper den for jailbreak telefoner.

 

 

Jeg har iPhone 3G og der er det jo en nettleser som heter Safari.

 

Hva skal man med Opera da?

Uh? Bruke den?

Jeg har iPhone 3G og skulle gjerne hatt muligheten til å bruke Opera Mini.

 

Safari kræsjer alt for mye etter min smak (ca. 1/25 sidelastninger?), og på store sider er den treg. Dette ville vært mye bedre på Opera Mini.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert mobiloperatører som tar betalt per megabyte er så glad i Opera Mini heller.

Hvis folk vet at det er billigere så er det faktisk mulig at de surfer mer, og dermed bruker nettleseren mer over tid. Dessuten vil presset på operatørens nettverk til enhver tid bli mindre, og de får bedre kapasitet og plass til flere kunder.

Lenke til kommentar
Det jeg IKKE forstår, er hvorfor noen vil ha Opera Mini på en iPhone.

Det er ikke bra signal eller tilkoblingsmuligheter over alt. Du skal vel ikke så all verdens langt utenfor byene før du må ned på lavere hastigheter. Selv med bra nettverk vil Opera Mini ofte være raskere. For ikke å snakke om at man sparer enorme summer hvis man må betale for mengde/bruk og surfer en del.

 

Opera Mini bruker servere fra Opera til å komprimere inneholdet så det kan presenteres for Opera Mini. Dette betyr at all surfing du gjør, går via en ekstern server - ikke så kult, spør du meg.

Alt du gjør på nettet går via serverne til ISPen din. Synes du det er kult? Hvis du gjør det, hvorfor skulle du ikke stole på Opera? Det er tross alt et norsk firma, og det er ganske så strenge regler for slikt her i landet.

 

Hvorfor bruke Opera Mini og få deler av inneholdet på en side, når man kan bruke Safari og få en "fullverdig" surfeopplevelse?

Du får alt innhold på en side med Opera Mini.

Lenke til kommentar

Opera Mini gir jo en fullverdig surfeopplevelse så jeg tror Apple blokkerer Opera Mini fordi at da finner plutselig epplefansen ut at det faktisk går ann å surfe på nettet med nesten hvilken som helst telefon og i tilleg går det kjappere enn med Safari. Selv har jeg en sliten Nokia og surfer inneom forumet her nesten daglig når jeg er på jobben helt uten problemer. Er ikke alle yrker det er praktisk å ha en telefon man er redd for å få ødelagt. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...