Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan hindre utvalgte sider fra å fremkomme i google-søk?


Anbefalte innlegg

Eg googler en del firma til vanlig for å se om det ligger noe omtale om selskapene ute på nettet. Det dreier seg om noen hundre selskap eg følger med på.

 

Men når eg googler selskapsnavnene, er de første 3-4 sidene bare fulle av resultater fra 1881.no, summa.no, nettkatalogen.no, purehelp.no osv.. Disse gir meg ingen info eg ikke har fra før av, og derfor ønsker eg å blokke disse sidene permanent fra søkeresultatet.

 

Men hvordan kan eg hindre disse sidene fra å komme frem i søkeresultatet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker Firefox med iMacros kan du lage en snarvei som åpner søkemotoren og blokkerer de strengene du på forhånd har valgt. Deretter skriver du inn ønsket søkeord.

 

Ganske enkel makro :-)

 

URL GOTO=http://www.google.no/

TAG POS=1 TYPE=INPUT:TEXT FORM=NAME:f ATTR=NAME:q CONTENT=-1881.no<SP>-purehelp.no<SP><SP>

 

Forøvrig er iMacros et glimrende verktøy som kan automatisere innlogging. Bruker det til å forenkle innlogging på nettbank og til å automatisk logge inn på og hente ned data fra noen websider. Alt som er rutinepreget kan erstattes med et dobbelklikk.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

iMacro fungerte fint :) Takker og bukker.

 

Eneste ulempen er at google ikke takler flere enn 32 ord i søkestrengen, så eg klarer ikke å blokke alle de eg ønsker, men på langt nær de fleste :)

 

La inn denne:

 

RL GOTO=http://www.google.no/

TAG POS=1 TYPE=INPUT:TEXT FORM=NAME:f ATTR=NAME:q CONTENT=-1881.no<SP>-purehelp.no<SP>-summa.no<SP>-katalog.nol.no<SP>-firmaveiviseren.no<SP>-freshnews.no<SP>-opplysningen1890.no<SP>-abc.no<SP>-bedriftsdatabasen.no<SP>-koders.no<SP>-nettkatalogen.no<SP>-onlineguiden.no<SP>-180.no<SP>-finnalle.no<SP>-fast2web.no<SP>

Endret av bvlgari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...