Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan nevne litt av fordelen og ulempene med f.eks en alfar klan, vs. mahirim-orks klan og human-dwarf-mirdaim klan (Som er de mest vanlige valgene). Mener å ha lest at rasene har forskjellige styrker og svakheter. Noe jeg tror vil gi problemer for f.eks rene alfar klaner.

 

Jo mindre raser, jo mindre variasjon i racial skills.

La oss si at alfar får +magi, mens dwarfs får +melee, og mirdain får +magi. Da har disse 3x klanene like gode magikere som 1x klanene. Men bedre melee spillere.

 

Stemmer dette?

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Fordelen ved Alfar er at man kan drepe alle de andre rasene, og ikke begrenser hvem man kan drepe for å unngå dårlig alignment like mye. Dessuten tror jeg ikke racial skills/affinities kommer til å ha spesielt mye å si, hvilket vil si at selv Alfar vil kunne ha meleecharacters uten problemer.

 

Hva guild angår, tror jeg ikke at jeg gidder å skaffe et før spillet er ugitt.. Greiere å spille med folk ingame og avjøre derfra.

Lenke til kommentar
Dette spillet bør være bra, til å ha vært i utvikling i over 7 år.

 

Tviler litt på release før 2009, men lov å hope, blir nok testet, men ser for meg at det kan være lite casual friendly for folk uten guild.

 

Ser den. Blir nok et hardt liv for de som ønsker å spille solo. Det vil nok være mulig, men da får man heller ta det som en utfordring og planlege og legge opp sine skills samt spillestil til å passe dette.

 

Det skal være greit å bruke naturlig stealth i spillet, samt lyden i spillet skal vist være veldig bra hvor man kan høre ting skjer fra flere hundre meter av gårde. Så spiller man med øynene i nakken, og helst ikke med så mye "shiny" gear som avslører deg fort så kan man jo kanskje få det til?

 

Er det noen som kan nevne litt av fordelen og ulempene med f.eks en alfar klan, vs. mahirim-orks klan og human-dwarf-mirdaim klan (Som er de mest vanlige valgene). Mener å ha lest at rasene har forskjellige styrker og svakheter. Noe jeg tror vil gi problemer for f.eks rene alfar klaner.

 

Jo mindre raser, jo mindre variasjon i racial skills.

La oss si at alfar får +magi, mens dwarfs får +melee, og mirdain får +magi. Da har disse 3x klanene like gode magikere som 1x klanene. Men bedre melee spillere.

 

Stemmer dette?

 

Fordelen med en guild av samme rase vil jo være at man da ikke risikerer at 33%, 50% osv får alignment hits i større PvP slag. Da vil man også ha muligheten til å samle og starte et raid fra en av de større byene f.eks.

 

Er man en blandet rase guild, så vil man jo ha deler av guilden som blir kastet ut fra diverse storbyer osv, slik at man nesten vil være avhengig av en guildby som "hub".

 

 

Ellers er det nok ikke så store ulemper/fordeler ved "basestatsene" til rasene. Det blir nok som WoW der valget mellom Nigh Elf eller Gnome rogue ikke spiller noen trille selv om NE starter med "bedre" stats til klassen i starten. Når man når endgame så er forskjellen så liten i stats at det har absolutt ingenting å si.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan nevne litt av fordelen og ulempene med f.eks en alfar klan, vs. mahirim-orks klan og human-dwarf-mirdaim klan (Som er de mest vanlige valgene). Mener å ha lest at rasene har forskjellige styrker og svakheter. Noe jeg tror vil gi problemer for f.eks rene alfar klaner.

 

Jo mindre raser, jo mindre variasjon i racial skills.

La oss si at alfar får +magi, mens dwarfs får +melee, og mirdain får +magi. Da har disse 3x klanene like gode magikere som 1x klanene. Men bedre melee spillere.

 

Stemmer dette?

 

Det vill nok være skills'ene du velger som bestemmer vilken "rase" du blir.

