Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål om penger. Europeiske og engelske lag kommer hvert år til USA til å øke interesse i deres lag her hjemme fordi markedet blir teoretisk like stort somieuropa

 

Øker kvaliteten og markedet nok, blir det mye penger å tjene med et eller annet mesterskap mellom topp lagene i topp ligaene fra USA og Europa/England

 

Det er ingen tilfeldighet at flere land fra mellom Amerika spiller sine landskamper i USA istedenfor deres egne land, særlig mexico eller at COpa America fra sør Amerika kommer til USA i 2016. Penger.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se hvordan UEFA skal løse logistikken om de skal begynne å dra inn amerikanske lag i Champions League... I tillegg kommer Mellom- og Sør-Amerikanske lag til å mase om å få bli med. Samme med Afrikanske og Asiatiske lag. Klarer ikke se for meg at det skulle skje i nærmeste fremtid.

 

Både UEFA og FIFA vil tjene penger, men å skulle arrangere en klubbturnering som går over åtte-ni-ti måneder over flere kontinenter vil bli et mareritt. Hva gjør man med lag som spiller kamp søndag ettermiddag, også skal de reise til fra Europa til Los Angeles og spille kamp på tirsdag/onsdag, og spille bortekamp i Europa påfølgende lørdag/søndag igjen? I USA løser man sånt med 'road trips' hvor man spiller flere bortekamper etter hverandre, før man få en god mengde kamper hjemme. Dette går selvfølgelig ikke i en klubbturnering som CL.

Lenke til kommentar

Vi har allerede FIFA Club World Cup. Som de fleste lagene fra Europa bruker som en treningsøkt. Det er gledelig at interessen i USA er økende, men de har en lang vei igjen før de er i nærheten av Sør-Amerika og Europa.

Det er sånt, men når penger blir stor nok og MLS konkurrerer direkte for yngre europeiske og sør amerikansk talent så kan det skje ganske fort

Logistikken greier man allerede. Spør Tim Howard hvordan han spiller på landslaget på torsdag i USA og everton på søndag.

Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å skje. Jeg tror storklubbene i Europa (United, Barcelona, Real Madrid, Bayern, Chelsea, Arsenal osv) kommer til å sette ned foten. Man kan ikke reise til USA, spille kamp klokken 02.00 om natten på Tirsdag også reise tilbake til England og spille kamp på Lørdag.

 

At en spiller velger å gjøre det er hans valg. Det å skulle sende tropper på sånne reiser funker ikke. Som sagt, klubbene i Europa kommer til å nekte. De vil nok heller da starte en egen turnering. CL vil fort miste status om verdens beste klubber ikke gidder å delta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se hvordan UEFA skal løse logistikken om de skal begynne å dra inn amerikanske lag i Champions League... I tillegg kommer Mellom- og Sør-Amerikanske lag til å mase om å få bli med. Samme med Afrikanske og Asiatiske lag. Klarer ikke se for meg at det skulle skje i nærmeste fremtid.

 

Både UEFA og FIFA vil tjene penger, men å skulle arrangere en klubbturnering som går over åtte-ni-ti måneder over flere kontinenter vil bli et mareritt. Hva gjør man med lag som spiller kamp søndag ettermiddag, også skal de reise til fra Europa til Los Angeles og spille kamp på tirsdag/onsdag, og spille bortekamp i Europa påfølgende lørdag/søndag igjen? I USA løser man sånt med 'road trips' hvor man spiller flere bortekamper etter hverandre, før man få en god mengde kamper hjemme. Dette går selvfølgelig ikke i en klubbturnering som CL.

 

Når har logikk noen gang stanset FIFA/UEFA?

Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å skje. Jeg tror storklubbene i Europa (United, Barcelona, Real Madrid, Bayern, Chelsea, Arsenal osv) kommer til å sette ned foten. Man kan ikke reise til USA, spille kamp klokken 02.00 om natten på Tirsdag også reise tilbake til England og spille kamp på Lørdag.

