Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hør nå her min gode mann/kvinne!

Jeg har sett nordlys nede ved Kristiansand (sørlandet)!

Jeg ser ingen grunn til å bli religiøs av den grunn. Skjerp deg! Få deg et liv og ikke tenk på å bli religiøs. NYT LIVET og ha det morro :wink:

 

Vennlig hilsen:

En som gir deg en god råd

 

PS: Var nok bare flaks at det skjedde akkurat da!

 

:yes::yes:

...jeg tror på Gud og lever et morsomt liv for det! :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

...jeg tror på Gud og lever et morsomt liv for det! :yes:

Det er ikke sagt at å tro på en gud gjør ens liv miserabelt. Jeg vil heller kalle det å gå rundt sannheten. Å overse fakta, eller å ha blitt hjernevasket. Noen kan dessverre ikke hjelpe for det, men jeg tror det er en vei tilbake. En må klare å se lyset. Innse at det kan finnes andre muligheter.

 

Akkurat slik som ikke-troende gjør. De innser at ikke alt må være slik som de tror, og derfor søker sannheten. Å søke sannheten er en synd i følge kristendommen. En skal ikke tvile på Gud.

Lenke til kommentar
Hør nå her min gode mann/kvinne!

Jeg har sett nordlys nede ved Kristiansand (sørlandet)!

Jeg ser ingen grunn til å bli religiøs av den grunn. Skjerp deg! Få deg et liv og ikke tenk på å bli religiøs. NYT LIVET og ha det morro :wink:

 

Vennlig hilsen:

En som gir deg en god råd

 

PS: Var nok bare flaks at det skjedde akkurat da!

En slik kommentar ville kommet uansett om han så en engel eller nordlys. Hvis du ikke vil at Gud skal finnes, så finner du ham ikke heller.
Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil at Gud skal finnes, så finner du ham ikke heller.

Men hvis du vil at Gud skal finnes, så finner du som oftest ikke sannheten. Ei heller klarer du å se at andre teorier kan være mulig.

 

Men går du inn i en sak med et åpent sinn, zZzZz, så tror jeg nok at man klarer å trekke mer fornuftige konklusjoner. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For ca 2 timer siden gikk jeg meg et tur opp til kapitelberget (ruiner av en kirke her i nærheten). Da ba jeg til Gud og sa følgende: "Hvis du finnes, så gi meg et tegn, et tegn på himmelen. Amen"... Av en eller annen merkelig grunn var det noe som sa meg at jeg skulle se mot nord, men ingenting hendte på 5 minutter, dermed tenkte jeg: "ja ja, da var den saken oppløst." Deretter bestemte jeg meg for å dra hjem, men siden det var noe som sa til meg tidligere at jeg skulle se mot nord, så gikk jeg mot nord hjemmover (liten omvei). Da jeg hadde kommet mot midten av fotballbane (Storm), fikk jeg meg et totalt sjokk, for på himmelen nord for meg flagret det et nordlys! Et forbanna nordlys og jeg bor i Skien! Dette er også første gang jeg har sett et nordlys.

 

Vel, dette var tegn nok for meg: Gud finnes!  

 

Siden jeg nå skal faste vekk ifra PCen min 30 dager, vil jeg ikke kunne svare på denne posten.

Svak sjel, det er det eneste jeg kan si..

Lenke til kommentar
...overse fakta, eller å ha blitt hjernevasket.

Hjernevasket er et sterkt ord som jeg håper du vet hva betyr. Si at millioner av mennesker hjernevaska blir for dumt. Har hørt dumme og tåpelige argumenter før, men denne tar kaka.

 

Når du først kaller oss hjernevaska, så er vel du også det siden du er så sterk i mot kristendommen!? Din hjernevaska ateist!

Lenke til kommentar

Jesus var sikkert en "bra" mann (volla koran) ;-)

 

Jesus var antakeligvis en svært intelligent mann; flink til å snakke og å manipulere andre mennesker. Hitler var en svært intelligent mann; flink til å tale, og ikke minst manipulere mennesker for å få viljen sin. Altså en slags moderne Jesus (de sa han ville komme tilbake).

 

Nå var riktignok ikke Hitler en neger (hvilket Jesus sannsynligvis var), men hvis en ser bort ifra slike trivielle detaljer så faller alle bitene på plass.

 

Mine teorier:

Jesus "helbredet" folk ved å dope dem ned - enten ved å skjenke dem med Gin, eller tvangsfòre dem med narkotiske stoffer. Dette gjorde at pasientene ble så fryktelig happy at de begynte å hallusinere(blinde trodde de kunne se) og smertene forsvant. Men etter hvert så tok (stormanns)galskapen virkelig overhånd: Fyren trodde han kunne gå på vannet :lol: Det hele endte selvfølgelig med at han falt til bunns som en stein (mer billedlig ment). Men heldigvis ble han fisket opp av noen tilfeldige forbipasserende.

 

Etter hvert som årene gikk ble Jesus stadig mer paranoid, og begynte å vise tendenser til Schizofreni og tvangstanker, i tillegg til å være plaget av perverse drømmer. Han så slemme egyptere bak hver sanddyne, og havnet stadig oftere i slagsmål på den lokale puben. Han endte til slutt opp på korset, etter å ha drept en bøssebærer han trodde var en selvmordsbomber. Vel spikret til korset så viste det seg at Jesus var en riktig seig fan (faen), og ville ganske enkelt ikke dø, men de klarte da til slutt å kværke'n!

 

Gjennom hele barneskolen var jeg nødt til å høre på mange latterlige bibelhistorier og måtte hvert år lide meg gjennom en gudstjeneste. Lite visste jeg, at jeg faktisk hadde en egen vilje, at jeg kunne tenke selv, trekke egne konklusjoner, at jeg kunne si til læreren: Sorry, dude! Jeg gidder ikke å sitte å høre på at en prest messer masse bullshit de neste timene.

 

Jeg ble ikke lært opp til å bli ateist, men jeg føler at man på barneskolen (det var akkurat før reform 97) prøvde å "lære" ungene til å bli kristne. Jeg synes at den allmektige kristne Guden burde få finger'n ut av stumpen og gjøre arbeidet selv, med å åpenbare en kristne tro.

 

Dessuten: Hvorfor skal alle de onde havne i helvete? Hvorfor er det så mye værre der nede, enn oppe i himmelen? Dere (kristne) er vel sikre på at det ikke er Gud som er den store kjeltringen, og at beskrivelsen av ferieparadiset "himmelen" er rippet rett ut fra en dårlig turistkatalog som ikke bare gir en feilaktig hotellbeskrivelse, men attpåtil sverter konkurrenten (helvete og "djevelen")?

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
...overse fakta, eller å ha blitt hjernevasket.

Hjernevasket er et sterkt ord som jeg håper du vet hva betyr. Si at millioner av mennesker hjernevaska blir for dumt. Har hørt dumme og tåpelige argumenter før, men denne tar kaka.

 

Når du først kaller oss hjernevaska, så er vel du også det siden du er så sterk i mot kristendommen!? Din hjernevaska ateist!

943236[/snapback]

 

En ateist er en som ikke er hjernevasket, for han har ikke fått religion tredd nedover ørene fra han var liten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...