Blir nok mange forskjellige templates å mikse med.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan nevne litt av fordelen og ulempene med f.eks en alfar klan, vs. mahirim-orks klan og human-dwarf-mirdaim klan (Som er de mest vanlige valgene). Mener å ha lest at rasene har forskjellige styrker og svakheter. Noe jeg tror vil gi problemer for f.eks rene alfar klaner.

 

Jo mindre raser, jo mindre variasjon i racial skills.

La oss si at alfar får +magi, mens dwarfs får +melee, og mirdain får +magi. Da har disse 3x klanene like gode magikere som 1x klanene. Men bedre melee spillere.

 

Stemmer dette?

 

Det vill nok være skills'ene du velger som bestemmer vilken "rase" du blir.

Blir nok mange forskjellige templates å mikse med.

Nei, det første man velger er rase som har noen "bonuser" i form av simple "start-stats" eller hva man kan kalle dem. Uansett, det vil ha minimalt å si så man kan lett velge en alv samt være en god melee fighter, selv om alvene har litt mer "beginnerstats" tilpasset pil-og-bue f.eks.

 

 

En annen ting man skal legge merke til er også at alle rasene har sine spesialiteter.

 

-Dverger vil f.eks kunne få lage noen ekstra ting gjennom weapon/armorsmith som andre craftere av andre raser ikke kan kunne lage. Dette er jo pga dverger i slike fantasiverdener som oftest er nettopp det, de beste smiene. De er også en av de bedre melee klassene fra første stund (men som sakt, dette vil ikke ha så mye å si etterhvert når man nærmer seg endgame da det er ferdighetene til spilleren som betyr mest fremfor 5-6 bonus stats til strenght f.eks).

Dvergene er den eneste rasen som kan lage "Ildhammer", en hammer som har visse lava elementer i seg, så jeg regner med at det sikkert er en naturlig "flame enchant" på den. En av spillets beste melee våpen.

Av mounts så har Dvergene en form for okse som heter "garmir" som har som spesial mounted attack hvor den stanger motspillere med hodet. Om ikke det er nok så crafter også dverger jernplater de putter på mountens hode for å gjøre "attack'en" enda hardere.

 

-Alfar har noen spesielle magi skills andre klasser ikke har f.eks.

De tilbrer en "magi gud" som gjør det slik at de får diverse bonuser når de utfører magi, noen gode andre dårlige. Så det får vell være en overraskelse på hva dette betyr ^^.

De får tilgang til en dragelignendes mount som heter "shulgan-drager". Deres spesial-attack er naturlig nok flammer som dragen "spytter" på fiendene. Denne mounten har også samtidig attack med sin hale som er utformet med noen pigger slik at man også kan gjøre skade der bak hvis det er behov for det.

Deres craftere kan lage en spesiell "halberd", en polearmlignendes sak med en øksformet blad på enden. Altså et godt våpen med større "range" enn de fleste andre våpen.

Dette våpenet er spesielt laget for å poison-enchants.

 

-Humans er egentlig en rase som er middels i alt. De får ingen bonus stats, og har ingen spesielle mounts. Deres mount er altså en vanlig hest. Våpenet de kan lage er et av de bedre sverdene, men det ligger heller lite "magisk" bak det.

 

-Orcs er vell igrunn den klassen som er sterkest, de tyr til rå og brutal kraft gjennom melee combat. Orcs spesielle mount er en "death-pig" som har som spesial angrep det å sparke med hovene sine samt bruke "tusks" som de har på hodet. Det er snakk om at orkene ytterligere gjør hornene på grisen enda sterkere ved å sette på et tynt lag av "leenspar", et ord jeg ikke har peil på hva betyr.. ^^ De kan lage et enormt tosidet øks.

 

-Mirdain er altså den "snille" alverasen i spillet der Alfar naturlig nok er den "slemme".