 

At en spiller velger å gjøre det er hans valg. Det å skulle sende tropper på sånne reiser funker ikke. Som sagt, klubbene i Europa kommer til å nekte. De vil nok heller da starte en egen turnering. CL vil fort miste status om verdens beste klubber ikke gidder å delta.

Du forutsetter at verdens beste klubber skal alltid være europeiske. Hvis MLS tiltrekker verdens topp talent like mye eller mer enn europeiske lag så vill dette nok endre maktbalansen. De topp idrettslagene i verden (økonomiske sett)inkluderer flere amerikanske lag (new York Yankees, Dallas Cowboys) uten stor interesse utenfor USA. Hadde New York Yankees like mye interesse utenfor USA som Manchester United ville ingen fotball lag i verden kommer i nærheten av Yankees, økonomisk sett. Potensialet er uhyre stor og amerikanske investorer vet det. Fra denne perspektiv er det ikke umulig at det skjer. Hittil har ikke andre fotball land utenfor Europa konkurrerte direkte med topp ligaene pga deres økonomiske situasjoner. Store pengene har alltid vært bare i Europa.

 

I begynnelsen kanskje deltar ikke MLS i CL men en annen slags turneringen hvor topp 4 i CL spiller imot Topp 4 i nord og sør Amerika. noe sånt ville bli noe å bygge på, særlig hvis MLS truer CL dominans

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi i Europa kommer til å velge vekk europeisk fotball. For det første er det tidsforskjeller som gjør at det er upraktisk å se på amerikanske sportsarrangementer og for det andre så har vi et nært forhold til europeisk fotball. De fleste er vokst opp med å se på PL, Bundesligaen osv. At man sitter oppe klokken 03.00 og ser på Galaxy mot New York tviler jeg på at vi noen ganger kommer til å se.

 

MLS kommer ikke til å true europeisk fotball.

Lenke til kommentar

Hvilke av de største talentene i verden er det som per dags dato er linket til amerikanske klubber? Da snakker jeg som realistiske rykter, ikke av typen "Messi til City". Jeg ser for øyeblikket ingen grunn til at amerikanske klubber skal komme opp på nivå med de europeiske såfremt ikke slike tåpelige forslag som å gi MLS tilgang til Champions League.

 

Når du sier at MLS en gang i framtiden kan tiltrekke seg verdens største talenter, hvorfor mener du at det vil skje?

Lenke til kommentar

Hvilke av de største talentene i verden er det som per dags dato er linket til amerikanske klubber? Da snakker jeg som realistiske rykter, ikke av typen "Messi til City". Jeg ser for øyeblikket ingen grunn til at amerikanske klubber skal komme opp på nivå med de europeiske såfremt ikke slike tåpelige forslag som å gi MLS tilgang til Champions League.

 

Når du sier at MLS en gang i framtiden kan tiltrekke seg verdens største talenter, hvorfor mener du at det vil skje?

Jeg vet ikke om det skal skje, jeg ser bare at det går i positiv retning og at potensialet er stor.

Jeg vet også at det tidligere NASL greide å tiltrekke Pele, Best, Beckenbauer,Chinaglia og en hele del andre toppklasse talent til USA med noe som heter penger. Det kollapset bare fordi interesse manglet, noe som har endret seg betydelig siden 1976. Fortsetter økende interesse så skjer det helt sikkert

Lenke til kommentar

Om amerikanerne ikke har noe i mot å kjøre tidlige kamper i helgene vil det jo ende opp som kveldskamper i Europa. Så akkurat tidsforskjellen trenger ikke være et godt argument, Emils. Men det begrenser jo tilgjengelige kampdatoer til to dager i uka.

Amerikanere i betydelig antall er villige idag til å se på EPL kamper klokka 8 allerede. En stor mesterskap på amerikansk jord ville ikke bli et stort problem

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det skal skje, jeg ser bare at det går i positiv retning og at potensialet er stor.

