Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at Amerikanere ikke kan spille fotball på topp nivå. Jeg elsker det Amerikanske landslaget, og følger de tett. Men det er fullstendig irrelevant for diskusjonen. Diskusjonen handler om MLS og muligheten for lag i en Europeisk turnering. Det kommer ikke til å skje, mest fordi det vil være et mareritt å arrangere, og Europeiske klubber vil sette ned foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke at Amerikanere ikke kan spille fotball på topp nivå. Jeg elsker det Amerikanske landslaget, og følger de tett. Men det er fullstendig irrelevant for diskusjonen. Diskusjonen handler om MLS og muligheten for lag i en Europeisk turnering. Det kommer ikke til å skje, mest fordi det vil være et mareritt å arrangere, og Europeiske klubber vil sette ned foten.

Jeg ser muligheter, du ser begrensinger. Ingen av oss vet hva som skal skje. Jeg har fulgt med fotball i USA i mer enn 40 år og sett store endringer. Du bor i et konservativt området uten et MLS lag, mens jeg har sett hundrevis MLS kamper i et området med mye større interesse i fotball.

 

Det kan være grunnen til at jeg er mer optimistisk enn deg om MLSs fremtiden.

 

Du har også ikke tenkt på muligheten til at turneringen hender i Europa, ikke USA og ikke hvert år. Hvis det blir et spørsmål en dag hvis topp laget i MLS er bedre enn topp laget i CL, blir det nok interesse for en kamp for hvem som er best i verden.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som fotball er i ferd med forankre seg som interesse i Usa. Og vi vet jo det, at når det først satses på høyt nivå der borte, kommer de helt i toppen.
Tror JJk har rett i at vi må belage oss på at det.

 

Usa har ikke noe i Europeiske turneringer å gjøre selvsagt.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som fotball er i ferd med forankre seg som interesse i Usa. Og vi vet jo det, at når det først satses på høyt nivå der borte, kommer de helt i toppen.

Tror JJk har rett i at vi må belage oss på at det.

 

Usa har ikke noe i Europeiske turneringer å gjøre selvsagt.

Javel?

 

USA er det virkelig ikke det eneste landet i verden som satser mer og mer på fotball.

Skal man se på land med fremgang så se heller mot Japan og Sør-Korea som har hatt en skikkelig boost etter VM i 2002. Husker ikke tallene på det, men fra å ha omtrent null spillere i europeiske toppligaer, har de nå minst 20-30 spillere, og flere og flere stortalenter.

USA vil heller aldri få fotball som hovedsport.

Lenke til kommentar

 

 

Nå ser det ut som fotball er i ferd med forankre seg som interesse i Usa. Og vi vet jo det, at når det først satses på høyt nivå der borte, kommer de helt i toppen.

Tror JJk har rett i at vi må belage oss på at det.

 

Usa har ikke noe i Europeiske turneringer å gjøre selvsagt.

Javel?

 

USA er det virkelig ikke det eneste landet i verden som satser mer og mer på fotball.

Skal man se på land med fremgang så se heller mot Japan og Sør-Korea som har hatt en skikkelig boost etter VM i 2002. Husker ikke tallene på det, men fra å ha omtrent null spillere i europeiske toppligaer, har de nå minst 20-30 spillere, og flere og flere stortalenter.

USA vil heller aldri få fotball som hovedsport.

Ja selvsagt og godt å se. Forskjellen mellom disse land og USa er økonomiske potensialet for vekst.

 

Med 330.000.000 folk, trenger ikke fotball å bli hovedsport å nå topp nivå. Mer og mer amerikanske barn spiller fotball mens antallet som spiller baseball synker

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gerrard til MLS!!! Fantastisk! Gerrard, Villa,lampard Kaka!! Gleder Meg til sommeren

Lamps kan fort bli værende i City dersom han fortsetter i samme spor som han har gjort de siste månedene. Forlengelsen av låneperioden beviser jo at NYCFC først og fremst er en farmerklubb for City.

Lenke til kommentar

 

Gerrard til MLS!!! Fantastisk! Gerrard, Villa,lampard Kaka!! Gleder Meg til sommeren

Lamps kan fort bli værende i City dersom han fortsetter i samme spor som han har gjort de siste månedene. Forlengelsen av låneperioden beviser jo at NYCFC først og fremst er en farmerklubb for City.