Som Alfars er også disse flinke til å utøve magi i tillegg til å være mestere med pil-og-buen.

Mounten de får er en kattlignendes vesen som har store fortenner de bruker i kamp.

Ved siden av dette vil de kunne bære "saddles" som altså gir spilleren større muligheter for å frakte items/ressurser uten at det skal gå ut over farten til mounten (spillet har et vektsystem der mer vekt tilsvarer mindre "movementspeed"). Mirdains spesielle våpen er naturlignok et av de bedre buene i spillet.

 

-Mahirim er rasen som ligner på ulver, og deres spesielle ting er at de er en "mount" i seg selv. De kan altså gå ned på alle fire og løpe like fort uten mount som de med mount.

Deres spesielle våpen er et enormt "fist-weapon" som heter "ghost-claw" som har visse magiske elementer i seg.

 

 

Dette er vell et lite sammendrag av rasene og hva som er spesielt med dem. Legg merke til dog at jeg har satt inn personlige meninger blandt noen av tingene de har ved seg, så det kan lett hende at jeg tar feil flere steder her. ^^

 

Det skal også vites at selv om rasene har spesielle våpen og mounts, så er det ingenting som stopper deg og meg ved å bruke alle våpnene uansett rase. Så en orc kan bruke en hest, eller en drage hvis han kommer over en som står ubeskyttet.

 

Våpnene kan sees på dette bildet:

http://df.warcry.com/global/media/images/g...ll/14/14955.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen som kan nevne litt av fordelen og ulempene med f.eks en alfar klan, vs. mahirim-orks klan og human-dwarf-mirdaim klan (Som er de mest vanlige valgene). Mener å ha lest at rasene har forskjellige styrker og svakheter. Noe jeg tror vil gi problemer for f.eks rene alfar klaner.

 

Jo mindre raser, jo mindre variasjon i racial skills.

La oss si at alfar får +magi, mens dwarfs får +melee, og mirdain får +magi. Da har disse 3x klanene like gode magikere som 1x klanene. Men bedre melee spillere.

 

Stemmer dette?

 

Det vill nok være skills'ene du velger som bestemmer vilken "rase" du blir.

Blir nok mange forskjellige templates å mikse med.

Nei, det første man velger er rase som har noen "bonuser" i form av simple "start-stats" eller hva man kan kalle dem. Uansett, det vil ha minimalt å si så man kan lett velge en alv samt være en god melee fighter, selv om alvene har litt mer "beginnerstats" tilpasset pil-og-bue f.eks.

 

 

En annen ting man skal legge merke til er også at alle rasene har sine spesialiteter.

 

*Klipp*

 

 

 

 

Har du kilde til alt det du sa om at rasene har sine spesialiteter? Er jo med i klan, og virker ikke som om de har fått tak i denne informasjonen, hvertfall ikke som jeg kan se. Jeg vil oversette alt det du sa til forumet, men da foretrekker jeg å ha en kilde først, eller en engelsk side hvor jeg kan copy-paste, slik at jeg slipper å oversette så mye.

Btw, linken din med bilde av våpnene fungerte ikke. Fikser du det?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Har du kilde til alt det du sa om at rasene har sine spesialiteter? Er jo med i klan, og virker ikke som om de har fått tak i denne informasjonen, hvertfall ikke som jeg kan se. Jeg vil oversette alt det du sa til forumet, men da foretrekker jeg å ha en kilde først, eller en engelsk side hvor jeg kan copy-paste, slik at jeg slipper å oversette så mye.

Btw, linken din med bilde av våpnene fungerte ikke. Fikser du det?

 

Der er bildet samt en masse andre gode gamle screenshots++

http://df.warcry.com/images/view/14955

 

Her er kilden som enkelt og greit er tatt fra hovedsiden. Det finnes også litt små snaks på warcry siden hvis man finner frem til intervjuer o.l. som Tasos har vært med på.

http://darkfallonline.com/races/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...