Jeg vet også at det tidligere NASL greide å tiltrekke Pele, Best, Beckenbauer,Chinaglia og en hele del andre toppklasse talent til USA med noe som heter penger. Det kollapset bare fordi interesse manglet, noe som har endret seg betydelig siden 1976. Fortsetter økende interesse så skjer det helt sikkert

Pele var vel 35 når han gikk til New York. Det er ingen forskjell fra det som skjer i MLS nå. Det er ikke talenter. Det er over toppen spillere som fortsatt er bedre enn de amerikanske.

 

Det er ikke bare å dra inn penger og forvente at Europeiske lag i en Europeisk turnering skal gå med på å reise halve jorda rundt for å spille kamper midt i sesong. De reiser til USA og Asia i pre-season fordi den økonomiske gevinsten er der. Det er den ikke midt i sesongen.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om det skal skje, jeg ser bare at det går i positiv retning og at potensialet er stor.

Jeg vet også at det tidligere NASL greide å tiltrekke Pele, Best, Beckenbauer,Chinaglia og en hele del andre toppklasse talent til USA med noe som heter penger. Det kollapset bare fordi interesse manglet, noe som har endret seg betydelig siden 1976. Fortsetter økende interesse så skjer det helt sikkert

Pele var vel 35 når han gikk til New York. Det er ingen forskjell fra det som skjer i MLS nå. Det er ikke talenter. Det er over toppen spillere som fortsatt er bedre enn de amerikanske.

 

Det er ikke bare å dra inn penger og forvente at Europeiske lag i en Europeisk turnering skal gå med på å reise halve jorda rundt for å spille kamper midt i sesong. De reiser til USA og Asia i pre-season fordi den økonomiske gevinsten er der. Det er den ikke midt i sesongen.

De største navn var eldre men stor talenter som Chinaglia var 29 og Trevor Frances var 25 også var med på NASL. Hadde ligaen greide seg økonomisk sett ville det ha blitt mer på stedet

 

Som jeg har allerede sagt så kanskje er CL det beste valg men klarer MLS å bli like god som topp ligaer i Europa, så blir det sikkert en ekte turnering, kanskje i Mai eller Juni.

 

Tjener det store penger så skjer det. NHL og NBA tiltrekker topp talent fra verden rundt pga store penger og så blir det ingen grunn det er mulig med MLS, særlig fra land utenfor Europa og særlig når det finnes amerikanske eiere av europeiske lag

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Som jeg har allerede sagt så kanskje er CL det beste valg men klarer MLS å bli like god som topp ligaer i Europa, så blir det sikkert en ekte turnering, kanskje i Mai eller Juni.

Tjener det store penger så skjer det

 

 

MLS kommer aldri til å bli like stort som de største ligaene i Europa. At MLS blir større enn de er nå, det er jeg helt enig i, men du er veldig typisk amerikansk nå som mener alt dere rører blir til gull, og det stemmer ikke.

 

Og en turnering i Mai/Juni er uaktuelt. Da skal europeiske lag ha ferie etter en lang sesong, og annenhvert år er det internasjonale turneringer.

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg har allerede sagt så kanskje er CL det beste valg men klarer MLS å bli like god som topp ligaer i Europa, så blir det sikkert en ekte turnering, kanskje i Mai eller Juni.

Tjener det store penger så skjer det

 

MLS kommer aldri til å bli like stort som de største ligaene i Europa. At MLS blir større enn de er nå, det er jeg helt enig i, men du er veldig typisk amerikansk nå som mener alt dere rører blir til gull, og det stemmer ikke.

 

Og en turnering i Mai/Juni er uaktuelt. Da skal europeiske lag ha ferie etter en lang sesong, og annenhvert år er det internasjonale turneringer.

Jeg sier ikke det skjer, jeg sier at det er mulig. Du er typisk europeer som mener amerikanere aldri skal spille fotball på topp nivå. Heldigvis mener ikke det herr klinsmann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...