Farmerklub nå, ingen hevder noe annet idag, men en farmerklubb som har potensialet å bli mye mer enn det. Mer folk bor i NYC området alene enn flere europeiske land, mange som er innvandrere fra fotball gale land.

Lenke til kommentar

Men ser du ikke et problem med NYCFC og MLS? NYCFC ble grunnlagt 21. Mai 2013 (wikipedia), har ikke spilt en fotballkamp og er allerede i MLS. Det er jo helt håpløst at man kan kjøpe seg inn i toppserien. Det kan man vel ikke gjøre i noen andre ligaer så vidt jeg er klar over.

Lenke til kommentar

Men ser du ikke et problem med NYCFC og MLS? NYCFC ble grunnlagt 21. Mai 2013 (wikipedia), har ikke spilt en fotballkamp og er allerede i MLS. Det er jo helt håpløst at man kan kjøpe seg inn i toppserien. Det kan man vel ikke gjøre i noen andre ligaer så vidt jeg er klar over.

 

MLS har ikke noe opprykk/nedrykk, så det eneste som skjer er at de utvider ligaen. Ja, det er sikkert lag i NASL som kunne tenkt seg å ta steget opp i MLS, men det handler om å ha penger til å drive på det nivået. Det har NYCFC fordi de er eid av Yankees og eierne til City.

 

EDIT: Og den (og de andre) ligautvidelsene har vært planlagt. Ikke noe som skjer bare fordi de eierne ønsker et lag i MLS.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Men ser du ikke et problem med NYCFC og MLS? NYCFC ble grunnlagt 21. Mai 2013 (wikipedia), har ikke spilt en fotballkamp og er allerede i MLS. Det er jo helt håpløst at man kan kjøpe seg inn i toppserien. Det kan man vel ikke gjøre i noen andre ligaer så vidt jeg er klar over.

Det finnes ikke noe annet økonomisk modell i amerikansk sport. Vinner ditt lag aldri så det verste som skjer er atdi taper penger som eier. I MLS begrenser MLS styret lønninger til alle lag unntatt 2-3 spillere per lag, den såkalte Beckham Rule. Det er grunnen til at mere topp spillere ikke finnes på MLS lagene samtidig som det hindrer lag å tape for mye penger. Det gjør også alle lag ganske jevn i kvalitet istedenfor noe topp lag som alltid vinner, som i EPL

Det finnes fordeler og ulemper selvsagt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Amerikanere ikke kan spille fotball på topp nivå. Jeg elsker det Amerikanske landslaget, og følger de tett. Men det er fullstendig irrelevant for diskusjonen. Diskusjonen handler om MLS og muligheten for lag i en Europeisk turnering. Det kommer ikke til å skje, mest fordi det vil være et mareritt å arrangere, og Europeiske klubber vil sette ned foten.

EPL ønsker å spille noe kamper utenfor England allerede -ikke preseason kamper

 

 

Premier League chief executive Richard Scudamore is still in favour of adding a controversial 39th game to the season - and says the clubs are too.

The idea of playing an extra round of fixtures abroad was first suggested in 2008, but drew criticism from fans and the media.

But Scudamore told the BBC: "The clubs wanted it then and they all would still probably want it now.

 

http://m.bbc.com/sport/football/28770356

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det er en grunn til at et forslag fra 2008 fortsatt ikke er mer enn en tanke. Uansett; Totalt irrelevant for det opprinnelige diskusjonstemaet som var Amerikanske lag i en Europeisk turnering.

Relevansen er at Sjefen til EPL og individuelle lagene ikke var-er imot utenfor europa kamper, helt motsatt (de skulle sette foten ned iflg flere) pga "marerittene med å reise frem og tilbake osv... Hvorfor ønsker EPL styret og eirene å spille uten utenfor Europa? Fordi de ville tjene penger med å spille kamper utenfor Europa, særlig i USA.

Lenke til kommentar

Men ser du ikke et problem med NYCFC og MLS? NYCFC ble grunnlagt 21. Mai 2013 (wikipedia), har ikke spilt en fotballkamp og er allerede i MLS. Det er jo helt håpløst at man kan kjøpe seg inn i toppserien. Det kan man vel ikke gjøre i noen andre ligaer så vidt jeg er klar over.

Akkurat som Chelsea gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...